Problem z odpalaniem na znacznych mrozach, ponizej -10
witam,
troche zimno za oknem, madzia stoi w garazu zbitym z kilku desek wiec nie ma jej co ogrzewac. podczas odpalania na mrozach wiekszych niz -10 stopni zaczynaja sie u mnie problemy z odpalaniem auta
– rozrusznik kreci, nawet szaleje, obroty skacza od 0 – 800 a madzia nie chce odpalac
– towarzyszy temu czarny dym , duzo czarnego dymu !
– po meczarni 20-40 sekund auto odpala, obroty skacza na ok. 1200, dym zmienia sie z czarnego w szara mgielke i i juz jest ok
Co nalezy zrobic by ulatwic odpalanie w takich warunkach?
Obecnie do każdego tankowania dolewam srodek zapobiegający zamarzaniu ropy. Tankuje na markowych stacjach – omijam te typy no-name, wiec jest szansa ze ropa jest zimowa. Podczas normalnych temperatur autko odpala idealnie, nie kopci. Przy znacznym przyspieszaniu dymek ok. Na postoju, na luzie, 3 – 4 tys obrotow z wydechu szary dym, na asfalcie żadnych śladów.
Odpowiedz na tego typu zachowanie, brzmi "diesel", czy raczej powinienem sie przejmowac ze swiece albo wtryskiwacze siadaja ?
auto jest po wymianie filtrow i olejow.
thx
troche zimno za oknem, madzia stoi w garazu zbitym z kilku desek wiec nie ma jej co ogrzewac. podczas odpalania na mrozach wiekszych niz -10 stopni zaczynaja sie u mnie problemy z odpalaniem auta
– rozrusznik kreci, nawet szaleje, obroty skacza od 0 – 800 a madzia nie chce odpalac
– towarzyszy temu czarny dym , duzo czarnego dymu !
– po meczarni 20-40 sekund auto odpala, obroty skacza na ok. 1200, dym zmienia sie z czarnego w szara mgielke i i juz jest ok
Co nalezy zrobic by ulatwic odpalanie w takich warunkach?
Obecnie do każdego tankowania dolewam srodek zapobiegający zamarzaniu ropy. Tankuje na markowych stacjach – omijam te typy no-name, wiec jest szansa ze ropa jest zimowa. Podczas normalnych temperatur autko odpala idealnie, nie kopci. Przy znacznym przyspieszaniu dymek ok. Na postoju, na luzie, 3 – 4 tys obrotow z wydechu szary dym, na asfalcie żadnych śladów.
Odpowiedz na tego typu zachowanie, brzmi "diesel", czy raczej powinienem sie przejmowac ze swiece albo wtryskiwacze siadaja ?
auto jest po wymianie filtrow i olejow.
thx
Ostatnio edytowano 24 sty 2010, 12:57 przez anti2020, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 11 lis 2009, 19:31
- Posty: 29
- Skąd: Jaworzno
- Auto: 323F 2.0 DITD 2003r.
no to teraz koniecznie wykrec i sprawdz wszystkie 4 swiece zarowe,
i jesli rozgrzewaj sie do tego samego koloru w podobnym czasie..
to je oczysc i wkrec z powrotem...
a potem pomyslimy dalej..
pozdr.
Enduro
i jesli rozgrzewaj sie do tego samego koloru w podobnym czasie..
to je oczysc i wkrec z powrotem...
a potem pomyslimy dalej..
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
[b]anti2020 [/b], proszę o zapoznanie się z wątkiem:
Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.
Zwłaszcza z punktem #2 – jak pisać poprawnie na forum (hint temat), w przeciwnym wypadku –> kosz.
Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.
Zwłaszcza z punktem #2 – jak pisać poprawnie na forum (hint temat), w przeciwnym wypadku –> kosz.

Na razie mam zdjecie jak wyglada dymek chwile po odpaleniu, jak tylko znajde kogos do pomocy i auto troche zmarznie podrzuce fotke dymku w trakcie odpalania.
biore sie za sprawdzanie swiec,
A tak prozaicznie wracając do tematu: silnik posiada 4 świece żarowe, jeśli "padnie" choć jedna z nich – kontrolka to wykaże. Niestety, prawdopodobnie czeka nas wymiana jedynie na oryginalną sztukę (cenne są te świece), bo inaczej komputer wykryje obecność podróbek (ale z tym bywa różnie).
zmostkowalem te dwa styki, zgodnie z opisem na forum, i komputer nie pokazal bledow, tzn. po uruchomieniu stacyjki, zgasla kontrolka swiec i sie nie zaswiecila, czyli nie raportuje bledow, tak ?
w takiej sytuacji jest send wykrecac swiece i je sprawdzac ? jezeli tak to mozna prosic o kilka szczegolow jak to zrobic by nie nabroic
odkrecam pokrywe silnika, mam przed soba [pod wtryskami] 4 nakretki trzymajace ala plastikowa listwe laczaca wszystkie 4 swiece, i co dalej...
DZIEKI
pozdrawiam
- Od: 11 lis 2009, 19:31
- Posty: 29
- Skąd: Jaworzno
- Auto: 323F 2.0 DITD 2003r.
Odkręcasz tą listwę bodajże kluczem nasadowym 8. Przesuwasz ją trochę na bok, żeby nie przeszkadzała i odsłaniają Ci się gwinty wkręconych świec. Można je wykręcić kluczem nasadowym 12 ale ja sprawdzałem świece w inny sposób.
Podłączyłem jakikolwiek przewód elektryczny z plusem akumulatora a drugim końcem dotykałem tych wystających gwintów świec. Jak iskrzą to są OK, jak nie to uwalone.
U mnie dwie były uwalone. Zmieniłem je na świece HKT ale słyszałem że NGK są lepsze.
Pozdrawiam.
Podłączyłem jakikolwiek przewód elektryczny z plusem akumulatora a drugim końcem dotykałem tych wystających gwintów świec. Jak iskrzą to są OK, jak nie to uwalone.
U mnie dwie były uwalone. Zmieniłem je na świece HKT ale słyszałem że NGK są lepsze.
Pozdrawiam.

- Od: 29 paź 2008, 16:30
- Posty: 98
- Skąd: Zakopane
- Auto: Premacy 2.0 DiTD `02
odkec klemy akumulatora!
Enduro
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
anti2020 napisał(a):1. odłączam obie klemy od akumulatora
2. ściągam pokryw silnika i odkręcam listwę od świec i przesuwam ja trochę w bok
3. łączę przy pomocy przewodu plus akumulatora z każdym z gwintów świec osobno.........si ?
prawie..!
aby poprawnie i na 100% sprawdzic swiece,
zalecam je wszystkie 4-y wykrecic
i bezposrednio sprawdzic na akumulatorze
czy rozgrzewaja sie od tego samego koloru- w podobnym czasie?!
ponadto sprawdz czy maja takie same oznaczenia fabryczne
i czy na pewno sa do tego silnika odpowiednie!
bo chyba nie jestes pierwszym wlascicielem auta
i nie ma tu znaczenia, ze przedtem silniki chodzil jak zegarek....
no i jesli rozgrzewaja sie "podobnie"...to je dobrze oczysc i ponownie wkrec, najlepiej na smar termiczny
i potem poskladaj reszte adekwatnie...
jesli dalej nic nie wskorasz, to trzeba szukac gdzies indziej
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
ok tak zrobię.
póki co, muszę załatwić coś do odkręcenia listwy [nasadowa 6]
auto mam dopiero od 2 msc. Sądząc po tym okresie z autem nie było za wiele robione, a ma już 170kkm. Na razie jestem po wymianie rozrządu, pompy wody, filtrów, olejów i poduszek. Czas pokaże co jeszcze będzie do naprawy.
dzięki
póki co, muszę załatwić coś do odkręcenia listwy [nasadowa 6]
auto mam dopiero od 2 msc. Sądząc po tym okresie z autem nie było za wiele robione, a ma już 170kkm. Na razie jestem po wymianie rozrządu, pompy wody, filtrów, olejów i poduszek. Czas pokaże co jeszcze będzie do naprawy.
dzięki
- Od: 11 lis 2009, 19:31
- Posty: 29
- Skąd: Jaworzno
- Auto: 323F 2.0 DITD 2003r.
prosze sprawdz,
bo wydaje sie, ze to moze byc klucz "7"..
ale moge sie tu mylic.....
pozdr.
Enduro
bo wydaje sie, ze to moze byc klucz "7"..
ale moge sie tu mylic.....
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
ufff najpierw 7 później 12, było ciasno ale się udało.
pierwszy raz widzę świece żarowe wiec proszę o komentarz ich stanu, jak dla mnie tragedia (chyba trochę za czarne te końcówki) – zdjęcia poniżej
co do samego sprawdzania ich rozgrzewania, to:
1) czy mam oczyścić końcówki z sadzy [tego czarnego nalotu]
2) wystarczy jak świece przyłożę bezpośrednio do plusa w akumulatorze (klemy obie odpięte, świece trzymamy przez np kombinerki, stykam sam czubek świecy z plusem] ?
dzięki za szybkie rady, mam jeszcze garaż dostępny przez 2h a na dworze nie uśmiecha mi się montować ich powrotem
OZNACZENIE SWIEC TO:
logo literka D z łukiem od spodu, coś a'la podkreślenie
067100 – 1900 11 V 7 D
pasują do 2.0 DiTD i jaka to firma ?

pierwszy raz widzę świece żarowe wiec proszę o komentarz ich stanu, jak dla mnie tragedia (chyba trochę za czarne te końcówki) – zdjęcia poniżej
co do samego sprawdzania ich rozgrzewania, to:
1) czy mam oczyścić końcówki z sadzy [tego czarnego nalotu]
2) wystarczy jak świece przyłożę bezpośrednio do plusa w akumulatorze (klemy obie odpięte, świece trzymamy przez np kombinerki, stykam sam czubek świecy z plusem] ?
dzięki za szybkie rady, mam jeszcze garaż dostępny przez 2h a na dworze nie uśmiecha mi się montować ich powrotem
OZNACZENIE SWIEC TO:
logo literka D z łukiem od spodu, coś a'la podkreślenie
067100 – 1900 11 V 7 D
pasują do 2.0 DiTD i jaka to firma ?
- Od: 11 lis 2009, 19:31
- Posty: 29
- Skąd: Jaworzno
- Auto: 323F 2.0 DITD 2003r.
Witam,
Świeca nr 1 z lewej na 99% spalona. Ja u mnie sprawdzałem omomierzem, powinny mieć 0,6 oma każda. U mnie w czasie mrozów odpalał i nierówno silnik pracował, okazało sie że jedna świeca była spalona (nie miała przejścia) Sprawdzałem to odkręcając listwe i mierząc omomierzem (miernikiem uniwersalnym) każdą po kolei. Po wymianie na nową – NGK Y-529J, bo taką udało mi się kupić wszystkio w najlepszym porządeczku.
P.S. Te świece które masz są oryginalne. Plus do tej końcówki gdzie jest przykręcona listwa, minus do stalowej obudowy gdzie jest gwint, jeżeli chcesz sprawdzić drogą nagrzewania się i koloru.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Świeca nr 1 z lewej na 99% spalona. Ja u mnie sprawdzałem omomierzem, powinny mieć 0,6 oma każda. U mnie w czasie mrozów odpalał i nierówno silnik pracował, okazało sie że jedna świeca była spalona (nie miała przejścia) Sprawdzałem to odkręcając listwe i mierząc omomierzem (miernikiem uniwersalnym) każdą po kolei. Po wymianie na nową – NGK Y-529J, bo taką udało mi się kupić wszystkio w najlepszym porządeczku.
P.S. Te świece które masz są oryginalne. Plus do tej końcówki gdzie jest przykręcona listwa, minus do stalowej obudowy gdzie jest gwint, jeżeli chcesz sprawdzić drogą nagrzewania się i koloru.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
- Od: 28 maja 2009, 20:23
- Posty: 15
- Skąd: Tarnowskie Góry
- Auto: BYŁO – Mazda 323F BJ DITD (2001)101KM
Trwa polowanie na Xedosa 9 :)
troche zabrudzone mocno...
aby je POPRAWNIE sprawdzic
nalezy:
do obudowy swiecy dotknąć minus
a do " malego" gwintu plus
i najlepiej przez rekawice lub w odp. izolowanych szczypcach
zeby nie bylo strat na ciele i duchu!!
no i jesli nie zaczerwienią się..... to kosz!
E.
E.
aby je POPRAWNIE sprawdzic
nalezy:
do obudowy swiecy dotknąć minus
a do " malego" gwintu plus
i najlepiej przez rekawice lub w odp. izolowanych szczypcach
zeby nie bylo strat na ciele i duchu!!
no i jesli nie zaczerwienią się..... to kosz!
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
z podobnym problemem spotkałem sie i ja przy -20 c nierówne zapalanie więc diagnoza krótka "świece" istrzał w 10 druga nie grzeje ale madzia w garażu stoi więc zaczekam. Ale mam pytanie czy wymieniać komplet czy tylko spaloną


- Od: 23 wrz 2009, 21:50
- Posty: 8
- Skąd: rzeszów
- Auto: mazda 6 combi 2.0 136 km 2004r
bogdanm6 napisał(a):z podobnym problemem spotkałem sie i ja przy -20 c nierówne zapalanie więc diagnoza krótka "świece" istrzał w 10 druga nie grzeje ale madzia w garażu stoi więc zaczekam. Ale mam pytanie czy wymieniać komplet czy tylko spaloną![]()
idealny wariant to wymiana wszystkich na nowe,
ale ja osobiscie sugerowałbym wymiane tych uszkodzonych,
ale na takie same...prawidłowe!
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Wodzu napisał(a):bogdanm6 napisał(a):... czy wymieniać komplet czy tylko spaloną
Odp To tak jak bys w benzyniaku wyminil tylko jedna. .....
no nie zgadzam sie z tym!
bo w benzynie swiece non stop odpowiedziale sa za zapalenie mieszanki
poprzez iskre wywolana przez indukcje...
no a w dieslu tylko przy rozruchu troche wspomagaja zapalanie sie mieszanki, a potem ich rola jest zadna!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
ludzi pomozcie bo oszaleje ;(;(;(
co robie zle ?
kabelek od minusa na obudowe swiec [próbowałem na gwit, powyżej gwinta poniżej gwinta]
kabelek od plusa na gore swiecy [tam gdzie dochodzi listwa napiecia i nakretka – dawalem na sam koniuszek, na gwint i na ta a'la mala nakretke tuz za malym gwintem
efekt taki ze zadna ze swiec nie raczy zrobic sie nawet ciepla, prze jednej nie trafilem z kabelkiem i poszlo troche iskier ale mam nadzieje ze swieca to przezyje.
sprawdzalem na dwoch aku [mazda + garazowo-zapasowy] – oba sprawne, tzn po polaczeniu kabelkow iskierki. zmienilem tez kable na inne. oprocz imadla testowalem trzxymanie w powietrzu poprzez kombinerki
looknijcie na zdjecia i prosze o rade
ps: prosze sie nie smiac, bo ja poczatkowy mechanik-elektyk
PS: czy jest mozliwe ze zadna ze swiec nie grzeje ? jak tak to jest mozliwe by wogole auto odpalalo.
PS2: ile nalezy trzymac kabelki by swieca sie rozgrzala
po tych testach zmontowalem wszystko zusamen do kupy i na szczescie mazda odpalila, kontrolka swiec gasnie ekspresowa [1s] – auto stoi teraz w temperaturze +20.
DZIEKI

co robie zle ?
kabelek od minusa na obudowe swiec [próbowałem na gwit, powyżej gwinta poniżej gwinta]
kabelek od plusa na gore swiecy [tam gdzie dochodzi listwa napiecia i nakretka – dawalem na sam koniuszek, na gwint i na ta a'la mala nakretke tuz za malym gwintem
efekt taki ze zadna ze swiec nie raczy zrobic sie nawet ciepla, prze jednej nie trafilem z kabelkiem i poszlo troche iskier ale mam nadzieje ze swieca to przezyje.
sprawdzalem na dwoch aku [mazda + garazowo-zapasowy] – oba sprawne, tzn po polaczeniu kabelkow iskierki. zmienilem tez kable na inne. oprocz imadla testowalem trzxymanie w powietrzu poprzez kombinerki
looknijcie na zdjecia i prosze o rade
ps: prosze sie nie smiac, bo ja poczatkowy mechanik-elektyk
PS: czy jest mozliwe ze zadna ze swiec nie grzeje ? jak tak to jest mozliwe by wogole auto odpalalo.
PS2: ile nalezy trzymac kabelki by swieca sie rozgrzala
po tych testach zmontowalem wszystko zusamen do kupy i na szczescie mazda odpalila, kontrolka swiec gasnie ekspresowa [1s] – auto stoi teraz w temperaturze +20.
DZIEKI

- Od: 11 lis 2009, 19:31
- Posty: 29
- Skąd: Jaworzno
- Auto: 323F 2.0 DITD 2003r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości