Żywotność i ogólnie przebiegi silników Mazd modelu BA
Moja ma 216000km , z czego połowę przejechałem osobiście. Silnik Z5 pracuje bez zarzutu , trochę szarpie na gazie przy obrotach poniżej 2000 gdy chcę gwałtowniej przyspieszyć . Spalanie 8,5/100km LPG , 7,2 benzyna.
Stuki w układzie kierowniczym , prawdopodobnie drążki.Olej na przekładni kierowniczej , niewielki wyciek pomiędzy skrzynią a silnikiem pewnie simering.Pasek rozrządu z wszyskimi rolkami sam wymieniłem po 200000km.
Wymienione : sworzeń zwrotnicy,tył szczęki hamulcowe, przód tarcze+klocki, przeguby napędowe – stukały po 140tkm, łączniki stabilizatora tył.amortyzator tył lewy cieknie od roku ,lewy zaczął też,( na przeglądzie pan sprawdzał amorki na sprzęcie i stwierdził że wszystko jest perfekt) :–)
Rdza zjadła brzegi tylnych błotników , podłoga w tylnej części też koroduje.
Ale w sumie niezła bryczka. Poprzednio miałem 626 2,0i , ta to się na pewno lepiej prowadziła.
Stuki w układzie kierowniczym , prawdopodobnie drążki.Olej na przekładni kierowniczej , niewielki wyciek pomiędzy skrzynią a silnikiem pewnie simering.Pasek rozrządu z wszyskimi rolkami sam wymieniłem po 200000km.
Wymienione : sworzeń zwrotnicy,tył szczęki hamulcowe, przód tarcze+klocki, przeguby napędowe – stukały po 140tkm, łączniki stabilizatora tył.amortyzator tył lewy cieknie od roku ,lewy zaczął też,( na przeglądzie pan sprawdzał amorki na sprzęcie i stwierdził że wszystko jest perfekt) :–)
Rdza zjadła brzegi tylnych błotników , podłoga w tylnej części też koroduje.
Ale w sumie niezła bryczka. Poprzednio miałem 626 2,0i , ta to się na pewno lepiej prowadziła.
- Od: 29 sie 2006, 13:27
- Posty: 14
- Skąd: Pruszcz Gd.
- Auto: 323C BA 1,5 88KM 16Vdohc LPG wtrysk ELPIgaz
Remik323BA napisał(a):Poprzednio miałem 626 2,0i , ta to się na pewno lepiej prowadziła.
A czy 323C zle się prowadzi?
Jeśli chodzi o szybkie zakręty
moja madzia 323 F BA 1.8 94r. ma przejechane niby 165 tys i tez ma takie objawy ze kopci po nocy jak odpalę i czasami zauważyłem ze kopciła jak przy-gazowałem no i oczywiscie mam wrazenie ze gdzies za duzo oleju połyka. z tego co tu czytam musiałbym wymienić pierścienie olejowe i uszczelniacze zaworów tak
ile mnie takie cos moze wyniesć 
- Od: 9 sty 2010, 19:46
- Posty: 13
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 323F 1.8 BA DOHC 94r
moja Madziara to 323f 1.5 16v DOHC Z5 przejechane mam 170000 km i silnik do remontu. ogromne ilości spalanego oleju wczesniej, a teraz silnik wogole nie chce odpalić. Auto było sprowadzone z Niemiec, udokumentowany przebieg. i Właśnie dzisiaj odpalałem bo chciałem po prostu jechać i okazało się to niemożliwe. w h.. kasy poszło na zawieszenie wszystko porobiłem w niej. A teraz muszę włożyć znów kasę
nie wiecie czy do Z5 podejdzie silnik 1.8? bo wydaje mi się lepiej kupić ten silnik i go wyremontować. Jak się da... czyli nie odbiegając od tematu w mojej Mazdzie silnik posypał się przy 170000 km.POZDRAWIAM
davvvid90
- Od: 22 mar 2009, 12:03
- Posty: 17
- Skąd: chrzanow/regulice
- Auto: mazda 323f ba 1.5 16v Z5
@up
podejdzie 1.8, jest o tym pelno na forum, poszukaj. Chyba nie wierzysz, ze silnik sie posypal przy 170 tys
teraz nawet 90% ksiazek serwisowych jest falszowanych. U mnie jest 150 tys na blacie ( moze
) i oleju w ogole nie lyka. Kumpel od ojca z roboty ma 300tys z lekkim hakiem i tez 0 problemow.
podejdzie 1.8, jest o tym pelno na forum, poszukaj. Chyba nie wierzysz, ze silnik sie posypal przy 170 tys
- Od: 13 lip 2009, 14:18
- Posty: 160
- Skąd: KNW/Gliwice
- Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4
wierze ze się posypał przy 170 tkm bo nie który silnik pada przy 170 nie który przy 340? różnie to bywa. zwłaszcza iż auto kupiłem od wujka z Niemiec i mam pewność tego ile ma przejechane... Wogóle komu tam by się chciało cofać liczniki? dopiero jak auta trafiają na komis to wtedy tam się cuda dzieją, a ja jak powiedziałem nie mam auta z komisu.pozdro
davvvid90
- Od: 22 mar 2009, 12:03
- Posty: 17
- Skąd: chrzanow/regulice
- Auto: mazda 323f ba 1.5 16v Z5
mój Z5 ma 182600 km z czego 22600 na gazie i cóż, dolewam 1l oleju raz na kwartał czyli ok. 10000 km ale nie uważam żeby to był jakiś dramat 1l to raptem 30zł, uwierzcie po tym co się człowiek nasłucha w przypadku samochodów nowszych i znacznie droższych jak i tych porównywalnych do 323ba to naprawde nie jest to wielka wada i z czystym sumieniem mogę polecić 1.5 16v z5
- Od: 2 cze 2009, 19:59
- Posty: 144
- Skąd: DPL
- Auto: Honda Civic EU9 1.7ctdi
Moja ex: 323C (BA)
Moja teoria (jakich TU pewnie setki) jest taka
Te silniki z założenia są olejożerne
Lubią wysokie obroty, w końcu maks moment przy 4tys i dopiero wtedy silnik łapię drugi oddech i swobodnie ciągnie do tych 6-6,5tys.....z czego często korzystali najczęściej młodzi, poprzedni właściciele zapominając o regularnej kontroli tego oleju.
"Przecież mam prawie nowy samochód serwisuje go w ASO
do następnego przeglądu mam tyle i tyle i z głowy" myślał sobie młody Niemiec i pałował
przecież ma sportowo wyglądającą japońską Mazdę
A pózniej na tym przeglądzie w ASO okazywało się że w silniku zostawało niecałe 2l oleju, a nie co ok.3l
Przegląd zrobiony, olej wymieniony i beztroski Niemiec dalej pałował i tak do następnego....
A co się dzieje z pierścieniami przy wysokich obrotach, gdy brakuje w silniku litra oleju..... podwyższona temperatura i zapieczenie pierścieni na tłokach po jakimś czasie gwarantowane.
Ten problem ma też np. Almera 1.8 16V która ma po prostu zbyt małą ilość oleju w układzie w założeniach fabrycznych i jak ktoś się parę razy zapomni i nie doleje tego oleju do stanu max to pózniej, gdy już pierścienie się "przypalą", jest ten sam dramat co w Mazdzie i płacz: "kopci na niebiesko i chla litrami, a na liczniku dopiero 100tys.
Zresztą co tu się dziwić, jak sam spotkałem się z taką beztroską, znajoma przyjeżdża kiedyś do pracy swoją astrą II 1.6 16V i spokojnie mówi, że będzie chyba musiała dolać oleju, bo jej kontrolka w czasie jazdy mignęła
Ja się jej pytam, kiedy ostatnio sprawdzała? a ona na to, że nie pamięta, ale regularnie wymienia go w warsztacie..... i że to chyba nie jakiś stary polonez, żeby musiała co trochę zaglądać pod maskę
no i przecież jest kontrolka
Nie wiem, czy w końcu do niej w dotarło, że akurat w jej astrze ta kontrolka jest od ciśnienia oleju w układzie, a nie od stanu!!!!
Te silniki z założenia są olejożerne
Lubią wysokie obroty, w końcu maks moment przy 4tys i dopiero wtedy silnik łapię drugi oddech i swobodnie ciągnie do tych 6-6,5tys.....z czego często korzystali najczęściej młodzi, poprzedni właściciele zapominając o regularnej kontroli tego oleju.
"Przecież mam prawie nowy samochód serwisuje go w ASO
A pózniej na tym przeglądzie w ASO okazywało się że w silniku zostawało niecałe 2l oleju, a nie co ok.3l
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
A co się dzieje z pierścieniami przy wysokich obrotach, gdy brakuje w silniku litra oleju..... podwyższona temperatura i zapieczenie pierścieni na tłokach po jakimś czasie gwarantowane.
Ten problem ma też np. Almera 1.8 16V która ma po prostu zbyt małą ilość oleju w układzie w założeniach fabrycznych i jak ktoś się parę razy zapomni i nie doleje tego oleju do stanu max to pózniej, gdy już pierścienie się "przypalą", jest ten sam dramat co w Mazdzie i płacz: "kopci na niebiesko i chla litrami, a na liczniku dopiero 100tys.

Zresztą co tu się dziwić, jak sam spotkałem się z taką beztroską, znajoma przyjeżdża kiedyś do pracy swoją astrą II 1.6 16V i spokojnie mówi, że będzie chyba musiała dolać oleju, bo jej kontrolka w czasie jazdy mignęła

Ja się jej pytam, kiedy ostatnio sprawdzała? a ona na to, że nie pamięta, ale regularnie wymienia go w warsztacie..... i że to chyba nie jakiś stary polonez, żeby musiała co trochę zaglądać pod maskę


Nie wiem, czy w końcu do niej w dotarło, że akurat w jej astrze ta kontrolka jest od ciśnienia oleju w układzie, a nie od stanu!!!!
Witam
Zgadzam sie z poprzednikiem niedawno walczyłem z nadmiernym poborem oleju przy 185000 KM i się okazało że pierścienie olejowe były zapieczone. Po wymianie wszystko wróciło do normy zalałem cały stan oleju i monitoruje codziennie po 1000 km nie widać ubytków a przed remontem zużycie sięgało 1l na 80km.
Polecam wszystkim, którzy chcą kupić Mazdę z takim silnikiem, sprawdzenie go na zimno wszystko ładnie widać jak puści chmurę to lepiej sobie odpuścić.
Zgadzam sie z poprzednikiem niedawno walczyłem z nadmiernym poborem oleju przy 185000 KM i się okazało że pierścienie olejowe były zapieczone. Po wymianie wszystko wróciło do normy zalałem cały stan oleju i monitoruje codziennie po 1000 km nie widać ubytków a przed remontem zużycie sięgało 1l na 80km.
Polecam wszystkim, którzy chcą kupić Mazdę z takim silnikiem, sprawdzenie go na zimno wszystko ładnie widać jak puści chmurę to lepiej sobie odpuścić.
- Od: 27 lis 2009, 09:29
- Posty: 27
- Skąd: Głuszyca
- Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG
200 tys.km , wymieniony rozrząd i katalizator ,świece ,kable itp. oleju nie bierze
Witam! Moja Mazda 323F 1.5 Z5 ma już na kareczku 262.151km i wymieniłem jak do tej pory amorki tył, aparat zapłonowy bo na gazie szarpała z wolnych obrotów. No i teraz śmiga dalej. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego autka. 
-
mori 23
MI tzn Magdzie stukneło 250000km ja osobiscie zrobiłem nia 1000km i tak ja oglądałem któregoś dnia i się przeraziłem spod miski czerwony silikon
<ja osobiscie uszczelniam nim wydech
> wystaje wcale nie taki stary bo kolorek ładny jeszcze miał pod aparatem tez a z pod uszczelki dekla to sie leje ogulnie zrobiony na odwal sie tylko tu sie pojawia pytanie co było robione i jak narazie jezdzi .
- Od: 11 lut 2010, 20:38
- Posty: 15
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323F czerwone szybsze
Ja mam 227tys:D I jezdzi bez zarzutu teraz sforzen wymienilem i trzeba by tlumik wymienic jest oryginalny jescze:D Olej ani grama stoi tak jak ma stac:D jedynie co zaczyna padac to kopułka i to by bylo na tyle z calego przebiegu:D A ojciec ma 170 i jescze nic nie wymienial jedynie co olej i filtry to co wiadomo, a tak po za tym to nic nie robil w niej:D Ogolnie jedno jak i drugie autko hulaja az milo tylko paliwo lac i olej znienaic systematycznie i tyle by bylo:D
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości