Żywotność i ogólnie przebiegi silników Mazd modelu BA

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Dav » 29 cze 2009, 19:54

u mnie stuknelo Madzi 250 000 km i smiga az milo :) Silniczek bez zarzutow. Oczywiscie Z5 :)
Mazda. There's no other way!
Ćwierć miliona kilometrów i wciąż ta sama radość z jazdy !
Początkujący
 
Od: 6 sty 2007, 22:40
Posty: 10
Skąd: kuj-pom
Auto: 323F BA 95r 1,5 16V

Postprzez Remik323BA » 15 sie 2009, 22:34

Moja ma 216000km , z czego połowę przejechałem osobiście. Silnik Z5 pracuje bez zarzutu , trochę szarpie na gazie przy obrotach poniżej 2000 gdy chcę gwałtowniej przyspieszyć . Spalanie 8,5/100km LPG , 7,2 benzyna.
Stuki w układzie kierowniczym , prawdopodobnie drążki.Olej na przekładni kierowniczej , niewielki wyciek pomiędzy skrzynią a silnikiem pewnie simering.Pasek rozrządu z wszyskimi rolkami sam wymieniłem po 200000km.
Wymienione : sworzeń zwrotnicy,tył szczęki hamulcowe, przód tarcze+klocki, przeguby napędowe – stukały po 140tkm, łączniki stabilizatora tył.amortyzator tył lewy cieknie od roku ,lewy zaczął też,( na przeglądzie pan sprawdzał amorki na sprzęcie i stwierdził że wszystko jest perfekt) :–)
Rdza zjadła brzegi tylnych błotników , podłoga w tylnej części też koroduje.
Ale w sumie niezła bryczka. Poprzednio miałem 626 2,0i , ta to się na pewno lepiej prowadziła.
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 13:27
Posty: 14
Skąd: Pruszcz Gd.
Auto: 323C BA 1,5 88KM 16Vdohc LPG wtrysk ELPIgaz

Postprzez grabu122 » 16 sie 2009, 02:35

Remik323BA napisał(a):Poprzednio miałem 626 2,0i , ta to się na pewno lepiej prowadziła.

A czy 323C zle się prowadzi?
Jeśli chodzi o szybkie zakręty :D to nawet na fabrycznym rozmiarze kół 14cali to prowadzenie jak dla mnie jest więcej niż zadowalające :) porównując do innych aut w tej kategorii cenowej, wiekowej i o podobnych wymiarach na seryjnym zawiasie.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez kicek987 » 13 lis 2009, 13:00

heh u mnie w madzi juz 310 tys i smiga dalej jak szalona motor 1.8 dohc ori gt gaz 4 lata ma i przy silniku tylko oleje filtry i nic wiecej
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 16:36
Posty: 22

Postprzez kwachu1985 » 10 sty 2010, 00:09

moja madzia 323 F BA 1.8 94r. ma przejechane niby 165 tys i tez ma takie objawy ze kopci po nocy jak odpalę i czasami zauważyłem ze kopciła jak przy-gazowałem no i oczywiscie mam wrazenie ze gdzies za duzo oleju połyka. z tego co tu czytam musiałbym wymienić pierścienie olejowe i uszczelniacze zaworów tak ?? ile mnie takie cos moze wyniesć ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2010, 19:46
Posty: 13
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 323F 1.8 BA DOHC 94r

Postprzez asyriusz » 21 sty 2010, 23:34

panowie a powie mi ktoś może przy ilu tysiącach obrotów działa ogranicznik obrotów????
Zapraszam na moją stronkę z rękodziełami www.asyriusz.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 17:01
Posty: 85
Skąd: Łódź, Belchatów
Auto: Mazda 323S BA 1994r

Postprzez korytarz4 » 22 sty 2010, 00:26

a jaki silnik masz ? najlepiej sprawdź sam na 2 lub 3 biegu – autku nic nie będzie :D
Pozdrawiam Kuba[color=#0080BF][/color]
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2009, 23:18
Posty: 101
Skąd: Poznan\Luboń
Auto: Jest: 323C 1.5 16v 98r – LIFT
była mx-3: 1.6 16v 94r – LIFT

Postprzez asyriusz » 24 sty 2010, 20:41

miałem zepsuty obrotomierz i nie wiem czy mi teraz dobrze wskazuje i dlatego pytam ile powinno odcinać a silnik to Z5 1.5 DOHC
Zapraszam na moją stronkę z rękodziełami www.asyriusz.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 17:01
Posty: 85
Skąd: Łódź, Belchatów
Auto: Mazda 323S BA 1994r

Postprzez bzzyczek » 24 sty 2010, 20:52

6500 obr/min
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez esina » 24 sty 2010, 23:29

Mi stykneło 200k ....od kupna wymieniłem tylko tłumik, a jeszcze był oryginalny Mazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez davvvid90 » 25 sty 2010, 16:29

moja Madziara to 323f 1.5 16v DOHC Z5 przejechane mam 170000 km i silnik do remontu. ogromne ilości spalanego oleju wczesniej, a teraz silnik wogole nie chce odpalić. Auto było sprowadzone z Niemiec, udokumentowany przebieg. i Właśnie dzisiaj odpalałem bo chciałem po prostu jechać i okazało się to niemożliwe. w h.. kasy poszło na zawieszenie wszystko porobiłem w niej. A teraz muszę włożyć znów kasę :( nie wiecie czy do Z5 podejdzie silnik 1.8? bo wydaje mi się lepiej kupić ten silnik i go wyremontować. Jak się da... czyli nie odbiegając od tematu w mojej Mazdzie silnik posypał się przy 170000 km.POZDRAWIAM
davvvid90
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 12:03
Posty: 17
Skąd: chrzanow/regulice
Auto: mazda 323f ba 1.5 16v Z5

Postprzez mario1616 » 25 sty 2010, 17:58

@up
podejdzie 1.8, jest o tym pelno na forum, poszukaj. Chyba nie wierzysz, ze silnik sie posypal przy 170 tys :D teraz nawet 90% ksiazek serwisowych jest falszowanych. U mnie jest 150 tys na blacie ( moze :D) i oleju w ogole nie lyka. Kumpel od ojca z roboty ma 300tys z lekkim hakiem i tez 0 problemow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez davvvid90 » 26 sty 2010, 20:12

wierze ze się posypał przy 170 tkm bo nie który silnik pada przy 170 nie który przy 340? różnie to bywa. zwłaszcza iż auto kupiłem od wujka z Niemiec i mam pewność tego ile ma przejechane... Wogóle komu tam by się chciało cofać liczniki? dopiero jak auta trafiają na komis to wtedy tam się cuda dzieją, a ja jak powiedziałem nie mam auta z komisu.pozdro
davvvid90
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 12:03
Posty: 17
Skąd: chrzanow/regulice
Auto: mazda 323f ba 1.5 16v Z5

Postprzez lucasskywalker » 26 sty 2010, 21:09

mój Z5 ma 182600 km z czego 22600 na gazie i cóż, dolewam 1l oleju raz na kwartał czyli ok. 10000 km ale nie uważam żeby to był jakiś dramat 1l to raptem 30zł, uwierzcie po tym co się człowiek nasłucha w przypadku samochodów nowszych i znacznie droższych jak i tych porównywalnych do 323ba to naprawde nie jest to wielka wada i z czystym sumieniem mogę polecić 1.5 16v z5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 19:59
Posty: 144
Skąd: DPL
Auto: Honda Civic EU9 1.7ctdi
Moja ex: 323C (BA)

Postprzez grabu122 » 26 sty 2010, 23:55

Moja teoria (jakich TU pewnie setki) jest taka :P
Te silniki z założenia są olejożerne :)
Lubią wysokie obroty, w końcu maks moment przy 4tys i dopiero wtedy silnik łapię drugi oddech i swobodnie ciągnie do tych 6-6,5tys.....z czego często korzystali najczęściej młodzi, poprzedni właściciele zapominając o regularnej kontroli tego oleju.

"Przecież mam prawie nowy samochód serwisuje go w ASO :D do następnego przeglądu mam tyle i tyle i z głowy" myślał sobie młody Niemiec i pałował :D przecież ma sportowo wyglądającą japońską Mazdę :P
A pózniej na tym przeglądzie w ASO okazywało się że w silniku zostawało niecałe 2l oleju, a nie co ok.3l :] Przegląd zrobiony, olej wymieniony i beztroski Niemiec dalej pałował i tak do następnego....

A co się dzieje z pierścieniami przy wysokich obrotach, gdy brakuje w silniku litra oleju..... podwyższona temperatura i zapieczenie pierścieni na tłokach po jakimś czasie gwarantowane.
Ten problem ma też np. Almera 1.8 16V która ma po prostu zbyt małą ilość oleju w układzie w założeniach fabrycznych i jak ktoś się parę razy zapomni i nie doleje tego oleju do stanu max to pózniej, gdy już pierścienie się "przypalą", jest ten sam dramat co w Mazdzie i płacz: "kopci na niebiesko i chla litrami, a na liczniku dopiero 100tys. <jelen>


Zresztą co tu się dziwić, jak sam spotkałem się z taką beztroską, znajoma przyjeżdża kiedyś do pracy swoją astrą II 1.6 16V i spokojnie mówi, że będzie chyba musiała dolać oleju, bo jej kontrolka w czasie jazdy mignęła <glupek2>
Ja się jej pytam, kiedy ostatnio sprawdzała? a ona na to, że nie pamięta, ale regularnie wymienia go w warsztacie..... i że to chyba nie jakiś stary polonez, żeby musiała co trochę zaglądać pod maskę <lol> no i przecież jest kontrolka hahaha
Nie wiem, czy w końcu do niej w dotarło, że akurat w jej astrze ta kontrolka jest od ciśnienia oleju w układzie, a nie od stanu!!!!
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Marcin_1985 » 8 mar 2010, 11:08

Witam
Zgadzam sie z poprzednikiem niedawno walczyłem z nadmiernym poborem oleju przy 185000 KM i się okazało że pierścienie olejowe były zapieczone. Po wymianie wszystko wróciło do normy zalałem cały stan oleju i monitoruje codziennie po 1000 km nie widać ubytków a przed remontem zużycie sięgało 1l na 80km.
Polecam wszystkim, którzy chcą kupić Mazdę z takim silnikiem, sprawdzenie go na zimno wszystko ładnie widać jak puści chmurę to lepiej sobie odpuścić.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2009, 09:29
Posty: 27
Skąd: Głuszyca
Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG

Postprzez marcin255 » 8 mar 2010, 14:50

200 tys.km , wymieniony rozrząd i katalizator ,świece ,kable itp. oleju nie bierze
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez mori 23 » 8 mar 2010, 16:43

Witam! Moja Mazda 323F 1.5 Z5 ma już na kareczku 262.151km i wymieniłem jak do tej pory amorki tył, aparat zapłonowy bo na gazie szarpała z wolnych obrotów. No i teraz śmiga dalej. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego autka. :D
mori 23
 

Postprzez lenar » 8 mar 2010, 18:59

MI tzn Magdzie stukneło 250000km ja osobiscie zrobiłem nia 1000km i tak ja oglądałem któregoś dnia i się przeraziłem spod miski czerwony silikon <płacze> <ja osobiscie uszczelniam nim wydech :D > wystaje wcale nie taki stary bo kolorek ładny jeszcze miał pod aparatem tez a z pod uszczelki dekla to sie leje ogulnie zrobiony na odwal sie tylko tu sie pojawia pytanie co było robione i jak narazie jezdzi .
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 20:38
Posty: 15
Skąd: Garwolin
Auto: 323F czerwone szybsze

Postprzez rafał88 » 8 mar 2010, 19:30

Ja mam 227tys:D I jezdzi bez zarzutu teraz sforzen wymienilem i trzeba by tlumik wymienic jest oryginalny jescze:D Olej ani grama stoi tak jak ma stac:D jedynie co zaczyna padac to kopułka i to by bylo na tyle z calego przebiegu:D A ojciec ma 170 i jescze nic nie wymienial jedynie co olej i filtry to co wiadomo, a tak po za tym to nic nie robil w niej:D Ogolnie jedno jak i drugie autko hulaja az milo tylko paliwo lac i olej znienaic systematycznie i tyle by bylo:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323