gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4
witam...w sobote przyjechałem z dłuższej trasy schowałem madzie do garażu..a w niedziele kręcę i nie chce zapalić..próbowałem kilka razy i nic...aku w 100% dobry, rozrusznik kręci jak opentany..tak jakby nie dostawał paliwa...po przeszukaniu forum stwierdzam że świece są chyba ok bo naormalnie kontrolka sie zapala i gaśnie żadnych fiksacji nie robi... i zostaje mi ten scv który mam z numerem 006...pytanie czy to faktycznie to??czy tak z dnia na dzien dead?? we wszystkich poprzednich mailach zawsze coś tam zakopcil, nierowna praca i powoli sie to konczyło.. samochód stoi i nie ma nawet jak go do serwisu zawieść..jak można sprawdzić scv czy jest dead?? z góry dzięki za radę.
- Od: 16 lis 2008, 20:55
- Posty: 8
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: M6 GY 121 KM 2003
MrQ80 napisał(a):ale czy z waszego doświadczenia samochód może się tak zachować przy zapchanym scv...czy może coś jeszcze innego sprawdzić przed wymianą nie taniego scv??
on nie jest zapchany tylko uszkodzony..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam! Niestety, problem gaśnięcia silnika dotknął też mnie. Mimo niskiej temperatury silnik odpalił, ale po ok. 30 sekundach gaśnie. Próbowałem kilkakrotnie odpalić, pewnie za wiele razy, aż padł akumulator. Wyjąłem, naładowałem przez noc i... nie dość ze samochód dalej gaśnie zaraz po odpaleniu to i nie działa radio. Pojawia się powitanie i koniec, czysty wyświetlacz. Wcześniej wyjmowałem już akumulator i nie było problemu. Czyli nieszczęścia chodzą parami. Co waszym zdaniem może być przyczyną gaśnięcia silnika? Aha, czy kontrolka sygnalizująca zbyt dużą ilość wody w filtrze paliwa pali się zawsze przed uruchomieniem samochodu? Dziękuję za odpowiedzi.
Mazda jest z 2003 roku, 2.0, 121 kM, 90 tysięcy przebiegu.
Mazda jest z 2003 roku, 2.0, 121 kM, 90 tysięcy przebiegu.
- Od: 3 lis 2009, 21:01
- Posty: 5
- Skąd: Warszawa/Białystok
- Auto: Mazda 6, 2003
Gruubyy napisał(a):czy kontrolka sygnalizująca zbyt dużą ilość wody w filtrze paliwa pali się zawsze przed uruchomieniem samochodu?
tak
I mnie (najprawdopodobniej) spotkal watpliwy zaszczyt padniecia SCV (006). Czy u kogos jeszcze zdarzylo sie to gdy nastaly mrozy (w okolicy -10)?
Wczesniej od paru miesiecy sporadycznie M6 gasla (raz w miesiacu, po trasie, przy stanowczo nagrzanym silniku). Piszę o tym, bo może ktoś jeszcze nie wie ze koniec jego SCV jest bliski, a ma podobne symptomy
Za parę dni wymienię moją SCVkę i dam znać.
pozdro
Wczesniej od paru miesiecy sporadycznie M6 gasla (raz w miesiacu, po trasie, przy stanowczo nagrzanym silniku). Piszę o tym, bo może ktoś jeszcze nie wie ze koniec jego SCV jest bliski, a ma podobne symptomy
pozdro
- Od: 25 maja 2007, 01:22
- Posty: 11
- Skąd: Swarzędz / Poznań
- Auto: Mazda 6 GG 2003 hb., CD 100KW
Witam kumpel ma taki problem kupił mazde 6 z 2004 roku disel 2.0 136 km.Ma takie objawy ze gdy dojeżdża do skrzyżowania wrzuca luz i mu gaśnie.Jedzie powiedzmy na trójce i da tylko sprzęgło i tez gaśnie.Co to jest?
Ostatnio edytowano 22 gru 2009, 15:57 przez kichy, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 gru 2009, 00:03
- Posty: 5
scv.
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Przy -10 mrozu padł również mój zawór SCV.Wcześniejsze objawy to nierówno chodził silnik kiedy buł zimny , potem mu przechodziło.Jak zrobiło się mroznie auto po odpaleniu
po chwili gasło i nie dało się uruchomić.Po ustąpieniu mrozu auto normalnie zapalało i odjechałem oczywiście do mechanika/na wolnych obrotach pracowało nierówno/.Zawór
kupiłem na Allegro 720,– z wysyłką.Mam silnik RF5C i pasuje do niego zawór o kodzie Denso 294009-0120 na zaworku mało widoczna jest seria 066.Natomiast stary zawór miał oczywiście numer 006.Po wymianie problem ustąpił.Jako ciekawostkę chciałbym podać
fakt że w jednym z servisów Mazdy w Krakowie mieli taki zawór na półce z ceną 1500,–
a w drugim udzieli mi informacji że taki zawór można kupić jedynie z pompą za ok 13 000,–
Chciałbym również podziękować kolegom którzy wcześniej wypowiadali się w tym temacie
gdyż tylko dzięki ich wiedzy i spostrzeżeniom udało mi się szybko załatwić ten problem.
po chwili gasło i nie dało się uruchomić.Po ustąpieniu mrozu auto normalnie zapalało i odjechałem oczywiście do mechanika/na wolnych obrotach pracowało nierówno/.Zawór
kupiłem na Allegro 720,– z wysyłką.Mam silnik RF5C i pasuje do niego zawór o kodzie Denso 294009-0120 na zaworku mało widoczna jest seria 066.Natomiast stary zawór miał oczywiście numer 006.Po wymianie problem ustąpił.Jako ciekawostkę chciałbym podać
fakt że w jednym z servisów Mazdy w Krakowie mieli taki zawór na półce z ceną 1500,–
a w drugim udzieli mi informacji że taki zawór można kupić jedynie z pompą za ok 13 000,–
Chciałbym również podziękować kolegom którzy wcześniej wypowiadali się w tym temacie
gdyż tylko dzięki ich wiedzy i spostrzeżeniom udało mi się szybko załatwić ten problem.
su
- Od: 5 kwi 2009, 15:24
- Posty: 8
- Skąd: Krak ów
- Auto: MPV 2.0 CiTD
su1910 napisał(a):Chciałbym również podziękować kolegom którzy wcześniej wypowiadali się w tym temacie
gdyż tylko dzięki ich wiedzy i spostrzeżeniom udało mi się szybko załatwić ten problem.
w tym generlanie celu jest to forum!
ale to moje zdanie, indywidualne,
szerokosci!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Na początku witam wszystkich.
Chciałbym opisać swój problem z gaśnięciem madzi.Auto gaśnie na biegu jałowym i przy zmianie biegów,ale dopiero jak się rozgrzeje przy zimnym silniku nie ma problemów.Odpala dopiero po tym jak przekręcę stacyjkę na zero i poczekam 6s.Po wizycie w serwisie wykluczyli zawór SCV(założyli nowy i bez zmian) komputer pokazuje błąd P0093 ale nie wiedzą od czego:) (serwis).Nie mam pojęcia co może być przyczyną,serwis też.jeśli ktoś z was miał taki problem i go rozwiązał proszę niech odpisze.Przydał by się też przybliżony koszt.Dziękuje i pozdrawiam
Chciałbym opisać swój problem z gaśnięciem madzi.Auto gaśnie na biegu jałowym i przy zmianie biegów,ale dopiero jak się rozgrzeje przy zimnym silniku nie ma problemów.Odpala dopiero po tym jak przekręcę stacyjkę na zero i poczekam 6s.Po wizycie w serwisie wykluczyli zawór SCV(założyli nowy i bez zmian) komputer pokazuje błąd P0093 ale nie wiedzą od czego:) (serwis).Nie mam pojęcia co może być przyczyną,serwis też.jeśli ktoś z was miał taki problem i go rozwiązał proszę niech odpisze.Przydał by się też przybliżony koszt.Dziękuje i pozdrawiam
MAZDA6 NIGDY JEJ NIE ZDRADZĘ:):):)
Gadu-Gadu3587481
Gadu-Gadu3587481
- Od: 21 kwi 2009, 20:48
- Posty: 20
- Skąd: BYDGOSZCZ
- Auto: mazda 6
Witam dzis odebrałem madzię z serwisu doszli do wniosku że leją wtryski i to one są powodem gaśnięcia auta(tak nawiasem mówiąc to serwis na kujawskiej w Bydgoszczy bardzo drogi).Podstawa to wymiana ale mnie na nią nie stac 4500PLN jeden wtrysk a mam uszkodzone 3.W wtorek ruszam do serwisu w osielsku tam można założć używane dużo tańsze i zobaczę co się będzie działo.Z trzyletniego doświadczenia z mazdą wiem że jednak w BYDGOSZCZY lepiej bawić się w naprawy w osielsku bo taniej można problem rozwiązać.Odezwę się w wtorek.
MAZDA6 NIGDY JEJ NIE ZDRADZĘ:):):)
Gadu-Gadu3587481
Gadu-Gadu3587481
- Od: 21 kwi 2009, 20:48
- Posty: 20
- Skąd: BYDGOSZCZ
- Auto: mazda 6
Powodzenia 
Witam!! Ja też mam podobny problem, samochód odpala i gaśnie po jakimś czasie. Za pierwszym odpaleniem czas jest dość długi, potem już gaśnie szybciej. Na początku myślałem że to złe paliwo, teraz już nie wiem. Kiedy było na dworze ok – 10 nic sie nie działo, ale po nocce – 20 jest problem. Wcześniej zauważyłem że czasami turbina nie zaskakuje i autko muli, po przejechaniu paru kilometrów i przegazowaniu wraca moc. Myślicie że tot też może być SCV?
-
misztal02
misztal02 napisał(a):czasami turbina nie zaskakuje
Turbina ZAWSZE pracuje...
Nie nastawiaj się tak na SCV. Poczytaj ten wątek http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=89908
– tutaj są wymienione SCVy i problem jest dalej.
Jak widać poniżej ....
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 50#1617250
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 50#1617250
Dzisiaj rozmawiałem z mechanikami na ten temat, i w sumie coś w tym jest. Powiedzieli że to głównie wina paliwa, ponieważ przy -10 i niżej gęstnieje. Nowe samochody przy zaworach itd nie są w stanie przepchnąć tak gęstego paliwa. W maździe powiedzieli że nasze autka są niestety bardzo czułe na paliwo. Jeśli była by to wina złych części to nie naprawiały by się po wstawieniu samochodu do garażu. Niestety tak to wygląda, trzeba sobie jakoś radzić z polepszeniem paliwa bo koncerny naftowe za nas tego nie zrobią
. Pozdrowionka
-
misztal02
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6