BOV do diesla
Witam
Na wstępie napisze skąd mi się wziął pomysł jako ze od jakiegoś czasu sprzedaje rożne łączniki silikonowe firmy autobahn88 i rożne inne ich akcesoria w tym BOV-y tak mniej więcej co dziennie odpowiadałem na 3-4 maile czy da się taki bov zainstalować w TDI (i tym podobnych silnikach) odpowiedz brzmiała oczywiście ze bezpośrednio się nie da (brak przepustnicy powoduje ze przy zmianie biegów nie ma różnicy w ciśnieniu miedzy kolektorem a dolotem co jest podstawa do otworzenia się zaworu upustowego, poza tym posiadanie takowego zaworu z "mechanicznego"punktu widzenia nie ma sensu w silniku diesla (chyba ze ktoś po prostu lubi dźwięk zaworu upustowego lub jeśli ma mocno przewymiarowana turbinę )
A ze pytań było masę to w końcu powstało u mnie coś takiego
Jest to mikroprocesorowy sterownik zaworu upustowego (z przeznaczeniem do silników diesla)
istnieje możliwość pobierania sygnału do otwarcia zaworu upustowego z dwóch elementów
1. TPS (na przyklad dla silnika dla arl to jest pin 69 z ecu)
2. Z Map sensora (tego o ile wiem nie ma żaden inny system tego typu)
Urządzenie "samo" rozpoznaje rozpoznaje rodzaj sygnał.
W urządzeniu ustawia się 3 wartości (służą do tego 3 potencjometry widoczne na pierwszym zdjęciu po lewej stronie)
1. wartość jaka musi osiągnąć napięcie na TPS lub map sensorze żeby urządzenie zadziałało (0-5v)
2. jak długo wartość z punktu 1 musi się utrzymać żeby urządzenie zadziałało (od 0 do 5 sekund)
3. jak długo ma być otwarty zawór upustowy (od 0 do 1 sekundy)
A oto reszta elemntow potrzebnych do montazu (moze nie cala ale najwazniejsze czesci)
Zaworek 3-drozny (tutaj akurat n75 z audi i zawor upustowy 2 tloczkowy .
Pozdrawiam
ps. całość będzie testowana na skodzie Octavi TDI
Na wstępie napisze skąd mi się wziął pomysł jako ze od jakiegoś czasu sprzedaje rożne łączniki silikonowe firmy autobahn88 i rożne inne ich akcesoria w tym BOV-y tak mniej więcej co dziennie odpowiadałem na 3-4 maile czy da się taki bov zainstalować w TDI (i tym podobnych silnikach) odpowiedz brzmiała oczywiście ze bezpośrednio się nie da (brak przepustnicy powoduje ze przy zmianie biegów nie ma różnicy w ciśnieniu miedzy kolektorem a dolotem co jest podstawa do otworzenia się zaworu upustowego, poza tym posiadanie takowego zaworu z "mechanicznego"punktu widzenia nie ma sensu w silniku diesla (chyba ze ktoś po prostu lubi dźwięk zaworu upustowego lub jeśli ma mocno przewymiarowana turbinę )
A ze pytań było masę to w końcu powstało u mnie coś takiego
Jest to mikroprocesorowy sterownik zaworu upustowego (z przeznaczeniem do silników diesla)
istnieje możliwość pobierania sygnału do otwarcia zaworu upustowego z dwóch elementów
1. TPS (na przyklad dla silnika dla arl to jest pin 69 z ecu)
2. Z Map sensora (tego o ile wiem nie ma żaden inny system tego typu)
Urządzenie "samo" rozpoznaje rozpoznaje rodzaj sygnał.
W urządzeniu ustawia się 3 wartości (służą do tego 3 potencjometry widoczne na pierwszym zdjęciu po lewej stronie)
1. wartość jaka musi osiągnąć napięcie na TPS lub map sensorze żeby urządzenie zadziałało (0-5v)
2. jak długo wartość z punktu 1 musi się utrzymać żeby urządzenie zadziałało (od 0 do 5 sekund)
3. jak długo ma być otwarty zawór upustowy (od 0 do 1 sekundy)
A oto reszta elemntow potrzebnych do montazu (moze nie cala ale najwazniejsze czesci)
Zaworek 3-drozny (tutaj akurat n75 z audi i zawor upustowy 2 tloczkowy .
Pozdrawiam
ps. całość będzie testowana na skodzie Octavi TDI
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
http://www.youtube.com/watch?v=EijMeuxqDAA tutaj masz w TDI cos takiego zamontowane (uwaga zawor na postoju daje slabszy dzwiek bo turbina duzo mniej pompuje)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Takie coś już istnieje. We Wrocławiu EVO się tym zajmuję:
http://www.evolutionmotorsport.pl/
Koszt pamiętam, że nie mały bo ok 1000zł.
Jak dla mnie fajna zabawka, pomijając dźwięk klekota w tle co dla większości dyskredytuję zupełnie tego typu zabieg, ale....
Będzie to totalną wiochą w samochodzie typu 1.9TD 75KM, 2.0D Comrex i innych dieslach z mocą nie większą niż 130KM. Z prostej przyczyny, będzie kleklekl, psss, klekle, psss, klekle psss i stanie w miejscu bo nie jedzie.
Podsumowując, BOV do diesla tak, ale po konkretnych modach i z konkretną mocą inaczej, moim zdaniem, to będzie coś jak leksusy czyli wieś tańczy i śpiewa.
http://www.evolutionmotorsport.pl/
Koszt pamiętam, że nie mały bo ok 1000zł.
Jak dla mnie fajna zabawka, pomijając dźwięk klekota w tle co dla większości dyskredytuję zupełnie tego typu zabieg, ale....
Będzie to totalną wiochą w samochodzie typu 1.9TD 75KM, 2.0D Comrex i innych dieslach z mocą nie większą niż 130KM. Z prostej przyczyny, będzie kleklekl, psss, klekle, psss, klekle psss i stanie w miejscu bo nie jedzie.
Podsumowując, BOV do diesla tak, ale po konkretnych modach i z konkretną mocą inaczej, moim zdaniem, to będzie coś jak leksusy czyli wieś tańczy i śpiewa.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Podobne urzadeznie mozna kupic tez z ebaya za kwote nizsza cos okolo 520-560zl ale niestety opisy tych urzadezn sa raczej skromne i nie bardzo widomo co podlaczasz jak i do czego i wogole jak to dziala nie ma opisu jak jest sterowane itp itd
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
SpooN najpierw testy na moim aucie jak coa ma byc nie tak to na moim uacie nie na czyims
Riki jak najbardziej zdam relacje la e najpierw musze dopracowac oprogramowanie no i pojechac do tokaza zeby mi zrobil przejsciowke do silnika TDI na wezyki silikonowe (w skodzie jest taki glupawy patent zapinany na zatrzask a raczej do testow nowego wezyka za kilkaset zlotych nie bede kupowal
Pozdrawiam
Riki jak najbardziej zdam relacje la e najpierw musze dopracowac oprogramowanie no i pojechac do tokaza zeby mi zrobil przejsciowke do silnika TDI na wezyki silikonowe (w skodzie jest taki glupawy patent zapinany na zatrzask a raczej do testow nowego wezyka za kilkaset zlotych nie bede kupowal
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Montował ktoś coś takiego w ditd?
jesli tak to na pewno nie odemnie bo u mnie po "crashu" dysku nie ma tego projektu (wprawdzie zrobilem to od nowa ale jeszcze nie mialem czasu sprawdzic
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Kurde skoro w VW montują to i w ditd by się przydało Kurde jak tym dziadostwem sterować bez podciśnienia w kolektorze.
wiem co wytwarza podciśnienie tylko jak w odpowiednim momencie dać je na zawór by się otworzył, normalnie robi się to naturalnie bo podciśnienie samo się wytwarza i steruje nim.
No to wlasnie do tego sluzy elektroniczny sterownik ktory ma 3 ustwaienia (przyjmujac ze podlaczysz go do TPS)
-wielkosc do jakiej musi wzrosnac otwarcie przepustnicy zeby urzadzenie zadzialalo
-ile czasu musi ten stan trwac zeby zadzialalo (wartosc ta definiuje mniej wiecej boost jaki zostanie osiagniety oczywiscie orjetacyjnie bo na kazdym biegu to moze byc inna wartosc )
-ile czasu ma byc otwarty BOV (czyli jak dlugo ma bys zasilony elektrozawor ktory podaje na BOV podcisnienie)
teoretycznie jesli podlaczenie jest pod boost (czyli map sensor ) srodkowy mozna pominac bo jesli osiagniesz odpwoiedni boost to wiadomo ze efekt bedzie i mozna by pominac elemnt czasu trwania warunku
Pozdrawiam
-wielkosc do jakiej musi wzrosnac otwarcie przepustnicy zeby urzadzenie zadzialalo
-ile czasu musi ten stan trwac zeby zadzialalo (wartosc ta definiuje mniej wiecej boost jaki zostanie osiagniety oczywiscie orjetacyjnie bo na kazdym biegu to moze byc inna wartosc )
-ile czasu ma byc otwarty BOV (czyli jak dlugo ma bys zasilony elektrozawor ktory podaje na BOV podcisnienie)
teoretycznie jesli podlaczenie jest pod boost (czyli map sensor ) srodkowy mozna pominac bo jesli osiagniesz odpwoiedni boost to wiadomo ze efekt bedzie i mozna by pominac elemnt czasu trwania warunku
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Szkoda że to takie skomplikowane a nie jak w VW tylko wystarczy zamontować.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje