ile ludzi, tyle roznych opini
zalej uznanej marki – tj castrol, mobil lub motul
ja zastanawiam sie nad zmiana oleju w skrzyni, wlewal ktos z was dexrona 3 ? fabrycznie jest II, nie wiem czy nie zaszkodzi taka operacja.
Jaki olej silnikowy najlepszy?
od czasu zmiany oleju na Castrol GTX 15W40 High Mileage (wcześniej zalałem 10W40 Mobil1- po 500km zmiana razem z filtrem- zaworki klekotały) przejechałem ponad 3000 km. wczoraj zerkam na bagnet, a poziom ten sam
nie no, normalnie cieszę się z tego powodu, ale... silnik nie powinien "łyknąć" trochę?
chyba że moja Magda jest abstynentką
ZZ-TOP- Viva Las Vegas
nie no, normalnie cieszę się z tego powodu, ale... silnik nie powinien "łyknąć" trochę?
chyba że moja Magda jest abstynentką
ZZ-TOP- Viva Las Vegas
.wolnemedia.net
- Od: 15 sie 2009, 14:03
- Posty: 700
- Skąd: gołdap
- Auto: MAGDA 121 DB 1,3 16V 91' 39kW
moja pomiedzy zmianami (co 10kkm) brala oleju akurat od max do min (raczej nie oszczedzana)
zalewalem esso uniflo
teraz mam problem, bo esso sie wycofalo i zoslat mi mobil s (10w40), ale jak czytam posty wyzej, to nie wiem co robic...
zalewalem esso uniflo
teraz mam problem, bo esso sie wycofalo i zoslat mi mobil s (10w40), ale jak czytam posty wyzej, to nie wiem co robic...
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
Witam wszystkich. Ja do swojego "Mumina" leje 5W30 Castrol, litr 55 zł, i zdaje się jakby Mazda kochała ten olej.
-
amad102
W sumie to do 16 zaworowców powinno się lać półsyntetyki. Lecz nie widzę sensu zmieniać po kilkunastu tysiącach kilometrów oleju z mineralnego nagle na półsyntetyczny (nawet to może zaszkodzić). Tak więc panowie jeśli wcześniej silnik był zalewany mineralny to lejcie dalej minerała.
- Od: 4 gru 2008, 19:14
- Posty: 52
- Skąd: Lubliniec
- Auto: Mazda 121/2
Mazda mx-3 1.6 od 5 lat w moich rękach. w sumie przypadkiem zdecydowałem się na valvoline 10w40 serii max life, w momencie jak wymieniałem standardowe płyny, po kupnie. bardzo dobry olej i praktycznie zerowe zużycie. dopiero po kilki miesiącach użytkowanai doczytalem ze ta marka jest dedykowana samochodom z przebieigiem powyzej 100 tys km. z nafajnieszych plusów po zalaniu oleju, mozna wymienić bardzo cichą prace silnika. tak jakby mu sie odjeło kilka lat. wart wypróbowania i na pewno wart swojej ceny! pozdr.
-
anakonda14
Ja również polecam Valvoline Max Life 10w40. Świetny olej. A coś ż niższej półki to http://allegro.pl/power-oil-10w-40-5l-n ... 70067.html. Mam go teraz zalanego. Silnik chodzi na nim ciszej, nawet zawory nie cykają. Wyprodukowany w Niemczech, no i 5l bańka, więc w sam raz na dolewki .
- Od: 10 maja 2007, 14:58
- Posty: 53
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BJ (2000r.)
1,5L Benzyna+LPG (BRC Sequent 24)
(Było Mazda 121DB)
witam posiadam mazde 6 z 2004 roku o pojemnosci 2,0 (diesel) 136km musze zmienic kuz olej ale nie wiem jaki był wczesniej mozecie poradzic jaki bedzie najlepszy dla tego silnika?? Pozdrawiam
- Od: 9 gru 2013, 18:39
- Posty: 24
- Auto: MAZDA 6 2.0 TDI 136 KM 2004R
Zna ktoś firmę Penrite? Trafiłem na coś takiego http://www.penrite.pl/o-nas/jaki-olej-jest-najlepszy i chciałem kupić Półsyntetyka, ale nigdzie nie ma, chyba tylko w necie? Na youtube na zachodzie widać robi furorę.
-
ronyx
Dobrze jest w takiej sytuacji zrobić płukankę, np. taki specyfik Liqui Moly... pozbędziesz się zanieczyszczeń i możesz zalać "nowy" olej ale co do tego jaki to może niech się wypowie ktoś, kto zna ten silnik z własnego doświadczenia.
Ostatnio edytowano 16 lip 2015, 12:00 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: reklama
Powód: reklama
Ja zawsze leję około 3 litrów mineralnego oleju i zawsze wszystko było ok.
- Od: 17 cze 2015, 11:46
- Posty: 5
Panowie! Podpowiedzcie, bo wymieniłem w swojej eFce olej po poprzednim właścicielu, Zalał go Castrolem 15w40 – niestety. Co prawda przebieg miała wtedy duży bo jak ją kupiłem to miała 273tys. Ja z obawy że rozszczelni się silnik , a kasy na remont nie ma, tym bardziej że musiałem pozmieniać parę rzeczy + czeka mnie walka z blacharką zalałęm go też 15w40 ale Shell Helixem. Silnik nie bierze dużo oleju, zrobiłęm na tej wymianie 8 tys. i generalnie olej lekko pociemniał, i dużo nie dolewałem. Jeszcze mi zsotało całkiem sporo w bańce. Teraz moje pytanie, myślę o powrocie na 10w40 ale Liqui Moly z MOS2. Bo chciałbym żeby popychacze ciszej chodziły (tragedii nie ma, ale po prostu nie chciałbym żeby coś się zużywało bo zalane jest coś co nie jest przystosowane) czy może zostać przy 15w40 Liqui Moly też z MOS2, czy może w ogóle zaniechać jakichkolwiek działań?
Dla przypomnienia to silnik B6 1.6 16V z sekwencją LPG.
Niby mówią wymieniać co 15tys. Ale wolę częściej to zrobić z nadzieją że silnik pożyje dłużej.
Pozdrawiam i czekam na Wasze sugestie. ;–)
Dla przypomnienia to silnik B6 1.6 16V z sekwencją LPG.
Niby mówią wymieniać co 15tys. Ale wolę częściej to zrobić z nadzieją że silnik pożyje dłużej.
Pozdrawiam i czekam na Wasze sugestie. ;–)
- Od: 3 sie 2015, 09:52
- Posty: 4
- Skąd: Czeladź / Otwock
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16v + LPG 93r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości