Grzechy młodości – usterki i akcje serwisowe

Mazda6 2007–2012

Postprzez krzych » 27 paź 2009, 01:21

Jaksa napisał(a):drugi przypadek : lejące wtryski dały ognia łoł

Jak to sie objawilo? Opisz cos? ;P (moze byc w innym dziale, np. diesel, ale opisz cobysmy wiedzieli jak to stwierdzic, bo to jakas legenda ktorej jeszcze nikt nigdy nie opisal...)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Kamil » 29 lis 2009, 02:39

.
Ostatnio edytowano 12 wrz 2012, 09:54 przez Kamil, łącznie edytowano 1 raz
Kamil
 

Postprzez chmooreck » 29 lis 2009, 11:37

Nie ma sensu rozgrzewać silnika na postoju. Lepiej/szybciej się rozgrzewa pod obciążeniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez wojtekkk » 29 lis 2009, 19:46

chmooreck napisał(a):Nie ma sensu rozgrzewać silnika na postoju. Lepiej/szybciej się rozgrzewa pod obciążeniem.


też tak mysle :D


problem z sciąganiem w prawo wytępuje tylko u mnie? troche mnie to niepokoi..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2007, 08:28
Posty: 82
Skąd: Krobia/Wlkp
Auto: Mazda 6 GH 2,2 185PS

Postprzez Tomek6 » 29 lis 2009, 21:47

wojtekkk napisał(a):problem z sciąganiem w prawo wytępuje tylko u mnie? troche mnie to niepokoi..


Moim zdaniem to kwestia drogi. U mnie ściąga czasem w lewo, czasem w prawo, ale rzadko i w małym stopniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez krzych » 29 lis 2009, 22:00

palczak napisał(a):lub linka od gazu przycina

Nima linki, jest potencyjometer ;P (a tak naprawde chyba uklad optyczny, ale glowy nie dam)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Kamil » 30 lis 2009, 00:33

chmooreck napisał(a):Nie ma sensu rozgrzewać silnika na postoju.

jeżeli autko nie popracuje sobie co najmniej z minutkę to w ogóle szarpie i ciąga mną jak szmatą... Poza tym, taką chwilkę pracy silnika, po odpaleniu auta z rana, polecił mi dealer przy wyjeździe z salonu.


wojtekkk napisał(a):problem z sciąganiem w prawo

Też to zauważyłem przez pierwsze 2.000km, jednak po pol roku uzytkowania auto jakby weszło na właściwy tor.
Kamil
 

Postprzez wojtekkk » 1 gru 2009, 19:32

palczak napisał(a):Też to zauważyłem przez pierwsze 2.000km, jednak po pol roku uzytkowania auto jakby weszło na właściwy tor.



Ja zauważyłem to po około 1000km , teraz mam prawie 13kkm ,nowe felgi i opony (zimowy komplet) na 17 calach i jest źle.ściąga na każdej nawierzchni :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2007, 08:28
Posty: 82
Skąd: Krobia/Wlkp
Auto: Mazda 6 GH 2,2 185PS

Postprzez tombien » 2 gru 2009, 20:32

wojtekkk napisał(a):Ja zauważyłem to po około 1000km , teraz mam prawie 13kkm ,nowe felgi i opony (zimowy komplet) na 17 calach i jest źle.ściąga na każdej nawierzchni


wojtekkk -jaki masz rozmiar zimówek?

Jak wyjechałem z salonu na zimówkach 205/60/R16 to super się prowadziło, zrobiło się ciepło miałem 4 tys założyłem fabryczne 225/45/R18 no i czar prysł. Ściąganie miałem nawet przy 20 km/h, gdy puszczałem kierownicę to sama skręcała w prawo. Przy większych prędkościach już tak nie było, ale i tak ściąganie było. Żeby puścić kierownicę bez ryzka ściagania musiałem jechać środkiem drogi wtedy było minimalne.

Zmieniłem na zimówki no i od tego momentu znowu super prowadzenie a spalanie spadło o 1 litr! Dopalanie DFP mam co 220 km a nie jak na letnich co 170 km. Teraz to jest inny samochód!

Dlatego, kół 18" się pozbyłem i kupiłem w to miejsce 17" z rozmiarem 205/55/R17. Ciekawy jestem jaki będzie efekt tego zabiegu, ale niestety będę musiał poczekać do wiosny. No chyba, że mnie coś napadnie i założę chwilowo na przód nowe koła zamiast zimówek.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez tombien » 2 gru 2009, 21:24

palczak napisał(a):I gdy delikatnie wcisnę gaz, by utrzymać te 50km/h auto szarpie, tj. wciskając gaz nic się nie dzieje, by nagle szarpnąć, pociągnąć agresywnie pojazd..


Mam to samo, ale zauważyłem też, że dzieje się to głównie wtedy kiedy gaz naciska się delikatnie, jak bardziej zdecydowanie to się to nie zdarza.

Z kolei jak jest zimny, to unikam dodowania lekko gazu, ruszam spod domu bez naciskania gazu, zmieniam na 2 też bez gazu, oczywiście delikatnie sprzęgło, jak dojadę do skrzyżowania (ok 200m) i włączam się do ruchu to obroty na 1 biegu nie niżej niż 2500 tys bez ostrego deptania, potem 2 i już jest normalnie.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez krzych » 2 gru 2009, 22:23

Hm, zaczynam lubic moja M6. Ewolucja silnika w Mazdzie to chyba raczej rEwolucja. Przedlifty GG byly najcichsze, bez DPF i szarpania..., ze 2.0 potrafi to sie nie dziwie bo to to samo co moj, ale 2.2 tez? I to sciaganie kierownicy? Ja i tak obejrze zawieszenie przy jakiejs okazji, bo mi sie to normalne nie wydaje mimo wszystko.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tombien » 2 gru 2009, 22:30

krzych napisał(a):..i szarpania..., ze 2.0 potrafi to sie nie dziwie bo to to samo co moj, ale 2.2 tez?


A kto napisał, że dzieje się to też w 2.2?
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez krzych » 2 gru 2009, 22:38

tombien napisał(a):
krzych napisał(a):..i szarpania..., ze 2.0 potrafi to sie nie dziwie bo to to samo co moj, ale 2.2 tez?


A kto napisał, że dzieje się to też w 2.2?


Fakt, wymieszalem. Nie napisal nikt o 2.2. To w sumie dobrze ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Tomek6 » 2 gru 2009, 22:38

tombien napisał(a):Ściąganie miałem nawet przy 20 km/h, gdy puszczałem kierownicę to sama skręcała w prawo. Przy większych prędkościach już tak nie było, ale i tak ściąganie było. Żeby puścić kierownicę bez ryzka ściagania musiałem jechać środkiem drogi wtedy było minimalne.


Tak jak opisujesz to jest nie do pomyślenia, że aż tak ściąga :/

U mnie na 215/50 R17 ściąganie jest minimalne i sądzę, że jest efektem nachylenia powierzchni dróg, z których musi być odprowadzona woda.


palczak napisał(a):zauważyłem że dzieję się to gdy zwalniam (zazwyczaj wjeżdżając w teren zabudowany) i pozwalam autu hamować silnikiem (czyli puszczam gaz, redukcja itd) i w ten sposób zwalniam do 50km/h. I gdy delikatnie wcisnę gaz, by utrzymać te 50km/h auto szarpie, tj. wciskając gaz nic się nie dzieje, by nagle szarpnąć, pociągnąć agresywnie pojazd


Do, którego biegu redukujesz chcąc utrzymać te 50km/h?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Kamil » 3 gru 2009, 00:14

.
Ostatnio edytowano 12 wrz 2012, 09:57 przez Kamil, łącznie edytowano 1 raz
Kamil
 

Postprzez tombien » 3 gru 2009, 01:14

Ale z tym Paskiem to był dużo poważniejszy problem, jemu samochód czasami wogóle nie przyspieszał i ta "dziura" w mocy trwała nieco czasu, a u nas to jest 1 może 2 sek i nie w momentach kiedy naprawdę potrzebujesz powera tylko się bujasz :D

Wracając do VW, ktoś na forum Tvnturbo po swoich doświadczeniach, doradził aby właściciel tego Passata nalał sobie 0.5l nafty na cały zbiornik ON. Jemu ponoć pomogło bo coś tam się przeczyściło.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez wojtekkk » 6 gru 2009, 15:42

tombien napisał(a):
wojtekkk napisał(a):Ja zauważyłem to po około 1000km , teraz mam prawie 13kkm ,nowe felgi i opony (zimowy komplet) na 17 calach i jest źle.ściąga na każdej nawierzchni


wojtekkk -jaki masz rozmiar zimówek?

Jak wyjechałem z salonu na zimówkach 205/60/R16 to super się prowadziło, zrobiło się ciepło miałem 4 tys założyłem fabryczne 225/45/R18 no i czar prysł. Ściąganie miałem nawet przy 20 km/h, gdy puszczałem kierownicę to sama skręcała w prawo. Przy większych prędkościach już tak nie było, ale i tak ściąganie było. Żeby puścić kierownicę bez ryzka ściagania musiałem jechać środkiem drogi wtedy było minimalne.

Zmieniłem na zimówki no i od tego momentu znowu super prowadzenie a spalanie spadło o 1 litr! Dopalanie DFP mam co 220 km a nie jak na letnich co 170 km. Teraz to jest inny samochód!

Dlatego, kół 18" się pozbyłem i kupiłem w to miejsce 17" z rozmiarem 205/55/R17. Ciekawy jestem jaki będzie efekt tego zabiegu, ale niestety będę musiał poczekać do wiosny. No chyba, że mnie coś napadnie i założę chwilowo na przód nowe koła zamiast zimówek.


wyjechałem z salonu na letnich 225/45/R18 a teraz zimówki ..w sumie nie pamietam jaki profil ale napewno R17 i szerokosc 205. Średnie spalanie mi również spadło,ale może o 0,3 litra maksymalnie, bo np często jadę na tempomacie 80 km/h(zabudowa :P ) na 5biegu i spalanie mam 3,3 <jupi> na zimowych i letnich -tyle samo.
DPF ? nie dawno sprawdzałem i z tego co pamiętam to po 320 km mi się wypalało.u Was jakaś kontrolka świeci podczas wypalania? ja tylko widzę po spalaniu chwilowym <jelen>
z tym ściąganiem musżę zadzwonic do serwisu, może znają problem(?).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2007, 08:28
Posty: 82
Skąd: Krobia/Wlkp
Auto: Mazda 6 GH 2,2 185PS

Postprzez tombien » 6 gru 2009, 16:26

wojtekkk napisał(a):jadę na tempomacie 80 km/h na 5biegu i spalanie mam 3,3


Na 5 ja z taką prędkością niestety nie pojadę, bo miałbym chyba z 1,5 tys obrotów a to dla mojego motoru za mało. Przy 2 tys na 4 biegu mam spalanie 4, na 5 mogę pojechać 90 – 100 i wtedy spalanie mam ok 3,5. Ty masz o wiele bardziej elastyczny silnik, i być może trochę inaczej zestopniowane biegi.

Co do wypalania, z tego co wiem, w siliniku 2,2 przebiega podobno 3 razy krócej niż w 2.0. Być może ilość km między wypalaniami jest też dłuższa.

wojtekkk napisał(a):u Was jakaś kontrolka świeci podczas wypalania? ja tylko widzę po spalaniu chwilowym

inaczej nie zauważysz jak po chwilowym spalaniu

wojtekkk napisał(a):z tym ściąganiem musżę zadzwonic do serwisu, może znają problem


tu jest wypowiedź Kolegi, który miał problem ze ściąganiem i mu go wyeliminowali:
mieszacz napisał(a):Ja kupiłem w Polsce,podczas wizyty w aso agłosiłem problem sciagania.Podjete srodki
1-ustawienie geometrii ok(sciaga)
2-zamiana kół przełozenie z tyłu na przod(sciaga)
3-wreszcie zamontowanie dwóch gumowych czesci nie wiem jak one wygladaja (brak sciagania)


Aby ustalić co dokładnie za gumy zalożyli trzeba się skontaktować się z Salonem Czacha w Rzeszowie

Mi natomiast udało się przetestować nowe letnie gumy 205/55R17 na odcinku 25 km. Jestem zadowolony, spalanie, które wskazuje komputer jest na tym samym poziomie co na zimówkach, sciągania jak na 225/45/R18 też nie ma, więc chyba dobra decyzja. Jednak na miarodajne efekty trzeba będzie poczekać do wiosny.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez mrufek » 13 sty 2010, 14:35

a moja Mazda 6 2.0D wlasnie ducha wyzionela...
od lipca 2008 przejechalem 130tys km, po ok 20tys wymieniony byl jeden z wtryskiwaczy, jakis czas temu silnik zaczal glosniej pracowac. najpierw serwis nei mogl znalezc co to i kazali mi jezdzic i pilnowac, wiec jezdzilem.
teraz w koncu znalezli usterke – rozpada sie pompa oleju, koszt naprawy 3tys funtow (bo to w UK).
do tego halasuja lozyska w tylnych kolach, tez beda do wymiany.
chyba juz nie moge tego auta nikomu z czystym sumieniem polecic...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 mar 2008, 10:28
Posty: 6
Skąd: Milton Keynes
Auto: Mazda 6 Sport'08

Postprzez brii » 13 sty 2010, 15:32

Tak sobie czytam o tym ściąganie – dziwna sprawa z tym jest – jeżdżę samochodami z gumami 225/45/R17 i 245/45/R18 i żaden z nich nie ściąga (pomijam drogi z koleinami)...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6