Diagnostyka ECU

Postprzez h4x » 8 sty 2010, 21:57

Spoko, dzięki :) Ale teraz powiedźcie mi dlaczego 3x pokazuje mi się błąd 11 ?

A i dlaczego kiedy skończy się test KOEO i jak odpalę silnik to od razu silnik gaśnie?
Zdążyłem jedynie zobaczyć błąd 12 – błąd położenia przepustnicy... I jak nie gazuje samochodu i gaśnie..

Wiem, że jak mam błąd położenia przepustnicy to logiczne, że auto może gasnąć, ale auto odpala normalnie i nie gaśnie bez "testera"
323F BA '97

Organizacja wesel i imprez okolicznościowych (komunie, chrzciny itp.) SOSNOWIEC i okolice, OLKUSZ i okolice

http://www.restauracja-sorrento.eu/

lub pw
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2009, 22:59
Posty: 34
Skąd: Sosnowiec
Auto: 323F BA '97 1.5 16V

Postprzez Piotrek5g. » 8 sty 2010, 22:25

Może masz klocki do wymiany..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 16:55
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 1992r.

Postprzez h4x » 8 sty 2010, 22:31

u mnie też pali się dioda przez cały czas w z5.. Ale błędy ABS'u odczytałem z kodów silnika.

GND z TEN i mruga :)
323F BA '97

Organizacja wesel i imprez okolicznościowych (komunie, chrzciny itp.) SOSNOWIEC i okolice, OLKUSZ i okolice

http://www.restauracja-sorrento.eu/

lub pw
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2009, 22:59
Posty: 34
Skąd: Sosnowiec
Auto: 323F BA '97 1.5 16V

Postprzez karmazyn33 » 9 sty 2010, 00:18

Spróbuj podłączyć tester diodowy do + akumulatora tę stronę z rezystorem, a drugą do gniazda diagnostycznego , oczywiście zmostkowane musi byc w tryb serwisowy.U mnie tak zadziałało bo jak podłanczałem tak jak Ty to też była lipa., a teraz wiem że tylny czujnik do wymiany ( już zakupiony ori za 234zł)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Nabial » 9 sty 2010, 09:13

Wiesz co radzę Ci narazie zresetować kompa bo te błędy mogą być stare . A potem dopiero wepnij diode
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 16:12
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r

Postprzez Grzyby » 9 sty 2010, 11:35

Dokładnie. Wykasować, pojeździć trochę i potem sprawdzić które wrócą.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez enej » 10 sty 2010, 13:05

Siemka.
Czytam i nic nie jarze jak sprawdzic kody błedow co potrzeba i jak to zrobic ale tak na chłopski rozum. dzieki bardzo!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 06:52
Posty: 57
Skąd: Pieniężno
Auto: Mazda MX3

Postprzez Borys » 10 sty 2010, 13:07

enej a czego nie rozumiesz z opisu, który jest na stronie klubowej?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez enej » 10 sty 2010, 13:23

Elementy potrzebne do czujnika: dioda LED, eezystor 1000 Ohm (czyli 1kOhm). Schemat testera:

FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B

Dla ułatwienia dodam, że każda dioda w okrągłej obudowie ma charakterystyczne ścięcie na kołnierzu, które ma być zwrócone w kierunku końcówki np. FEN (odwrotne połączenie spowoduje zablokowanie przepływu prądu i dioda nie zaświeci się). Aby sprawdzić prawidłowe spolaryzowanie diody, należy koniec próbnika, który ma być połączony do styku FEN przyłożyć do GND – dioda powinna zaświecić się.


jak to wyglada???dokładnie to " eezystor 1000 Ohm (czyli 1kOhm)."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 06:52
Posty: 57
Skąd: Pieniężno
Auto: Mazda MX3

Postprzez stanisław » 10 sty 2010, 15:04

jak to wyglada???dokładnie to " eezystor 1000 Ohm (czyli 1kOhm)."


No skoro masz "chłopski rozum" to podstawowe części wyglądają następująco:
– dioda LED:
http://sklep.avt.pl/p/pl/483227/dioda+b ... 5111p.html lub
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dioda_elek ... escencyjna

– rezystor o potrzebnej wartości (1kΩ) odczytasz tu:
http://serwis-tv.com/opornik.html
Początkujący
 
Od: 9 sty 2010, 18:31
Posty: 14
Auto: mazda mx-3 V6

Postprzez enej » 10 sty 2010, 15:17

No dobra to już czaje:) a teraz gdzie znajdę tą puszkę gdzie to mam podłączyć
Wielkie dzięki:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 06:52
Posty: 57
Skąd: Pieniężno
Auto: Mazda MX3

Postprzez madejek86 » 10 sty 2010, 16:00

Jak staniesz przodem do auta to pod maska po prawej stronie powinieneś mieć czarną małą puszeczkę z napisem diagnostic .Nie musisz kupować diody i rezystora wystarczy,że kupisz zwykłego leda odrazu na 12 V żeby nie bawić się w lutowanie.Pozdr

taką diodę http://allegro.pl/item868196933_diody_l ... lecam.html

W ten puszce znajdujesz styki GND i TEN i je mostkujesz ,a do styku FEN i B+ podłączasz tę diodę.Zresztą poczytaj sobie tu masz linka http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez enej » 10 sty 2010, 18:01

No wszystko podłaczyłem tak jak powinno byc i nic dioda nie mryga!!czy cos jest nie tak czy przeciwnie nie ma błedów i jest OK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 06:52
Posty: 57
Skąd: Pieniężno
Auto: Mazda MX3

Postprzez Suloo » 10 sty 2010, 18:11

enej powinna sie zaswiecic.sproboj podlaczyc odwrotnie(dioda swieci tylko w jednym polozeniu).albo cos zle podlaczyles
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez enej » 10 sty 2010, 18:30

własnie tez to zrobiłem :0 odwrotnie podłaczyłem i nic na właczonym zapłonie i na właczonym silniku nie swieci sie:0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 06:52
Posty: 57
Skąd: Pieniężno
Auto: Mazda MX3

Postprzez enej » 10 sty 2010, 19:26

Sprawdziłem to znowu. Zmostkowałem GND i TEN , Podłaczyłem diode pod FEN i B+ , przekreciłem kluczyk na ON czekałem 1 min i nic. przstawiłem odwrotnie diode i to samo. CZy cos zle robie czy nie ma błedów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 06:52
Posty: 57
Skąd: Pieniężno
Auto: Mazda MX3

Postprzez gregorius 323 F » 10 sty 2010, 19:45

enej a czy twoja dioda jest sprawna.
Podłącz diodę przy przekręconym zapłonie do styków GND i B+ bez zworki tak tylko dla sprawdzenia czy dioda działa.
Przy teście nawet gdy nie ma błędów to przynajmniej raz musi mignąć.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez krzaku90 » 10 sty 2010, 20:16

Sproboj tez diode pod FEN i + z aku zamiast B+ ktos tak probowal i dioda mrygala bledy
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez sebas0026 » 10 sty 2010, 23:09

Witam cie kolego jesli dobrze podpioles diode masz bledy 15, 17
Wszystko zwiazane z sonda lambda (heated oxygen sensor) inactivation jak i inversion, czujnikiem plynu chlodzacego, wtryskami, przeplywomierzem, cisnieniem paliwa za filtrem jak i na listwie swiecami (przewody, kopulka, palec) wszystko jest do sprawdzenia. Tez mialem blad 17. Sprawdzenie kodow bledow zawsze robisz na dobrze rozgrzanym silniku jesli jest zimny gasnie. Jakie masz obiawy? duzo pali, muli nie wkreca sie na obroty po zrzuceniu na luz spadaja na 200rpm a pozniej podnosza sie na 750rpm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez sebas0026 » 10 sty 2010, 23:27

aha zapomnialem dodac ze 3x 11 ci sie wyswietla poniewaz nasz rocznik samochodow ma zapisywane bledy 4 cyfrowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki