Jak działa nagrzewnica?
Strona 1 z 1
kolego automat jest taki, że im więcej wody przepływa przez nagrzewnice tym cieplejsze powietrze leci w aucie. Jeżeli masz zapchaną nagrzewnice i włączysz wiatrak na jedynkę to może polecieć ciepłe powietrze, ale gdy zapodasz czwórkę to powietrze bedzię na 100% zimne, a to z tego prostego względu że letnia nagrzewnica nie zdoła nagrzać przepływającego przez nią lodowatego powietrza.
- Od: 30 wrz 2007, 10:31
- Posty: 121
- Skąd: Kętrzyn
- Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback
Czyli na przewodzie z wodą do nagrzewnicy jest zamontowane coś w rodzaju elektrozaworu który reguluje potrzebną ilość wody do ogrzania przepływającego przez nagrzewnice powietrza aby uzyskać odpowiednią temperaturę?
- Od: 19 kwi 2009, 23:05
- Posty: 14
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 2 x 323F sportive 2.0
remik74 napisał(a):Czyli na przewodzie z wodą do nagrzewnicy jest zamontowane coś w rodzaju elektrozaworu który reguluje potrzebną ilość wody
Czy aby na pewno? Idąc takim tokiem, to wyszłoby na to, że przy ustawieniu zimnego powietrza woda wcale nie będzie krążyć w małym obiegu.
Przez nagrzewnicę płynie cały czas taka sama ilość płynu. Regulacja temperatury odbywa się klapką, która zmienia stosunek między gorącym powietrzem z nagrzewnicy, a zimnym z zewnątrz.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
adamax4 napisał(a):remik74 napisał(a):Czyli na przewodzie z wodą do nagrzewnicy jest zamontowane coś w rodzaju elektrozaworu który reguluje potrzebną ilość wody
Czy aby na pewno? Idąc takim tokiem, to wyszłoby na to, że przy ustawieniu zimnego powietrza woda wcale nie będzie krążyć w małym obiegu.
Przez nagrzewnicę płynie cały czas taka sama ilość płynu. Regulacja temperatury odbywa się klapką, która zmienia stosunek między gorącym powietrzem z nagrzewnicy, a zimnym z zewnątrz.
A jak ten stosunek ma się latem?A czy musi płynąć latem jak nie jest tam potrzebna?
- Od: 19 kwi 2009, 23:05
- Posty: 14
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 2 x 323F sportive 2.0
Jeśli masz suwak na najniższą temperaturę to klapka jest tak ustawiona, że całość powietrza leci z zewnątrz, a jak na najwyższą, to całość przechodzi przez nagrzewnicę. W każdym razie, nie żadnego zaworu, który całkowicie odcina dopływ płynu latem do nagrzewnicy.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości