Olej do skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez BlackM3 » 17 wrz 2008, 20:44

Sprawa jest następująca. Mam za mało oleju w skrzyni biegów. Powodem może być delikatne przeciekanie na złączu skrzyni i pewnie częściowe wypalenie oleju ,bo samochód ma przejechane 130 tys. km. I kilka pytań:
1. Czy można dolać dowolnego oleju przekładniowego (oczywiście o zalecanych do tego modelu parametrach) do tego który już znajduje się w skrzyni?
2. Producent zaleca wymianę oleju po 120 tys. Czy praktykujecie coś takiego?
3. Czy w skrzyni biegów jest jakaś uszczelka, którą należy okresowo wymieniać? (Martwi mniej ten wyciek )
4. Czy możliwe, że owy wyciek spowodowany jest utratą przez olej swoich właściwości (rozrzedził się itp.)?

Za pomoc z góry dziękuję
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Krisek » 17 wrz 2008, 22:22

Mozliwe ze wyciek jest bo olej jest za zadki – ale watpie w to ...

opcje Auto-RX flush .... on pomaga na uszczelki – nie naprawia ich jak sa uszkodzone fizycznie bedzie cieklo ...

Olej REDLINE – nie znajdziesz nic lepszego odrazu poczujesz roznice
rozumiem ze o skrzyni manualnej mowimy ?

wymien caly olej .. mieszac oleje mozna – ale nie jest to wskazane ze wzgledu na rozne skladniki w nich ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez BlackM3 » 18 wrz 2008, 07:50

A orientujesz się Krisek ile wejdzie tego oleju do M3 (oczywiście manualna przekładnia)?
Bo tak patrzę na ceny i trochę sporo kosztuje to cudo.
I jeszcze jedno – ma ktoś może jakieś dobre dojście do tego oleju (red line – przekładniowy), bo z tego co widzę za oceanem kosztuje 3 razy mniej niż u nas?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Krisek » 18 wrz 2008, 18:55

BlackM3 napisał(a):A orientujesz się Krisek ile wejdzie tego oleju do M3 (oczywiście manualna przekładnia)?
Bo tak patrzę na ceny i trochę sporo kosztuje to cudo.
I jeszcze jedno – ma ktoś może jakieś dobre dojście do tego oleju (red line – przekładniowy), bo z tego co widzę za oceanem kosztuje 3 razy mniej niż u nas?


ja ci moge wyslac za oceanu tylko czy przesylka nie zje ?

sprawdz w instrukcji ja mam automata ...
to jest olej grupy 5 ... czyli full syntetyk
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez BlackM3 » 18 wrz 2008, 22:12

Chyba taki ma być. W instrukcji jest napisane 75W90 i wchodzi go około 3 litry. Może się szarpnę i w kraju go kupię. Krisek dzięki za deklarację pomocy. Jak coś, to wiem że można na Ciebie liczyć :) .
Ewentualnie jakaś alternatywa dla tego oleju, Castrol TAF-X, co myślicie? Który lepszy?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Krisek » 18 wrz 2008, 23:39

zdecydowanie ... Redline ... ( Niema lepszego oleju .... gwarantuje ze zobaczysz roznice przy zmianie biegow )

ale pierwsze co to zajmij sie ta uszczelka ... bo olej ci tego nie naprawi a syntetyk moze kapac szybciej – ze wzgledu ze kiedy jest zimny jest rzadszy .... co jest wielkim plusem + ale w twoim przypadku bedzie dzialalo na niekorzysc ..

ile Redline kosztuje w PL ?
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Grzyby » 18 wrz 2008, 23:47

Krisek napisał(a):olej ci tego nie naprawi a syntetyk moze kapac szybciej

przecież fabrycznie też ma zalany syntetyk więc czemu miałoby szybciej kapać?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Krisek » 19 wrz 2008, 07:12

Grzyby napisał(a):
Krisek napisał(a):olej ci tego nie naprawi a syntetyk moze kapac szybciej

przecież fabrycznie też ma zalany syntetyk więc czemu miałoby szybciej kapać?


nie wiedzialem ze fabrycznie syntetyk ...

ktorej grupy ?

ciekawe ktora grupe uzywaja :) czy pseudo syntetyki czy prawdziwe PAO albo E.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez brii » 19 wrz 2008, 07:40

BlackM3 napisał(a):2. Producent zaleca wymianę oleju po 120 tys. Czy praktykujecie coś takiego?

Bezwzględnie. To, że olej wygląda na czysty i nie zmęczony po 120 000km nie oznacza, że ciągle ma odpowiednie właściwości.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez BlackM3 » 19 wrz 2008, 08:57

To przypuszczam, że wymiana takiej uszczelki to sporo roboty?
Olej w zasadzie nie kapie, tylko skrzynia się "poci". Tylko pytanie zasadnicze, czy na pewno jest tam uszczelka, bo sprawdzałem w katalogu i nie bardzo ją widać.

Red line w Polsce kosztuje ok 75 zł za butelkę 0,94 l.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Krisek » 19 wrz 2008, 21:35

BlackM3 napisał(a):To przypuszczam, że wymiana takiej uszczelki to sporo roboty?
Olej w zasadzie nie kapie, tylko skrzynia się "poci". Tylko pytanie zasadnicze, czy na pewno jest tam uszczelka, bo sprawdzałem w katalogu i nie bardzo ją widać.

Red line w Polsce kosztuje ok 75 zł za butelkę 0,94 l.


to faktyczniie kosmiczna cena !

dokladnie oleju nie ocenia sie po kolorze... analiza albo wymiana .. wymieniac i tak trzeba
ale jak jest jasny tzn ze skrzynia nie ma problemow ...

wymien i spij spokojnie

co do uszczelki mozesz sprubowac auto rx jak mowilem ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez stanis0 » 8 sty 2010, 13:16

Jestem od niedawna uzytkownikiem Mazdy 3, 2004 r., 1,6 benzyna. Doczytałem sie że przy 100.000 przebiegu należałoby wymienić olej w skrzyni biegów.
Jaki można tu zastosować ?
stanis0
 

Postprzez emilioestewez » 8 sty 2010, 13:29

Na pewno GL-5 75W90
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez Globy » 8 sty 2010, 15:25

Wchodzi niecałe 3 litry.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Krisek » 8 sty 2010, 16:43

Napewno GL5 ?
GL5 moze powodowac korozje kolorowych metali !
Tak niektore GL5 sa kompatybilne ....

Nim zalejesz sprawdz instrukcje .... mis sie zawsze wydawalo GL4
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez emilioestewez » 8 sty 2010, 17:47

Wg tego co znalazłem to do 1.6 manual :
– API Service GL-4 or GL-5
– SAE 75W-90 (lub SAE 80W-90 ale to raczej nie do naszego klimatu)
– pojemność: 3,04 litra.
Niech ktoś to jeszcze zweryfikuje.
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez danstan » 9 sty 2010, 19:45

Witaj
Wobec wątpliwości czy GL4 czy GL5 użyj tego (bardzo dobry, ale drogi olej do skrzyń – używałem go w Nissanie i skrzynia była miodzio)
Castrol TAF-X 75W90 GL4/GL5 cena za opakowanie 0.5 litra ok 30 PLN.
Opis tutaj:
http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... 47#7100271
a charakterystyka tutaj:
http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds. ... enDocument
Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:00
Posty: 45
Skąd: 100-lica
Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09

Postprzez fly29 » 6 kwi 2010, 13:23

Witam,mam pytanko a w dieselku po jakim przebiegu powinno sie wymienić?
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2009, 12:41
Posty: 45
Skąd: DĄBROWA GÓRNICZA
Auto: Mazda 3 1.6 CITD 109 KM Sedan 2005

Postprzez marcin255 » 6 kwi 2010, 14:22

w manualu Diesel jest sprawdzenie co 20 tys.km
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez emilioestewez » 6 kwi 2010, 14:31

marcin255 napisał(a):w manualu Diesel jest sprawdzenie co 20 tys.km

Sprawdzanie oleju w skrzyni co 20 tyś.? Chyba lekka przesada. Ja z tego co widzę po prostu jest wymiana co 5 lat lub 100 tyś. km.
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323