Mazda 3 1.6 Y6 – przebiegi
1, 2
Witam,
Ja mam 161000 przebiegu. Auto z 2004 roku. Jak na razie z "niespodzianek" to:
1. Koło pasowe alternatora – to chyba częsta przypadłość tego auta
2. Wymiana alternatora – oczywiście można było regenerować, ale zdecydowałem się na wymianę;
3. Na tylnym nadkolu widzę mały "purchel" rdzy i pewnie na wiosnę się tym zajmę
Ja mam 161000 przebiegu. Auto z 2004 roku. Jak na razie z "niespodzianek" to:
1. Koło pasowe alternatora – to chyba częsta przypadłość tego auta
2. Wymiana alternatora – oczywiście można było regenerować, ale zdecydowałem się na wymianę;
3. Na tylnym nadkolu widzę mały "purchel" rdzy i pewnie na wiosnę się tym zajmę
Moja ma w tej chwili 99.500 kupiona przy stanie 90.223, jest z października 2005r. Z książki wynika, że miała wymieniany pasek alternatora, za mojej "kariery" na razie (odpukać, odpluć tfu, tfu, etc.) bez niespodziewajek.
Moja trójka aktualnie ma na liczniku ponad 156 000 km, zakupiona przy 110 000 km.
W sumie WIELKICH niespodzianek nie było, bo przed zakupem wiedziałam, że turbina już troszkę przeżyła ( chociaż nie myślałam, że tak szybko będę zmuszona ją regenerować ).
Wymieniony jeszcze został moduł wentylatora chłodnicy i koło pasowe.
W najbliższych planach mam wyeliminowanie wszelkich stuków pochodzących z zawieszenia – polskie drogi
A! i rozrząd rzecz jasna wymieniałam tuż po zakupie.
W sumie WIELKICH niespodzianek nie było, bo przed zakupem wiedziałam, że turbina już troszkę przeżyła ( chociaż nie myślałam, że tak szybko będę zmuszona ją regenerować ).
Wymieniony jeszcze został moduł wentylatora chłodnicy i koło pasowe.
W najbliższych planach mam wyeliminowanie wszelkich stuków pochodzących z zawieszenia – polskie drogi
A! i rozrząd rzecz jasna wymieniałam tuż po zakupie.
Ostatnio edytowano 24 lis 2009, 16:51 przez Marzena, łącznie edytowano 1 raz

Witam moja madzia 3 ma 122tys z 2005 kupiłem ją w Niemczech z przebiegiem 115tys w lipcu
wymieniłem jak narazie rozrzad bo musiałem przy 120tys noi paski olej i filterek czyli standart mam nadzieje ze nie będe musiał więcej dokładac i jestem zadowolony z Madziulki 
moja mazda jest z 04 roku i ma przejechane 76kkm w chwili zakupu miała 75kkm
jak na razie nic nie robiłem oprócz oleju.
ostatni serwis miała przy 62kkm wiec nawet filtr powietrza był czyściutki
teraz pomału zastanawiam sie nad rozrządem – tak dla spokoju świętego
toomas pisałeś że wymieniłeś koło pasowe alternatora – rozumiem ze to ze sprzęgłem jednokierunkowym ? jakie były objawy jego agoni ? jakie koszta?
jak na razie nic nie robiłem oprócz oleju.
ostatni serwis miała przy 62kkm wiec nawet filtr powietrza był czyściutki
teraz pomału zastanawiam sie nad rozrządem – tak dla spokoju świętego
toomaas napisał(a):Witam,
Ja mam 161000 przebiegu. Auto z 2004 roku. Jak na razie z "niespodzianek" to:
1. Koło pasowe alternatora – to chyba częsta przypadłość tego auta
2. Wymiana alternatora – oczywiście można było regenerować, ale zdecydowałem się na wymianę;
3. Na tylnym nadkolu widzę mały "purchel" rdzy i pewnie na wiosnę się tym zajmę
toomas pisałeś że wymieniłeś koło pasowe alternatora – rozumiem ze to ze sprzęgłem jednokierunkowym ? jakie były objawy jego agoni ? jakie koszta?
vqsoft napisał(a):moja mazda jest z 04 roku i ma przejechane 76kkm w chwili zakupu miała 75kkm
jak na razie nic nie robiłem oprócz oleju.
ostatni serwis miała przy 62kkm wiec nawet filtr powietrza był czyściutki
teraz pomału zastanawiam sie nad rozrządem – tak dla spokoju świętegotoomaas napisał(a):Witam,
Ja mam 161000 przebiegu. Auto z 2004 roku. Jak na razie z "niespodzianek" to:
1. Koło pasowe alternatora – to chyba częsta przypadłość tego auta
2. Wymiana alternatora – oczywiście można było regenerować, ale zdecydowałem się na wymianę;
3. Na tylnym nadkolu widzę mały "purchel" rdzy i pewnie na wiosnę się tym zajmę
toomas pisałeś że wymieniłeś koło pasowe alternatora – rozumiem ze to ze sprzęgłem jednokierunkowym ? jakie były objawy jego agoni ? jakie koszta?
Nie wiem o co chodzi z tym sprzęgłem

ja podobnie, wymieniałem koło pasowe z napinaczem, rozrząd, mam przejechane 129 tys.
zastanowiło mnie to co napisała marzena : "moduł wentylatora chłodnicy", za co ten moduł odpowiada?, bo chyba coś mi się wydaje, że to też bedzie u mnie do wymiany – czasami włącza mi się wentylator chłodnicy niezależnie od temp. otoczenia lub oleju. czy ktoś miał z tym jakieś przygody?
zastanowiło mnie to co napisała marzena : "moduł wentylatora chłodnicy", za co ten moduł odpowiada?, bo chyba coś mi się wydaje, że to też bedzie u mnie do wymiany – czasami włącza mi się wentylator chłodnicy niezależnie od temp. otoczenia lub oleju. czy ktoś miał z tym jakieś przygody?
- Od: 27 cze 2009, 14:05
- Posty: 8
- Skąd: podlaskie
- Auto: mazda 3 HB 1.6 D 2006
fyky napisał(a):klima wyłączona, jazda na trasie na obr 2200-2400. włączony wentylator chłodn. powoduje chwilowe spalanie wieksze o 2 litry, pomaga wyłączenie zapłonu. czy to normalne?
Też tak mam.
Pozdrawiam
Jak mieć pomidora i zjeść pomidora – kupić dwa pomidory.
Albo kilo w tesco.
Albo kilo w tesco.
- Od: 29 lip 2009, 14:06
- Posty: 12
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6, 2.0, 2014
Poprzednio: Mazda 3, 1.6 CD
moja madzia ma 127 tys km i sprowadzilem ja z niemiec jak miala 98 tys.poza rozrzadem i co za tym idzie pompa wody(nalezy to profilaktycznie rowniez wymienic) no i oczywiscie filtrami nic wiecej tfuuu tfuuu nie dokladalem.sama przyjemnosc z jazdy jak do tego spala mi jakies 5.3 litra diesel:):) pozdrawiam szczesliwych posiadaczy trojeczek
- Od: 10 gru 2009, 11:02
- Posty: 52
- Skąd: wadowice
- Auto: mazda 3 1.6CiTD 2005r
miałem 128tys jak sprzedałem, przejeździłem sam ponad 110 tys tym autem-generalnie super. Wymieniłem koło pasowe, i standardowo elsploatacyjne rzeczy plus coś mi sie czasami działo-skakała na wolnych obrotach i dymiła, ale później ustało:) Polecam to autko-haha-wczoraj przypadkiem widziałem to moje byłe auto w Inowrocławiu:)
A z Fapem nikt nie miał jeszcze problemu, np. uzupełnianie płynu do fapa? i przy jakim przebiegu?
Moja Madzia przy 56000 regeneracja EGR i poza tym olej i filtry.
Teraz mam 62 tyś. i właśnie się zastanawiam co z tym płynem bo podobno przy 60 tyś. należy uzupełnić zbiorniczek (tak mówią w serwisie Mazdy) mój szpec od tych aut (a zna się) mówi, że spokojnie przejeżdżę 80 tyś bez uzupełniania, warunek tankowanie na full. A jak u was było? podajecie niektórzy przebiegi ponad 100 tyś.?
Jest oddzielny Temat dla FAP/DPF – proszę trzymać się wątku. Dziekuję!
Moja Madzia przy 56000 regeneracja EGR i poza tym olej i filtry.
Teraz mam 62 tyś. i właśnie się zastanawiam co z tym płynem bo podobno przy 60 tyś. należy uzupełnić zbiorniczek (tak mówią w serwisie Mazdy) mój szpec od tych aut (a zna się) mówi, że spokojnie przejeżdżę 80 tyś bez uzupełniania, warunek tankowanie na full. A jak u was było? podajecie niektórzy przebiegi ponad 100 tyś.?
Jest oddzielny Temat dla FAP/DPF – proszę trzymać się wątku. Dziekuję!
-
azuko
Jak w podpisie 
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
158k / rocznik 2006
wymieniłem opony, olej kilka razy, wymieniłem filtr paliwa, powietrza, wyczyściłem i napełniłem klime i dolałem płynu do filtra cząstek stałych DPF.
Pozdrawiam!
wymieniłem opony, olej kilka razy, wymieniłem filtr paliwa, powietrza, wyczyściłem i napełniłem klime i dolałem płynu do filtra cząstek stałych DPF.
Pozdrawiam!
Jak mieć pomidora i zjeść pomidora – kupić dwa pomidory.
Albo kilo w tesco.
Albo kilo w tesco.
- Od: 29 lip 2009, 14:06
- Posty: 12
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6, 2.0, 2014
Poprzednio: Mazda 3, 1.6 CD
azuko napisał(a):A z Fapem nikt nie miał jeszcze problemu, np. uzupełnianie płynu do fapa? i przy jakim przebiegu?
Moja Madzia przy 56000 regeneracja EGR i poza tym olej i filtry.
Teraz mam 62 tyś. i właśnie się zastanawiam co z tym płynem bo podobno przy 60 tyś. należy uzupełnić zbiorniczek (tak mówią w serwisie Mazdy) mój szpec od tych aut (a zna się) mówi, że spokojnie przejeżdżę 80 tyś bez uzupełniania, warunek tankowanie na full. A jak u was było? podajecie niektórzy przebiegi ponad 100 tyś.?
Jest oddzielny Temat dla FAP/DPF – proszę trzymać się wątku. Dziekuję!
Mi się lampka engine check z kodem od DPF zaświeciła przy 115k km. Dolałem płynu w ASO i spokój – mam obecnie 158k
Pozdrawiam
Jak mieć pomidora i zjeść pomidora – kupić dwa pomidory.
Albo kilo w tesco.
Albo kilo w tesco.
- Od: 29 lip 2009, 14:06
- Posty: 12
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6, 2.0, 2014
Poprzednio: Mazda 3, 1.6 CD
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości