Czy ktos podejmie sie zrobienia SWAP'a zaplace... :)
djArias hyhy oj mozna sie w tym zakochac :p
damian napisał(a):Piotrek323 koszta będą różne, bo do mxa silnik 1.8 GT wejdzie plug&play , a z BA mogą być problemy
tak samo wejdzie tu i tu, bez problemów.
djArias napisał(a):a dokladnie jaki rocznik jest tego silnika? usmiech nie do konca ogarniam ktore 323 jest jakie i jakie moce maja te rozne 1.8 z 323, 323f i wogole .. oczko
BG 89-90 miło 136KM ten silnik zamontowałem w xedosie
BG 90-94 128KM
BA 94-97 115KM
Hazu napisał(a):damian napisał:
Piotrek323 koszta będą różne, bo do mxa silnik 1.8 GT wejdzie plug&play , a z BA mogą być problemy
tak samo wejdzie tu i tu, bez problemów.
Nie byłbym taki tego pewien. BG i MX są na tej samej płycie. Natomiast BA to inna konstrukcja. Choć na pewno wejdzie po stosunkowo nie wielkich przeróbkach.
Hazu napisał(a):djArias napisał:
a dokladnie jaki rocznik jest tego silnika? usmiech nie do konca ogarniam ktore 323 jest jakie i jakie moce maja te rozne 1.8 z 323, 323f i wogole .. oczko
BG 89-90 miło 136KM ten silnik zamontowałem w xedosie oczko
BG 90-94 128KM
BA 94-97 115KM
W 323 BG były, jak dobrze pamiętam:
139KM – wersja bez katalizatora (takie opisy były w papierach)
129KM – wersja z katalizatorem (j/w)
115KM – montowane do BA i dalej.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Udesky napisał(a):Hazu napisał:
damian napisał:
Piotrek323 koszta będą różne, bo do mxa silnik 1.8 GT wejdzie plug&play , a z BA mogą być problemy
tak samo wejdzie tu i tu, bez problemów.
Nie byłbym taki tego pewien. BG i MX są na tej samej płycie. Natomiast BA to inna konstrukcja. Choć na pewno wejdzie po stosunkowo nie wielkich przeróbkach.
Jak może nie wejść skoro w Ba siedzi BP wiec wszelkie mocowania, poduszki, półosie są dostępne nie tak jak w CA
Marcin1mazda napisał(a):Boris86Nie wspomniałeś o padających jak muchy skrzyniach biegów łoł łoł łoł łoł łoł łoł
Nie widzę żadnego związku miedzy jakimś nienajmocniejszym elementem całej układanki, a kultowością auta.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Hazu napisał(a):Jak może nie wejść skoro w Ba siedzi BP wiec wszelkie mocowania, poduszki, półosie są dostępne nie tak jak w CA
Coś musi się różnić, bo inaczej dlaczego właściciele Z5 wsadzali by silnik 115KM a nie 130 lub 140KM.
P.S. BA z silnikiem BG widziałem tylko raz i to na zdjęciu z zagranicy, natomiast w MX3 już paro krotnie. Kiedyś nawet na allegro była taka.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
teoretycznie te silniki sa takie same tylko roznia sie budowa pokrywy zaworow i kolektorem ssacym, no i kompresja, przez co w BP 2gen jest 114KM, a wiec mozna byc pewnym tego, ze taka przekladka nie potrzeba rzezbienia? mozna cos wiecej? bo sie bardzo interesuje
- Od: 20 paź 2009, 21:07
- Posty: 46
- Skąd: ŁÓdź
- Auto: 323f ba, 1.8 16v kat
Piotrek323 napisał(a):ze taka przekladka nie potrzeba rzezbienia? mozna cos wiecej? bo sie bardzo interesuje oczko
Trzeba poczekać na kogoś obeznanego w temacie.
Ja jedynie się domyślam, że różnica może być w montażu silnika – w sensie jego mocowań.
Sam jestem ciekaw jaka jest różnica. A jest na pewno, bo kiedyś czytałem o tym na naszym forum, niestety było to już dawno.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
jezeli dokupie jakas efke gt w calosci, to bedzie latwiej to wszystko przelozyc, czy od razu sam silnik?
- Od: 20 paź 2009, 21:07
- Posty: 46
- Skąd: ŁÓdź
- Auto: 323f ba, 1.8 16v kat
Udesky napisał(a):Coś musi się różnić, bo inaczej dlaczego właściciele Z5 wsadzali by silnik 115KM a nie 130 lub 140KM.
bo pewnie wola silnik nowszy o pare lat i pewnie latwiej zdobyc w dobrym stanie
Skąd te 140 km? To że z fabryki jak wyjeżdżało miało 140 km nie znaczy że teraz ma, ba na pewno tyle nie ma.Trochę czasu i pieniędzy zabierze Ci doprowadzenie silnika do stanu dobrego.Co gorzej, może się okazać że silnik to szajs i będzie Cię czekał remont.
MX nie waży aż tak dużo, jest lżejszy od BA i cięższy od BG
MX nie waży aż tak dużo, jest lżejszy od BA i cięższy od BG
Młody.
Dawidoski napisał(a):może się okazać że silnik to szajs i będzie Cię czekał remont
Mając cały silnik na zewnątrz dla świętego spokoju zrobiłbym mały remont. Wtedy wiadomo, że nie będzie niespodzianek. Fakt – koszty większe ale satysfakcja posiadania pełnej mocy danego silnika (a chyba o to chodzi robiąć SWAP) jest nie do porównania. Zwłaszcza jak się ma dalsze plany podnoszenia mocy...
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Udesky napisał(a):Coś musi się różnić,
Trzeba By prze drutować całą instalacje silnika łączącą się z wiązką pod deską. Coś jak robota Cukierasów przy swapie z BF do BG. Wiem bo przerabiałem to. Pierwotnie w BA Skorpka Miał siedzieć BP GT z BG. ale że trzeba było instalacje prze drutować to skończyło się na tym że ja mu dałem silnik Z BA BP ( który siedział sobie w mx3 przeznaczonym na rozbiórkę) a on mi dał BG GT które było w bdb stanie a co do mocowań i tp To wszystko pasuje z BG do BA. Jedynie trzeba łapę z silnika z BA BP przekręcić do BP GT z BG. morza również robić wszelakie miksy ze skrzyniami. Każda pasuje do Każdego silnika. Kwestia zmiany sprzęgła i półosiek pod wybraną skrzynie.
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
Marcin1mazda napisał(a):Trzeba By prze drutować całą instalacje silnika łączącą się z wiązką pod deską. Coś jak robota Cukierasów przy swapie z BF do BG.
Instalacja to mały pikuś dla dobrego elektryka. U nas był problem z mocowaniami silnika i skrzyni biegów bo trochę się różnią w BF i BG, oraz trzeba było rozwiązać sterowanie sprzęgłem. Wszystko było robione specjalnie w jednym egzemplarzu.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Cukierek słyszałem ze sterowanie sprzęgłem robiliście na sznurek bo inaczej nie dało rady
sori ze tak wtrace – ale zebym mial 100% pewnosc w razie gdyby tego BPT nie bylo swap tego:
http://allegro.pl/item876596370_mazda_d ... 323_f.html
do mx-3 1.6 dohc 16v powinien sie odbyc bez zadnego problemu?
http://allegro.pl/item876596370_mazda_d ... 323_f.html
do mx-3 1.6 dohc 16v powinien sie odbyc bez zadnego problemu?
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
djArias napisał(a):http://allegro.pl/item876596370_mazda_dohc_1_8_16v_komplet_na_swap_323_323_f.html
Tu gość troszke Ściemnia albo się nie zna BP 05 to wersja Ecu z silnika 128km. 137km Ma Ecu o Oznaczeniu BP22.a Tu niba kat i sonda i 137km. Raczej się nie zna
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje