silnik gaśnie w czasie jazdy (benz.)

Postprzez Lorbas » 26 lis 2009, 13:47

Sprawdzałem na benzynie, po nocy, bo w tym czasie parametry mnie najbardziej interesowały. Owszem, program PCMSCAN daje takie tabelki.
Dziś późnym popołudniem ponownie sprawdzę od zimnego silnika, nie uruchamianego ponad 24 godziny.

Moim punktem odniesienia jest spalanie LPG i to poszło o ok. 1-1,5 l do góry.
Ile benzyny? Oceniłem po przyglądaniu się wskazówce, że 1 l na każde 100 km – tak pi razy drzwi. Wszak wskazówka benzyny daje spore rozbieżności w czasie jazdy (część benzyny krąży), ale po odpaleniu ponownym autka wskazuje najbardziej przybliżony poziom i ten od tankowania się nieznacznie zmienia.

Komputer milczy jak zaklęty. Ostatni bład wypadanie zapłonu tego samego dnia gdy wstawiono nowe świece, po wymianie kabli już się nie pojawił żaden błąd, a minęły ponad 3 miesiące...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Wojtek » 26 lis 2009, 14:18

Lorbas napisał(a):Sprawdzałem na benzynie


Co ty tu piszesz?

Lorbas napisał(a):Silnik się rozgrzewał, tem. płynu chłodzącego przeskakiwała o 1 stopień C co kilka sekund. Przy ok. 50 stopniach włączyło się LPG. Przy jakiś 70 stopniach wskazówka na desce rozdzielczej osiągnęła "roboczy" poziom i była w połowie skali.


Jak dla mnie to ty robiles to na LPG...

Lorbas napisał(a):Moim punktem odniesienia jest spalanie LPG i to poszło o ok. 1-1,5 l do góry.


Od czego?

Lorbas napisał(a):Ile benzyny? Oceniłem po przyglądaniu się wskazówce, że 1 l na każde 100 km – tak pi razy drzwi.


Oszczedna ta mazda... 1l/100km i co ty od niej chcesz?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Lorbas » 26 lis 2009, 14:27

Chcę od niej, aby nie gasła mi – to chyba wynikło z powyższych postów.

1-1,5 l LPG od poziomu około 11,5 l LPG.

Sprawdzałem na benzynie, bo to mnie interesuje, to co było potem z LPG to tylko z ciekawości. Powtarzam gaśniecie silnika tylko przez pierwsze 3-4 minuty pracy silnika. Jak się podgrzeje silnik, a jeszcze nie przeskoczy na LPG to już nie gaśnie.

Dziś ponownie zrobię zapis pracy silnika, może mi się uda te tabelki wypluć z programu i je tu wrzucę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Lorbas » 28 gru 2009, 00:54

Trochę czasu minęło.
Przeczyściłe przepływkę – objawy nie ustąpiły, ale autko zrywniejsze.
Dzień przed Wigilią zalałęm STP do baku i na to cał bak benzyny PB95 na Shellu i od tamtej chwili jadę tylko na benzynie...
w Wigilię po przejechaniu łącznie 50km od zalania STP zaczęło dławić silnik w czasie jazdy i wyskoczyły błędy: P0140 – [prawdopodbnie] brak aktywności czujnika sondy lambda nr 2 oraz P0304 – wypadanie zapłonów, cylinder nr 4.
Dziś po 2 godzinnym postoju autk ochodziło na jałowym biegu, po ruszeniu lekko przydławiło i znów kontrolka check engine migała. Nie chciało mi się już dziś tego odczytać.
Za pomoca programu ScanTool wyświetliłem błędy i tam jest taka opcja 'symulacja'. Po kliknięciu tego zamiast 2 w/w błędów wywalił 12 innych. Nie wiem czy one mają konkretne powiązanie z tymi dwoma, a może po prostu są sobie gdzieś tam zapisywane...

Program PCMSCAN odczytał taką zamrożoną ramkę
Obrazek

Ogólnie widać, że STP działa. Wskazania komputera (zastrzegam, że nie jest skalibrowany do rzeczywistego spalania) pokazują spalanie niższe o ok. 2-3 litry! Pokazywał ponad 13 l nawet, a jak jechałem jednym ciągiem 80-100 km/h zszedł nawet na 9,7 l.
A dziś po raz pierwszy od dłuższego czasu nie zgasł mi gdy wyjechałem z garażu. Widać wina zapchanych wtrysków czy ogólnie nagaru w silniku. Wyjechałem połowę wachy. Na nowy zbiornik poleci STP dla silników zasilanych LPG. Oby poszło po mojej myśli...

PS Czy zabrudzony filtr powietrza może powodować większe wartości odczytywane z MAF sensora? Tzn. czy silnik poprzez zapchany filtr moż 'ciągnąć' więcej powietrza niż powinien?


Dodam jeszcze, że przeglądając parametry pracy sond lambda w PCMSCAN pierwsza pracuje elegancko, w przebiegu sinusoidy, druga 'stała' wartość na poziomie 0,945V. Silnik lekko rozgrzany na benzynie.
Czy to nie jest z sondami lambda tak, że ta druga powinna podawać sygnał 1 V – spalanie idealne 14,7 do 1 (powietrze do paliwa)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Grzybek » 28 gru 2009, 01:32

A sprawdzałeś tą cewke zapłonową ???
Mi jak błędy wyskakiwały to tylko na LPG
Ale jazda to musi być MAZDA :) 666
ZOOM-ZOOM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2009, 00:09
Posty: 38
Skąd: Płock
Auto: M6 2002r 2.0i 16V 141KM GG+GAZ

Postprzez Lorbas » 28 gru 2009, 01:50

A mi na benzynie i to tylko po zalaniu STP.
Niestety cewki nie udało mi się sprawdzić.

Ta wspomniana wyżej 'symulacja' pokazała następujące błędy:
P0125 coś z temp plyny chlodzacego
P0196 cos z czujnikiem temp oleju silnikowego
P0234 przekroczona wartosc cisnienia doladowania
P0299 przekroczone doladowanie turbosprężarki
P0357 wadliwe działanie cewki zaponowej
P0443 wadliwe dzial odprowadzania par ze zbiornika paliwa
P0455 duża nieszczelność w układzie odprowadzania par ze zbiornika paliwa
P0736 przelozenie biegu wstecznego – bledna wartosc – czasem się zacina hehe
P1143 specyficzny kod producenta – to co znalazlem to raczej sonda lambda
U0001 szyna transmisji danych CAN
U0101 utracona komunikacja z TCM
U0106 utracona komunikacja z modulem swiec żarowych

Nie wiem czy to schemat powstawania błędów dwóch głównych czy też "zdarzenia" gdy silnik gasł...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez panoramix » 28 gru 2009, 15:26

Dokładnie mam takie objawy w swojej Madzi, zwłaszcza teraz gdy temparatury sa mocno ujemne mam problemy z odpalaniem, odpala pochodzi obroty spadają i gaśnie, jednak to pikuś w porównaniu z gaśnieciem właśnie na skrzyżowaniu, wtedy się robi naprawdę niebezpiecznie.
Nie mam LPG, liczę że wystarczy wymienić tylko filtr paliwa, oby :)
Mazdzinka :) Black Love:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2008, 20:43
Posty: 7
Skąd: Warszawa

Postprzez Grucha » 28 gru 2009, 15:37

Lorbas jesli chodzi o sondy to tak druga ma pracowac tak jak napisałes , skład mieszanki widze ze jest odpowiedni , tylko ta przepływka coś duzo Ci pokazuje nawet jak na rozruch

edit sory nie zauważyłem ze własnie dałeś po garach w czasie odczytu
Grucha
 

Postprzez Lorbas » 28 gru 2009, 18:27

Przepływ powietrza po odpaleniu po nocy ok. 7-8 g/s, gdy się rozgrzeje ok. 4 g/s. Dane na bieg jałowy.
Zastanawiam się czy aby nie zmieniać filtra powietrza co pół roku.
Pewnie w nowoczesnych silnikach komputer wtryskami nadrabia "niedobór" powietrza, ale jak filtr będzie zapchany to cudów nie ma. Bez powietrza dawki nie spali ;)


EDIT Zastanawiam się, czy aby na wiosnę nie zafundować 'płukanki' silnika. Zlać ten cały syf z olejem. Wstawić filtr metalowy i zalać nowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez realski » 28 gru 2009, 22:31

ja powiem ci tylko tle za bardzo sie zastanawiasz :) za wiele robisz testow itp :)) fajnie jest czytac kody bledow to pewne ^^
jednak bledy to jest jedynie male naprowadzenie na problem :))))
przykladowo w common railach wyskoczy ci spadek cisnienia na listwie < ---- i to juz jest extra blad :)
bo i wyskakuje czujnik cisnenia paliwa na listwie ^^ a wszystko i tak sie sprowadza do recznego sprawdzania ..
czy to typowo mechanicznie czy za pomoca dobrego microfonu na oscyloscopie :)) dla wtajemniczonych :)


wiec tak po prostu .. jak dochamowujesz to ci przez moment dolewa paliwa w tym momecie jest problem z przebiciem iskry na swiecy :)) wymieniles swiece ( problem wypadania zaplonu ucichl na troche bo miales mniejsza przerwe na swiecy swiecach :) ) .. sonda lambda wedlug parametrow masz akce ze dolewa ci paliwa .. zgadza sie bo jak dolany jest silnik to znaczy ze masz cos niespalonego .
jak masz niespalone to uczy ci kompa by dac mniej paliwka :)))
niewiem jaki masz gaz czy sekwencje czy nie .. bo to ma troche do ogolnej zasady .. czy jest emulator sondy czy nie :)

ale niezaglebiajac sie w szczeguliki .. 2 proste testy .

1 wyciagasz glowny bespiecznik od sekwencji .. ( nie jest to 100% pewnosc bo i tak sekwencja jest dalej wpieta w instalacje benzynowa ) :.. ale u ciebie to nie bedzie mialo znaczenia
kasujesz bledy !!! przed cala akcja .. i tera zapalasz i ogien 1dynka 2 3 4 obciazasz mocno silnik ..
staraj sie obciazac silnik przez czas dosc dlugi kompy sa dosc powolne i czaja bledy nedznie :))

co ci wyskoczy ? wypadanie zaplonu .... masz odpowiedz .

2 podlaczasz gaz .. kasujesz bledy .. jalowy .. do normalnej temperatury pracy silnika i tak samo katy
obciazyc silnik ... 0 bledow ??? jest odpowiedz brak wypadania zaplonu :))

jest jeszcze 3 test dosc prymitywny robisz jak 1 lecz zmniejsz przerwe na swiecach na 0.7 ^^
brak wypadania zaplonu .. ?)))


to tak mniejwiecej na szybko w ciemno po tym co pisales :)

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Lorbas » 28 gru 2009, 23:39

Grzech nie czytać błędów skoro mi muli i miga w czasie jazdy check engine jak choinka :)
Ale to tylko po tym STP. Bo jak przejrzeć cały wątek który założyłem to wcześniej nie za bardzo komputer meldował cokolwiek...

Mulenie wyglądało tak, jak kiedyś odebrałem z ASO Skody Fabię – jadę a tu spadki mocy, nie da się jechać. Okazało się, że po kilkuset m był zapchany wtrysk. Ale to działo się na gazie, a oni guzik potrafili zrobić. Sorry, potrafili kasować pieniążki i to konkretne.

Pewnie tu jest podobnie, z tym, że pod wpływem STP jaki syf się odrywa i potrafi coś tam przytkać – tak ja to rozumiem, na chłopski rozum. :)

Mam instalację sekwencyjną VSI Prinsa.Postaram się namierzyć bezpieczniki od gazu i przeprowadzić testy wg wskazówek, za które dziekuję serdecznie.

PS Pkt 2 – obciążać silnik na gazie?

A wszystk osię zaczęło od pomiaru kompresji – na 3 garach za niskiej. Znajomy mechanik dzwonił nawet do ASO Mazdy w Niemczech do kolegi – oni nie znają takich usterek. OBstawia na nagar i podparte zawory. Zaleca płukankę silnika. JA mechanikiem nie jestem więc muszę się opierac na tym, co tu wyczytam, w serwisówce albo co mi ludzie powiedzą ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Wojtek » 29 gru 2009, 01:16

Lorbas napisał(a):P1143 specyficzny kod producenta – to co znalazlem to raczej sonda lambda



Lack of HO2S Switches, H02S13 Indicates Lean
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Lorbas » 30 gru 2009, 11:01

Powrócę jeszcze do postu kolegi realskiego.
Dziś jadę i gaśnie przy hamowaniu przed światłami.
Zauważyłem, że jak zaczynam hamować i wysprzęglam bieg to obroty schodzą i gaśnie, ale jak zwalniam mając bieg załączony i wysprzęglam go tak przy około 1000 obr/min to mi nie zgaśnie na światłach. Chyba częściej to się pojawia na gazie niż na Pb.

Czyżby trop prowadził do świec? Za mały odstęp?

Jaki wpływ ma na to wszystko kąt wyprzedzania zapłonu? Jest ustawiony na "stałe" czy komputer sobie sam to koryguje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Grucha » 30 gru 2009, 11:06

Kąt wyprzedzenia reguluje komputer
Mam prośbę jesli posiadasz Pcm scan to zrób logi na jałowym i w czasie jazdy i jak mozesz to wyślij mi na kristof-74(at)o2.pl chodzi mi o wykresy
Grucha
 

Postprzez Lorbas » 30 gru 2009, 11:10

Ok. Dziś raczej już nie podołam. Raczej jutro.
Dzięki Pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Grucha » 30 gru 2009, 11:11

Bo cos mi sie widzi ze jest u Ciebie jakis kłopot z połozeniem przepustnicy
Grucha
 

Postprzez Lorbas » 30 gru 2009, 12:52

Przepustnica to jedna z głównych podejrzanych :)

Nie mam odniesienia czy 21 stopni otwarcia przepustnicy na jałowym to ok.
Czasem jak się zatrzymam to obroty staną na powiedzmy 1200 obr, czasem spadną, a czasem nie. Jak podgazuję to już wtedy zejdzie niżej np na te 600-700.

Gazownicy zauważyli ostatnio, że przepustnica nie wraca do swojego pierwotnego położenia – taki bolec ograniczający to coś ze sprężynką do której dochodzi linka gazu. Próba ręcznego dokręcenia do końca kończy się telepotaniem całego silnika, a nawet zgaśnięciem... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Grucha » 30 gru 2009, 13:01

Jesli dobrze pamietam to połozenie przepustnicy na jałowym to około 13,4 ale musze sie upewnić , jutro zerknę jak to jest u mnie
Grucha
 

Postprzez Lorbas » 31 gru 2009, 21:29

Witam

No i mam pliki.
http://chomikuj.pl/lorbas_83/Dokumenty

Dzeinnik z programu PCMSCAN. Dziennik 1 to bieg jałowy. Zapomniałem włączyć monitorowanie czujnika MAF i dlatego ciąg dalszy jest w dzienniku 2, w którym to mi zgasł kilka razy: pierwszy na biegu jałowym w garażu, a pozostałe w czasie jazdy dojeżdzając do skrzyżowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez ramdess » 5 sty 2010, 20:23

panowie z tego co ja wiem to silnik zagazowany powinien mieć troszkę wyższe wolne obroty jakieś 1100 miałem kiedyś takie problemy i dlatego kupiłem diesla warto sprawdzić silniczek kroczkowy,zmienić gaz bo na każdej stacji jest inny jak będą walnięte świece albo przewody to też może trząść autem ,dobrzy fachowcy od gazu są w częstochowie prz ul.warszawskiej
ramdess
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6