Ukryte opcje komputera, test zegarów, kalibracja wskazań średniego spalania -video 9str.
Tolek Tylko wersje z klimatyzacja automatyczna maja termomentr zewnetrzny.
Marospeed Z tego co wiem komputer mozna odblokowac tylko w wersjach po liftingu.
Marospeed Z tego co wiem komputer mozna odblokowac tylko w wersjach po liftingu.
radzi89 napisał(a):Tolek Tylko wersje z klimatyzacja automatyczna maja termomentr zewnetrzny.
Marospeed Z tego co wiem komputer mozna odblokowac tylko w wersjach po liftingu.
Ja nie mam klimatyzacji automatycznej a mam termometr zewnętrzny
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
jerrry Pierwszy raz slysze o takim przypadku
moze faktycznie sie myle
jesli tak przepraszam:D
PS: moglbys zrobic zdjecie konsoli?
PS: moglbys zrobic zdjecie konsoli?
Potwierdzam, wersje US z klimą manualną posiadają termometr zewnetrzny, temperatura wyświetla się po prawej stronie wyświetlacza ( możliwość przesyawienia z F na C).
Wrzucam również bardzo ciekawą informację o przestawieniu trip kompa z mil i galonów na litry i km.
Cytuję:
klukaszyk napisał:
Moja Mazda 3 z USA ma komputer gdzie wszystkie wskazania pokazywał mi w milach i galonach. Dzięki temu, że wszedłem w ukryte funkcje udało mi sie przestawić komputer. Szukałem na formach i wszyscy z tym tematem się dopytują, ale nigdzie nie można znaleźć odpowiedzi jak to przestawić.
Głównie jestem zawiedziony, że serwis mazdy nie potrafi tego zmienić – a to takie proste.
KOD 60d15 jest kluczem do zagadki.
A więc wchodzimy w ukryte funkcje jak to jest opisane na początku tego tematu przez naciśnięcie i przytrzymanie przycisku kasowania kilometrów, wówczas przełączamy stacyjke w pozycję ON i czekamy na napis ESEE. Jak się pojawi puszczamy przycisk kasowania kilometrów.
Pojawiają się tam różne funkcje opisane już wcześniej, a u mnie na końcu był kod 60d15.
Ten kod właśnie odpowiada za sposób wyświetlania wskazań komputera.
Ta funkcja jak się pojawi na wyświetlaczu ma trzy opcje zmieniane przez naciskanie przycisku INFO na środkowej konsoli. U mnie wyświetla jako ”c”, „A” i „b”.
U mnie było ustawione na „c” – co oznaczało mile i galony
Ustawiając na „A” – na komputerze wyświetla litry i kilometry
Nastawa na „b” – komputer pokazuje mile i litry (wersja np. angielska)
Teraz zamiast spalania w jednostkach MPG mam l/100km.
Mnie udało się odblokować trip komputer i przesyawić na l/km, moja wersja po lifcie model 2007 2.0 automat. Swietna sprawa, dzięki temu forum można wiele zdziałać
------
Temat Ustawienia: mile/km F*/C* warto tam dopisać tą informację
Wrzucam również bardzo ciekawą informację o przestawieniu trip kompa z mil i galonów na litry i km.
Cytuję:
klukaszyk napisał:
Moja Mazda 3 z USA ma komputer gdzie wszystkie wskazania pokazywał mi w milach i galonach. Dzięki temu, że wszedłem w ukryte funkcje udało mi sie przestawić komputer. Szukałem na formach i wszyscy z tym tematem się dopytują, ale nigdzie nie można znaleźć odpowiedzi jak to przestawić.
Głównie jestem zawiedziony, że serwis mazdy nie potrafi tego zmienić – a to takie proste.
KOD 60d15 jest kluczem do zagadki.
A więc wchodzimy w ukryte funkcje jak to jest opisane na początku tego tematu przez naciśnięcie i przytrzymanie przycisku kasowania kilometrów, wówczas przełączamy stacyjke w pozycję ON i czekamy na napis ESEE. Jak się pojawi puszczamy przycisk kasowania kilometrów.
Pojawiają się tam różne funkcje opisane już wcześniej, a u mnie na końcu był kod 60d15.
Ten kod właśnie odpowiada za sposób wyświetlania wskazań komputera.
Ta funkcja jak się pojawi na wyświetlaczu ma trzy opcje zmieniane przez naciskanie przycisku INFO na środkowej konsoli. U mnie wyświetla jako ”c”, „A” i „b”.
U mnie było ustawione na „c” – co oznaczało mile i galony
Ustawiając na „A” – na komputerze wyświetla litry i kilometry
Nastawa na „b” – komputer pokazuje mile i litry (wersja np. angielska)
Teraz zamiast spalania w jednostkach MPG mam l/100km.
Mnie udało się odblokować trip komputer i przesyawić na l/km, moja wersja po lifcie model 2007 2.0 automat. Swietna sprawa, dzięki temu forum można wiele zdziałać
------
Temat Ustawienia: mile/km F*/C* warto tam dopisać tą informację
- Od: 11 lis 2009, 15:22
- Posty: 62
- Auto: była Mazda 3 2.0 16V 2007 tiptronic
jest Mercedes C SportCoupe 200 kompresor
Myślę, że jeżeli na konsoli jest przycisk AMB, to musi być pomiar temp. zew. Gdyż ten przycisk odpowiada tylko i wyłącznie za te odczyty. Tak myślę.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
radzi89 napisał(a):jerrry Pierwszy raz slysze o takim przypadkumoze faktycznie sie myle
jesli tak przepraszam:D
PS: moglbys zrobic zdjecie konsoli?
Mam nadzieje że o to chodziło
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc3 ... defb70.htm
Ostatnio edytowano 6 sty 2010, 09:53 przez jerrry, łącznie edytowano 2 razy
Tolek napisał(a): Chociaż logiczne, że przy manualnej klimie temp. wew. jest zbędna.
A to nie jest tak, że przy ujemnych temperaturach czujnik temp. zewnętrznej nie pozwala uruchomić się sprężarce (niezależnie czy to manualna czy automatyczna klima)?
- Od: 6 kwi 2005, 16:50
- Posty: 54
- Skąd: Białystok
- Auto: 3 LF
tomekr napisał(a):A to nie jest tak, że przy ujemnych temperaturach czujnik temp. zewnętrznej nie pozwala uruchomić się sprężarce (niezależnie czy to manualna czy automatyczna klima)?
Wydaje mi się, że nie. Zaleca się, aby zimą włączać klimatyzację raz na 2 tygodnie, aby właśnie sprężarka się "przesmarowała". Jak również gdy zaparują szyby i włączy się klimę widać szybki efekt odparowania. Nie czuć tego a jednak "chyba" działa.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Tolek napisał(a):Wydaje mi się, że nie. Zaleca się, aby zimą włączać klimatyzację raz na 2 tygodnie, aby właśnie sprężarka się "przesmarowała". Jak również gdy zaparują szyby i włączy się klimę widać szybki efekt odparowania. Nie czuć tego a jednak "chyba" działa.
Mi to działa sprężarka i to nawet jak były mrozy -15 C – widać było po obrotach silnika. Szybciej szyby odparowują. Ale jak autko się nagrzeje to i tak wyłączam ręcznie i mam sam ciepły nadmuch. Klime włączam od czasu do czasu żeby przesmarować. Szkoda bo nie można cały rok jeździć w trybie Auto.
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
jerrry napisał(a):radzi89 napisał(a):jerrry Pierwszy raz slysze o takim przypadkumoze faktycznie sie myle
jesli tak przepraszam:D
PS: moglbys zrobic zdjecie konsoli?
Mam nadzieje że o to chodziło
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc3 ... defb70.htm
Też mam klimę manualną i wyswietla mi się znaczek AMB, ale niestety nie pokazuje żadnej temperatury
- Od: 24 cze 2009, 12:34
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB
Amalgamat My w drugiej trojce nie mamy przycisku AMB ale tez nic sie nie wyswietla 
radzi89 napisał(a):Amalgamat My w drugiej trojce nie mamy przycisku AMB ale tez nic sie nie wyswietla
Czy to nie oznacza po prostu braku czujnika? Może ktoś po małym "dzwonie" jego nie zamontował. Wydaje mi się, że zew. temp. powinna być niezależnie od wyposażenia.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Zgadza się wszystkie 3 z klimą manualna i climatronic powinny mieć wskaźnik temp. zewnętrznej. Czujnik jest umieszczony z przodu w dolnej części zderzaka (gdzieś na forum jest zdjęcie) i często po kolizji naprawiający handlarz odpuszcza sobie jego montaż.
- Od: 11 lis 2009, 15:22
- Posty: 62
- Auto: była Mazda 3 2.0 16V 2007 tiptronic
jest Mercedes C SportCoupe 200 kompresor
Mazda 3 sedan 2.0L 2007r USA
Miałem ten sam problem z temperaturą zewnętrzną i właśnie udało mi się go rozwiązać. Dokupiłem czujnik i zamontowałem tam gdzie powinien się znajdować.
Na wyświetlaczu pojawiła się temperatura i bez problemu udało się ją zmienić na celcjusze. Przez jakis czas wydawało mi się nawet że mam taka a nie inną wersje tego samochodu :–). W samochodzie zamontowałem czujnik od mazdy 6, kostka jest identyczna.
Miałem ten sam problem z temperaturą zewnętrzną i właśnie udało mi się go rozwiązać. Dokupiłem czujnik i zamontowałem tam gdzie powinien się znajdować.
Na wyświetlaczu pojawiła się temperatura i bez problemu udało się ją zmienić na celcjusze. Przez jakis czas wydawało mi się nawet że mam taka a nie inną wersje tego samochodu :–). W samochodzie zamontowałem czujnik od mazdy 6, kostka jest identyczna.
-
trybun
Apropos klimy i niskich temepratur, ja włączam klimę w trybie ręcznym zaraz po uruchomieniu silnika na np. 22st. Mam wtedy nawiew ciepłego powietrza od razu a nie od momentu nagrzania się silnika. Jak silnik osiągnie temepraturę to ją wyłączam. Jest to wystarczający powód aby używać klimy w zimie.
RobertPi napisał(a):Apropos klimy i niskich temepratur, ja włączam klimę w trybie ręcznym zaraz po uruchomieniu silnika na np. 22st. Mam wtedy nawiew ciepłego powietrza od razu a nie od momentu nagrzania się silnika. Jak silnik osiągnie temepraturę to ją wyłączam. Jest to wystarczający powód aby używać klimy w zimie.
nie jest to zasługa klimy! tylko elektrycznej nagrzewnicy powietrza
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Irek9003 i 11 gości