przez west86 » 31 paź 2010, 02:19
Witam,
Z moją mazdą przeżyłem już wiele niespodzianek (w zasadzie to chyba wszystkie, łącznie z zatartym silnikiem – podkładki) i ostatnio pojawił się problem z webasto.
Mam problem który najprawdopodobniej już zdiagnozowałem, lecz chciałbym się jeszcze upewnić, bądź, jeśli to możliwe umówić na organoleptyczną diagnostykę u kogoś bardziej świadomego w sprawach webasto mazdy lub posiadającego diagnostykę webasto w okolicach Warszawy.
Ale do rzeczy:
Przebieg załączania webasto:
1. Huczy (wentylator webasto)
2. Cyka (coraz szybciej – pompka)
3. Huczy, ciszej – o częstotliwości coraz większej, najprawdopodobniej jest to piecyk i w tym czasie robi się ciepły – na pewno pobiera olej, gdyż pompka od filtra (guzik) robi się wyraźnie miękka – trzeba cały czas pompować.
4. Po około 1 – 1,5 minuty webasto zaczyna przerywać, potem zwalnia i na sterowniku pokazuje się F, potem F--.
5. Leci biały dym z okolicy filtra powietrza webasto (ale jest cicho)
I teraz najciekawsze:
6. Po 30 s. po odpaleniu silnika (3-5 s) słychać wyraźny stukot, chrobot przez jakieś 2s potem 1- 2 s cicho i znowu kilka razy stuknie i po chrobocze.
Było około 4 st. więc dogrzewanie silnika się włączało, gdy jest w okolicach 10 nie ma tych dźwięków po odpaleniu silnika.
Jestem prawie pewnien, że dogrzewanie działa, bo po 2 km wskazówka temp dochodzi w rejony 70- 80 st. (prawie połowa skali) a dalsza droga (do połowy skali) zajmuje jej kolejne 2 km.
Webasto już resetowałem z 2-3 razy metodą na bezpiecznik.
Próbując uruchomić webasto na rozgrzanym silniku – działa, tj. po jego wyłączeniu i po jakimś czasie uruchomieniu webasto 'jajkiem' słychać piecyk.
Mój typ to pompka wody która działa, lecz niedomaga, lub się blokuje i uruchomienie silnika powoduje jej odblokowanie (chrobot).
Proszę Ciebie o weryfikację tej tezy.
Czy pompkę wody można wymienić nie wydłubując piecyka na zewnątrz?
Z góry dzięki za odpowiedź i pomoc !
Pozdrawiam,
Paweł