W jaki sposób podłączyć światła do jazdy dziennej?
Sprawę ze śwaitłami dziennymi uważam za zakończoną. Wymieniłem przekaźnik na mniejszy, 10A do cewki przekaźnika dolutowałem równolegnie diodę prostowniczą. ( gdzieś w sieci znalazłem takie rozwiązanie). Na tę chwilę wszystko pięknie działa, kontrolka od ładowania się nie żarzy.
Pozdrawiam...
Pozdrawiam...
- Od: 24 kwi 2009, 21:39
- Posty: 43
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.
makumba1975 napisał(a):Sprawę ze śwaitłami dziennymi uważam za zakończoną.
cieszę się
makumba1975 napisał(a):Na tę chwilę wszystko pięknie działa, kontrolka od ładowania się nie żarzy.
no dobra, skoro jest oki, to jak możesz to pochwal się schematem podłączenia tych światełek, by była jakaś instrukcja dla potomnych
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Jest juz troszke wyzej
http://www2.pic-upload.de/30.11.09/wvyefv2mdm3c.jpg
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
- Od: 24 kwi 2009, 21:39
- Posty: 43
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.
Świetnie to wygląda, dobrze się wkomponowało w bryłe wozu i wpasowało w zderzak
Też planuje sobie zamontować LEDy do jazdy dziennej, nawet kiedyś obmierzyłem mniej więcej samochód zastanawiając się gdzie i jakiej wielkości lampy by pasowały – czy podłużne paski czy bardziej prostokątne etc (bo różne bywają i przepisy jakoś to regulują że musi być 20 cm2 pow. świecenia ..bla bla..), a u Ciebie makumba świetnie to wygląda zamocowane w tych miejscach wyprofilowaniach zderzaka. Napisz jakie to diody i gdzie je dostałeś, też sobie zamontuje
Też planuje sobie zamontować LEDy do jazdy dziennej, nawet kiedyś obmierzyłem mniej więcej samochód zastanawiając się gdzie i jakiej wielkości lampy by pasowały – czy podłużne paski czy bardziej prostokątne etc (bo różne bywają i przepisy jakoś to regulują że musi być 20 cm2 pow. świecenia ..bla bla..), a u Ciebie makumba świetnie to wygląda zamocowane w tych miejscach wyprofilowaniach zderzaka. Napisz jakie to diody i gdzie je dostałeś, też sobie zamontuje

z racji wykonywanego zawodu powinienem napisać coś od siebie
a wiec:
światła do jazdy dziennej – Led-y różnego rodzaju muszą spełniać pewne wymagania
1) Muszą być oznakowane znakiem e lub E – homologacja.
2) Muszą posiadać oznakowanie świateł do jazdy dziennej RL
3) Podłączenie elektryczne i umieszczenie na pojeździe
rozmieszczenie:
nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm
Połączenia elektryczne:
Powinny się automatycznie włączać kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w pozycji umożliwiającym pracę silnika.
Powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, za wyjątkiem sytuacji gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu.
Przednie, boczne (jeśli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeśli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeśli są włączone światła do jazdy dziennej
Dla pojazdów zarejestrowanych do 31 grudnia 2009 dopuszcza się stare rozwiązania, czyli światła do jazdy dziennej mogą działać z pozycyjnymi tylnymi.
tyle o zgodności z prawem i warunków dopuszczenia do ruchu
reszta rozwiązań – na własne ryzyko
pozdrawiam
a wiec:
światła do jazdy dziennej – Led-y różnego rodzaju muszą spełniać pewne wymagania
1) Muszą być oznakowane znakiem e lub E – homologacja.
2) Muszą posiadać oznakowanie świateł do jazdy dziennej RL
3) Podłączenie elektryczne i umieszczenie na pojeździe
rozmieszczenie:
nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm
Połączenia elektryczne:
Powinny się automatycznie włączać kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w pozycji umożliwiającym pracę silnika.
Powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, za wyjątkiem sytuacji gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu.
Przednie, boczne (jeśli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeśli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeśli są włączone światła do jazdy dziennej
Dla pojazdów zarejestrowanych do 31 grudnia 2009 dopuszcza się stare rozwiązania, czyli światła do jazdy dziennej mogą działać z pozycyjnymi tylnymi.
tyle o zgodności z prawem i warunków dopuszczenia do ruchu
reszta rozwiązań – na własne ryzyko
pozdrawiam
Nie ma co się rozczulać, według mnie kolega Makumba1975 na pierwszy rzut oka wszystkie normy wyśrubowane spełnia (może ma troszkę za szeroko, ..mało ważne
). Myślę że Paaawel5 – zapomniałeś dodać że nie powinny być niżej od ziemi jak 25cm i wyżej jak 150cm
A jak idzie o homologacje to jest rzeczą oczywistą.
Te lampy diodowe które oglądałem zazwyczaj mają głębokość około 35-40mm, zastanawiam się czy żeby swoje założyć musiałeś wycinać otwory w zderzaku czy jakoś inaczej to przymontowałeś, ..albo miałeś takie płytkie lampy?
A jak idzie o homologacje to jest rzeczą oczywistą.
Te lampy diodowe które oglądałem zazwyczaj mają głębokość około 35-40mm, zastanawiam się czy żeby swoje założyć musiałeś wycinać otwory w zderzaku czy jakoś inaczej to przymontowałeś, ..albo miałeś takie płytkie lampy?

Witam.
Żeby zamontowac te lampy musiałem wyciąć otwory na wylot. Mam takie urządzonko firmy Toya, gdzie można zamontowaś wiertło 3 mm, lub różne końcówki do szlifowania. Bardzo łatwo tym urządzeniem dało się wyciąć otwory w zderzaku. Co chodzi o poprawność zamontowania to wszystko jest O.K. Tylko odległość 25 cm od podłoża jest na granicy, jeżeli komuś siadły sprężyny, lub ma za małe ciśnienie w kołach to może być zbyt nisko. Gdzieś w przepisach jest również napisane o minimalnej powierzchni lampy – 40 cm2, to też jest u mnie spełnione.
Pozdrawiam.
Żeby zamontowac te lampy musiałem wyciąć otwory na wylot. Mam takie urządzonko firmy Toya, gdzie można zamontowaś wiertło 3 mm, lub różne końcówki do szlifowania. Bardzo łatwo tym urządzeniem dało się wyciąć otwory w zderzaku. Co chodzi o poprawność zamontowania to wszystko jest O.K. Tylko odległość 25 cm od podłoża jest na granicy, jeżeli komuś siadły sprężyny, lub ma za małe ciśnienie w kołach to może być zbyt nisko. Gdzieś w przepisach jest również napisane o minimalnej powierzchni lampy – 40 cm2, to też jest u mnie spełnione.
Pozdrawiam.
- Od: 24 kwi 2009, 21:39
- Posty: 43
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.
Witam.
Kilka osób pytało mnie o oznaczenie lamp, które zamontowalem. Przesyłam linki do skanów opakowania.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04c ... 0522d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b01 ... 4b8fc.html
Pozdrawiam.
Kilka osób pytało mnie o oznaczenie lamp, które zamontowalem. Przesyłam linki do skanów opakowania.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04c ... 0522d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b01 ... 4b8fc.html
Pozdrawiam.
- Od: 24 kwi 2009, 21:39
- Posty: 43
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.
bazakbal napisał(a):Maciej Kaniewski napisał(a):Wiązka do halogenów jest tylko w wersji z klimatyzacją
no nie do końca tak. wiązka do halogenów jest w wersji z klimatyzacją automatyczną.Maciej Kaniewski napisał(a):Wystarczy od wiązki z halogenami odłączyć dwa kable idące do halogenów i za ich pośrednictwem podpiąć się do przekaźnika pod maską, np: od świateł tylnych przeciwmgielnych
naprawdę nie ma potrzeby tak robić
[/quote]
misb napisał(a):Z tego co wiem to nie ma standardowej wiązki pod zderzakiem. Jest złączka w okolicy skrzynki z bezpiecznikami, i tam podpina się wtyczkę wiązki idącej od tego miejsca do zderzaka (do halogenów). Tego fragmentu okablowania po prostu nie masz.
bazakbal napisał(a):od halogenów idą dwie wtyczki, które łączą się gdzieś pod zderzakiem z główną wiązką i zniej biegną do takiej dużej szarej wtyczki w okolicach prawej lampy obok dwóch przekaźników, i tam własnie musisz się wpiąć.
Odświeżam wątek, bo chyba pogubiłem się. Planuję, o ile to w ogóle możliwe, zamontować do Mazdy 626 GF 99' halogeny przednie. Mam klimatyzację manualną – nie klimatronik
Nie patrzyłem jeszcze poz zderzak, czy mam wyprowadzone kostki do samych lamp, bo na razie nie mam możliwości wjazdu na kanał, ani na jakąkolwiek rampę. Pod spodem mam osłonę plastikową i schylając się pod zderzak nie ma wglądu.
Do włącznika (pojedynczego) świateł przeciwmgielnych idzie u mnie wiązka pięciu przewodów, więc bez problemu pasuje podwójny włącznik (tył/przód).
W skrzynce bezpieczników pod maską jest miejsce na bezpiecznik FOG (są w gnieździe styki, więc sądzę, że są gdzieś podłączone).
Niestety nie znalazłem miejsca na przekaźniki do przednich świateł przeciwmgielnych, a kierowałem się poniższym rysunkiem. Nie znalazłem też wolnych kostek na przewodach do ich wpięcia.

Po lewej stronie, jak stoi się przed maską (niedaleko zbiornika od spryskiwaczy) są jakieś dwa przekaźniki, ale nie wiem od czego – postojowe?
Może ktoś, kto montował to ustrojstwo albo ma o tym pojęcie, naprowadzić mnie i pewnie innych amatorów montażu gdzie tego wszystkiego szukać?
Będę wdzięczny za zrobienie fotki gdzie te przekaźniki pod maską w ogóle są.
- Od: 6 cze 2010, 01:30
- Posty: 87
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0
ebson- zawsze możesz być pierwszym 
wlasnie ciagle sie zastanawiam:) moze sie uda nawet bez rozszczelniania:D jesli cos przyzbieram hajsu i zrobie to napewno wstawie fotki:D oczywscie wszystko z homologacja;) jestem uczniem technikum dopiero wiec na cos konkretnego bedzie trzeba poczekac ze wzgledu na ograniczony czas jaki mam na dopieszczanie mojej BJ-eczki:D pozdro

- Od: 15 sie 2010, 14:38
- Posty: 89
- Skąd: 20 km od Rzeszowa:)
- Auto: Mazda 323F 1.6I 16V 2003r
Na początek przedstawię swoją Mazdę. Wyprodukowana na rynek holenderski, więc niestety z wyposażeniem trochę ubogo, co za tym też idzie nie ma przednich halogenów, więc padł pomysł, że może założyć do niej takowe. Kiedyś już nawet zakupiłem dwu-klawiszowy włącznik do świateł przeciwmgielnych i podłączyłem go z racji tego, ze kostka ma wszystkie kable. Włożyłem bezpiecznik w miejsce na to przeznaczone w skrzynce pod maską i dalej utknąłem. Nie chcę inwestować w same reflektory zanim nie upewnię się, ze wszystko będzie działało.
Znalazłem jakąś wtyczkę przy chłodnicy (od strony zderzaka), ale po włączeniu świateł p.mgielnych na mierniku nie pojawia się napięcie, a żadna lampka na liczniku nie świeci się. Oczywiście sprawdzałem przy włączanych światłach mijania.
Zdjęcie wtyczki (słabej jakości -komórką w nocy), na której sprawdzałem napięcie.


Jest też sprawa przekaźnika, a dokładniej podejrzenie, że taki jeszcze trzeba zamontować.
Wydaje mi się, że w niektórych mazdach 626 GF (benzynowych) jest w zaznaczonym miejscu jakiś element. Podejrzewam, że właśnie jest to przekaźnik lub jakiś komponent, którego potrzebuję. Proszę naprowadźcie mnie albo wyprowadźcie z błędu

Znalazłem jakąś wtyczkę przy chłodnicy (od strony zderzaka), ale po włączeniu świateł p.mgielnych na mierniku nie pojawia się napięcie, a żadna lampka na liczniku nie świeci się. Oczywiście sprawdzałem przy włączanych światłach mijania.
Zdjęcie wtyczki (słabej jakości -komórką w nocy), na której sprawdzałem napięcie.


Jest też sprawa przekaźnika, a dokładniej podejrzenie, że taki jeszcze trzeba zamontować.
Wydaje mi się, że w niektórych mazdach 626 GF (benzynowych) jest w zaznaczonym miejscu jakiś element. Podejrzewam, że właśnie jest to przekaźnik lub jakiś komponent, którego potrzebuję. Proszę naprowadźcie mnie albo wyprowadźcie z błędu

- Od: 6 cze 2010, 01:30
- Posty: 87
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0
A co myślicie o czymś takim? Przekręcasz kluczyk,światła nie palą się, odpalasz silnik zapalają się przednie światła mijania – bez postojowych, a co za tym idzie świeciły się tylko te mijania z przodu, a tył i kabina zgaszona. Następnie po włączeniu ręcznym świateł postojowych, czy też mijania (włącznikiem) zapalają się już normalnie.
Pomysł zaczerpnięty z: Przeróbka instalacji świateł na wersję skandynawską. Fiat Cinquecento – YouTube
Jak z legalnością takiego "skandynawskiego systemu" w Polsce i czy da się bezproblemowo zastosować taką modyfikację w Mazdzie 626 GF?
Sądzę, że miernik, rozpiska kabelków w kostce od przełącznika wielofunkcyjnego do kierunkowskazów/świateł, 2 przekaźniki, troszkę przewodów, konektorki, izolacja i uda się.
Zastanawia mnie tylko na poniższym rysunku dwa plusy (+) po stacyjce – te z lewej strony. Czy to jest do podpięcia pod ten sam "plus"?

Pomysł zaczerpnięty z: Przeróbka instalacji świateł na wersję skandynawską. Fiat Cinquecento – YouTube
Jak z legalnością takiego "skandynawskiego systemu" w Polsce i czy da się bezproblemowo zastosować taką modyfikację w Mazdzie 626 GF?
Sądzę, że miernik, rozpiska kabelków w kostce od przełącznika wielofunkcyjnego do kierunkowskazów/świateł, 2 przekaźniki, troszkę przewodów, konektorki, izolacja i uda się.
Zastanawia mnie tylko na poniższym rysunku dwa plusy (+) po stacyjce – te z lewej strony. Czy to jest do podpięcia pod ten sam "plus"?

Ostatnio edytowano 9 wrz 2011, 13:07 przez Lord, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 6 cze 2010, 01:30
- Posty: 87
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0
Miałem kiedyś Golfa II z rynku skandynawskiego. Fabryczna instalacja świateł polegała tam na tym, że zaraz po przekręceniu kluczyka (bez odpalania samochodu) zapalały się światła pozycyjne + mijania, przy odpalaniu gasły całkowicie (przekaźnik odłączał obwód), a po odpaleniu znowu zapalały się pozycyjne + mijania. Włącznik świateł w samochodzie działał w ten sposób:
– pozycja 0 – układ działa tak jak wyżej
– pozycja 1 – tylko światła pozycyjne, zapalone na stałe
– pozycja 2 – światła mijania + pozycyjne zapalone na stałe (np. po zgaszeniu samochodu)
– pozycja 0 – układ działa tak jak wyżej
– pozycja 1 – tylko światła pozycyjne, zapalone na stałe
– pozycja 2 – światła mijania + pozycyjne zapalone na stałe (np. po zgaszeniu samochodu)
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Rozumiem przepisy dotyczące montażu, że muszą same się zapalić po zapaleniu silnika i gasnąć po włączeniu drogowych. Jednak jeśli zamontuję takie światła i zastosuję mechaniczny włącznik, sam też będę je gasił gdy się zatrzymam, to czy ktoś to sprawdza? W końcu spełniają swoją rolę. Milicji chyba nic do tego jeśli świecą i zamontowane są tam gdzie powinny. Akurat widziałem w sklepie za 60zł i mam chęć założyć lecz najprościej by było zastosować zwykły włącznik.
- Od: 5 wrz 2011, 11:41
- Posty: 91
- Skąd: Siedlce
- Auto: 626 99" 2.0 GW Exclusive
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6