ściąga w prawo -już skończyły mi się pomysły
Witam!
Od dłuższego czasu mam problem tego typu że często ale nie zawsze ściąga mi samochód w prawą stronę. Nie ma żadnych luzów ani na wahaczach ani na drążkach kierowniczych a ni na końcówkach drążków. Ściąga tylko i wyłącznie w prawą stronę ale i to nie zawsze. Jedyna rzeczą jakiej jeszcze nie sprawdzałem to magiel (tak jakby miał delikatny luz jak poruszam drążkiem kierowniczym ale raczej to ściąganie w tedy byłoby w obie strony a tu ciągnie tylko w jedną w prawo)
Z góry dzięki za pomoc
Od dłuższego czasu mam problem tego typu że często ale nie zawsze ściąga mi samochód w prawą stronę. Nie ma żadnych luzów ani na wahaczach ani na drążkach kierowniczych a ni na końcówkach drążków. Ściąga tylko i wyłącznie w prawą stronę ale i to nie zawsze. Jedyna rzeczą jakiej jeszcze nie sprawdzałem to magiel (tak jakby miał delikatny luz jak poruszam drążkiem kierowniczym ale raczej to ściąganie w tedy byłoby w obie strony a tu ciągnie tylko w jedną w prawo)
Z góry dzięki za pomoc
- Od: 30 kwi 2008, 12:39
- Posty: 29
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ, 1,8
a geometria była robiona – zbieżność ?
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
a sprawdz bieznik opon czy ktoras nie jest scieta, jezeli tak to masz odpowiedz na swoj problem
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Podjedź na stację kontroli i niech na szarpakach sprawdzą czy nie ma żadnych luzów. Robienie tego w każdy inny sposób to strata czasu. Druga opcja to nieodbijające zaciski, a trzecia to źle ustawiona zbieżność.
Poza tym nie napisałeś czy ściąga mocno czy słabo, czy podczas jazdy czy przy hamowaniu i czy wziąłeś pod uwagę to, że mamy w kraju nierówne drogi i koleiny. Mi już kilka razy wydawało się że auto ściąga ale po przejechaniu tą samą drogą w drugą stronę okazywało się, że zaczynało ściągać w drugą stronę
Poza tym nie napisałeś czy ściąga mocno czy słabo, czy podczas jazdy czy przy hamowaniu i czy wziąłeś pod uwagę to, że mamy w kraju nierówne drogi i koleiny. Mi już kilka razy wydawało się że auto ściąga ale po przejechaniu tą samą drogą w drugą stronę okazywało się, że zaczynało ściągać w drugą stronę
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
fazzi napisał(a):Mi już kilka razy wydawało się że auto ściąga ale po przejechaniu tą samą drogą w drugą stronę okazywało się, że zaczynało ściągać w drugą stronę usmiech
Jeśli z autem jest wszystko ok to tez obstawiam że to to. Jadąc w koleinach muszę "walczyć" z autem i ciągle kontrować kierownicą tor jazdy. Raz ściąga w prawo raz w lewo w zależności od tego czy jadę bliżej pobocza czy bliżej środka drogi. Po wjechaniu na nowy i równy kawałek drogi problem ustaje i mogę kierownicę puścić a auto jedzie idealnie prosto i potulnie się prowadzi
- Od: 14 wrz 2006, 08:48
- Posty: 228
- Skąd: Żywiec
- Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156
też wydawało mi się, że to wina naszych wspaniałych dróg ale codziennie jeżdżę do pracy tą samą drogą tym samym samochodem, jednak ostatnio jechalem do pracy samochodem ojca (skoda felicja tak więc zwykły samochód i auto idzie jak po szynach, żadnego ściągania)
jeśli chodzi o geometrię, jest w normie, zbieżność też OK, samochód już kilka razy sprawdzany na stacjach diagnostycznych i nic nie mogą magicy znaleźć. U mnie zawsze ale to zawsze ściąga w prawo, fakt, że czasem mocniej czasem słabiej, jak sciąga mocno to po puszczeniu kierownicy w ciągu sekundy można wylądować w rowie :–), bardzo mi się to nie podoba, jedyną rzeczą jaką można jeszcze sprawdzić to hamulce ale ostatnio wymieniałem klocki i smarowałem zaciski hamulcowe tak więc to raczej też odpada, normalnie powoli wymiękam
jeśli chodzi o geometrię, jest w normie, zbieżność też OK, samochód już kilka razy sprawdzany na stacjach diagnostycznych i nic nie mogą magicy znaleźć. U mnie zawsze ale to zawsze ściąga w prawo, fakt, że czasem mocniej czasem słabiej, jak sciąga mocno to po puszczeniu kierownicy w ciągu sekundy można wylądować w rowie :–), bardzo mi się to nie podoba, jedyną rzeczą jaką można jeszcze sprawdzić to hamulce ale ostatnio wymieniałem klocki i smarowałem zaciski hamulcowe tak więc to raczej też odpada, normalnie powoli wymiękam
- Od: 30 kwi 2008, 12:39
- Posty: 29
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ, 1,8
Witam. przemek704 a sprawdzałeś na innej drodze? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
nie ważne gdzie, ściąga wszędzie i zawsze w prawą stronę, też wydaje mi się, że to maglownica, czy ktoś może wie gdzie w Lublinie można to zdiagnozować, tylko błagam nie piszcie że sprawdzą to na stacji diagnostycznej pewnej firmy co mieści się na Jana Pawła i na lubartowskiej (nazwy nie wymienię ale chyba wszyscy wiedzą ;–), tam można tylko pojechać na przegląd dostać pieczątkę zapłacić kasę i tyle, przekonałem się o tym już nie raz
- Od: 30 kwi 2008, 12:39
- Posty: 29
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ, 1,8
Daro_GST napisał(a):ja myślę że to nie maglownica, a to z tego względu że wyszło bo to na zbieżności. pozdrawiam
No właśnie nie dokońca. Jakis czas temu miałem podobny problem, później musiałem oddać maglownice do regeneracji (z innego powodu) i dostałem zregenerowaną, ale nie swoją. Po montażu jeździ prosto. Facet coś mi tłumaczył, ze w jedna stronę moze być ławiejszy przepływ oleju w maglownicy, co coś tam powoduje, co z kolei powoduję ściąganie w jedną stronę.
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
tylko, że regeneracja maglownicy to trochę droga impreza, żeby robić ją w ciemno i nie wiedzieć czy pomoże, ale jeśli to wina maglownicy, że ciągnie kierownicę w prawo to czy nie powinno to się też dziać na postoju przy zapalonym silniku??
- Od: 30 kwi 2008, 12:39
- Posty: 29
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ, 1,8
przemek704 napisał(a):tylko, że regeneracja maglownicy to trochę droga impreza, żeby robić ją w ciemno i nie wiedzieć czy pomoże, ale jeśli to wina maglownicy, że ciągnie kierownicę w prawo to czy nie powinno to się też dziać na postoju przy zapalonym silniku??
Jeżeli masz możliwość to podjedź do jakiegoś zakładu specjalizującego sie w przekładniach.
Oni chyba mogą zmierzyć ciśnienie na maglownicy. Chociaz z drugiej strony, gdyby było takie uszkodzenie, to wspomaganie w jedna strone działałoby mocniej niz w drugą. Pytanie tylko, jakie siły tam działają. Moga byc poprostu ledwo wyczuwalne na kierownicy.
Czy czuć by było na postoju? Raczej nie. W trakcie jazdy, nawet niewielkie "przekrzywienie" potęgowane jest przez ciąg opon i samochód ucieka bardziej (zwróć uwagę, że podczas ściągania, auto nie porusza się po wyciunku okręgu, tylko elipsy – wraz z odległością promień maleje).
To powyżej to są tylko moje luźne przypuszczenia. Fakt faktem, u mnie wymiana maglownicy pomogła.
A czy wspomaganie działa ok. kierownica odbija tak jak zawsze? Bo rozumiem, że to ściąganie pojawiło się już w trakcie użytkowania samochodu przez Ciebie?
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
wspomaganie działa ok, kierownica odbija, jednak rzeczywiście coś może być nie tak z maglownicą, gdyż czasem jak jadę prosto to kierownicę trzymam idealnie równo, za jakiś czas jak znowu zwróciłem na to uwagę (kilka tygodni) to jadą c prosto mam ją delikatnie skręconą w jedną stronę
- Od: 30 kwi 2008, 12:39
- Posty: 29
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ, 1,8
przemek704 napisał(a):wspomaganie działa ok, kierownica odbija, jednak rzeczywiście coś może być nie tak z maglownicą, gdyż czasem jak jadę prosto to kierownicę trzymam idealnie równo, za jakiś czas jak znowu zwróciłem na to uwagę (kilka tygodni) to jadą c prosto mam ją delikatnie skręconą w jedną stronę
Tak sobie pomyślałem, że może być luz w zamocowaniu maglownicy. Mocowana jest ona dwiema opaskami. Jeżeli jest na nich luz, to może dochodzić do takich sytuacji. Z tym, że jest jeden problem – powinno wtedy ewentualnie sciągać losowao w obie strony. Wkażdym bądź razie, sprawdź też te mocowania (brechą).
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
przemek704 napisał(a):gdyż czasem jak jadę prosto to kierownicę trzymam idealnie równo, za jakiś czas jak znowu zwróciłem na to uwagę (kilka tygodni) to jadą c prosto mam ją delikatnie skręconą w jedną stronę
Ewidentnie masz luz w układzie kierowniczym. Jak nie na sworzniach to w maglownicy, jak nie w maglownicy to gdzieś indziej. Musisz szukać dalej – pomimo że już szukałeś niestety...
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
kilka miesięcy temu postanowiłem coś zrobić z tym luzem, pojechałem do warsztatu samochód na kanał i okazało się że jest luz na drążkach kierowniczych awięc zamawiam drażki i końcówki odkręcamy i okazuje się, że drążki i końcówki sa OK a luz jest ew takim układzie na maglownicy niestety, zgadzam się że może to być przyczyną tego luzu ale czy w takim przypadku ściągało by tylko wjedną stronę??
- Od: 30 kwi 2008, 12:39
- Posty: 29
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ, 1,8
przemek704
Jak Ci ustawili geometrię na kierownicy ustawionej 'w lewo' to jak się przesunie na luzie 'w prawo' to będzie ściągać. Jak wróci na miejsce to jest OK i nie ściąga.
Jak Ci ustawili geometrię na kierownicy ustawionej 'w lewo' to jak się przesunie na luzie 'w prawo' to będzie ściągać. Jak wróci na miejsce to jest OK i nie ściąga.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości