Drgania pedału sprzęgła w trakcie wciskania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Evan_ » 28 gru 2009, 12:47

Witam. Podzielę się tutaj nowymi faktami, które zaobserwowałem w aucie. Sprawa dotyczy zjawiska tu wielokrotnie poruszanego, a mianowicie lekkiego drgania pedału sprzęgła w trakcie zmiany biegów. Problem ten dotyczy wielu urzytkowników. Otóż przy minusowych temperaturach (ponizej 0st.) drganie nie występuje i pedal pracuje plynnie, nie czuc tego "szurania" pod butem w trakcie wciskania pedalu sprzegla. Podzielcie sie Ci, ktorzy macie podobny problem, czy przy mrozie wasze pedaly sprzegla tez "chodza" bez wibracji. Pozdrawiam.

Temat poprawiony / Myjk
Początkujący
 
Od: 17 cze 2009, 22:22
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 136KM 2003r

Postprzez Enduro » 2 sty 2010, 00:20

Evan_ napisał(a):Problem ten dotyczy wielu urzytkowników. Otóż przy minusowych temperaturach (ponizej 0st.) drganie nie występuje i pedal pracuje plynnie, nie czuc tego "szurania" pod butem w trakcie wciskania pedalu sprzegla. Podzielcie sie Ci, ktorzy macie podobny problem, czy przy mrozie wasze pedaly sprzegla tez "chodza" bez wibracji. Pozdrawiam.

nic takiego nie zaobserwowalem u siebie,
może spróbuj odpowietrzyć pedał sprzęgła u siebie..
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 29 wrz 2011, 19:39 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zenon » 3 sty 2010, 11:25

Enduro napisał(a):może spróbuj wymienić/odpowietrzyć pedał sprzęgła u siebie.


hehehe
Może wystarczy wymienić samą gumkę na pedale?? :D
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez JohnnyB » 3 sty 2010, 11:51

witam,
Ja w sumie również nie zaobserwowałem drżenia pedału sprzęgła, a tym bardziej jego braku przy temperaturach ujemnych. Zacząłbym od odpowietrzenia układu?
Czy na wolnych obrotach silnik przy wyciśniętym sprzęgle pracuje głośniej niż na wciśniętym ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez realski » 3 sty 2010, 12:11

Rozlatuje ci sie 2masa i tyle
szykuj sie na koszta
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez JohnnyB » 3 sty 2010, 12:15

Jeśli to dwumas, to sprawdź dźwięk silnika na luzie z wciśniętym i wyciśniętym sprzęgłem, jak pisałem wyżej,
Jeśli usłyszysz różnice to będzie to info ze fakt dwumas ci się kończy.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez laq » 3 sty 2010, 14:53

Parę miesięcy temu wymieniałem dwumase, przy 135tys km., objaw podobny, przy czym dodatkowo przy wciśniętym pedale sprzęgła dochodził pisk spod maski i nie było to ani łożysko, ani też tarcza sprzęgła za co w genialnych autoryzowanych serwisach mazdy (Dobosz, Dyga) przyszło mi niepotrzebnie zapłacić, po czym usłyszałem "no wie Pan, to w takim razie musi to być koło dwumasowe". U nich okazyjnie wymiana za 5 tys. Kolo kupiłem na allegro za 2 tys i wymienił mi znajomy. Nie kupuj używki.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2009, 22:43
Posty: 4
Skąd: Sosnowiec / Bytom
Auto: Mazga 6 GY 136KM Diesel 2004r

Postprzez Enduro » 3 sty 2010, 16:17

laq napisał(a):.... Nie kupuj używki.

a dlaczego?!!
sam mialem juz trzy kola 2M i je odsprzedalem, m.in.
dwa przez to forum
i wszystko pasowalo...absolutnie!
no bo w czym problem, jesli sprzedawca uczciwie powie jaki jest przebieg podzespolu...
oczywiscie, ze ta uzywka jest gorsza niz kpl. nowe!
no ale cena...a ta mowi za siebie
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 3 sty 2010, 19:31

A jakie najmniejsze przebiegi miales na stanie Enduro? I za ile?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Evan_ » 3 sty 2010, 19:33

Dwumasa to nie jest. Silnik ma 117 tyś przebiegu i przejechalem z tymi objawami juz 20tys. km. Efektow pogorszenia nie ma, zadne objawy walenia sie dwumasy nie wystepuja.pzdr.
Początkujący
 
Od: 17 cze 2009, 22:22
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 136KM 2003r

Postprzez krzych » 3 sty 2010, 19:36

Evan_ napisał(a):Dwumasa to nie jest. Silnik ma 117 tyś przebiegu i przejechalem z tymi objawami juz 20tys. km. Efektow pogorszenia nie ma, zadne objawy walenia sie dwumasy nie wystepuja.pzdr.

Zrobiles test jaki polecal Ci JohhnyB? Czy przy zmianie biegow gdy wysprzeglisz szybciej niz puscisz gaz, a pozniej puscisz gaz, slychac szuranie? (albo bardziej chłe chłe chłe tak z 6-10 razy?)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez laq » 3 sty 2010, 19:45

Enduro napisał(a):no bo w czym problem, jesli sprzedawca uczciwie powie jaki jest przebieg podzespolu...
oczywiscie, ze ta uzywka jest gorsza niz kpl. nowe!
no ale cena...a ta mowi za siebie

można trafic na uczciwego sprzedawce (gwarancja np. na rok albo 50tys.) i zaoszczedzic, albo trafic kiepsko i wymieniac kolo jeszcze raz po 1 tys. km, a wymiana dwumasy nie trwa 30 min i nie kosztuje 200 zl
Początkujący
 
Od: 6 cze 2009, 22:43
Posty: 4
Skąd: Sosnowiec / Bytom
Auto: Mazga 6 GY 136KM Diesel 2004r

Postprzez krzych » 3 sty 2010, 19:56

Gwarancja na 50 tysi? A co to da? Jak Ci sie po 50 tysiach trzy razy pod rzad rozleci to masz same straty w porownaniu do nowki ktora przejedzie 150 tysi, a za jej wymiane zaplacisz raz (min 1000 zl, lacznie dla trzech, 3000zl, plus cena _jednej_ uzywki 2k (choc beda trzy) = 5k, za tyle to dostaniesz nowke)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Evan_ » 3 sty 2010, 20:07

krzych napisał(a):
Evan_ napisał(a):Dwumasa to nie jest. Silnik ma 117 tyś przebiegu i przejechalem z tymi objawami juz 20tys. km. Efektow pogorszenia nie ma, zadne objawy walenia sie dwumasy nie wystepuja.pzdr.

Zrobiles test jaki polecal Ci JohhnyB? Czy przy zmianie biegow gdy wysprzeglisz szybciej niz puscisz gaz, a pozniej puscisz gaz, slychac szuranie? (albo bardziej chłe chłe chłe tak z 6-10 razy?)

nie ma tego problemu. dwumasa jest ok.
Początkujący
 
Od: 17 cze 2009, 22:22
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 136KM 2003r

Postprzez JohnnyB » 3 sty 2010, 21:18

codo szurania, czyli dziwnego odgłosu przy wciskaniu to fakt występuję i u mnie, a teraz i może rzeczywistość jest cichszy, ale nie ma to nic wspólnego jakimkolwiek dodatkowym efektem czyt. drganiem.

Ten odgłos przy wciskaniu to podobno jakaś mifa która ustraciła smar i przez to szuranie, ale podobno w opinnii Mazdy i Jaksy niegroźne.
A drgania ? to musi być cos nie tak z którymś elementem sprzęgła, skoro dwumas wykluczyłeś, to czy tarcza, łożysko oporowe i wysprzęglik ?

Chyba żeby moze jakies mocowanie samego pedału ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez krzych » 3 sty 2010, 21:22

JohnnyB napisał(a):Ten odgłos przy wciskaniu to podobno jakaś mifa która ustraciła smar i przez to szuranie, ale podobno w opinnii Mazdy i Jaksy niegroźne.

Wdzieczny bylbym za info co to za "mifa" (?) i jak toto nasmarowac, bo wkurza niemilosiernie :D

Co do drgan, ja mam lekkie drgania przy wciskaniu pedalu sprzegla, ale ani one slabna ani sie wzmagaja od temperatury. Po prostu przy wciskaniu, im mocniej wciskam, tym bardziej drzy (a dokladniej nie drzy tylko tak jakby z czestotliwoscia obrotow walu ? pulsuje). To pulsowanie zaobserwowalem w roznych Mazdach, aczkolwiek niestety nie przedliftowych. Wyglada jakby LUK poradzil sobie ze sprzeglem lepiej...

W zasadzie gdyby te dwa objawy czegos (?) usunac, powiedzialbym ze mam sprzeglo perfect.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Evan_ » 3 sty 2010, 21:23

JohnnyB napisał(a):codo szurania, czyli dziwnego odgłosu przy wciskaniu to fakt występuję i u mnie, a teraz i może rzeczywistość jest cichszy, ale nie ma to nic wspólnego jakimkolwiek dodatkowym efektem czyt. drganiem.

Ten odgłos przy wciskaniu to podobno jakaś mifa która ustraciła smar i przez to szuranie, ale podobno w opinnii Mazdy i Jaksy niegroźne.
A drgania ? to musi być cos nie tak z którymś elementem sprzęgła, skoro dwumas wykluczyłeś, to czy tarcza, łożysko oporowe i wysprzęglik ?

Chyba żeby moze jakies mocowanie samego pedału ?


Te drgania wystepuja tylko w okolicy 2-3tys obrotów. Na postoju jak przygazuje do tego poziomu obrotow to czuje drgania na pedale ale tez wcisnietym np. do polowy. W Mazdzie powiedzieli, ze powoduje to przez starte opilki tarczy sprzeglowej. czy tak faktycznie jest...?
Początkujący
 
Od: 17 cze 2009, 22:22
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 136KM 2003r

Postprzez Evan_ » 3 sty 2010, 21:24

krzych napisał(a):
JohnnyB napisał(a):Ten odgłos przy wciskaniu to podobno jakaś mifa która ustraciła smar i przez to szuranie, ale podobno w opinnii Mazdy i Jaksy niegroźne.

Wdzieczny bylbym za info co to za "mifa" (?) i jak toto nasmarowac, bo wkurza niemilosiernie :D

Co do drgan, ja mam lekkie drgania przy wciskaniu pedalu sprzegla, ale ani one slabna ani sie wzmagaja od temperatury. Po prostu przy wciskaniu, im mocniej wciskam, tym bardziej drzy (a dokladniej nie drzy tylko tak jakby z czestotliwoscia obrotow walu ? pulsuje). To pulsowanie zaobserwowalem w roznych Mazdach, aczkolwiek niestety nie przedliftowych. Wyglada jakby LUK poradzil sobie ze sprzeglem lepiej...

W zasadzie gdyby te dwa objawy czegos (?) usunac, powiedzialbym ze mam sprzeglo perfect.


to na 90% mamy ten sam problem
Początkujący
 
Od: 17 cze 2009, 22:22
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 136KM 2003r

Postprzez krzych » 3 sty 2010, 21:25

Evan_ napisał(a):W Mazdzie powiedzieli, ze powoduje to przez starte opilki tarczy sprzeglowej. czy tak faktycznie jest...?

Watpliwe, bo wyjecie i przeczyszczenie calego kompletu dwumas/sprzeglo usuneloby to pulsowanie, a tak nie jest.

Evan_ napisał(a):to na 90% mamy ten sam problem

Moze i tak, tylko ze u mnie jest to bardzo delikatne – na tyle, ze nie traktuje tego jak problem (to tak jakby mnie ktos w stope masowal ;P moze byc nawet przyjemne jak za duzo w korku jezdzisz ;P). Poza tym, moje sie niezmiennie tak samo zachowuje w kazdej sytuacji, zero zmian od temperatury, byc moze inaczej czuc na innych obrotach, ale nie obserwowalem.

Tak jak mowie, chetnie bym sie tego pozbyl, bo psuje to perfekcje dzialania samochodu i powoduje mysli "a co jesli to pierwszy objaw padania czegos?", ale nic poza tym.
Ostatnio edytowano 3 sty 2010, 21:33 przez krzych, łącznie edytowano 1 raz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Evan_ » 3 sty 2010, 21:29

Nikt nie wie od czego te drapania(drgania) sie biora. Nikt nie wie, jak moga wplynac na sprawnosc samochochodu. Mnie tez one wkurzaja.
Początkujący
 
Od: 17 cze 2009, 22:22
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 136KM 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6