Problem z ciśnieniem paliwa

Postprzez Marshal » 22 gru 2009, 22:22

Witam
Jestem tu nowy, ale od dłuższego czasu śledzę to forum i bardzo chciałbym wszystkim podziękować gdyż bardzo wiele się nauczyłem o mojej Madzi dzięki temu forum.
Jednak napotkałem ostatnio problem z którym nie mogę sobie poradzić, chodzi o to że wyrzuciłem z Madzi instalację gazową II gen. (ogólnie była to porażka) i teraz mam problem z jazdą na benzynie. Odpala ładnie (nie ważne czy zimna czy już rozgrzana) Przez dosłownie parę sekund ciągnie ładnie, pompka paliwa pracuje równo, ale po chwili zaczyna szarpać, dusić się i nie wkręca się na obroty – tak jakby nie dostawała paliwa, albo ciśnienie w układzie było za słabe, a w baku słychać coś jakby paliwo się wracało ale z bardzo dużym ciśnieniem i jakby pompka nierówno pracowała. Podejrzewam że źle podłączyłem podciśnienia albo uszkodzony regulator. W książce serwisowej co prawda jest schemat podłączenia wszystkich podciśnień, ale nie mogę dojść do ładu który elektrozawór jest od czego. czy mógłby mi ktoś z tym pomóc ? Wystarczyłby nawet opis kolorów kostek elektrycznych które przychodzą do tych elektrozaworów.

Z góry dziękuję za zainteresowanie i wszelką pomoc.
Ostatnio edytowano 22 gru 2009, 22:46 przez Marshal, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 11 cze 2009, 16:32
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Auto: mazda MX-3 1.6i 16v 107KM

Postprzez Mako » 22 gru 2009, 22:26

Marshal pol roku na forum a Ty nie wiesz jak poprawnie nazwac temat, prosze o poprawe inaczej bedzie kosz po 24h.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Marshal » 22 gru 2009, 22:35

Sorry, mój błąd, mam nadzieję że teraz dobrze
Początkujący
 
Od: 11 cze 2009, 16:32
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Auto: mazda MX-3 1.6i 16v 107KM

Postprzez Mako » 22 gru 2009, 22:45

Popraw jeszcze raz w ten sposob

temat

problem z cisnieniem paliwa

temat opcjonalny

Mazda Mx-3 1.6
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Marshal » 22 gru 2009, 22:47

Ok, poprawione. Dzięki za pomoc, na przyszłość będę pamiętał
Początkujący
 
Od: 11 cze 2009, 16:32
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Auto: mazda MX-3 1.6i 16v 107KM

Postprzez Mako » 22 gru 2009, 22:50

<spoko>
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Marshal » 28 gru 2009, 21:20

Mam nowe spostrzeżenia odnośnie Madzi. Otóż zaraz po odpaleniu wszystko jest ok, ma niesamowitego kopa, nie dusi się, ale troszkę dymi, po 10 -30 sekund zaczyna się dławić tak jakby nie dostawała paliwa, po ponownym zgaszeniu i odpaleniu silnika ( nawet podczas jazdy) sytuacja się powtarza – wszystko ok przez kilkadziesiąt sekund i znowu się dusi. Nie mam już pomysłów co to może być. Proszę pomóżcie.
Początkujący
 
Od: 11 cze 2009, 16:32
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Auto: mazda MX-3 1.6i 16v 107KM

Postprzez sumik » 29 gru 2009, 13:41

Kolego sprawdź filtr paliwa (rozumieć wymień) jak nie będzie poprawy to zegar w układ paliwowy i wiesz na czym stoisz
Początkujący
 
Od: 24 paź 2006, 19:31
Posty: 13
Skąd: Jarosław
Auto: 323 Protege 1,8i 16v 93r

Postprzez Marshal » 29 gru 2009, 18:37

Filtr paliwa wymieniony, pompa na 100% sprawna z tym że włożyłem większą pompę od silnika 1,8l. Ciśnienia nie sprawdzałem bo nie mam jak, nie stać mnie na ciśnieniomierz. Podejrzewam że pompa może zaciągać powietrze razem z benzyną bo jak zaleję więcej paliwa to jest lepiej. Poza tym nie wiem czy regulator ciśnienia paliwa działa prawidłowo bo jak bawię się wężykami podciśnienia przy nim to nic się nie zmienia.
Początkujący
 
Od: 11 cze 2009, 16:32
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Auto: mazda MX-3 1.6i 16v 107KM

Postprzez rook » 29 gru 2009, 23:07

Sprawdź czy jak pojeździsz i odkręcisz korek paliwa to słyszysz syczenie
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez sumik » 29 gru 2009, 23:28

Myślę kolego ,że większa pompa nie przeszkadza ma większą wydajność lecz ciśnienie podobne ,a co do regulatora ciśnienia to powinny podnieść się obroty po zdjęciu wężyka od podciśnienia . Pamiętaj ,że pomiędzy regulatorem ,a kolektorem jest jeszcze elektromagnetyczny zaworek . Piszesz ,że twoja magdalena ma niezłego kopa i dymi wygląda to na za bogatą mieszankę ,a jak u kolegi spalanie nie za duże? Warto sprawdzić błędy kompa może to coś podpowie ,a co do ciśnienia to każdy mechanik sprawdzi za nie duże pieniądze bo i pracy przy tym mało .O ile pamiętam to ciśnienie powinno się zawierać w granicach 2-2,5kPa przy podpiętym podciśnieniu i 2,5-ponad 3kPa na odłączonym podciśnieniu ,oczywiście mówimy tu o pracy silnika na wolnych obrotach.
Początkujący
 
Od: 24 paź 2006, 19:31
Posty: 13
Skąd: Jarosław
Auto: 323 Protege 1,8i 16v 93r

Postprzez Marshal » 31 gru 2009, 15:21

Problem w tym że korka nie miałem, zrobiłem prowizorkę z gumy żeby szczelnie zatkać wlew bo czytałem że to tez ma znaczenie, ale nie syczało nic jak wyciągałem ten "korek" a na 100% jest szczelny. Komp błędów nie pokazuje, spalanie natomiast kosmiczne mi wychodzi. Jak zalałem 10 l ponad rezerwę to po przejechaniu 30km znów była rezerwa. Jeszcze jest taki objaw że jak jadę i zatrzymam się np. na światłach to przez chwilę obroty strasznie falują od 800 rpm do 2000 rpm, tak z 10 razy i się zatrzymują gdzieś w tym przedziale (tzn. czasami na 2000, czasami na 1500, różnie)
Początkujący
 
Od: 11 cze 2009, 16:32
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Auto: mazda MX-3 1.6i 16v 107KM

Postprzez sumik » 31 gru 2009, 17:41

Kolego warto sprawdzić sondę lambda ,może padła i komp ładuje za dużo paliwa .
Początkujący
 
Od: 24 paź 2006, 19:31
Posty: 13
Skąd: Jarosław
Auto: 323 Protege 1,8i 16v 93r

Postprzez Marshal » 31 gru 2009, 17:44

Dosłownie przed chwila sprawdzałem sondę, przepływkę i czujnik temperatury, oczywiście wszystko przy samym komputerze żeby wykluczyć ewentualne, nieporządane rezystancje przewodów i wszystkie sygnały teoretycznie są wporządku
Początkujący
 
Od: 11 cze 2009, 16:32
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Auto: mazda MX-3 1.6i 16v 107KM

Postprzez Marshal » 3 sty 2010, 02:01

Witam wszystkich w nowym roku, niestety nieszczęśliwym dla mnie. Pojawił się nowy problem, dziś pod domem ktoś przykasował mi przód Madzi, niestety sprawcy nie ma :(
Początkujący
 
Od: 11 cze 2009, 16:32
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Auto: mazda MX-3 1.6i 16v 107KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323