zmiana rozrzadu i pare pytań

Postprzez iten83 » 30 gru 2009, 20:35

Witam
Szukałem troszkę na forum i nie znalazłem co mnie interesuje.
Więc tak.
Po sylwestrze będę zmieniał rozrząd, już mam parę części i trochę mi jeszcze brakuje.
Czytałem kiedyś na forum o sprężynkach na wałkach rozrządu, tam pisało że powinno się je zmieniać co drugą wymianę rozrządu.
Proszę o jakieś szczegóły dotyczące ich, może jakiś num katalogowy,
Może ma ktoś manuala dotyczącego wałków rozrządu.
– Czy wie ktoś jaki jest rozmiar uszczelniacza od strony kopułki.?
Sprzedawca nie wiedział, a w ciemno nie chciał dawać.
-Chciałem się jeszcze spytać czy sprzedawca dał mi dobry uszczelniacz wału korbowego od strony rozrządu bo mówił że są jakieś dwa rodzaje.
Dał mi (MR 42,5 54.5 6)
Jeśli ktoś ma jakieś spostrzeżenia co można jeszcze zmienić lub z kątrolować po zdjęciu pokryw zaworów to będę wdzięczny.
Nie chce nikomu zawracać głowy jeśli chodzi o zmianę rozrządu bo to już było wałkowane ze 100 razy.
Jeśli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 12:57
Posty: 141 (0/1)
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Postprzez BratCukierka » 30 gru 2009, 20:48

rozrząd z pompą wody, uszczelki pokryw, uszczelki kolektora ssącego automatycznie, sprężynki wałków, uszczelniacz wału przód, uszczelniacze wałków rozrządu i to chyba byłoby najważniejsze... niech ktoś mnie poprawi
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez iten83 » 30 gru 2009, 21:53

To tak
mam już
Pasek rozrządu -Gates
pompa wody- GMB
uszczelki pod pokrywy zaworów- REINZ
uszczelniacze wałków rozrządu – REINZ
Możecie coś więcej powiedzieć o tych sprężynkach wałków rozrządu, bo szczególnie o nie mi chodzi
może jakieś fotki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 12:57
Posty: 141 (0/1)
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Postprzez Hazu » 30 gru 2009, 22:02

Uszczelki pokryw zaworów możesz zmienić niezależnie od wymiany rozrządu.

Jeżeli jednak już silnik klekocze (zależy jak klekocze) to warto wymienić owe talerzyki/sprężyny i wymienić uszczelki pod pokrywami zaworów.

A do samego rozrządu to trzeba Ci jeszcze napinacz hydrauliczny i trzy rolki (każda inna).

Warto pamiętać że aby cieszyć się suchym silnikiem, co najmniej do następnej wymiany rozrządu, należy używać uszczelek i uszczelniaczy oryginalnych Mazda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez BratCukierka » 30 gru 2009, 22:08

Hazu napisał(a):należy używać uszczelek i uszczelniaczy oryginalnych Mazda


Otóż to. Każdy nawet najlepszy zamiennik będzie bardzo szybko ciekł :(


Hazu napisał(a):napinacz hydrauliczny i trzy rolki


Hydronapinacz tylko oryginał MAZDA, a rolki mogą być np. GMB ja tak mam.

Pasek Gates?? hmm... Ja w FS i KL używam japoński SUN, nie wiem jak z jakości GATESa nie stosowałem od kilku lat :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez jedrzej07 » 30 gru 2009, 22:20

Ja tez dadze kupic uszczelki pod pokrywy i uszczelniacze ori, przerabialem to u siebie z uszczelkami pod pokrywami, ori sa troche drozsze (ale nie ma tragedii) i przynajmniej jest spokoj i suchy silnik ;)

Napinacz mam jakis zamiennik za ok 250zl i jak narazie 50tys i pracuje bez zastrzezen. widzialem ze ktos mial wyprzedaz ori, na forum o tym bylo. i cena byla troche ponad 300zl wiec mozna zainwestowac w pewniaka.

Rolki mam GMB a pasek GATES i tez wydaje sie w dobrej formie po 50tys

Jak chcesz dobrac czesci to zapytaj smirnofa, podasz mu tylko namiary na autko i przesle ci odrazu wykaz czesci z cenami ;)
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez jedrzej07 » 30 gru 2009, 22:22

przy okazji wymienialem tez paski na alternator i klime, ale to tez u smirnofa sie zaopatrzylem ;)
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez BratCukierka » 30 gru 2009, 22:30

jedrzej07 napisał(a):Napinacz mam jakis zamiennik za ok 250zl


ja za ok. 280zł u Smirnoffa kupiłem oryginał
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez jedrzej07 » 30 gru 2009, 22:43

a widzisz ;) bo ja wtedy bylem jeszcze nie w temacie ;)
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez paaawel5 » 31 gru 2009, 00:43

Hazu napisał(a):Jeżeli jednak już silnik klekocze (zależy jak klekocze) to warto wymienić owe talerzyki/sprężyny i wymienić uszczelki pod pokrywami zaworów.

ja wymieniłem ale moim zdaniem szkoda kasy niewiem moze wczesniej nic nie klepało i dlatego nie słysze różnicy wiec wydaje mi sie ze 100 zł w plecy

Hazu napisał(a):Warto pamiętać że aby cieszyć się suchym silnikiem, co najmniej do następnej wymiany rozrządu, należy używać uszczelek i uszczelniaczy oryginalnych Mazda.


nie zawsze, kupiłem ori pod pokrywę wałków rozrządu głowicy znajdującej sie pod kolektorem dolotowym (chcialem mieć spokój z wyciekami bo tam trudny dostęp żeby szybko wymienić) po miesiącu lało tak ze 0,5l na 1000km dolewałem
wymieiłem na Victor Reintz i do dziś świety spokój z wyciekami
wniosek taki ze i na ori można się "przejechać"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez Mysza » 31 gru 2009, 08:50

paaawel5 napisał(a):wymieiłem na Victor Reintz i do dziś świety spokój z wyciekami
wniosek taki ze i na ori można się "przejechać"

Mysle, ze większe znaczenie będzie miała poprawność montażu. Ważne żeby dobrze odtłuścić elementy styku pokrywy czy głowicy, precyzyjnie umieścić uszczelkę i dokręcić śruby odpowiednimi momentami. Ja często wspomagam się tym http://www.kleje-loctite.pl/book/p3365900.htm – nie jest to zwykły silikon, nie śmierdzi jak silikon, inaczej się zachowuje i przede wszystkim jest skuteczny. No i czarny – nie widać go :)
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez ROMAN-R87 » 31 gru 2009, 12:12

jak cos to ja mam hydronapinacz po ok 5kkm, prawie noeka oddam za 100zl
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez iten83 » 2 sty 2010, 13:49

A jak zakwalifikować te sprężynki do zmiany????
Czy występują akieś luzy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 12:57
Posty: 141 (0/1)
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Postprzez Hazu » 2 sty 2010, 17:25

Mnie wystarczyło poczytać tematy o klekotaniu v-ek na forum aby stwierdzić w czym jest problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez iten83 » 2 sty 2010, 19:26

Czytałem kolego
i nic szczególnego nie znalazłem,
A w manualu tego nie ma, albo przeoczyłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 12:57
Posty: 141 (0/1)
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Postprzez Balandis » 4 sty 2010, 16:30

Jeśli silnik klekoce to wymieniać sprężynki bezwzględnie ! U mnie po wymianie była kolosalna różnica. Jeśli robisz rozrząd i ciekną ci uszczelki pod pokrywami to wymienić też koniecznie sprężynki. Dokładnie zamontować oryginalne uszczelki (jak pisał Mysza) i zapomnieć o sprawie.

Na forum naprawdę znajdziesz na ten temat wszystkie potrzebne informacje wystarczy dobrze poszukać :)
Początkujący
 
Od: 13 paź 2009, 22:06
Posty: 5
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF 2,0 V6

Postprzez iten83 » 4 sty 2010, 19:09

A masz jakiś link??????
Właśnie jestem w trakcie zmiany rozrządu.
i zastanawiam się nad zmianą tych sprężynek.
a silniczek lekko klekocze jak każdy KL.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 12:57
Posty: 141 (0/1)
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Postprzez Hazu » 4 sty 2010, 19:14

iten83 napisał(a):jak każdy KL.

na pewno nie każdy, tylko zaniedbane klekoczą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tubus2125 » 5 sty 2010, 22:19

może ktoś wrzuci zdjęcie tych sprężynek na wałkach rozrządu albo poda jakiś link z dokładniejszym opisem bo moja v-ka klekotała na wolnych obrotach a po dodaniu obrotów znikało :D :D ale jak dolałem oleju to zanikło :P :P a korzystając z okazji że mam silnik wyjęty i zmieniam rozrząd sprzęgło to i te sprężynki bym wymienił <diabełek> rozrząd oczywiście oryginał mazdy. bo staruszek ma już 18 lat 156mil na budziku i chce dla niej jak najlepiej <aniołek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2009, 20:42
Posty: 207
Skąd: skierniewice
Auto: volvo 850

Postprzez DymeK » 6 sty 2010, 20:46

ja tez wymieniam rozrząd i przy okazji będę robił te sprężynki bo ciekną mi te uszczelki a te sprężynki wyglądają jak okrągłe talerzyki z wyciętym kołkiem w środku
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6