Wyciszenia...

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tomek247 » 30 gru 2009, 20:20

To tzw zwykłe bitumiczne, osobiście nie chciałem nimi wygłuszać. Polimerowe trzymają cenę ok 20 zł ale są dobre. Ja kupowałem w vexusie z Legnicy –> http://www.vexus.pl/ u mnie już nie mieli na sklepie i w dodatku szli chłopaki na urlop więc nie zamawiali nowej dostawy, tak to bym nie kupował wysyłkowo.
Polimerowe są gładkie i dużo bardziej plastyczne. Bitumiczne są twarde, kładzie się je na płaskie powierzchnie. Miałem jedną na próbę bitumiczną Boll i połamałem połówkę bo za mocno zgiąłem a już wystygła... Nie wiem, mi łatwiej się kładło polimerowe (moim zdaniem też lepiej działają bo w niskich temperaturach nie twardnieją). Kumpel położył sztywne w drzwiach i dał radę więc różnie to bywa. Ja w każdym razie używam tylko polimerów.
Maty kładzie się wewnątrz karoserii a więc po zdjęciu boczków i odklejeniu folii która zakleja fabryczne otwory w nadwoziu (w drzwiach też w środku) i wklejeniu maty do środka na blachy. Na to jeszcze można położyć lekką piankę która nie chłonie wody a dodatkowo wycisza. Dopiero na końcu zakleja się otwory te widoczne z zewnątrz. Właśnie dlatego polecam poczytać fora o car audio i ten poradnik nazara. To da Ci jakieś pojęcie. Najtrudniej dostać się z matą przez mały otwór do wewnątrz (maty rozcina się na połówki 50x25 lub jeszcze mniejsze kawałki w zależności od powierzchni ścianki na którą kładziemy) bo ręce pocięte jakbym walczył na froncie. Na nadkola trzeba mniejsze paski, tak żeby nie robić bardzo dużych zakładek a jednocześnie pokryć powierzchnię. Silnik jest dość cichy, więcej słychać od wydechu przez podłogę i bagażnik, więc nie wygłuszałem przedniej przegrody. Można wygłuszyć ją od środka tak wysoko jak się da. Maski nie robiłem bo te bitumiczne maty są dość ciężkie i niewygodnie maskę później podnieść. W komorze silnika też można wygłuszyć ale trochę dużo roboty, trzeba zdjąć fabryczne maty i odkręcić trochę osprzętu żeby porządnie to zrobić. Nie brałem się za to.

Czy jest różnica? Jest i to całkiem spora. Jak ktoś napisał na forum CAS Lexus to nie będzie ale różnica jest duża, szczególnie po położeniu dodatkowo pianki czy filcu w kabinie. Po pierwszym odpaleniu silnika trochę dziwnie się czułem bo po zamknięciu drzwi nie słyszałem silnika przy wjeżdżaniu do garażu.
Robiłem to wyciszenie trochę przy okazji, nie pod audio tylko właśnie żeby trochę było ciszej (miałem problem z ABS-em i musiałem sprawdzić wszystko więc pozdejmowałem całe boczki a jak już zdjąłem to pomyślałem, że wygłuszę co nieco).
Teraz mam tak trochę dziwnie, że słychać szum opon z dołu i jak położę siedzenia to z bagażnika a z boków nie a opony mam chyba najgłośniejsze jakie są na rynku :) (Dębica Furio, powiem że na deszczu są naprawdę dobre ale niestety szumią jak cholera)
Ostatnio edytowano 31 gru 2009, 00:18 przez tomek247, łącznie edytowano 5 razy
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 12:30
Posty: 35
Skąd: Stargard
Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r

Postprzez marcin255 » 30 gru 2009, 20:42

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez wesoly75 » 30 gru 2009, 22:49

Pytanie czy warto stosowac wygluszanie w aerozolach? Czytalem czyjs post o wygluszaniu na naszym forum ale chcialbym sie dowiedziec jakie sa roznice plusy i minusy wygluszania matami oraz aerozolem.
Co daje lepsze efekty, co jest wygodniejsze w zastosowaniu, jaka roznica w cenie itp itd?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:58
Posty: 207
Skąd: Dublin/Opole
Auto: Mazda 323F BA1.8

Postprzez Yellowmen » 31 gru 2009, 00:33

tomek247 teraz juz wszystko mi rozjaśniłeś :)
powiedz mi ile potrzeba (w cm) na jedne drzwi??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez tomek247 » 31 gru 2009, 01:04

Przy moich długachnych drzwiach na jedne zużyłem 6 kawałków 50x25cm + pianka 3mm do ogrzewania podłogowego (pianka ultra tak to się jakoś nazywało) i do zaklejenia otworów 2szt 50x25 APP aluminiowe. Na jeden tylny boczek + tylne nadkole poszło 7,5 szt 50x25cm + pianka 3 mm. To zawsze jest +/– ileś tam. Razem poszło tego trochę. Do tego drobiazgi w rodzaju rurki pcv do cięgien od klamek, taśma dwustronnie klejąca do pianki,itp. Podkleiłem kawałkami pianki miejsca w których plastik boczków może ocierać o karoserię (są fabrycznie podklejone ale taką cienką taśmą) czy o drugi plastik. Na razie jest dobrze. Na podłogę myślę żeby położyć maty + podobną piankę czy gąbkę jaką wyżej kolega marcin255 pokazał. Nie zdejmowałem jeszcze tapicerki z podłogi więc nie wiem co tam siedzi, można się domyślać, że nic ciekawego.

19.01.2024
I później rzeczywiście położyłem maty i piankę na podłogę pod siedzeniami. Wymaga to sporo pracy, wyjąłem wszystkie siedzenia i tapicerkę do gołej blachy przy okazji znajdując parę drobiazgów zagubionych przez poprzedniego właściciela. Po całej operacji jest naprawdę nieźle. Różnice są duże, maty poprawiają także charakterystykę cieplną kabiny, trochę wolniej się wychładza w zimie. Najważniejsze jest jednak tłumienie szumu od powietrza i opon i wyciszenie spełnia swoje zadanie.
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 12:30
Posty: 35
Skąd: Stargard
Auto: była 323 P BA, Z5, 1.5 16V 1998r.,
jest KIA Cee'd SW 1.4 16V 2010r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323