Podgrzewacz wody (ogrzewanie postojowe?)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez yasko » 23 gru 2009, 11:52

Witam
Przez przypadek na innym forum trafiłem na temat podgrzewacza wody zaadoptowanego z silnika diesla do benzyny:
http://www.allegro.pl/item860220845_pod ... _opel.html
Pomijam kwestie obciążenia akumulatora i niedogodnoci polegającej na tym, że nadal wsiadamy do zimnego auta.
Podgrzewacz chciałbym zamontować przed nagrzewnicą, tak aby ogrzewał płyn do niej wchodzący.
Czy płyn chłodniczy w MX-3 cały czas przepływa przez nagrzewnicę?
W jaki sposób regulując temperaturę powietrza wpadającego do kabiny?
Regulujemy przepływającą ilość powietrza czy ilość płynu przepływającego?
Kwestie elektryczne są dobrze opisane na zananym forum elektronicznym w dziale LPG.
Ostatnio edytowano 28 mar 2015, 23:50 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 471 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3 V6, Premacy Sportive 2.0, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: 5 Sport 2.0

Postprzez Majki88 » 23 gru 2009, 13:36

sam podgrzewacz nic nie da z tego względu że to pompa wody wprawia w ruch płyn
Chyba że zamontujesz jakąś małą pompkę rotacyjną jaką widziałem w jakimś mietku
np coś takiego
http://www.allegro.pl/item852347217_mer ... egowa.html
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez yasko » 23 gru 2009, 14:22

Majki88 napisał(a):sam podgrzewacz nic nie da z tego względu że to pompa wody wprawia w ruch płyn
Chyba że zamontujesz jakąś małą pompkę rotacyjną jaką widziałem w jakimś mietku
np coś takiego
http://www.allegro.pl/item852347217_mer ... egowa.html

Podgrzewacz ma znacząco zmniejszać czas po jakim z nawiewu leci ciepłe powietrze.
Ze względu na duży pobór prądu, pracy na samym akumulatorze nie przewiduje.
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 471 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3 V6, Premacy Sportive 2.0, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: 5 Sport 2.0

Postprzez Cingular » 23 gru 2009, 17:44

lepiej załóż webasto i w kabinie będzie ciepło i śilnik zagrzany :)
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez yasko » 30 gru 2009, 09:51

Cingular napisał(a):lepiej załóż webasto i w kabinie będzie ciepło i śilnik zagrzany :)

Ogrzewanie postojwe to moje marzenie, które się pewnie spełni w trochę większym i nowszym aucie. Czy to będzie Webasto czy Eberspacher zdecyduje przed montażem.
Z powodu kosztów i ilości miejsca pod maską przy V6 chcę spróbować czegoś dużo tańszego i prostszego w montażu.
Gotowy podgrzewacz, gotowa elektronika do włączania urządzenia i kilka dodatkowych elementów sterujących to koszt 200 zł.
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 471 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3 V6, Premacy Sportive 2.0, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: 5 Sport 2.0

Postprzez gregorius 323 F » 30 gru 2009, 15:03

Kolego tam siedzą 3 świece żarowe -pobór prądu ciągły wyniesie koło 25A
Akumulator tego nie przeżyje.
Dodatkowo mały obieg wody to nagrzewnica + silnik więc szybko się nie nagrzeje.
Żeby grzało samą nagrzewnicę to byś musiał specjalny zawór montować.

Nie opłaca się lepiej wsadzić Webasto ja tak robię tylko nie mam kiedy cholera z tą robotą.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323