Wymiana osłony przegubu zew. (626 GE/Probe)
ja 3 razy wymieniałem przegub w Maździe i ani razu nie obeszło się bez cięcia.. nacinam koszyk, łamie go przecinakiem, wyjmuję kule, tnę bieżnie wew. i zakładam nowy przegub, tylko za pierwszym razem wyjąłem półoś, w imadło, jebałem młotem, i tak nie zszedł..
- Od: 30 sty 2007, 21:00
- Posty: 71
- Skąd: Krosno/Kraków
- Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V
Witam.Mam to samo do zrobienia, tyle ze z prawej strony. Podobno operacja bardzo trudna i warto zapłacic 100zł za wymiane w warsztacie na element bardzo elastyczny.Jak to jest? Dziwne jest ze z drugiej strony na gumie mam tez ślad obcierania.Skąd to się bierze?
- Od: 13 cze 2009, 21:42
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: 2.0 V6 CA
Bierze się to ze starości, guma parcieje i pęka, jest tam narażona na znaczne wycieranie i duży ruch przy każdym skręcaniu, działa na nią zimno, woda, piach, smary itd. Dlatego warto zainwestować w dobrej klasy osłonę, która jest wykonana z dobrej grumy, żeby potem znów nie płacić kupę kasy za wymianę.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Odswieze kotleta
Dzis zabralem sie za wymiane oslon z prawej strony w mojej MX-6 GE 2,5v6. Najpierw chcialem odkrecić srubę centralną przegubu, ale nie mialem klucza
Więc dalem sobie z tym spokoj. Rozpiąłem sworzeń wahacza, zdjąłęm resztki gumy z WEWNĘTRZNEGO przegubu, wyjąłem pierścień zabezpieczający przegub w tulei, wysunąłem półoś i opuściłem na dół. Zdjąłem saegera, zsunąłem przegub z półośki i miałem gotową półoś do wymiany obu gum. Zero szarpania sie z przewodami hamulcowymi, tą przechlapaną nakrętką, itd. Problem jest jeden. Wymyłem wewnętrzny przegub i nie pamiętam jak go włożyć w obudowę. Rowkiem do wewnątrz czy do zewnątrz? Poniżej foto
![Obrazek](http://img690.imageshack.us/img690/9319/p28120918590001.th.jpg)
![Obrazek](http://img690.imageshack.us/img690/9319/p28120918590001.th.jpg)
- Od: 7 cze 2015, 16:38
- Posty: 134
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG
jak najbardziej prawidłowo.Mysza napisał(a):Rozpiąłem sworzeń wahacza, zdjąłęm resztki gumy z WEWNĘTRZNEGO przegubu, wyjąłem pierścień zabezpieczający przegub w tulei, wysunąłem półoś i opuściłem na dół. Zdjąłem saegera, zsunąłem przegub z półośki i miałem gotową półoś do wymiany obu gum. Zero szarpania sie z przewodami hamulcowymi, tą przechlapaną nakrętką, itd.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Dobra, wygooglalem, bo nie bylem pewien z fotek na początku postu. http://www.motomax.pl/www/instrukcja%20 ... rukcja.htm
Wyglada na to ze rowkiem do wewnątrz obudowy.
Wyglada na to ze rowkiem do wewnątrz obudowy.
- Od: 7 cze 2015, 16:38
- Posty: 134
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG
Jako że guma którą zamówiłem do madzi (prawy wewnetrzny przegub) przyszła nieprawidłowa, (bo dali taką z 3 zębami na dużym obwodzie, do przegubów trójramiennych), a auto było rozebrane na podnośniku, a nie mieli katalogowej oryginalnej, to kupiłem od jakiegoś dełu bo wymiary się prawie zgadzały (90x100x25). Ładnie się wszystko poskładało i śmiga aż miło.
- Od: 7 cze 2015, 16:38
- Posty: 134
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG
U mnie chyba padł prawy przegub bo gdy skręcę w lewo i dodoam gazu słychać terkot przy prawej stronie ALE gdy skręcę w prawo i dodam gazu to też słychać terkot z prawej str.
Czy to napewno przegub? Dodam że przy wyprostowanych kołach cisza
Czy to napewno przegub? Dodam że przy wyprostowanych kołach cisza
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Jak dla mnie to przegub. Na szczęście nie są jakieś tragicznie drogie. Za nowy zapłacisz sto coś złotych i jeśli masz ochotę i możliwość to wymienisz sam. Najgorzej jest wybić wieloklin jeśli jest zapieczony. Mi się to kiedyś udało na podnośniku wtedy pomogł mi anonimowy użytkownik tego forum ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
Witam,
Ja zmieniałem osłonę bez rozbierania piasty. Można wyjąć półoś z przegubem bez problemu po odkręceniu piasty od mcphersona. Po wyjęciu przegubu wewnętrznego i zdjęciu łożyska (seger) można zmienić obie osłony.
Uwaga tylko na sypiące się z góry paprochy do przegubu :–)
Całość zajęła mi godzinę. Przydała się niewielka pomoc kolegi.
Ja zmieniałem osłonę bez rozbierania piasty. Można wyjąć półoś z przegubem bez problemu po odkręceniu piasty od mcphersona. Po wyjęciu przegubu wewnętrznego i zdjęciu łożyska (seger) można zmienić obie osłony.
Uwaga tylko na sypiące się z góry paprochy do przegubu :–)
Całość zajęła mi godzinę. Przydała się niewielka pomoc kolegi.
- Od: 17 kwi 2013, 09:32
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL
Mój problem polegał na tym, że nie mogłem ruszyć nakrętki i bałem się, że coś rozpierniczę, a auto potrzebuję stale. Poza tym postraszyli mnie, że może być problem ze zdjęciem przegubu. Poza tym nie mam klucza dynamometrycznego, nie wspominając o tym, że nie wiem z jaką siłą dokręcić to później :–)
Jak się coś robi pod blokiem, to się bierze pod uwagę najgorsze warianty ;–)
Jak się coś robi pod blokiem, to się bierze pod uwagę najgorsze warianty ;–)
- Od: 17 kwi 2013, 09:32
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL
AleksanderVM napisał(a):że nie wiem z jaką siłą dokręcić to później :–)
Z dużą tak, żeby się nie odkręcilo i klucz dyno nie potrzebny. /
Ja już rożnie metody wymiany osłon przerobiłem
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
powiem ci ze nakretke od piasty odkrecasz 1metrowa pała
po ktorej skaczesz
wiec tak samo dokrecisz. nic nie urwiesz.. tylko zabijasz rowek zabezpieczajacy i przez tydzien sprawdzasz czy nie ruszylo sie cos:) dla swojego spokoju. Pozatym jak nie masz pewnosci to idz do warsztatu ok 70 zl kosztuje ta wymiana i raz dwa ci to zrobia i bedziesz mogl spac spokojnie:)
Ja płaciłem za wymianę przegubu i gumy od strony skrzyni 50zł, więc nawet mi się nie chciało myśleć, żeby samemu to robić ![zeby :D](./images/smilies/zeby.GIF)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6