Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje
po co chcesz mieszać ? Jak nie wiesz spuść i zalej 5w40
michalxxxxx napisał(a):co sie stankie gdy wymieszam syntetyk z mineralem?
zmieniają się jego właściwości
na dolewkę można dolać, bo lepiej taki niż za mało, syntetyk do minerala jeszcze ale gorzej jak minerał do syntetyka
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
mariusz_sti napisał(a):na dolewkę można dolać, bo lepiej taki niż za mało, syntetyk do minerala jeszcze ale gorzej jak minerał do syntetyka
Lepiej nie mieszać. Kiedyś dolałem mobila s 10w40 do texaco 10w40 (kupiłem na stacji co było, żeby uzupełnić poziom, bo miałem wyciek). Po tej dolewce olej znikał o wiele szybciej... kompletnie popsuły się jego właściwości. Po zlaniu i zalaniu znów texaco wszystko wróciło do normy. Te były mieszalne ze sobą. Nie chcę myśleć co by było, gdyby wymieszać oleje o różnych lepkościach/klasach.
- Od: 23 sty 2009, 14:18
- Posty: 210
- Skąd: Lubelskie
- Auto: MX-6 2.5 V6 '92
10w40 ale to oznaczenie dotyczy oleju gestego czy rzadkiego? nie znam sie za bardzo na tym:(
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
michalxxxxx napisał(a):10w40 ale to oznaczenie dotyczy oleju gestego czy rzadkiego? nie znam sie za bardzo na tym:(
to olej polsyntetyczny pierwsza liczba odnosi sie do pracy w warunkach zimowych druga w letnich.tzn ze zima najlepiej spelnia swoje zadania do temp -10 a latem do +40
- Od: 28 gru 2009, 23:56
- Posty: 4
dadas83 napisał(a):Może to ci rozjaśni sprawęhttp://allegro.pl/item836277544_rozrzad ... _dohc.html
w takim razie zrozumialem ze mam 1.5 tylko z dwoma walkami tak?:)
- Od: 28 gru 2009, 23:56
- Posty: 4
harder napisał(a):to olej polsyntetyczny pierwsza liczba odnosi sie do pracy w warunkach zimowych druga w letnich.tzn ze zima najlepiej spelnia swoje zadania do temp -10 a latem do +40
Nie zgodzę się z tym tłumaczeniem bo z tego wynika że olej 15W40 lepiej będzie pracował w zimę, a to jest wg mnie bradnia. Bo oczywiste jest że olej klasy 5W40 znacznie szybciej po rozruchu dotrze wszędzie i jest znacznie lepszy na zimę (pod warunkiem że ma się zdrowy silnik) bo łatwiejszy jest rozruch.
15W40 to olej bardzo gęsty a oleje typu 0W40 lub 5W40 to oleje syntetyczne (rzadkie) ale zalecane do silników w dobrym stanie.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 19 wrz 2009, 20:08
- Posty: 925
- Skąd: Grudziądz
- Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V
harder
hehe w kazdym 1.5 w BA sa dwa walki jest na deklu jak wół nmapisane DOHC czyli gorno zaworowy dwa walki rozrzadu OHC znaczy gorno zaworowy jeden walek
dotego 16V to 16scie zaworkow
w 1.5 wychodzily przed liftem z jednym kolem do paska rozrzadu a drugie bylo napedzane z łańcuszka rozrzadu. po 97r byly juz dwa kola do paska rozrzadu
hehe w kazdym 1.5 w BA sa dwa walki jest na deklu jak wół nmapisane DOHC czyli gorno zaworowy dwa walki rozrzadu OHC znaczy gorno zaworowy jeden walek
dotego 16V to 16scie zaworkow
w 1.5 wychodzily przed liftem z jednym kolem do paska rozrzadu a drugie bylo napedzane z łańcuszka rozrzadu. po 97r byly juz dwa kola do paska rozrzadu
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
flywin napisał(a):@marcin nie bierze ci Oleju
kurcze sam sie zastanawiam nad zmiana z Castrola 10W40 na Valvoline 10W40 ewnetulanie 5W40
po 2300 km od zmiany oleju tyle samo -5W40
na Castrolu Magnatecu 10W40 po tym przebiegu było juz mniej o ok 100 ml
Ogólnie jestem zwolennikiem olei półsyntetycznych, gdy zakupiłem Mazdę zalałem właśnie Castrol Magnatec kupuję olej w "niemieckich" opakowaniach) 10W40, niestety, jak się okazało silnik brał olej w ilości około 1 litr na 2000 kilometrów, być może było to spowodowane nieszczelną podkładką miedzianą pod korkiem upustowym, bo fakt tamtędy też mi uciekało. Jakoś na początku grudnia zalałem olej mineralny 15W40, też z serii Castrol Magnatec i od tego czasu przestała brać olej – a zrobiłem już od wymiany oleju prawie 1500 kilometrów.
Zobaczymy ile zacznie ubywać oleju, jak zrobię 5000 kilometrów, wtedy można uznać za olej w pewnym stopniu przepracowany jeżeli przestanie brać olej to wracam z powrotem do półsyntetyka. Tylko do dopiero zrobię przy drugiej wymianie oleju bo zawczasu zakupiłem 8 litrów Castrola
Co do kondycji silnika, nie puszcza z rana chmurki, ogólnie silnik zachowuje się zdrowo ALE jak wkręcę obroty na ponad 6500 obrotów pojawia się szary dym, silnik jest już szczelny nie ucieka aparatem zapłonowym czy kapą zaworów. Kompresja fatalna, wynik 10.5 9,5 10,5 11... planuję ponowić sprawdzenie kompresji, czy aby na pewno wyszło tyle... silnik ogólnie jest żwawy, bez problemu w trzy osoby osiąga prędkość 211+ km/h, wg GPS 202km/h – opony 195/50 R15, więcej nie sprawdzałem... myślę że dało by więcej od te 10km/h. Niby wg. danych katalogowych Vmax to 197km/h... przyspieszenie też jest dobre, BMW E3 320i 155PS VANOS spokojnie się pobawię, do 120km/h... jednak cztery cylindry to nie sześć, namachać wajchą zmiany biegów też muszę więcej razy:) Czy też z Vectrą B 1,8 16V 115PS.
Zobaczymy ile zacznie ubywać oleju, jak zrobię 5000 kilometrów, wtedy można uznać za olej w pewnym stopniu przepracowany jeżeli przestanie brać olej to wracam z powrotem do półsyntetyka. Tylko do dopiero zrobię przy drugiej wymianie oleju bo zawczasu zakupiłem 8 litrów Castrola



Co do kondycji silnika, nie puszcza z rana chmurki, ogólnie silnik zachowuje się zdrowo ALE jak wkręcę obroty na ponad 6500 obrotów pojawia się szary dym, silnik jest już szczelny nie ucieka aparatem zapłonowym czy kapą zaworów. Kompresja fatalna, wynik 10.5 9,5 10,5 11... planuję ponowić sprawdzenie kompresji, czy aby na pewno wyszło tyle... silnik ogólnie jest żwawy, bez problemu w trzy osoby osiąga prędkość 211+ km/h, wg GPS 202km/h – opony 195/50 R15, więcej nie sprawdzałem... myślę że dało by więcej od te 10km/h. Niby wg. danych katalogowych Vmax to 197km/h... przyspieszenie też jest dobre, BMW E3 320i 155PS VANOS spokojnie się pobawię, do 120km/h... jednak cztery cylindry to nie sześć, namachać wajchą zmiany biegów też muszę więcej razy:) Czy też z Vectrą B 1,8 16V 115PS.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
kriskus napisał(a):Szukam i szukam. Efki (BA) są znacznie droższe od wersji C. I choć F podoba mi się bardziej, to coraz poważniej myślę nad modelem C. I jak zwykle mam wątpliwości.
Czy w C jest dużo mniej miejsca dla paseżerów z tyłu? Da się tam podróżować w miarę wygodnie?
Czy da się do C zamontować bagażnik na dach (na rowery lub narty)?
Czy da się złożyć/wyjąć tylne siedzenia, żeby mieć w miarę płaską podłogę?
O ile mniej pali madzia C od efki?
Jak wygląda sprawa części zamiennych? Łatwo dostać?
Z góry dzięki za pomoc.
A więc sprawa wygląda tak ! ja polecam stanowczo F, c jest autem miekim na zawieszeniu ,wczesniej miałem taką, kupiłem z wydymanym silnikeim po zmianie na nowy taki po szczerym przebiegu 120tyś smigała ok. ale to jest auto bardziej dla kobiet ! z gazem oczywiscie sekwencja nie było zadnych problemow ! teraz mam F z 98r po lifcie i jestem bardziej zadowolony, tez na gazie sekwencyjnym ,ostatnio miałem mały kłopot z obrotami ale tylko przez własną nieuwage,naruszyłem gume dolotowa teraz mroz i pękneła ! to oczywiscie po czyszczeniu przepustnicy i krokowego po za tym zadnych usterek poza zwykłą eksploatacją ! wersja C ma dwie furtki i to jest to co mi sie nie podoba ! poza tym wersja c z silnikiem 1,3 napewno wytrzymalszy od 1.5 nie bierze oleju jak 1.5 moja oczywiscie F zawsze doleje jakies 3 setki od wymiany do wymiany zmieniam co 10tyś. mobil 10W40 a ma 209tyś, orginalny przebieg, silnik wygląda jak by nowy był zero wyciekow ! zresztą jaką nie kupisz pojezdzisz ale w te przebiegi 160tyś to nie wierz bo to sciema jest jak nie ma na to papieru to odradzam ! ktos za male pienjądze dobrego japonca z gazem nie sprzedaje




- Od: 8 gru 2007, 22:43
- Posty: 24
- Skąd: Śląsk
- Auto: Premacy 2.0 Sportive
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości