Wysoka temperatura, przerywa i gaśnie
1, 2
Witam Wszystkich.
Moją mazdunie mam już dobry rok. Poza nieszczerym sprzedawcą który do układu chłodzenia sypał proszek by zataić problemy z chłodnicą to nigdy nie miałem z Nią problemu.
Kilka dni temu gdy nastały mrozy poniżej 10 na minusie zaczeły się problemy.
W drodze do domu z pracy (60km) po przejechaniu ok 5 km temperatura wzrosła mi maksymalnie. Dojechałem do moich rodziców ok 1.5km i wyłączyłem silnik. Gdy ostygł płynu nie było. Dolałem więc nowy i ruszyłem w trasę wszystko było dobrze. temperatura idealna. Na ok 50km auto zaczęło dziwnie pracować i po dodaniu gazu do oporu tak jakby zdychało. Zatrzymałem sie na kilka minut. Auto odpaliło bez problemu. Za chwile znów to samo. Dojechałem do domu.
Rano gdy chciałem go odpalić nie chciał nawet drgnąć. Alternator kręcił.
Po 10 próbie odpalił ale strasznie zakopcił i przerywał niemiłosiernie. Za chwile zgasł.
Olej jest w normie. Płyn chłodzący także. Paliwa nie jest dużo ale rezerwa nie świeci. Auto jest na płaskim podłożu.
Kupiłem dzisiaj filtr paliwa w nadzieji rozwiązania problemu małym kosztem ( zalezy mi na tym gdyż nie mam pieniędzy) Nie wiem tylko gdzie go szukać. Doradzcie mi.
Przewertowałem całe forum ale nic na ten temat nie znalazłem.
Będe wdzięczny za schemat całej komory silnika z wyszczególnieniem gdzie co jest i jak co się nazywa. Jestem laikiem w tej dziedzinie.
Moją mazdunie mam już dobry rok. Poza nieszczerym sprzedawcą który do układu chłodzenia sypał proszek by zataić problemy z chłodnicą to nigdy nie miałem z Nią problemu.
Kilka dni temu gdy nastały mrozy poniżej 10 na minusie zaczeły się problemy.
W drodze do domu z pracy (60km) po przejechaniu ok 5 km temperatura wzrosła mi maksymalnie. Dojechałem do moich rodziców ok 1.5km i wyłączyłem silnik. Gdy ostygł płynu nie było. Dolałem więc nowy i ruszyłem w trasę wszystko było dobrze. temperatura idealna. Na ok 50km auto zaczęło dziwnie pracować i po dodaniu gazu do oporu tak jakby zdychało. Zatrzymałem sie na kilka minut. Auto odpaliło bez problemu. Za chwile znów to samo. Dojechałem do domu.
Rano gdy chciałem go odpalić nie chciał nawet drgnąć. Alternator kręcił.
Po 10 próbie odpalił ale strasznie zakopcił i przerywał niemiłosiernie. Za chwile zgasł.
Olej jest w normie. Płyn chłodzący także. Paliwa nie jest dużo ale rezerwa nie świeci. Auto jest na płaskim podłożu.
Kupiłem dzisiaj filtr paliwa w nadzieji rozwiązania problemu małym kosztem ( zalezy mi na tym gdyż nie mam pieniędzy) Nie wiem tylko gdzie go szukać. Doradzcie mi.
Przewertowałem całe forum ale nic na ten temat nie znalazłem.
Będe wdzięczny za schemat całej komory silnika z wyszczególnieniem gdzie co jest i jak co się nazywa. Jestem laikiem w tej dziedzinie.
Im więcej potu na macie, tym mniej krwi na ulicy.
- Od: 22 gru 2009, 20:14
- Posty: 4
- Auto: Xedos 6
Keller a próbowałeś wymigać kody błędów za pomocą diody z rezystorkiem?? sposób tani, a myślę, że warto sprawdzić czy ECU zapamiętał jakieś błędy
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
filtr paliwa kolego masz pod akumulatorem (zaraz przy poduszce) -jeśli kupisz nowy to poznasz jego wygląd i go szybciej zlokalizujesz
bardziej to chyba rozrusznik kręci
a na jaki kolor ci zakopcił??
Keller napisał(a):Rano gdy chciałem go odpalić nie chciał nawet drgnąć. Alternator kręcił.
Po 10 próbie odpalił ale strasznie zakopcił i przerywał niemiłosiernie. Za chwile zgasł.
bardziej to chyba rozrusznik kręci
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
Keller napisał(a):Moją mazdunie mam już dobry rok.
i jak sie zepsuła to dopiero szukasz pomocy na forum nie ładnie
Wymień ten filtr paliwa,nie zaszkodzi ale obstawiam że to nie pomoże.Ja obstawiam elektrykę
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8675 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
jak masz v6 to filtr paliwa jest na skrzyni biegow i musisz zdemontowac doloa, aku, i podstawe aku, wtedy jest dobre dojscie
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Keller napisał(a):Gdy ostygł płynu nie było. Dolałem więc nowy i ruszyłem w trasę wszystko było dobrze. temperatura idealna.
Sprawdź pompę cieczy chłodzącej. U mnie rozszczelniała się na nagrzanym silniku i nawet nie było widać którędy płyn uciekał bo od razu odparowywał.
Pozdrawiam,
Darek
Darek
Niestety nie wiem, dlaczego tak jednorazowo płyn uciekł, ale nie martw się. Może temat przenieść do działu 626, tam Forumowicze pomogą?
Kupiłem ten filtr paliwa. Ale dalej nie wiem gdzie go szukać po maską.
Wyjąłem akumulator, odkręciłem podstawkę akumulatora i lipa dalej go nie widać.
Zamieszczam zdjęcie, proszę wskażcie mi co mam dalej wykręcać. Nie mam kanału

Wyjąłem akumulator, odkręciłem podstawkę akumulatora i lipa dalej go nie widać.
Zamieszczam zdjęcie, proszę wskażcie mi co mam dalej wykręcać. Nie mam kanału

Im więcej potu na macie, tym mniej krwi na ulicy.
- Od: 22 gru 2009, 20:14
- Posty: 4
- Auto: Xedos 6
heh na tej fotce go nie zobaczysz
jest z tej strony ale w miejscu końca harmonijki na rurze do filtra powetrza (5cm wyzej i 5 cm w prawo i z 15 w dół
) bedzie taki ledwie widoczny
wogóle kto ci powiedział ze jest pod akumulatorem??
jest z tej strony ale w miejscu końca harmonijki na rurze do filtra powetrza (5cm wyzej i 5 cm w prawo i z 15 w dół
wogóle kto ci powiedział ze jest pod akumulatorem??
Ostatnio edytowano 26 gru 2009, 21:27 przez paaawel5, łącznie edytowano 1 raz
W BA Jest pod akumulatorem bo akumulator jest między kolektorem a kielichem nadwozia.
W filtr jest w tym samym miejscu czyli pod harmonijką.
W filtr jest w tym samym miejscu czyli pod harmonijką.
Ostatnio edytowano 26 gru 2009, 23:05 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Keller niuniu, jeżeli masz problem ze zlokalizowaniem filtra to może sobie odpuść bo jeszcze krzywdę mazdzie zrobisz.
Do listwy wtryskowej masz podłączone dwa przewody paliwowe, jeden zasilający, drugi przelewowy.
idź po przewodzie zasilającym od listwy w dół i trafisz od razu na filtr paliwa.
Do listwy wtryskowej masz podłączone dwa przewody paliwowe, jeden zasilający, drugi przelewowy.
idź po przewodzie zasilającym od listwy w dół i trafisz od razu na filtr paliwa.
W xedzie naprwde go nie widać?
Moze tak jak mówi Hazu lepiej niech ci ktos wymieni,bo były już przypadki na forum ze benzyna w układzie chłodzenia pływala po wymianie filtra paliwa
Moze tak jak mówi Hazu lepiej niech ci ktos wymieni,bo były już przypadki na forum ze benzyna w układzie chłodzenia pływala po wymianie filtra paliwa

-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8675 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6