Jak sprawdzić podgrzewacz filtra paliwa?

Postprzez makumba1975 » 23 gru 2009, 13:28

Witam.

Jako że miałem problemy z zamarzajacym paliwem ze stacji Shell, postanowiłem kupić filtr paliwa z podgrzewaczem. Kupilem na allegro kompletny filtr z pompką od mazdy 323 DITD. Zamontowałem to dzisiaj i nie wiem jak sprawdzić czy pogdzrzewacz jest sprawny.
Proszę o poradę.

Pozdrawiam wszystkich Darek, Suwałki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 21:39
Posty: 43
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.

Postprzez Grzyby » 23 gru 2009, 13:37

Miernikiem. Mierząc pobór prądu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez makumba1975 » 23 gru 2009, 14:56

Znalazłem na forum taki temat, w którym została przedstawiona zasada działania podgrzewacza:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... odgrzewacz

"Podgrzewacz jest sterowany podciśnieniem.
Jeżeli paliwo jest gęste lub wytrąca się parafina to filtr się zapycha i pompa nie może go uciągnąć. W momencie osiągnięcia podciśnienia -34,7kPa załącza się grzałka a po zmniejszeniu do -22,0 kPa wyłącza.
Podgrzewacz nie grzeje zatem jeśli silnik nie pracuje ani nie ma związku z pracą świec."

Wiele to mi wyjaśniło. Zrobię podciśnienie i zmierzę opór miernikiem.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 21:39
Posty: 43
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.

Postprzez zmyslo » 9 lip 2010, 08:32

makumba1975 napisał(a):Witam.



Jako że miałem problemy z zamarzajacym paliwem ze stacji Shell, postanowiłem kupić filtr paliwa z podgrzewaczem. Kupilem na allegro kompletny filtr z pompką od mazdy 323 DITD. Zamontowałem to dzisiaj i nie wiem jak sprawdzić czy pogdzrzewacz jest sprawny.

Proszę o poradę.



Pozdrawiam wszystkich Darek, Suwałki.


No właśnie jak?
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 14:49
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Premacy 2003 2.0 tdvi

Postprzez Grzyby » 9 lip 2010, 09:05

Pół roku temu padła odpowiedź. Post wcześniej.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zmyslo » 9 lip 2010, 09:41

makumba1975 napisał(a):Wiele to mi wyjaśniło. Zrobię podciśnienie i zmierzę opór miernikiem.

Pozdrawiam.


Proszę jaśniej. Wyniki pomiaru, jakie wartości.


Ja zmierzyłem na przewodach napięcie i jest cały czas 12V mimo wyjęcia kluczyka – to normalne, mam nadzieję że tak.

Wiem że temat ma ponad pół roku ale właśnie teraz najlepiej się przygotować na zimę...
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 14:49
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Premacy 2003 2.0 tdvi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6