Krótkie pytania dotyczace sprzętu audio.
Witam serdecznie wszystkich uzytkowników forum.
Posiadam mazde 323f BA z5 i mam taki problem z graniem. A mianowicie chodzi o to ze kupiłem nowe radio (jvc KD R-402) podłączyłem je normalnie jak kazde inne, gra fajnie i wogóle z tym małym problemem że jak dam głosniej to radio sie wyłącza i włącza ponownie, i tak do czasu az nie scisze, czasem radio sie zwieci i trzeba reset. Tak sie dzieje przy wiekszym basie i wiekszej głosnosci. Głosność ta nie jest duza, jak miałem stare radio to mozna było dawac duuuzo głosniej i jakos grało. Mam 4 głosniki w aucie, 2 w przednich drzwiach i 2 małe kolumienki w bagazniku, zaden z tych głosnikow nie przekracza wiecej niz 50 wat, a radio ma moc max 4X 50W. Moze mi ktos pomóc?
pozdrawiam
Posiadam mazde 323f BA z5 i mam taki problem z graniem. A mianowicie chodzi o to ze kupiłem nowe radio (jvc KD R-402) podłączyłem je normalnie jak kazde inne, gra fajnie i wogóle z tym małym problemem że jak dam głosniej to radio sie wyłącza i włącza ponownie, i tak do czasu az nie scisze, czasem radio sie zwieci i trzeba reset. Tak sie dzieje przy wiekszym basie i wiekszej głosnosci. Głosność ta nie jest duza, jak miałem stare radio to mozna było dawac duuuzo głosniej i jakos grało. Mam 4 głosniki w aucie, 2 w przednich drzwiach i 2 małe kolumienki w bagazniku, zaden z tych głosnikow nie przekracza wiecej niz 50 wat, a radio ma moc max 4X 50W. Moze mi ktos pomóc?
pozdrawiam
U can hit me, U can't stop me!
- Od: 18 maja 2009, 19:04
- Posty: 17
- Skąd: Bolesławiec
- Auto: mazda 323f BA 1.5 Z5
specem nie jestem ale ktos mi mówił że aku jest za słaby i temu radio przerywa bo tak ma mój ojciec w Sharan'ie.. ale to nie jest pewne nich ktoś ci bardziej obeznany poiwe
P,S a ja się też tak przypnę co może być z radiem że mi piosenki przeskakują
? mam radio z USB i karta SD i na CD jest ok a jak włączę z pendriva lub SD to nie których piosenek nie gra tylko przeskoczy o pare np.3 i gra jedna i znowu potrafi przeskakiwać .. i nie wiem co to może być .. mysłaem ze może za duza pojemność 2GB ale piosenek wrzucam około 500mb
P,S a ja się też tak przypnę co może być z radiem że mi piosenki przeskakują
Fenio
czy na zapalonym silniku dzieje się podobnie?
na początek ja bym proponował po pierwsze zmienić okablowanie zasilające radio z fabrycznego na jakiś kabel dedykowany prosto z akumulatora i poprawić masę
te radio jest dość mocne i przy większym basie może brakować prądu
lukasssss1
co do tych mp3 przeskakujących to sprawdź jak są skompresowane te utwory mp3, bo może radio nie obsługiwać większych kompresji, porównaj te utwory na których przeskakuje z tymi które odtwarza
czy na zapalonym silniku dzieje się podobnie?
na początek ja bym proponował po pierwsze zmienić okablowanie zasilające radio z fabrycznego na jakiś kabel dedykowany prosto z akumulatora i poprawić masę
te radio jest dość mocne i przy większym basie może brakować prądu
lukasssss1
co do tych mp3 przeskakujących to sprawdź jak są skompresowane te utwory mp3, bo może radio nie obsługiwać większych kompresji, porównaj te utwory na których przeskakuje z tymi które odtwarza
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
PLaster dzięki wielkie
miałeś racje wszystko zależy ile mp3 ma szybkość transmisji bitów
radio moje nie odbiera 320 kb/s 
Fenio na moje oko, to albo masz za cienkie kable zasilajace do radia, albo zla impedancje glosnikow.. Te kolumny, ktore masz w bagazniku, to pewnie home audio.. Odepnij na chwile tyl i zostaw sam przod i powiedz co jest grane.. Jak dalej cos sie bedzie dzialo, to pomyslimy..
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
- Od: 10 mar 2007, 01:38
- Posty: 1306
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D
Witam!
Próbowałem paru kombinacji, miedzy innymi:
Poprowadziłem dodatkowego plusa od akumulatora (przewód szóstka) bezposrednio pod radio, i dalej mi gasnie przy podgłaśnianiu.
Odpiałem te kolumny z bagaznika, jednak radio dalej gasnie
Moim zdaniem to cos z fabrycznymi glosnikami w drzwiach, bo np jak ustawie granie na same glosniki z drzwi przednich to odciecie juz ejst zazwyczaj przy 16 – 18 stopniu glosnosci, a jak ustawie na same kolumny to odciecie jest około 25-30.
Btw. Na zapalonym silniku odciecie jest o 2-3 poziomy glosnosci później niz na samym zaplonie.
Próbowałem paru kombinacji, miedzy innymi:
Poprowadziłem dodatkowego plusa od akumulatora (przewód szóstka) bezposrednio pod radio, i dalej mi gasnie przy podgłaśnianiu.
Odpiałem te kolumny z bagaznika, jednak radio dalej gasnie
Moim zdaniem to cos z fabrycznymi glosnikami w drzwiach, bo np jak ustawie granie na same glosniki z drzwi przednich to odciecie juz ejst zazwyczaj przy 16 – 18 stopniu glosnosci, a jak ustawie na same kolumny to odciecie jest około 25-30.
Btw. Na zapalonym silniku odciecie jest o 2-3 poziomy glosnosci później niz na samym zaplonie.
U can hit me, U can't stop me!
- Od: 18 maja 2009, 19:04
- Posty: 17
- Skąd: Bolesławiec
- Auto: mazda 323f BA 1.5 Z5
a jeszcze jedno, napisałeś:
ale podłączyłeś go do kabla który idzie do radia (do kostki, gdzie przewód ma 0,25-0,5mm)?
odłącz od radia przednie głośniki i w te miejsce podłącz tylne, poeksperymentuj z dwoma głośnikami, daj lepsze kable, sprawdź radio w innym aucie
Fenio napisał(a):Poprowadziłem dodatkowego plusa od akumulatora (przewód szóstka) bezposrednio pod radio
ale podłączyłeś go do kabla który idzie do radia (do kostki, gdzie przewód ma 0,25-0,5mm)?
odłącz od radia przednie głośniki i w te miejsce podłącz tylne, poeksperymentuj z dwoma głośnikami, daj lepsze kable, sprawdź radio w innym aucie
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Zakupiłem 323f BA właśnie z takim radiem + wzmacniacz Blaupunkt'a i głośnikami basowymi JBL w desce. Jedyny problem mam z radiem. Nie mam do niego instrukcji obsługi a cały czas wyskakuje mi "ERROR 3". Dzieje się to po jakichś 40min odtwarzania płyty. Zaczyna przerywać i pojawia się błąd. Wrzucenie płyty od nowa, innego utworu, bądź całej płyty nie pomaga. Po prostu po ~40min grania, radio odmawia współpracy. Macie na to jakieś remedium?
PS. Znalazłem opis tego radia (bez instrukcji) ale to tylko recenzja na włoskim forum, więc jako filolog angielski i tak nic z tego nie rozumiem
Oto wspomniany opis http://www.forocoches.com/foro/showthread.php?t=165824
PS. Znalazłem opis tego radia (bez instrukcji) ale to tylko recenzja na włoskim forum, więc jako filolog angielski i tak nic z tego nie rozumiem

Oto wspomniany opis http://www.forocoches.com/foro/showthread.php?t=165824
- Od: 6 paź 2009, 00:40
- Posty: 19
- Skąd: Bełchatów/Łódź
- Auto: 323f BA 1.8 115KM 97r
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Witam posiadam wzmacniacz Powerbass XA-1500D. chce do niego kupic lanzara max15d.Wzmacniacz jest stabilny przy 4,2,1 OHM.Wyjścia z wzmacniacza wyglądają następująco +– –+ , głośnik chciałbym zmostkowac na 2ohmy i pytanie jak to podlaczyc do wzmacniacz? czy podpiąć się pod skrajne plusy, czy pod ktorys + i – skoro to jest monoblok.Czy w ogolę dobrze myślę żeby kupic ten głośnik? Ten wzmacniacz ma 1000RMS przy 2 ohm ,500przy 4ohm i 1500przy 1ohm?? bo nigdzie w internecie nie moge znalesc;/ Z góry dziękuje za odpowiedz
- Od: 27 mar 2009, 19:29
- Posty: 32
- Skąd: Włocławek
- Auto: MX-3 1,6 16v 1993r
W tym wzmacniaczu masz zdublowane wyjście czyli spokojnie możesz podłączyć osobno cewki pod oba zaciski(plusy na plusy a minusy na minusy).Wzmacniacz będzie widział 2ohm'owy głośnik.
NaturalSound -instalacje Car Audio
- Od: 25 paź 2006, 11:56
- Posty: 356
- Skąd: Warszawa
- Auto: SoundCombi
jestes tego pewien
on tak naprawde ma te 1000RMS przy 2 ohm? bo nie chce mi sie wierzyc, bo w sumie kupilem "okazyjznie" za 350zł , co sadzicie o tym głosniku lanzara zeby do tego podpiac .jesli dam przewody 50mm2 to jest jakas szansa zeby obeszlo sie bez kondesatora? czy lepiej dac powiedzmy 35mm2 i kondesator? Ogolnie to chcialbym znalesc jakas instrukcje do tego wzmacniacza, szukalem pol nocy w interencie i nie znalazlem niczego ;/
- Od: 27 mar 2009, 19:29
- Posty: 32
- Skąd: Włocławek
- Auto: MX-3 1,6 16v 1993r
Witam.
Szukałem podobnego tematu ale nic nie mogłem znaleźć na ten temat, jeśli temat już był to proszę o usunięcie.
Chodzi o to że posiadam Japońskie Radio które odbiera na częstotliwości od 70 do 90
Można to jakoś przestawić na normalne polskie częstotliwości żeby ponad 90 (hz?) tez szukało?
Szukałem podobnego tematu ale nic nie mogłem znaleźć na ten temat, jeśli temat już był to proszę o usunięcie.
Chodzi o to że posiadam Japońskie Radio które odbiera na częstotliwości od 70 do 90
Zoom-Zoom!
Faja napisał(a):Japońskie Radio które odbiera na częstotliwości od 70 do 90
Jak już to 76-92
Faja napisał(a):Można to jakoś przestawić na normalne polskie częstotliwości żeby ponad 90 (hz?) tez szukało?
Można zastosować konwerter ale być pewien problem bo wszystkie konwertery są przystosowane za przestrajanie z pasma OIRT na CIRT (z 65,5-74 na 87,5-108)
Więc aby to działało to trzeba by taki układ trochę zmodyfikować, prościej jednak chyba będzie przerobić głowicę a dokładniej zmienić częstotliwości rezonansowe obwodów wejściowych a także częstotliwość heterodyny, Ponadto należało by zmodyfikować wzmacniacze wejściowy i wyjściowy, bo po przestrajaniu zmienia się uch czułość.
Wystarczająco jasno
Siw-y napisał(a):Faja napisał:
Można to jakoś przestawić na normalne polskie częstotliwości żeby ponad 90 (hz?) tez szukało?
Można zastosować konwerter ale być pewien problem bo wszystkie konwertery są przystosowane za przestrajanie z pasma OIRT na CIRT (z 65,5-74 na 87,5-108)
Więc aby to działało to trzeba by taki układ trochę zmodyfikować, prościej jednak chyba będzie przerobić głowicę a dokładniej zmienić częstotliwości rezonansowe obwodów wejściowych a także częstotliwość heterodyny, Ponadto należało by zmodyfikować wzmacniacze wejściowy i wyjściowy, bo po przestrajaniu zmienia się uch czułość.
Wystarczająco jasno język
Jednak jak JDM to pełną gębą
Dziękuje za odpowiedz
Chyba że może wiecie kto w Poznaniu się na Tym zna i by mógł to zrobić, no i za ile oczywiście
U mnie tylko do 90 szuka
Zoom-Zoom!
Faja napisał(a):Chyba że może wiecie kto w Poznaniu się na Tym zna i by mógł to zrobić, no i za ile oczywiście
Każdy serwis RTV Ci to powinien zrobić ewentualnie jakiś elektronik amator, student, kolo z technikum, to są podstawy
A koszt, to nie powinno przekroczyć 100 zł
Jakie konkretnie radio, model ?
Operacje jakie wymienił Siw-y to czynności jakie trzeba wykonać w przypadku tunerów analogowych (skala wskazówkowa) które na dzień dzisiejszy są zabytkami niespotykanymi w radiach samochodowych.
Niestety w przypadku tunerów cyfrowych z jakim tu z pewnością mamy do czynienia jest jeszcze jedna najważniejsza sprawa a mianowicie: przełączenie procesora na obsługę odpowiedniego pasma aby wyświetlane częstotliwości się zgadzały. Alpina stosuje procesory z oprogramowaniem jednorazowo "wypalanym" w procesie produkcji bez możliwości przełączenia na inne pasmo, zwłaszcza w przypadku sprzętu na specyficzny rynek japoński.
O ile ten problem jest jeszcze jakoś do ominięcia w partyzancki sposób (pogodzenie się z nieodpowiednimi wskazaniami) to pozostaje jeszcze przestrojenie głowicy wykonanej z pewnością w technice smd i z małą ilością obwodów strojonych ręcznie aby przesunąć pasmo i dodatkowo je rozciągnąć. Moim zdaniem jest to walka z wiatrakami. Potrzebny schemat głowicy oraz odpowiedni sprzęt pomiarowy i generator FM, mnóstwo pomiarów i eksperymentów by uzyskać zadowalającą czułość głowicy. Wniosek z tego mojego wykładu jest jeden, odnośnie tego sposobu przestrojenia, nie sądzę aby ktoś podjął się tej karkołomnej operacji a tym bardziej za jakieś rozsądne pieniądze, chyba że ktoś chce zrobić pracę dyplomową.
Jest jeszcze jeden sposób mianowicie konwerter wpinany w obwód anteny.
Jak mi się wydaje jedyne rozwiązanie. Częstotliwości wskazywane nie będą odpowiadały rzeczywistym ale będzie się dało słuchać.
Niestety czyha tutaj kolejna pułapka, jednakże do ominięcia, mianowicie szerokość pasma.
W japończyku jest to 16MHz (zakładam że dane podane przez Siw-y są poprawne nie chce mi się szukać), w OIRT to 8,5MHz a w CCIR 20,5MHz. Jak widać oprócz przesunięcia pasma trzeba je jeszcze ścisnąć z 20,5MHz na 16MHz. W związku z tym należało by poszukać sensownego konwertera który by to zgrabnie robił. Większość dostępnych na rynku jest przystosowanych do konwersji standardów OIRT i CCIR aczkolwiek z pewnością są i takie na pasmo japońskie.
Znalazłem coś takiego sprytnego jak w temacie z linku poniżej.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic470238.html
może jest to i też w Polsce dostępne albo istnieje odpowiednik krajowej produkcji, trzeba szukać.
Operacje jakie wymienił Siw-y to czynności jakie trzeba wykonać w przypadku tunerów analogowych (skala wskazówkowa) które na dzień dzisiejszy są zabytkami niespotykanymi w radiach samochodowych.
Niestety w przypadku tunerów cyfrowych z jakim tu z pewnością mamy do czynienia jest jeszcze jedna najważniejsza sprawa a mianowicie: przełączenie procesora na obsługę odpowiedniego pasma aby wyświetlane częstotliwości się zgadzały. Alpina stosuje procesory z oprogramowaniem jednorazowo "wypalanym" w procesie produkcji bez możliwości przełączenia na inne pasmo, zwłaszcza w przypadku sprzętu na specyficzny rynek japoński.
O ile ten problem jest jeszcze jakoś do ominięcia w partyzancki sposób (pogodzenie się z nieodpowiednimi wskazaniami) to pozostaje jeszcze przestrojenie głowicy wykonanej z pewnością w technice smd i z małą ilością obwodów strojonych ręcznie aby przesunąć pasmo i dodatkowo je rozciągnąć. Moim zdaniem jest to walka z wiatrakami. Potrzebny schemat głowicy oraz odpowiedni sprzęt pomiarowy i generator FM, mnóstwo pomiarów i eksperymentów by uzyskać zadowalającą czułość głowicy. Wniosek z tego mojego wykładu jest jeden, odnośnie tego sposobu przestrojenia, nie sądzę aby ktoś podjął się tej karkołomnej operacji a tym bardziej za jakieś rozsądne pieniądze, chyba że ktoś chce zrobić pracę dyplomową.
Jest jeszcze jeden sposób mianowicie konwerter wpinany w obwód anteny.
Jak mi się wydaje jedyne rozwiązanie. Częstotliwości wskazywane nie będą odpowiadały rzeczywistym ale będzie się dało słuchać.
Niestety czyha tutaj kolejna pułapka, jednakże do ominięcia, mianowicie szerokość pasma.
W japończyku jest to 16MHz (zakładam że dane podane przez Siw-y są poprawne nie chce mi się szukać), w OIRT to 8,5MHz a w CCIR 20,5MHz. Jak widać oprócz przesunięcia pasma trzeba je jeszcze ścisnąć z 20,5MHz na 16MHz. W związku z tym należało by poszukać sensownego konwertera który by to zgrabnie robił. Większość dostępnych na rynku jest przystosowanych do konwersji standardów OIRT i CCIR aczkolwiek z pewnością są i takie na pasmo japońskie.
Znalazłem coś takiego sprytnego jak w temacie z linku poniżej.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic470238.html
może jest to i też w Polsce dostępne albo istnieje odpowiednik krajowej produkcji, trzeba szukać.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje