nagły brak mocy...zamarzła ropa ?
Prem(J)aca uwazaj na paliwo z tarnobrzeskiego Statolia. Mialem identyczny problem w tamtym roku. PO tankowaniu na Statoilu mazda zamarzla. Pomogla wymiana filtra. Teraz tankuje tylko na Shellu i dolewam Skyda do paliwa i zero porblemów z odpalaniem.
- Od: 19 sie 2007, 17:51
- Posty: 65
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Saab 9-3 SS 1.8t Arc Hirsch Performance 195KM '04
Statoil ma bardzo rozne paliwo neistety
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
U mnie taki przypadek był w czwartek: kilka godzin na mrozie, 1,5km przejechane, galaretka
, lawetka (tak koło 24 oj było zimno
) i garaż. A wszystko przez to, że skusiłem się na VERVE w Lublinie przy Olimpie i to był błąd. Po ciepłej nocy w garażu nalałem ultimate z BP i do tej pory hula. Oczywiście dzwoniłem na stację, kierownik zarzekał się że paliwo jest zimowe i że mogę składać reklamację. Ale to walka z wiatrakami..... Morał z tego taki: nigdy więcej SYFU z ORLENU
- Od: 19 lip 2009, 12:39
- Posty: 19
- Skąd: Puławy
- Auto: Mazda 6, 2,0 D, 2004r., 136 kucyków, kombiaczek
Yapa napisał(a):BP reklamuję że ultimate wystarczy do -30 st.
I chyba to prawda. Tankowałem Ultimate chyba 3 albo nawet 4 tygodnie temu gdy jeszcze nie zanosiło się nawet na temperaturę zbliżoną do 0 a co dopiero gdy było -15 i na tym paliwie jeżdżę do dzisiaj.
- Od: 28 mar 2008, 13:40
- Posty: 31
- Skąd: Warszawa
- Auto: Premacy 2.0 DiTD, 90KM '00
wolfik napisał(a):Yapa napisał(a):BP reklamuję że ultimate wystarczy do -30 st.
I chyba to prawda. Tankowałem Ultimate chyba 3 albo nawet 4 tygodnie temu gdy jeszcze nie zanosiło się nawet na temperaturę zbliżoną do 0 a co dopiero gdy było -15 i na tym paliwie jeżdżę do dzisiaj.
Diesel extra z shella nie jest gorszy, a znacznie tanszy
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Variator
Chyba juz nie zatankuje u tych dziadów.
Fakt jednak jest taki, że po wymianie filtra , było jeszcze -15 w nocy a filter został zalany ok 0,5 litra ropki z Bliskiej (naprzeciwko targowicy). Nic nie zamarzło.
Teraz zalałem na Shell-u + depresator K2.
Swoją drogą gdzie tankujesz w okolicach TBG??
Chyba juz nie zatankuje u tych dziadów.
Fakt jednak jest taki, że po wymianie filtra , było jeszcze -15 w nocy a filter został zalany ok 0,5 litra ropki z Bliskiej (naprzeciwko targowicy). Nic nie zamarzło.
Teraz zalałem na Shell-u + depresator K2.
Swoją drogą gdzie tankujesz w okolicach TBG??
- Od: 25 gru 2007, 11:52
- Posty: 29
- Auto: Premacy 2002 2.0 DiTD
Prem(J)aca napisał(a):Swoją drogą gdzie tankujesz w okolicach TBG??
Po wydarzeniach z tamtego roku tankuje tylko i wyłacznie na Shelu w Tarnobrzegu, zwykłego diesla nie V-Power i na razie zero problemów.
- Od: 19 sie 2007, 17:51
- Posty: 65
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Saab 9-3 SS 1.8t Arc Hirsch Performance 195KM '04
variator napisał(a):Prem(J)aca napisał(a):Swoją drogą gdzie tankujesz w okolicach TBG??
Po wydarzeniach z tamtego roku tankuje tylko i wyłacznie na Shelu w Tarnobrzegu, zwykłego diesla nie V-Power i na razie zero problemów.
Lejesz jakiś depresator?
- Od: 25 gru 2007, 11:52
- Posty: 29
- Auto: Premacy 2002 2.0 DiTD
Tak jak pisalem wczesniej dolewam DIESEL SKYDD po pełnym tankowaniu ale nie zawsze. Ostatnio dolałem przed spodziewanymi mrozami. SYDD dostepny jest w hurtowni olejów na przeciwko Kauflanda.
- Od: 19 sie 2007, 17:51
- Posty: 65
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Saab 9-3 SS 1.8t Arc Hirsch Performance 195KM '04
Madzia zagrała po wymianie filtra i paliwa, ale to nie koniec problemów. Przez króciec doprowadzający do filtra paliwo odessałem cały zalegajacy ON, nie wiedziałem jak inaczej spuścic, żadnego korka ze spodu nie znalazłem , wymieniłem filtr i autko zapaliło, pojechałem potestować jak sie sprawuje ale nadal nie ma takiej mocy jak była, wydaje mi sie ze tam gdzie powinna dawać ciąg turbina to jej nie słychać. Nawet jak podciagne obroty do 3500 na 3 biegu (oczywiscie juz na ciepłym motorze) to wchodzac na 4 bieg to jest taki dołek w mocy, wczesniej tak nie było, najdziwniejsze ze ten ubytek mocy stal przez jedna noc co auto stało na mrozie. Troche pojeździłem sportowo, na wyższych obrotach z szybka zmiana biegów, miałem nadzieje ze sie przeczyści dolot może, nie wiele to dało. Dymu za sobą nie widziałem, zrobilem jedynie taki test że stojąc dociągłem moze do 4500 -5000 obrotow, dymu nie było ale na podjeździe zostąla czarna plama z oleju lub ropy.Sprawdziłem również odkręcając korek wlewu oleju na ciepłym silniku, dymu nie ma ale troche chlapie olejem, czy to podkladki pod zaworami puszczają? Jeszcze nie regulowałem zaworów , planowałem wymiane rozrządu i reg zaworów na styczeń , pewnie musze to pospieszyć. Poza tym nie zauważyłem jakiejś zmiany w pracy silnika, żadnych nowych dźwieków. Sprawdziłem jeszcze poziom oleju po i nie jestem pewny ale mam wrżenie ze przybyło go. Byłbym wdzieczny za opinie..serwis jak najszybciej ?
- Od: 4 wrz 2008, 19:46
- Posty: 16
- Skąd: Siewierz/Rybnik
- Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003
[quote="mike82"]Wymieniłem filtr knechta na bosha. Na razie śmiga jak trzeba. Wczoraj auto stało z 8h na -15 odpalił bez problemu i normalnie śmigał. Może knecht robi za dobre filtry na nasze "zimowe" paliwko :). Od środy cieplej ma być :P. Pozdro[/quote]
Witam,
Prośba o info jakiej marki filtry mieli pozostali uzytkownicy o których wystapił ten problem?
Tez mam Knechta i zarowno zeszłej zimy jak i tej problem wystapil.
Jak mroz trzyma po spadku ponizej -10C problem nie ustepuje.
Po odwilizy ustepuje.
Witam,
Prośba o info jakiej marki filtry mieli pozostali uzytkownicy o których wystapił ten problem?
Tez mam Knechta i zarowno zeszłej zimy jak i tej problem wystapil.
Jak mroz trzyma po spadku ponizej -10C problem nie ustepuje.
Po odwilizy ustepuje.
-
tomcat
a jak wasze mazdy po tych całych perypetiach kręcą i odpalaja??
moja od jakiegoś czasu wymaga dłuższego kręcenia – zastanawiam sie dlaczego ;/
moja od jakiegoś czasu wymaga dłuższego kręcenia – zastanawiam sie dlaczego ;/
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Moze aku siada? Sprawdz, jesli masz panasonica (oryginal) to juz jego godzina wybija. U mnie po wymianie filtra i zalaniu dodatkow jak reka odjal. Aku wymienialem latem (padl oryginalny panasonic w Norwegii, tanio nie bylo).
Rada nr 2, na mrozie conajmniej 2 razy nagrzej swiece zarowe zanim zapalisz silnik (raz przekrecesz, czekasz az kontrolka swiec zgasnie i znow cofasz kluczyk i wlaczasz i czekasz az znow zgasnie). Powinno byc lepiej.
Rada nr 2, na mrozie conajmniej 2 razy nagrzej swiece zarowe zanim zapalisz silnik (raz przekrecesz, czekasz az kontrolka swiec zgasnie i znow cofasz kluczyk i wlaczasz i czekasz az znow zgasnie). Powinno byc lepiej.
Ostatnio edytowano 18 sty 2010, 20:55 przez radekko, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
hmm, u mnie napewno aku juz nie jest najmocniejsze – to jedyny bład jaki wskazuje komputer w serwisie, ale nie wiązalbym tego z mocą samochodu..
- Od: 4 wrz 2008, 19:46
- Posty: 16
- Skąd: Siewierz/Rybnik
- Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003
wolfik napisał(a):Yapa napisał(a):BP reklamuję że ultimate wystarczy do -30 st.
I chyba to prawda. Tankowałem Ultimate chyba 3 albo nawet 4 tygodnie temu gdy jeszcze nie zanosiło się nawet na temperaturę zbliżoną do 0 a co dopiero gdy było -15 i na tym paliwie jeżdżę do dzisiaj.
ja leje zwykłego ON z bp i bez problemu odpalał i potem jechał przy -25stopniach bez dolewania zadnych preparatów
Moja odpowiedz byla raczej do freshbratek, on nie raportuje spadku mocy, tylko dluzsze krecenie. W zasadzie nasze mazdy (DITD) jak juz odpala, nie potrzebuja aku prawie wcale. W odroznieniu do benzynowych braci.
Do Wojtek85, jak raz staniesz na srodku drogi z powodu kaszy w baku (sporo ponizej -10), juz zawsze bedziesz dolewal czegos do baku. Taki tik nerwowy.
Do Wojtek85, jak raz staniesz na srodku drogi z powodu kaszy w baku (sporo ponizej -10), juz zawsze bedziesz dolewal czegos do baku. Taki tik nerwowy.
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
radekko
aku ma prawie 2 lata, nie sprawdzałem go czy juz go szlak trafia bo chyba za wczesnnie.
zreszta rozrusznik kręci żwawo, grzanie świec nic nie daje i po nocy muszę kręcić dłuuuuużej. Kiedyś tak nie było. Na ciepłym silnik pali jak dawniej czyli od półobrotu
aku ma prawie 2 lata, nie sprawdzałem go czy juz go szlak trafia bo chyba za wczesnnie.
zreszta rozrusznik kręci żwawo, grzanie świec nic nie daje i po nocy muszę kręcić dłuuuuużej. Kiedyś tak nie było. Na ciepłym silnik pali jak dawniej czyli od półobrotu
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Jak macie słabe baterie to nie grzejcie świec. Zapalajcie jak benzyne (sprawny silnik zapali). Świeczki pobierają duuużo prądu. We wtrysku pośrednim przy słabszej pompie ale przy dobrej świecy motor zapali. U nas na odwrót tj. w bezpośrednim wtrysku ważniejsza jest sama pompa niż świece...
[quote="freshbratek"]a jak wasze mazdy po tych całych perypetiach kręcą i odpalaja??
moja od jakiegoś czasu wymaga dłuższego kręcenia – zastanawiam sie dlaczego ;/[/quote]
Mam dokładnie to samo. Bez wcisniecia gazu nie daje rady odpalic. Byc moze aku przez te problemy sie rozładował?
Czy problem który mamy dotyczy tylko diesla mazd? Nie znalazłem nic w necie co by dotkneło innych marek.
moja od jakiegoś czasu wymaga dłuższego kręcenia – zastanawiam sie dlaczego ;/[/quote]
Mam dokładnie to samo. Bez wcisniecia gazu nie daje rady odpalic. Byc moze aku przez te problemy sie rozładował?
Czy problem który mamy dotyczy tylko diesla mazd? Nie znalazłem nic w necie co by dotkneło innych marek.
-
tomcat
Dzisiejszy mróz znowu załatwił moją madzie. Mam pytanie a propos filtra paliwa, wychodzą z niego 2 kable które są podłączone do kostki, czy to są kable od jakiegoś podgrzewacza? Prosze mnie oświecić czy tak wogóle mogłoby być cos takiego? A jeśli jest to czemu nie działa i filtr znowu zamarzną? (prawdopodobnie bo paliwko chyba już jest klasa). Czy jeśli ten podgrzewacz jest to wybiło jakis bezpiecznik i dlatego nie działa?
- Od: 20 lut 2009, 08:55
- Posty: 99
- Skąd: Zawiercie
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości