Klocki hamulcowe – dobór/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Sokool » 22 gru 2009, 01:35

markmas napisał(a):to tego potrzebny jest już płyn 5.1 – absolutnie niekompatybilny z systemem hamulcowym w normalnych samochodach

Chyba Ci się z DOT 5 pomyliło. DOT 5.1 można używać w normalnych samochodach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez markmas » 22 gru 2009, 02:03

A całkiem możliwe :) Nie mam wiedzy absolutnej na temat płynów hamulcowych :P

Takie małe pytanie mi się nasunęło w związku z tym. Dlaczego w takim razie bardziej popularny, polecany i coś tam jeszcze jest DOT4? DOT 3 różni się od DOT 4 temperaturą wrzenia, a co ma takiego DOT 5.1?

Tak się tylko pytam z ciekawości :)

Dobra – poszukałem i sam sobie odpowiedziałem na powyższe pytanie :)
1. Różni się również temperaturą wrzenia
2. Ponoć 5.1 jest przystosowany specjalnie pod ABS
3. Dłuższy czas eksploatacji

Teraz mi się nasuwa kolejne pytanie. Na czym polega to "przystosowanie" pod ABS. Czy będę czół różnicę miedzy DOT4 (który obecnie mam), a DOT 5.1. Czy nie jest to przypadkiem tylko zabieg marketingowy? Tak – mam ABS, który chodzi całkiem sprawnie na DOT 4.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Krisek » 22 gru 2009, 02:33

Dot 3,4,5.1

DOT – 5 Silikonowy ... uszkodzi uklad hamulcowy jesli nie jest zalecany ...

Takie info Wszystkie Plyny Hamulcowe sa syntetyczne ...

Ja polecam Blue ATE .. swietny plyn ...

ATE zrobilo nowy plyn ktory jest ponoc rzadszy I lepiej zachowuje sie w Autach z T/C Abs itd ..

GreenStuff dobre klocki :) ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez markmas » 22 gru 2009, 13:20

Wiedziałem, że gdzieś dzwoni, ale nie widziałem w którym kościele :)
Już zostałem oświecony, ale już nie będę edytował swoich wypocin, żeby potomnym nie robić zamieszania :)

Niech ktoś mi napisze o różnicy w użytkowaniu DOT 4 i DOT 5.1 w samochodach z ABS. Cholernie jestem ciekawy :) , a do tego będę na wiosnę wymieniał płyn...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez BratCukierka » 22 gru 2009, 13:28

http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-25.html

tu masz o motulu dot 5.1

ja dolewałem 5.1 do BG i BA jak i innych aut znajomych gdyż jest mieszalny z dot3 i dot4

"Specjalnie zaprojektowany do systemów ABS. Lepkość (820 centypauzów w –40oC) niższa niż w płynach hamulcowych klasy DOT 4i DOT 3 umożliwia łatwiejszy przepływ płynu w mikro zaworach systemów ABS.
Doskonale neutralny dla uszczelnień stosowanych w układach hamulcowych.Właściwości antykorozyjne."
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez kobyll » 22 gru 2009, 13:41

KASHIYAMA mam na przodzie i tyle i nie polecam.

1. piszczą w lato / na poprzednich nic nie piszczało
2. o wiele gorzej hamuje mi się na nich niż na poprzednich co miałem (nie wiem jakie miałem wcześniej zapomniałem zobaczyć jak zmieniałem)
3. jedyna zaleta co cena, nic poza tym...

Jak teraz będę zmieniał to tylko:
* Ferodo
* Lucas/TRW
* ATE
Ceny nie są najniższe, jeżeli ma się zniżki w sklepach z częściami to nie są dużo droższe od KASHIYAMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez markmas » 22 gru 2009, 13:49

Dzięki ale to widziałem :)

Chodzi mi o osobiste odczucia związane z używaniem TOD5.1. Owszem – ma podniesioną temp wżenia o 50st, ale czy w związku ze zmniejszona lepkością nie będzie mi co chwila np. klapał ABS bez sensu? Obecnie mam ferodo DOT4 i jest całkiem nie źle. Chciał bym się przekonać że jak wymienię na TOD 5.1 to zrobię dobrze, a nie za chwilę będę musiał kombinować na nowo :D Nie chcę porywać się z motyką na słońce :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Krisek » 22 gru 2009, 14:51

Nie zobaczysz wielkiej ruznicy w dzialaniu ABSU ... ponad to ... prze starszych samochodach warto uzywac to co bylo albo co zaleca producent czyli zapewne DOT3 ...

plyny mieszalne bezpieczne dla uszczelek ... ale rozne szkoly mowia inaczej ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez markmas » 22 gru 2009, 17:31

Osobiście byłem zmuszony pomieszać DOT3 i DOT4 i wielkiej różnicy, a dokładniej żadnej nie odczułem. Nic się nie porobiło, hamuje jak hamował, itd. Moja szkoła jest taka, że można mieszać :)

Starszy samochód = starszy system hamulcowy... ale tak nie do końca :P Jakiś czas temu miałem generalny remont systemu hamulcowego. Ze starego ostało się servo i zaciski (zregenerowane), reszta poszła do utylizacji :) Skoro DOT4 był och i ach, to prawdopodobnie DOT 5.1 jest jeszcze lepszy :) Marudzę, bo chciałem mieć cień szansy, że nie będę wymieniał płynu na darmo. Nie chodzi tu o kasę, bo ceny są porównywalne....
Skoro twierdzisz, że przy DOT5.1 nie będę czół różnicy to na taki wymienię (na wiosnę) i zobaczę co z tego będzie :) Bardziej mi chodzi o wyższą temperaturę wrzenia. Lubię święty spokój :)
Dzięki jeszcze raz
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Krisek » 22 gru 2009, 17:53

Temperatura wrzenia ... roznice poczujesz jak zalejesz .. pozadny Plyn Firmowy typu Castrol SRF, BREMBO LCF+, ATE Super Blue.... to sa plyny wyczynowe ... nie na Ulice

ATE BLUE jest ok na ulice ( nie mylice z Ate Racing )

To nie chodzi O Samo mieszanie plynow tylko o stare uklady I uszczelki .. Roznie moga reagowac z nowymi dodatkami .. napewno nie zostana uszkodzone – doslownie ale moze skrucic zycie elstomerow

a 5.1 wcale nie znaczy lepszy .. glownie bym sie martwil w normalnym uzytkowaniu o Hydroskopijnosc plynu hamulcowego

Wazne zeby pamietac .. ze raz otwarta butelka plynu .. musi zostac z utylizowana nie zostawia sie plynu w butelce na dolewke zawsze dodawac nowo owarty plyn....

DOT3 vs DOT4

DOT4 musi byc wymiany czesciec niz DOT3!

DOT3 moze miec wieksze Temperatury wrzenia niz DOT4 ( zalezne od produktu )

DOT4 bedzie lepszy na poczatku zycia ale jak zacznie Absorbowac wode jego sprawnosc spada ...
Wiec ponownie DOT3 wypada lepiej jesli ktos nie planuje co rocznych wymian plynu !

Temperatury wrzenia sa 2 tzw na SUCHO 0%wody w plynie i MOKRO po czasie kiedy plyn za Absorbowal wode co dzieje sie w kazdym systemie niezaleznie czy auto nowe czy stare.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez markmas » 22 gru 2009, 18:12

Dzięki wielkie za opisanie wszystkiego :)

Jeśli chodzi o hydroskopijność płynu to jestem świadomym użytkownikiem :) Osobiście nie bawię się w dolewki, bo nie mam takiej potrzeby. Wychodzę z założenia, że i tak muszę kupić nowy, cały płyn, więc jak go wymienię to nic się nie stanie :) Samochód jest jak worek bez dna... kasa, kasa, kasa... Jak dorzucę raz na rok 30-40 zł do tego worka to nawet tego nie poczuję... Wolę nigdzie nie pojechać jak się nie móc zatrzymać...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Grzyby » 22 gru 2009, 18:52

markmas napisał(a):Samochód jest jak worek bez dna... kasa, kasa, kasa...

kto nie jeździ dużo niech pomyśli nad autem z wypożyczalni na dalsze wyjazdy a taxi na miejscu :)
Duuuużo taniej w ogólnym rozrachunku :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Krisek » 22 gru 2009, 19:20

http://allegro.pl/item860727256_ate_wym ... szawa.html

Polecam dla ludzi z warszawy luknac na ta Aukcje .. niemam nic wspolnego z tym ale Cena + Plyn wymiana na dobrym sprzecie za 30zl to super okazja chyba + 30zl plyn ( 60zl razem )

Jeden minus takiej wymiany ze wpychajac plyn pod cisnieniem wpychamy tak czy inaczej powietrze ... ;) Grawitacyjna wymiana jest duzo lepsza jesli ktos niema problemu z pobrudzeniem rak ...

I JAK PISALEM PLYN HAMULCOWY jest Silnie KOROZYJNY kontakt z lakierem samochodowym = USZKODZENIE POWLOKI
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez markmas » 22 gru 2009, 19:33

Grzyby

I tu się zgadzam :) Jednak mnie to nie dotyczy... za dużo jeżdżę, a do tego lubię :) Wole inwestować w swoje wozidełko :P

Krisek

Mogę się ubrudzić – nie jest to dla mnie nic nowego :) Ale przyznam, że cena atrakcyjna.

Dobra – koniec tematu, bo nie zły OT wyszedł :)

Dzięki za instrukcje :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez damianm4a1 » 28 cze 2010, 20:24

Pierwsze będzie pytanie :D Czy jest to możliwe że tłoczek blokuje się przez to że klocki są już zjechane ??? Drugie pytanie jakiej firmy klocki są najlepsze obecnie na rynku. Trzecie pytanie. Które z klocków są tanie i dobre. Tył i przód oczywiście. Czwarte pytanie na których klockach tak na oko najdłużej przjadę(tzn które mają najfaniejszą mieszankę p.s. nie jeżdze wolno. (oczywiście chodzi o mazdę 6 2004 rok :)
Ostatnio edytowano 28 lut 2011, 20:09 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Edycja tematu
Tylko mazda !!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 14:46
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6

Postprzez s4v4g3 » 28 cze 2010, 21:08

damianm4a1 napisał(a):Pierwsze będzie pytanie :D Czy jest to możliwe że tłoczek blokuje się przez to że klocki są już zjechane ??? Drugie pytanie jakiej firmy klocki są najlepsze obecnie na rynku. Trzecie pytanie. Które z klocków są tanie i dobre. Tył i przód oczywiście. Czwarte pytanie na których klockach tak na oko najdłużej przjadę(tzn które mają najfaniejszą mieszankę p.s. nie jeżdze wolno. (oczywiście chodzi o mazdę 6 2004 rok :)


Po pierwsze – OMFG co za pytania <glupek2>

Zanim moderator nie pojedzie Ciebie za temat itd. szybko odpiszę: :]

Klicki TRW – dosyć tanie ale bardzo dobre. Polecam na przód i tył.
Najlepsze na rynku? Tyle ile klocków tyle opinii.
Na których pojeździsz najdłużej? Zależy jak jeździsz. Akurat nie biorę pod uwagę tego ile przejadę na klockach tylko jak dobrze hamują, czy nie pylą itp.
Więc polecam klocki TRW (Lucas). Nie piszczą, nie pylą jak inne tańsze no i nie ścierają się też szybko.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez damianm4a1 » 28 cze 2010, 21:20

Do pierwszego pytania dam opowiadanie :D:P Byłem sobie w domu poczym stwierdziłem że musze chyba pojechąć po kumpla wszystko fajnie ale mój lewy [jaki?] hamulec hmm jak to nazwałem się "zapiekł" i cały czas czułem opór podczas jazdy. Stwierdziłęm że muszę coś z tym zrobić i włąsnię dzisiaj siedziałem i dłubałem w klockach z kumplem . Zauważyłem jedno że tłoczek albo lepiej ta nasadka na tłoczku dociska mi klocki. gdy wyjąłem zacisk i po chwili zastanowienia wpadłem na to że jest to tłoczek odkręcany a nie wciskany :D wyjąłem tłoczek wyczyściłem go nasmarowałem. gdy myślałem że już wszystko będzie grało wsadziłem na swoje miejsce doprowadziłem przewody hamulcowe linkę ręcznego nalałem płynu, odpowietrzyłem ( niestety tylko ten a nie wszystkie ale to jutro zrobie ). Wszystko fajnie ale jednak nasadka na tłuczku dlaje dociska mi klocki do tarczy. Czy wymiana klocków coś da ?? czy to jednak jest coś z zaciskie. Słyszłem że te tłoczki lubią się blokować. Może poprostu mu się zakres na gwincie kończy ?? i wypada i blokuje się ?? nie wiem :DP ale się rozpisałem będzie fajnie
:D
Tylko mazda !!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 14:46
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6

Postprzez kolezka » 29 cze 2010, 02:16

damianm4a1 napisał(a):Drugie pytanie jakiej firmy klocki są najlepsze obecnie na rynku.

W poprzednim samochodzie założyłem Green Stuff i jeździłem na nich dwa lata, hamowały rewelacyjnie, ani razu mi się nie przegrzały, nie pyliły, a jak sprzedawałem samochód to były jak nówki :)
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 14:29
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF

Postprzez szatek » 29 cze 2010, 09:09

Od mechanika się dowiedziałem, że na tylnym tłoczku jest taki dzynks, do którego trzeba dopasować klocek. Nie widziałem na własne oczy, więc bardziej nie podpowiem.

Spróbuj pokombinować, bo u mnie właśnie po złym zamontowaniu klocka tarło i grzało tarczę. Po porawce jest OK. Podobno wystarczyło spasować elementy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 12:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Postprzez kristoferson1 » 29 cze 2010, 12:13

damianm4a1 napisał(a): Drugie pytanie jakiej firmy klocki są najlepsze obecnie na rynku.


Najlepsze klocki na świecie robi firma LEGO. <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6