nagły brak mocy...zamarzła ropa ?

Postprzez Marek Płock » 20 gru 2009, 23:34

Moja madzia odpala i jakiś czas pracuje (5-10min).Nie mam jak zmienić filtra pod blokiem. STP dolałem do paliwa po tym jak ledwo doturlałem się z kilku km trasy. Ryzykować dojazd do mechanika czy czekać na odwilż?
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Postprzez indesign » 20 gru 2009, 23:51

Koledzy dobrze radzili – przedłużacz i suszarka (farelka) rozwiąże problem, przynajmniej na trochę. Filtr który ja wyciągnąłem przez noc leżał w garażu i był zupełnie opróżniony. Dziś tytułem testu postawiłem go przy piecu w kotłowni. Po 2 godzinach wylało się z niego jeszcze sporo ropy i filtr się niemal zupełnie udrożnił. Zagrzej go i na pewno problem ustąpi. U mnie teraz około -18, przygotowałem już suszarkę na rano (w razie draki :D)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2009, 20:08
Posty: 9
Skąd: Wlkp
Auto: Premacy 2,0 DiTD, 1999

Postprzez zmyslo » 21 gru 2009, 00:32

Przestrzegam przed paliwem Diesel Gold Premium ze Statoil. Też zatankowałem sobie zadowolony że jest git paliwko. Tym razem nie dolewałem żadnych dodatków na zimne dni. Po 3 dniach rano odpalam po 100 metrach zaczyna silnik pracować nierównomiernie i stop. Oczywiście filtr do wymiany, do paliwa dodałem dodatek Xeremic -40. Wstawiłem samochód do garażu na nockę celem by ewentualnie kaszka w paliwie się rozpuściła. Czy się rozpuściła to nie jestem pewien bo podobno paliwo powinno się ogrzać powyżej 0 stopni – a garaż zimny.narazie 2 dzień jeżdżę i ok.

Zauważyłem pewną zgodność. Paliwa typu premium jak Verva, Gold i inne wynalazki nie są dostosowane do niskich temperatur.

No i jeszcze sprawa rzeczywiście podgrzewaczy paliwa. Kumpel ma Passata z podgrzewaczem i zalał też to samo paliwo co ja jeździ ale ma wrażenie że jakiś mułowaty.

Chmm... daje do myślenia.

Ja bym chętnie kupił podgrzewacz do paliwa i podłączył pod te zaślepione piny przy filtrze paliwa.
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 14:49
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Premacy 2003 2.0 tdvi

Postprzez mike82 » 21 gru 2009, 07:26

Chyba już lepiej kupić podgrzewacz oryginalny. Na allego widziałem wczoraj za 200zł całe mocowanie filtra paliwa z pompką i podgrzewaczem. Tylko czy opłaca się inwestować jak problemy zaczynają się dopiera jak mocna przymrozi. Jak było -8 to nic nie zamarzało. Ja chyba zostawię sobie ten problem do następnej zimy. Może trafie na szrocie albo allegro cały element z podgrzewaczem to zakupie i po problemie.
mike82
 

Postprzez vqsoft » 21 gru 2009, 08:46

zmysłu ja dzisiaj tez zalałem Golda

ale jedno mnie przekonało
w dystrybutorze sa te okienka w których widać jak paliwo przepływa
i w okienku od zwykłego ON ciecz była mętna – czyli temp mętnienia przekroczona
w okienku Golda była ciecz klarowna – wiec jeszcze nic nie mętniało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez vqsoft » 21 gru 2009, 08:55

nie rozpuści sie
te wkłady grzeją bardzo słabo
one lusterko ledwo co podgrzewają
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez zmyslo » 21 gru 2009, 09:26

No i wszystko jasne.
Kumpel od tego Passata wnerwił się i pojechał na stację Statoil i usłyszał że nie zdążyli przejść na olej zimowy. Powiedzieli że trzeba patrzeć czy jest nakleja zimowy a tam nie było. A tak w ogóle te paliwo które zatankowałem to powinno wytrzymać do -18.

To tyle. Uważajcie!!!
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 14:49
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Premacy 2003 2.0 tdvi

Postprzez Waluś » 21 gru 2009, 11:10

no to pokażę mój nocny test (-15 C)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
to co jest w małym słoiku to jest to co mam w zbiorniku, natomiast to co jest w większym to jest to co wczoraj przywiozłem z orlenu
To w małym słoiku trochę sie wymieszało jak niosłem. Było rozwarstwione u góry klarowne a u dołu osiadło mętny osad ale w postaci dość kluchowatej

Natomiast to z większego słoika jest cały czas mętne nie zmieniło koloru i takie od razu zatankowałem na stacji –

pytanie ;; Które wlać :]
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez radekko » 21 gru 2009, 12:37

Poczekac na odwilz :D
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Waluś » 21 gru 2009, 13:27

byłem na Lotosie i tam też właśnie testowali <lol> stało w szklankach zwykły ON i Dynalic i obydwa były klarowne (spokojnie, mój dobry kolega tam pracuje więc nie był to chwyt reklamowy :] )więc się skusiłem :P
Do tego dowiedziałem się że tego skydda dolewa się wtedy kiedy paliwo ma temp powyżej 5 stopni. W innym wypadku jest efekt odwrotny, wynalazek sie ścina razem z paliwem :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez olegxp » 21 gru 2009, 13:45

Ja w swojej Madzie 626 2.0l DITD tez mialem wczoraj taki problem wystarczy wykrecic filtr wyczyscic benzynką wlozyc napompowac a do zbiornika wlac na polowe zborinika 1.5 benzyny i po sprawie. niewarto tankowac na orlenie zly jakosciowo olej lepiej jak jest dostep jechac na stacje MZK maja oni olej z dodatkiem przed zamarzaniem chuba okolo -40 stopni
olegxp
 

Postprzez tek28 » 21 gru 2009, 13:57

Czy filtr który się przypchał taką ropą to trzeba wymieniać czy wystarczy po prostu poczekać na odwilż i będzie ok? Mi radzili dodać denaturatu żeby wyciągnął ewentualnie wodę. Nie uszkodzę tym silnika? (Mazda 6)
Ostatnio edytowano 21 gru 2009, 14:14 przez tek28, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 09:59
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2004 r, diesel 121KM

Postprzez dario592 » 21 gru 2009, 14:06

Miałem ten sam problem z paliwem,ale dzisiaj mróz spadł i madzia ożyła . Paliwo tankowałem na nowo otwartej stacji SHELL STRZEGOM i to na dodatek V-power diesel.Czyżby zapomnieli że mamy zimę.
dario592
 

Postprzez Prezzi » 21 gru 2009, 14:21

wczoraj widzialem jak gosciu odpalal astre 1,7 d – krecil rozrusznikiem i krecil, potem z 5 min ostro trzasl i szarpal samochodem we wszystkie strony – mieszal rope i po nastepnych paru kreceniach odpalil :D Polak potrafi <lol> calosc trwala z 10 minut
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 12:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez Wincam » 21 gru 2009, 14:34

Ja z moja magdalena ostatnio tez sie pomeczylem, nawet dluzej :P skonczylo sie na tym ze wykrecilem filtr paliwa wylalem co tylko w nim bylo i zalozylem spowrotem, napompowalem paliwa i odpalila :D pokopcila troche, zadyme zrobilem na parkingu niezla :P ale jak sie rozgrzala to bylo ok :) ale zajelo mi to troche czasu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2008, 16:44
Posty: 131 (1/2)
Skąd: Sierpnica
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD 165KM 2022r

Postprzez radekko » 21 gru 2009, 14:56

Mam pytanie, czy tego black arrow skydd'a mozna lac profilaktycznie do kazdego paliwa nawet zimowego? Czy nie ma to sensu lub co gorsza moze zaszkodzic?
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Yapa » 21 gru 2009, 14:59

zmyslo napisał(a):Zauważyłem pewną zgodność. Paliwa typu premium jak Verva, Gold i inne wynalazki nie są dostosowane do niskich temperatur.

niby statoil ma specjalne zimowy gold diesel, BP reklamuję że ultimate wystarczy do -30 st. Ja tankowałem ostatnio właśnie tam i nic mi nie jest a nie użyłem depresatora...
moja teoria jest taka. zalaliście jeszcze letnie paliwo, i dopiero za parę dni na każdej stacji będzie już tylko zimowy ON i nie będzie takich problemów. Kupić depresator przed zimą, zalać i tyle – solucja na polskie cwaniactwo na stacjach benzynowych.

tek28 napisał(a):zy filtr który się przypchał taką ropą to trzeba wymieniać czy wystarczy po prostu poczekać na odwilż i będzie ok? Mi radzili dodać denaturatu żeby wyciągnął ewentualnie wodę. Nie uszkodzę tym silnika? (Mazda 6)

ja bym filtr wymienił, nie dolewał denaturatu tylko dobry depresator. szkoda systemu wtryskowego...
Ostatnio edytowano 21 gru 2009, 15:06 przez Yapa, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Yapa » 21 gru 2009, 15:01

radekko napisał(a):Mam pytanie, czy tego black arrow skydd'a mozna lac profilaktycznie do kazdego paliwa nawet zimowego? Czy nie ma to sensu lub co gorsza moze zaszkodzic?

do zimowego zalej tylko mniejszą dawkę
swoją drogą – zostaw kiedyś skydda na dużym mrozie na noc a zobaczysz rano co jest w butelce :)– galareta...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez fosfor » 21 gru 2009, 15:32

A co myślicie i jak to może znieść ditd przy dolaniu zwykłej benzyny ? Mój kumpel tak zawsze robi co zimę na 20 litrów ropy wlewa zawsze za 10 pln benzyny. Tylko że on ma opla one to nawet kujawskiego oleja by wypiły ;P

ten patent z beznyną praktykują kierowcy tirowcy też i to często... Co o tym myślicie ? Ja to się tak szczerze mówiąc waham trochę...
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 11:43
Posty: 64 (1/0)
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez Yapa » 21 gru 2009, 16:28

fosfor napisał(a):A co myślicie i jak to może znieść ditd przy dolaniu zwykłej benzyny ? Mój kumpel tak zawsze robi co zimę na 20 litrów ropy wlewa zawsze za 10 pln benzyny. Tylko że on ma opla one to nawet kujawskiego oleja by wypiły ;P

ten patent z beznyną praktykują kierowcy tirowcy też i to często... Co o tym myślicie ? Ja to się tak szczerze mówiąc waham trochę...

im starszy silnik tym bardziej można sobie pozwolić na benzynę
przy CR za żadne skarby bym nie wlał ani kropli
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy