Czyszczenie zaworu wolnych obrotów (BA Z5)
Sprawdzałeś czy linka gazu zawsze odbija do samego końca? Przy przepustnicy jest regulacja i lepiej dać trochę luzu. Bardziej prawdopodobne, że korkowy nie wraca na swoje miejsce jak puszczasz gaz i obroty zostają na 1-1,5k.
Pioteq25 napisał(a):Bardziej prawdopodobne, że korkowy
"korkowy"?
Sprawdzę tą linkę bo to wydaje się w sumie prawdopodobne, ale trochę byłoby zbyt proste
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Pioteq25 napisał(a):Bardziej prawdopodobne, że korkowy nie wraca na swoje miejsce jak puszczasz gaz i obroty zostają na 1-1,5k.
Teraz zrozumiałem, że oczywiście chodziło Ci o krokowy
Co z nim w takim razie zrobić, kupić używkę na allegro i wymienić? Bo czytałem, że przy rozbieraniu jeden element ulega uszkodzeniu i trzeba go dorabiać.
Linka od gazu nie jest przyczyną.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Pioteq25 napisał(a):Wykręciłem regulację sprężyny bimetalowej prawie do końca i uszczelniłem gumową podkładką
Wykręcileś
Pytam bo już zgłupiałem. Zrobilem regulację juz na dwóch przepustnicach....i nadal nie mogę się pozbyć wysokich obrotów po odpaleniu silnika....grrr
A na wolnych chodzi pięknie bez żadnego dławienia się i skaczących obrotów.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Witam, mam pytanko odnośnie przepustnicy, mam oczywiście ten sam problem z obrotami co był opisamy wcześniej i postanowiłem kupić używaną przepustnice, problem w tym że takiej jak ja mam to nigdzie nie znalazłem (model z oznaczeniem S7 ) dodam że mój silnik to 1.3 16V z 96roku a do kupna są same 1.5 16V i to modele Z4 na "oko" ogólnie się nie różnią ale w moim brakuje jakiegoś gniazda pod kabelek obok naciągu linki gazu (może to jakiś czujnik naciśnięcia pedału gazu). Czy wie ktoś czy można użyć przepustnicy z 1.5 do 1.3? Wszystkie próby czyszczenia i regulacji już poczyniłem i stawiam na silnik krokowy ale cana za sam krokowiec a całą przepustnice nie różni się wiele.
-
gregnetpl
Jeśli chodzi o mój przypadek to właśnie dzisiaj przyszła używana przepustnica z silniczkiem krokowym i będę ją przekładał, sprzedawca twierdził, że wszystko w 100% sprawne, więc przełożę całość i zobaczymy. Wcześniej jednak przepoleruję tą przepustnicę bo cała jest w nagarze w środku.
Przypomnę mój problem: obroty nieregularnie ale czasami zacinają się przy włączonych odbiornikach prądu na danej wartości np. 1300 rpm, a jak wyłączę np. światła + dmuchawę to spadają na 750 i wtedy twardo się trzymają, czasem jednak nawet przy włączonych odbiornikach ładnie spadają do swojej wartości.
Przypomnę mój problem: obroty nieregularnie ale czasami zacinają się przy włączonych odbiornikach prądu na danej wartości np. 1300 rpm, a jak wyłączę np. światła + dmuchawę to spadają na 750 i wtedy twardo się trzymają, czasem jednak nawet przy włączonych odbiornikach ładnie spadają do swojej wartości.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Pioteq25 napisał(a):Przy przepustnicy jest regulacja
Pioteq25 jeśli możesz sprawdź PW ode mnie. Pozdrawiam.
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Witam ! obroty w tych autach i krokowe to juz odwieczny problem ! u siebie tez wyczyscilem przepustnice na pocztku było ok ,teraz brak ssania na zimnym silniku a obroty i tak glupieją ! trace cierpliwosc juz ,moje auto to BA Z5 z 98r ,wydaje mi sie ze to wina tej sprezyny w krokowym niepotrzebnie ja rozcjagałem jak znow zaczeły falowac obroty ,na krokowym jest regulacja ale jak to wyregulowac? jezeli ktos juz sie z tym uporał to napiszcie jak to zrobic! za podpowiedz bede wdzieczny .
- Od: 8 gru 2007, 22:43
- Posty: 24
- Skąd: Śląsk
- Auto: Premacy 2.0 Sportive
Witam. Zakupiłem używaną przepustnice na allegro model Z2 (całą kompletną) i efekt jest taki że po wymianie i odpaleniu obroty wchodzą na średnio ciepłym silniku na ok. 3tyś i po ok. 5-8 sek. zaczynają falować dość równomiernie i rytmicznie między 1,5 – 2,5 tyś
sinik tak pracuje cały czas nic sie nie zmienia nawet jak juz sie mocno nagrzeje. Jak odepnę krokowca na zapalonym silniku to obroty wchodzą znów na 3 tyś a jak wepnę to znów 5-8 sek. zpadają na ok. 2tyś i zaczyna znów falować. Oczywiście cały czas jest w trybie serwisowym. Jak to wyrególować? ta śruba og góry przepustnicy nie reaguje a ta z tyłu od bimetalu ciężo ją ruszyć na zamontowanej przepustnicy
facet z allegro zapewniał że ta przepustnica wyjęta była z chodzącego sprawnego auta !?! ale może muszę ustawić na nowo tps? Proszę o sugestie co robie nie tak. robiłem juz 2 x reset kompa
-
gregnetpl
ostatnio zdemontowałem przepustnice i moim oczom ukazał sie nie za miły widok... przepustnica i cały kolektor ssący jest tak jak by w sadzy.... spora warstwa sadzy pokrywa wszystko... dlaczego cos takiego sie pojawiło??
i przepustica czasami przeważnie po postoju potrafi sie przyciąć.. w tedy trzeba dodac mocno gazu żeby przełamać to a pozniej już przez jakiś czas chodzi dobrze
Drugi raz zrobiłem czyszczenie przepustnicy i krokowego wg tej fotorelacji i obroty jak falowały tak falują. Sprawdzałem działanie krokowca po wymontowaniu go i chyba działa, na komputerze żadnych błędów. Wczoraj chyba z godzinę bawiłem się z regulacją tych dwóch śrubek i nie znalazłem optymalnego ustawienia. Jedyne co zauważyłem po tym drugim czyszczeniu to trochę mniejsze falowanie, ale jak np. po uruchomieniu ciepłego silnika mam 800 obr. na minute to po włączeniu świateł mijania i długich spadają do około 750, jak włączę coś jeszcze np. dmuchawę to spadają do 700 itd. i za bardzo nie chcą się z powrotem podnieść, natomiast jak włączę klimę to silnik potrafi nawet zgasnąć. Czy da się coś jeszcze z tym zrobić, czy też czeka mnie wymiana przepustnicy i silnika krokowego, a jeżeli tak to czy po takiej wymianie napewno pozbędę się tego uciążliwego problemu? Proszę o pomoc bo ja już załamuję ręce.
Dodam jeszcze, że wcześniej uszczelniłem dolot i wymieniłem filtr powietrza.
Dodam jeszcze, że wcześniej uszczelniłem dolot i wymieniłem filtr powietrza.
- Od: 27 sie 2009, 19:27
- Posty: 94
- Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.
lesiux napisał(a):tak właśnie działa wspaniały EGR usmiech
to znaczy że jest uszkodzony?? na czym polega naprawa? ile to może kosztować?
arkadiuszek1 napisał(a):to znaczy że jest uszkodzony??
nie, po prostu tak działa, wpuszcza spaliny do kolektora ssącego co skutkuje gromadzeniem się sadzy ze spalin. wiele ludzi ma zaślepiony egr, m.in. ja
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
lesiux napisał(a):wiele ludzi ma zaślepiony egr
w jaki sposób to zrobić?? a czy przez to nie bedzie wiecej palił??
Witam mam pytanie. Czy jak włączycie zapłon to elektrozawór IAC brzęczy wam pod maską? Wczoraj podczas szukania przyczyn nie odpalania auta to zauważyłem i wziąłem przepustnice do domu ale jak podłączam na krótko pod aku to działa ok. Mógłby ktoś to dla mnie sprawdzić.
- Od: 26 paź 2008, 20:55
- Posty: 599
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r
właśnie skończyłem czyszczenie 
no i mam problem :? wykręciłem zupełnie ta śrubę do regulacji obczyscilem ja z sylikonu, wszystko poskładałem do kupy wkreciłem ta srube i jest wileki PROBLEM bo teraz sie nie chce wykręcić .. ten bolczyk od srodka(co dopycha sprezyne) wystaje jakies 1-2mm ale sruba ani drgnie zeby ja wykrecic juz prawie rowki sie zlizaly a ona sie nie rusza, da sie wkrecic ale nie chce wyjsc, moze cos poradzicie jak ja wykrecic. a moze tyle wystarczy i do regulacji nie bedzie trzeba jej wykrecac jak sadzicie ? ? jeszcze nie przykrecilem do autka bo pozniej nie chce spowrotem odkrecac zeby jakos odkrecac ta srube. poradzicie
:)
zeby wyregulowac te obroty to trzeba robic na jakis tryb serwisowy ? bo ktos pisal,a u autora nic nie pisze o jakims trybie i mostkowaniu wiec jak to jest
?
no i mam problem :? wykręciłem zupełnie ta śrubę do regulacji obczyscilem ja z sylikonu, wszystko poskładałem do kupy wkreciłem ta srube i jest wileki PROBLEM bo teraz sie nie chce wykręcić .. ten bolczyk od srodka(co dopycha sprezyne) wystaje jakies 1-2mm ale sruba ani drgnie zeby ja wykrecic juz prawie rowki sie zlizaly a ona sie nie rusza, da sie wkrecic ale nie chce wyjsc, moze cos poradzicie jak ja wykrecic. a moze tyle wystarczy i do regulacji nie bedzie trzeba jej wykrecac jak sadzicie ? ? jeszcze nie przykrecilem do autka bo pozniej nie chce spowrotem odkrecac zeby jakos odkrecac ta srube. poradzicie
zeby wyregulowac te obroty to trzeba robic na jakis tryb serwisowy ? bo ktos pisal,a u autora nic nie pisze o jakims trybie i mostkowaniu wiec jak to jest
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości