nagły brak mocy...zamarzła ropa ?
rubi wymień filtr paliwa (+1000 razy guzikiem), podładuj aku i odpalaj!! szybko zalej świeżej ropki z pewnej stacji, wedle uznania dolej skydda czy czegos innego na "nie_zamarzanie_ropy" i ciesz się jazdą. Wczoraj przerabiałem u siebie identyczny przypadek.
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

Jak wylać paliwo ze zbiornika? Klasyczne zassanie rurką nic nie daje. Mam podobne problemy z autem i stawiam na paliwo orlenu. Troszeczkę udało mi się spuścić paliwa (verva z dodatkiem) i zostawiłem to w słoiku na noc na dworku. Jakieś -15 w nocy było a z rana w słoiku zupa jakaś. Oddzieliły się składniki paliwa. Dodatek nie wiele pomógł a było go dużo dolane. Stąd pytanko jak spuścić paliwo ze zbiornika bo nie mam pomysłu a mam full bak.
-
mike82
Witam!!
Miałem dziś podobną sytuacje jak koledzy wyżej. Odpaliła bez problemu przejechałem z 10 km. i auto zaczeło szarpać, dławić się a w końcu zgasła. Za drugim razem udało się odpalć i na 3 biegu przy 1100 obr/min. dotoczyłem się do kumpla, na większym biegu i przy wyższych obrotach od razu szarpało i gasła. U kolegi wzieliśmy suszarkę podgrzali filtr paliwka i wszystko wróciło do normy, przejechałem jeszcze ze 150km i sytuacja się nie powtórzyła. Zobczymy jak o 22 wyruszę do pracy.
Pozdro
Miałem dziś podobną sytuacje jak koledzy wyżej. Odpaliła bez problemu przejechałem z 10 km. i auto zaczeło szarpać, dławić się a w końcu zgasła. Za drugim razem udało się odpalć i na 3 biegu przy 1100 obr/min. dotoczyłem się do kumpla, na większym biegu i przy wyższych obrotach od razu szarpało i gasła. U kolegi wzieliśmy suszarkę podgrzali filtr paliwka i wszystko wróciło do normy, przejechałem jeszcze ze 150km i sytuacja się nie powtórzyła. Zobczymy jak o 22 wyruszę do pracy.
Pozdro
- Od: 21 lip 2008, 18:46
- Posty: 8
- Auto: 626 GF 2,0 ditd(74kW), 1998r.
mikoZ napisał(a):Zobczymy jak o 22 wyruszę do pracy
nie zdziw się jak sytuacja się powtórzy

ja dziś znów wróciłem na sznurku


mike82 napisał(a):Jak wylać paliwo ze zbiornika?
Być może się mylę, ale wydaje mi się, że podpowiedź znajdziesz w tym wątku (z podziękowaniem za foty dla xAndy'iego)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=74624
a konkretnie na tym foto

Dokładnie zajrzyj pod srebrna klapke pod tylną kanapą.
mikoZ napisał(a):Zobczymy jak o 22 wyruszę do pracy.
Jedno jest pewne – weź ze sobą przedłużacz i ... suszarkę
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

Dzień dobry.
Mam dokładnie te same objawy, co Wy i także tankuję vervę na orlenie. Być może z Płocka wyszła ostatnio kiepska "partia" ON, co Wy na to? A może zawsze było kiepskie... Dziwna sprawa, że chyba w większości przypadków dzieją się te rzeczy po wymianie filtra paliwa (ja wymieniałem w październiku). Zeszłej zimy, jeszcze na starym filtrze paliwa, nie miałem takich problemów.
Chyba nadszedł czas na zmianę upodobanego koncernu naftowego...
Mam dokładnie te same objawy, co Wy i także tankuję vervę na orlenie. Być może z Płocka wyszła ostatnio kiepska "partia" ON, co Wy na to? A może zawsze było kiepskie... Dziwna sprawa, że chyba w większości przypadków dzieją się te rzeczy po wymianie filtra paliwa (ja wymieniałem w październiku). Zeszłej zimy, jeszcze na starym filtrze paliwa, nie miałem takich problemów.
Chyba nadszedł czas na zmianę upodobanego koncernu naftowego...
-
zWiech
indesign napisał(a):Zadzwoniłem sobie na tą felerną stację i tak jak się spodziewałem – "niemożliwe, nie u nas, nikt inny nie zgłaszał". Właściciel ma być dopiero w poniedziałek. Oczywiście infolinii Shella brak. Tankuję u nich zawsze do pełna i mam potwierdzoną każdy zakup na karcie, dowód zakupu filtra też się znajdzie (to w końcu dobry tydzień temu było). Nie wiem czy nie powinienem zostawić ropy w baku, może będą chcieli próbki wziąć i sprawdzić czy to na pewno od nich. Jak będzie trzeba, to i do rzeczoznawcy pójdę i powiadomię UOKiK, na ich stronie można takie sprawy zgłaszać.
szczerze watpie ze cos wskórasz bez tego paliwa w baku, z reszta jezeli nawet mialbys cos wskórac, bedzie to trwalo do przyszlej zimy. To Ty musisz im udowodnic, ze to wina ich paliwa (wczesniej musza sprawdzic czy to ich paliwo) a nie oni ze to wina nie ich paliwa
Nie ma 100% stacji / marki, zarowno na shellu, bp czy orlenie mozna trafic na shit
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie
M6 09 2.0 143 KM DPF
M6 09 2.0 143 KM DPF
- Od: 9 lis 2009, 12:39
- Posty: 48
- Skąd: Poznań
- Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM
WOW, orlen w Olsztynie tez sie nie spisal. Tez verva i podobnie jak inni, maly postoj technologiczny...
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
Przy wyjezdzie z Wojska Polskiego?
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
Powiem Wam Panowie tak... na każdej stacji zdaża się to samo. U mnie w piotrkowie tankowałem droższą ropę na BP i Shellu... rok temu była jeszcze Petrochemia w Gomulinie... na paliwie z każdej z tych stacji ten sam problem. Kolega ma identyczną mazde 626 jak ja... z tą różnicą, że ma fabrycznie zamontowany podgrzewacz paliwa...rezultat- brak tego naszego problemu. Zeszłej zimy po "czkawce" silnika wymieniłem filtr paliwa i do każdego tankowania dolewałem "Xeramic-Dodatek do Diesla"... tej zimy zauważyłem, że tylko dolanie Xeramica nic nie da, bo filtr już zapchany;) Wymieniłem go i zobaczymy co będzie.
Tak sobie myślę, że jakiś mądry elektryk(może z tego forum) mógłby pomyśleć nad jakimś takim podgrzewaczem filtra paliwa na 12V. Możnaby to zrealizować na przykład za pomocą jakiegoś drucika zawiniętego w koło filtra, który to by go podgrzewał.Podejrzewam, że wystarczyłaby niewielka temperatura...jakieś 20-30stC. Może rozwiązałoby to nasz problem. Może elektryk mógłby zamieścić schemacik lub instrukcje jak takie coś samemu skonstruować.
To samo tyczy się podgrzewania płynu do spryskiwaczy...szlak człowieka trafia jak płyn zamarza i szyba brudna. I ta sama zasada... drucik podgrzewający wsadzony do zbiorniczka i już. Słyszałem, że w akwarystyce stosuje się jakiś taki wynalazek do podgrzewania wody w akwarium...że grzałka jest w rurce szklanej umieszczona czy jakoś tak. (problem kratki we wlewie płynu by sie jakoś rozwiązało;);) )
Tak sobie myślę, że jakiś mądry elektryk(może z tego forum) mógłby pomyśleć nad jakimś takim podgrzewaczem filtra paliwa na 12V. Możnaby to zrealizować na przykład za pomocą jakiegoś drucika zawiniętego w koło filtra, który to by go podgrzewał.Podejrzewam, że wystarczyłaby niewielka temperatura...jakieś 20-30stC. Może rozwiązałoby to nasz problem. Może elektryk mógłby zamieścić schemacik lub instrukcje jak takie coś samemu skonstruować.
To samo tyczy się podgrzewania płynu do spryskiwaczy...szlak człowieka trafia jak płyn zamarza i szyba brudna. I ta sama zasada... drucik podgrzewający wsadzony do zbiorniczka i już. Słyszałem, że w akwarystyce stosuje się jakiś taki wynalazek do podgrzewania wody w akwarium...że grzałka jest w rurce szklanej umieszczona czy jakoś tak. (problem kratki we wlewie płynu by sie jakoś rozwiązało;);) )
- Od: 13 paź 2008, 23:26
- Posty: 27
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD 99' 170kkm
Wymieniłem filtr knechta na bosha. Na razie śmiga jak trzeba. Wczoraj auto stało z 8h na -15 odpalił bez problemu i normalnie śmigał. Może knecht robi za dobre filtry na nasze "zimowe" paliwko
. Od środy cieplej ma być
. Pozdro
-
mike82
taki patent na zamarznięty filtr paliwa, jak ktoś ma samochód z dala od gniazdka, 1 lub 2 chemiczne ogrzewacze, takie foliowe małe torebki, co po naciśnięciu zachodzi reakcja chemiczna i grzeją pięknie. Przyłóżyć i potrzymać, przy okazji ręce ogrzeje 
- Od: 24 paź 2008, 13:41
- Posty: 155
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 DITD
Hej
Wymieniłem filtr paliwa i dzisiaj (noc -18)dzień-12 Madzia odpaliła i jeżdziła.
Zastanawiam się nad podgrzewaczem . Przy filtrze są jakieś zaślepione kable(wychodzą trzy wtyczki- jedna z nich ma zaślepione piny) czy ktoś wymieniał taki filtr na filtr z podgrzewaczem?
Podejrzewam że owe zaślepione piny są właśnie do owego podgrzewacza.
Wymieniłem filtr paliwa i dzisiaj (noc -18)dzień-12 Madzia odpaliła i jeżdziła.
Zastanawiam się nad podgrzewaczem . Przy filtrze są jakieś zaślepione kable(wychodzą trzy wtyczki- jedna z nich ma zaślepione piny) czy ktoś wymieniał taki filtr na filtr z podgrzewaczem?
Podejrzewam że owe zaślepione piny są właśnie do owego podgrzewacza.
- Od: 25 gru 2007, 11:52
- Posty: 29
- Auto: Premacy 2002 2.0 DiTD
Ja mam jeszcze jedno pytanie a propos tego typu problemów a mianowicie jak odpaliłem moją madzie z tego typu dolegliwościami i przegazowałem to zaczynała co jakiś czas migać kontrolka od świec żarowych czy to normalne? Nie jestem ekspertem zapytam również o pewną kwestie, chciałem sprawdzić co jest w baku i włożyłem węża jak wyjąłem wydawało mi się, że na końcu są kryształki lodu czy to możliwe czy to złudzenie?
- Od: 20 lut 2009, 08:55
- Posty: 99
- Skąd: Zawiercie
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.
podgrzewacz można kupić gotowy na allegro – w postaci mat grzewczych do podgrzewania lusterek
prosty patent bo element jest samoprzylepny. Obklejamy tym filtr i mamy podgrzewanie
koszt o ile pamiętam cos koło 15 zł sztuka, tylko trzeba 12V doprowadzić i jakiś wyłącznik na ciepłe dni
A i co do fotek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/240 ... 15cdf.html
wiecie co. Przedchwilą byłem po piątkę ropy na orlenie na jutro, bo na czymś muszę dojechać do stacji i to co przywiozłem wygląda podobnie. też nieklarowne i mlekowate, ale płynne. A to co mam w zbiorniku jest czyste i klarowne. Już sam nie wiem co ma z tym zrobić

A i co do fotek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/240 ... 15cdf.html
wiecie co. Przedchwilą byłem po piątkę ropy na orlenie na jutro, bo na czymś muszę dojechać do stacji i to co przywiozłem wygląda podobnie. też nieklarowne i mlekowate, ale płynne. A to co mam w zbiorniku jest czyste i klarowne. Już sam nie wiem co ma z tym zrobić
ale zawsze to ratunek jak juz złapie. Po kilkunastu minutach się rozpuści 

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość