KABLE DO WYMIANY

!
tak iskra zawsze szuka najlatwiejszej drogi i jak otworzyles maske walila wilgoc itp wiec duzo latwiej bylo po kabelkach i do bloku odrazu. ZAZNACZAM ze na dobrych przewodach nie ma prawa nawet jak zdlejesz woda byc przebicia niestety nawet dobre i markowe z czasem traca swoja super izolacje i przebicia beda. twoje napewno nadaja sie tylko do wymiany.
swiece swoja drogą ogolnie swiece same w sobie sie nie psuja poprostu raz brudza sie w srodku zachadza kamieniem itp i iskiera nie skadze od elektrody do elektrody tylko po tym brudzie przelywa i do masy (co powoduje tylko latwiejsza droge iskry, za to ciezki zaplon mieszanki) a dwa wypalaja sie elektrody i trzeba ponownie regulowac odstep (zbyt duzy odstep elektrod powoduje wlasnie sie iskra ma wieksza tendencje do smigania przewodem i do masy auta)
a jeszcze wazna sprawa jesli ktos sobie umyje silnik do tej pory bylo wszystko ok i zapala na mokrym auto troszkie szarpie ale chodzi i taki gosc z mysla ze jak wyschnie bedzie dobrze troszkie sie bardzo myli wlasnie w ten sposob nawet jak bedzie dobrze po rozgrzaniu to przy kazdej wiekszej wilgoci bedzie juz przebicie poprostu iskra jak sobie zaczyna skakac to wypala sobie mikro otworki i juz !
co jeszcze o swiecach
teoria jest taka ze jak ja porzadnie wwyczyscisz i ustawisz i nie ma fizycznego uszkodzenia porcelany to bedzie jak nowa.
i to sie tyczy swiec zwyklych , te lepsze z wyzszej polki maja pokrycie elektrod roznymi fajnymi pierwiastkami np srebrem lub platyna i jak pojedziemy jej troszkie papierkiem sciernym to juz tego nie bedzie i czas jej zuzuwania jest o wiele szybszy i troszku odbiega juz od orginalu ale tez w wiekszosci wypadkow troszkie bedzie chodzic tyle ze czas jej dobrej sprawnosci z tym co przewiduje producent bedzie o wiele wiele krótszy
