Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady
siechu napisał(a):a kto ma doświadczenia z tymi aku panasonica ?
U siebie mam Panasonica. Siedzi od nowości. Dzisiaj rano było ok -7 i mimo że bakteria całkiem świeża (2-ga zima) – to kręcił z lekką zadyszką... Jak temperatury spadną zdecydowanie to czuje że będzie problem. W razie czego wrzucę Boscha S4 – słyszałem z wielu źródełek że bardzo udana linia. Nie zweryfikowałem tylko czy oby na pewno są w rozmiarze M3...
emilio
		
- Od: 18 maja 2009, 18:16
 - Posty: 317
 - Skąd: łorsoł
 - Auto: speed3 '08
 
bartex28 napisał(a):ja mam panasonica z 2003r grudzień kręci codziennie bez najmniejszych problemów, dziś -7 i również standard
To może ja mam jakiegoś Panasonix-a a nie Panasonic-a hehe
emilio
		
- Od: 18 maja 2009, 18:16
 - Posty: 317
 - Skąd: łorsoł
 - Auto: speed3 '08
 
Ja też mam Panasonica z 2007 z tym że przez 9 miesięcy nie podłączony (może to ma wpływ na jego żywotność) i przy ostatnich przymrozkach kręci ale wydaje mi się że jak by auto postało z 3 dni to mógłby już niezakręcić 
			
			
		
- Od: 11 lis 2009, 15:22
 - Posty: 62
 - Auto: była Mazda 3 2.0 16V 2007 tiptronic
jest Mercedes C SportCoupe 200 kompresor 
pewnie duży wplyw na akumulator ma urzytkowanie samochodu. w moim przypadku, bardziej poprzedniego właściciela auto garażowane jeżdzone głównie na trasie może dlatego.
U mnie szybciej siądzie ponieważ jeździ głównie żona krótkie dystanse ok 5-7km.
Dla przykładu mam astrę z 2007 roku czyli 2 tata 160.000 przejechane i akumulator już pada ledwo rano kręci stoi zawsze pod chmurka.
			
			U mnie szybciej siądzie ponieważ jeździ głównie żona krótkie dystanse ok 5-7km.
Dla przykładu mam astrę z 2007 roku czyli 2 tata 160.000 przejechane i akumulator już pada ledwo rano kręci stoi zawsze pod chmurka.
-----------------------------------------------
pozdrawiam:
Bartex
		pozdrawiam:
Bartex

- Od: 30 kwi 2013, 21:39
 - Posty: 62
 - Skąd: Sosnowiec
 - Auto: Mazda 3 BK
1.6 16v
2004
wersja :Active 
Dokładnie tak... Jak długo stoi – Zonk. Jak się śmiga na krótkich dystansach – też Zonk. Niby te wszystkie akumulatory są teraz pseudo bezobsługowe ale jak znajdę chwile to sprawdzę czy faktycznie w moim nie odparowało może trochę elektrolitu. Dziadek mi kiedyś wbijał do głowy że musi być ok. 1cm ponad powierzchniami płyt. A z Dziadkiem się nie dyskutuje więc chyba tak musi być 
			
			emilio
		
- Od: 18 maja 2009, 18:16
 - Posty: 317
 - Skąd: łorsoł
 - Auto: speed3 '08
 
Jeżdżę właśnie na krótkich trasach, ok. 10 km mam do pracy więc to na pewno nie pomaga akumlatorowi, poza tym parkuje na podjeździe pod chmurką. Dziś -11 rano i kręci bez problemu więc chyba nie jest źle. Gdzieś słyszałem że te Panasonici są dobre ale czas pokaże...
			
			
		
- Od: 11 lis 2009, 15:22
 - Posty: 62
 - Auto: była Mazda 3 2.0 16V 2007 tiptronic
jest Mercedes C SportCoupe 200 kompresor 
Czy akumulator o wymiarach dł. – 278; szer. – 175; wys. -190 będzie pasował do M3 1.6 CD? Znalazłem Moll M3 plus 83075 z porządnymi parametrami  w sensownej cenie tylko mam wątpliwości czy długość 278mm nie będzie przeszkodą. Według katalogu Moll'a powinienem założyć 570 029 054 o wymiarach 272x175x225, ale ma znacznie słabsze  parametry.
			
			
		- 
					
						ator
 
U mnie jest 232x173x204(z cyckami licząc 227). Czyli 4,5 cm różnicy między tym co podałeś. Jak chcesz to mam EPC i mogę Ci sprawdzić co siedzi wg. katalogu. Jakby co PW z numerem VIN.
			
			emilio
		
- Od: 18 maja 2009, 18:16
 - Posty: 317
 - Skąd: łorsoł
 - Auto: speed3 '08
 
Mierzyłem swój akumulator (który wygląda identycznie jak na zdjęciu BlackM3) bez wyciągania ze skrzynki i po ciemku ;–) i wyszło mi około/niespełna 270 długości 170 szerokości i 190 wysokości (sama obudowa bez "cycków" ;–) Zatem walka toczy się o milimetry i pewnie przekonam się jak już wyjmę stary akumulator (Nippon Denso GS lub G5) i wstawię Moll'a. Myślałem  tylko, że ktoś już próbował z tym akumulatorem w tym samochodzie i ma jakieś doświadczenia.
Ale wielkie dzięki EmilioEstewez za chęć pomocy.
------
ator
			
			
		Ale wielkie dzięki EmilioEstewez za chęć pomocy.
------
ator
- 
					
						ator
 
ator napisał(a):Ale wielkie dzięki EmilioEstewez za chęć pomocy.
You're welcome
emilio
		
- Od: 18 maja 2009, 18:16
 - Posty: 317
 - Skąd: łorsoł
 - Auto: speed3 '08
 
Po ostatnich mrozach aku odmówił posłuszeństwa kompletnie. Był to montowany fabrycznie 70Ah japoński Yuasa. Zdecydowałem się na Centrę Futurę CA722 – ma ona parametry 72Ah i prąd rozruchowy 720. Koszt 380PLN. Różni się trochę rozmiarami – trochę szersza i sporo niższa. Ale jakoś wlazła, trochę się namęczyłem, musiałem ujemną klemę rozbierać żeby to jakoś zamontować. Ale siedzi i mam nadzieję długo posłuży.
			
			http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
		
- Od: 1 lis 2007, 11:47
 - Posty: 146
 - Skąd: zDolny Śląsk
 - Auto: 3 BK Y6 '07
 
Ja dopisze jedno zdanie jesli chodzi o odlaczenie aku na dluzszy czas, znane sa przypadki kiedy po odpieciu aku, komputerkowi pomyrdalo sie i nie wiedzial w jakiej pozycji jest kierownica i tym samym swiecila sie kontrolka od TC. Odpalajac samochod wszystko bylo ok, idealnie prosta jazda nic nie objawiala, wystarczylo ruszyc minimalnie kierownica i wszystko bylo jasne, wystarczy "nauczyc" komputer na nowo w jakiej jest pozycji kierownica poprzez odpowiednie krecenie kierownica, niestety nie obejdzie sie bez wpinki.
			
			
		- 
					
						
					
						Moderator "3BK" -Paweł
 
- Od: 26 paź 2008, 10:23
 - Posty: 3601 (81/142)
 - Skąd: Radom
 - Auto: Mazda3 BK 
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008 
Dla wszystkich zainteresowanych, Bosch Silver S4 pasuje idealnie do Trójki z USA, wahałam sie jeszcze między Centrą Futura, czy to byl dobry wybór...okaze się ? Panasonic dokonał żywota parę dni temu, po 3 latach pracy (!). Pozdrawiam.
			
			
		
- Od: 19 maja 2008, 00:00
 - Posty: 29
 - Skąd: kraków / warszawa
 - Auto: mazda 3 2.0 BK USA
 
Czyli coś faktycznie cieniutkie te Panasoniki... Co to jest 3 latka.
			
			emilio
		
- Od: 18 maja 2009, 18:16
 - Posty: 317
 - Skąd: łorsoł
 - Auto: speed3 '08
 
Witam, napisze ze identycznie wygladajacy akumulator na zdjeciu od BlackM3 mialem fabrycznie w 626 GF DiTD
w/g katalogu 80D26L jest to panasonic 65/582 wymiary 260/173/227mm
Zapytam wiec, jaki (oznaczenie) jest akumulator na zdjeciu widze ze panasonic i nic wiecej, pytam bo takowy posiadam z DiTD ktory okazal sie sprawny ale lezy ponad rok nieuzywany, i nie wiem czy cos z niego bedzie.
Pytam jeszcze bo bateria Panasonic o numerze katalogowym PAN80D26L-BM jest dedykowany do silnika Millera 2.3 w moim Xedosie9 podobnie jak do waszych 1.6 CiTD
			
			
		pabl0 napisał(a):model 80D26L który posiadam, ma jakąś wartość 55.
w/g katalogu 80D26L jest to panasonic 65/582 wymiary 260/173/227mm
Zapytam wiec, jaki (oznaczenie) jest akumulator na zdjeciu widze ze panasonic i nic wiecej, pytam bo takowy posiadam z DiTD ktory okazal sie sprawny ale lezy ponad rok nieuzywany, i nie wiem czy cos z niego bedzie.
Pytam jeszcze bo bateria Panasonic o numerze katalogowym PAN80D26L-BM jest dedykowany do silnika Millera 2.3 w moim Xedosie9 podobnie jak do waszych 1.6 CiTD
własnie dokonał zywota Panasonic (50D20L-MF) w mojej madzi (poziom elektrolitu w normie) – wyglada że był w niej od nowosci (2008). Dość krótki żywot. Ale eksploatacja to głównie dojazd do pracy 2km i powrót oraz przecietnie raz w miesiącu dłuższa trasa. Bardziej niekorzystnie nie może być.. 
Wymieniłem na Bosch-a 55Ah.
Trzeba głównie zwrócić uwagę na wysokość akku. U mnie – M3 2.0 benzyna – oryginał miał wysokość 20cm (nie licząc klem). Jeżeli akku jest niższy to metalowy uchwyt mocujący akumulator nie dociska go i na wybojach bedzie sobie podskakiwał co przy jego wadze może zdemolować plastikową obudowę akku lub samego siebie. Mój nowy akku jest teraz niestety niższy i musiałem zastosować gumowy klocek między akku a uchwytem.
A przy okazji mam pytanie:
Na niektórych zdjeciach widzę, że z obudowy akumulatora wychodzi coś na kształt kanału biegnącego w stronę przodu auta. U mnie tego nie ma. Czy to coś powinno być i do czego to własciwie służy ?
			
			
		Wymieniłem na Bosch-a 55Ah.
Trzeba głównie zwrócić uwagę na wysokość akku. U mnie – M3 2.0 benzyna – oryginał miał wysokość 20cm (nie licząc klem). Jeżeli akku jest niższy to metalowy uchwyt mocujący akumulator nie dociska go i na wybojach bedzie sobie podskakiwał co przy jego wadze może zdemolować plastikową obudowę akku lub samego siebie. Mój nowy akku jest teraz niestety niższy i musiałem zastosować gumowy klocek między akku a uchwytem.
A przy okazji mam pytanie:
Na niektórych zdjeciach widzę, że z obudowy akumulatora wychodzi coś na kształt kanału biegnącego w stronę przodu auta. U mnie tego nie ma. Czy to coś powinno być i do czego to własciwie służy ?

- Od: 20 mar 2009, 01:20
 - Posty: 30
 - Skąd: Choszczno
 - Auto: Była: mazda 3 BK 2.0 110kW AT 2008r USA sedan
Jest: mazda 3 BP 2.0 110kW AT 2023r sedan 
Odnosnie baterii Panasonic z mojego DiTD czyli j/w pisalem 
wyglada jak na zdjeciu z pierwszej strony.
Okazalo sie, ze znalazlem go przez przypadek w szopie u kolegi w miejscu zlomu.
Podpialem miernik i niby ponad 12.7 V.
Powiem ze stal ponad dwa lata nieladowany, wsadzilem go zamiast mojego w X9 Miller i o dziwio odpalila bez mrukniecia, wielkie bylo moje zdziwienie ze po ponad wieku 12 lat nadal uruchomil silnik o pojemnosci 2.3 (benzyna).
Nadmienie ze w celach czystosc elektrolitu nie wyglada obiecujaco i nawet skrajne cele wypchnely obudowe bateri tak ze to odchylenie widac, takie wypuklenie.
Nie wiem jak sie bateria bedzie zachowala w aucie podczas ladowania/uzywania codziennego.
Aha oznaczenie baterii to 95D31L niby w necie 80Ah ale ile rozruchu to nie wiem...
			
			
		Janusz626 napisał(a):w/g katalogu 80D26L jest to panasonic 65/582 wymiary 260/173/227mm
wyglada jak na zdjeciu z pierwszej strony.
Okazalo sie, ze znalazlem go przez przypadek w szopie u kolegi w miejscu zlomu.
Podpialem miernik i niby ponad 12.7 V.
Powiem ze stal ponad dwa lata nieladowany, wsadzilem go zamiast mojego w X9 Miller i o dziwio odpalila bez mrukniecia, wielkie bylo moje zdziwienie ze po ponad wieku 12 lat nadal uruchomil silnik o pojemnosci 2.3 (benzyna).
Nadmienie ze w celach czystosc elektrolitu nie wyglada obiecujaco i nawet skrajne cele wypchnely obudowe bateri tak ze to odchylenie widac, takie wypuklenie.
Nie wiem jak sie bateria bedzie zachowala w aucie podczas ladowania/uzywania codziennego.
Aha oznaczenie baterii to 95D31L niby w necie 80Ah ale ile rozruchu to nie wiem...
.....dziś wyzionął ducha akumlator w mojej Mazdzie
chyba oryginalny produkcja – GS Nippon Denchi Made in Japan, jest kod 23112003G to pewnie data produkcji,
czekam właśnie na dostarczenie nowego, wybór padł na VARTA Blue Dynamic 60 AH/540 za 268 PLN
			
			
		chyba oryginalny produkcja – GS Nippon Denchi Made in Japan, jest kod 23112003G to pewnie data produkcji,
czekam właśnie na dostarczenie nowego, wybór padł na VARTA Blue Dynamic 60 AH/540 za 268 PLN

- Od: 6 cze 2010, 21:37
 - Posty: 55
 - Skąd: Kraków
 - Auto: Mazda 3 1,6b 2004
 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości