Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 4 gru 2009, 11:00

radekkm napisał(a):nie piluj jej tak na 4-rce

Dlaczego? :D Jak wrzucę piątkę to jeszcze bardziej zamula bo 5-tka jest dłuższa i spada mi na zbyt niskie obroty.

Grafit napisał(a):z 2 na 3 wrzuciłeś [tiiit] bieg zeby ale n 4 to masakra dla mnie, strasznie żyłowałeś

Ciągnąłem do tych samych obrotów na każdym biegu. Przynajmniej starałem się wrzucać bieg tuż przed samą odcinką, tak żeby na nią nie wpaść. A na koniec chciałem pokazać, że na czwórce też jest w stanie dojść do odcinki :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez xXx » 4 gru 2009, 12:25

Jacek176 napisał(a):że na czwórce też jest w stanie dojść do odcinki


Czerwone pole na obrotomierzu oznacza zakres obrotów silnika, w którym pompa olejowa nie wyrabia ze smarowaniem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez piwo » 4 gru 2009, 13:24

? tego nie wiedzialem.czyli jacus chyba czas zmienic pompke na mocniejsza.albo najrozsadniej wrzucic jakis czujnik cisnienia i zobaczyc czy przy 8 tys obrotow cisnienie oleju spada.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 4 gru 2009, 21:03

xXx napisał(a):
Jacek176 napisał(a):że na czwórce też jest w stanie dojść do odcinki


Czerwone pole na obrotomierzu oznacza zakres obrotów silnika, w którym pompa olejowa nie wyrabia ze smarowaniem ;)

Skąd ta teoria?
Pierwszy raz coś takiego słyszę.
BP SOHC ma czerwone pole o 1000obr. niżej (właśnie taki obrotomierz mam u siebie) a pompę olejową ma identyczną. To chodzi raczej o nie "wyrabianie się" hydraulicznych popychaczy zaworów i tzw. zjawisko pływających zaworów.

Czytałem sporo na forum Miaty na temat kręcenia BP powyżej 8000 (tam są tacy co kręcą powyżej 8500) i nikt nie zauważył nigdy żadnych negatywnych skutków. Nawet w dłuższym okresie czasu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 5 gru 2009, 09:12

Tak z innej beczki to właśnie padł mi akumulator.Centra przeżyła tylko 4 lata. Moim zdaniem jak na firmę, która ma bardzo dobrą opinię w kraju i jest ok. 20% droższa od innych to zdecydowanie za szybko. W związku z tym, w myśl zasady "jak nie widać różnicy to po co przepłacać", kupiłem najtańszy jaki znalazłem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Gib » 5 gru 2009, 10:22

Kiedyś wszystko było trwalsze.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Jacek176 » 5 gru 2009, 10:41

No... a potem wszystko zaczęto produkować w Chinach ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Gib » 5 gru 2009, 12:04

Potem się kapneli że trwałość nie jest najlepsza dla ciągłości sprzedaży.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez KoKo » 5 gru 2009, 12:12

Ja mam firmy sakura. Kupiłem bo był najtańszy. W tej chwili to już 3 sztuka, bo dwa nie działały juz jak wróciłem ze sklepu, trzeci pochodził tydzien i też padł, a ładowanie mam dobre bo sprawdzalem. Już nie mam siły reklamować tego badziewia. Także uwaga na te najtańsze bo zaoszczędzilem 100 zł a teraz tylko nerwami płace :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez KrystianR » 5 gru 2009, 19:34

ot:

ja odkupilem z passata oryginalny b6 aku za 100:) duzo wiekszy wprawdzie ale mozna bez paliwa krecac rozrusznikiem jeszcze do cpn-u dojechac :D
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Hazu » 5 gru 2009, 20:50

KrystianR napisał(a):ja odkupilem z passata oryginalny b6 aku za 100


bo jak sie okazuje fabryczne akumulatory przeżywaja spokojnie ponad 10lat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacek176 » 9 gru 2009, 18:57

KoKo napisał(a):Ja mam firmy sakura. Kupiłem bo był najtańszy. W tej chwili to już 3 sztuka, bo dwa nie działały juz jak wróciłem ze sklepu, trzeci pochodził tydzien i też padł, a ładowanie mam dobre bo sprawdzalem. Już nie mam siły reklamować tego badziewia.

Ja kupiłem aku firmy AllStar :D . Już 4 dni minęły i nadal działa :D
W razie czego mam blisko do sklepu, będę ich nękał naprawami gwarancyjnymi ;)
Z innych rzeczy to wydech El-tec'u zaczyna mi [tiiit] ;) Wychodzi na to, że wcale nie jest taki nierdzewny ;) Elastyczny łącznik za kolektorem wydechowym jest już praktycznie przedmuchany. Huk jest jeszcze większy niż wcześniej i w środku śmierdzi spalinami :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Hazu » 9 gru 2009, 19:02

Jacek176 napisał(a):W razie czego mam blisko do sklepu, będę ich nękał naprawami gwarancyjnymi

obyś się nie zdziwił w razie czego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez piwo » 9 gru 2009, 20:27

sluchaj jacek.nie ma nierdzewnych plecionek.u mnie tez plecionka pordzewiala.i laczenia jej z nierdzewka tez.wiec sie nie dziw.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Gib » 9 gru 2009, 21:05

Wydech nie jest na gwarancji jeszcze?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Jacek176 » 9 gru 2009, 21:29

Szczerze powiem, że nie wiem. Pisemnej gwarancji żadnej nie dostałem także podejrzewam, że nic z tego nie wyjdzie. A wydech był montowany w lipcu 2008.
Skontaktuję się z nimi i zobaczymy co powiedzą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 13 gru 2009, 23:29

Zastanawiam się nad lepszymi oponami na przód na nowy sezon. Tylko nie mam pomysłu co wybrać. Chodzi o to żeby lepiej kleiło na starcie ale później nie stawiało większych oporów toczenia.
Bo w tym roku, jak pożyczyłem od Piwa koła z oponami Toyo R888 205/50 R15, to czasy na nich miałem o prawie 0.5s gorsze niż na swoich starych Toyo T1R 195/50 R15.
Może jakby te Toyo R888 tez były szerokości 195 to byłoby lepiej? Ale jakoś nie mam przekonania do tych opon. Auto na tych gumach rzęziło jak czołg ;). Huk opon zagłuszał nawet mój wydech. A opór stawiały taki że aż mi metalowa rurka od wspomagania pękła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez KoKo » 15 gru 2009, 17:55

Może Yokohama Parada ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez KoKo » 30 gru 2009, 00:13

Mam takie pytanko, bo ty zdaje sie w tym siedzisz. Skrzynia biegów od BG 1.8 SOHC ma takie same przelozenia biegów co od B6, ale przełożenie główne w skrzyni od 1.8 wynosi 3.850, a w tej z 1.6 – 4.105. Czy to znaczy że skrzynia z 1.6 jest dłuższa ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez check » 30 gru 2009, 01:49

KoKo napisał(a):Czy to znaczy że skrzynia z 1.6 jest dłuższa

to znaczy,że z 1.6 jest krótsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy