Zamek klapy bagażnika GF – jak zdemontować.
1, 2
sebastian223 napisał(a):Nic prostszego.
Gdy otworzysz klape bagażnika, to spójrz w dół, w tym progu plastikowym znajduje się właśnie zamek który można wyregulować. Jest on przymocowany 2 śrubkami (8mm albo 9mm) nie pamiętam dokładnie. Wystarczy je poluzować i następnie zamek przesunąć o ok 2 mm w dół. Jesli stwierdzisz że nadal stuka to o kolejne 2 mm itd. Metodą prób i błędów. Nie powinno też za ciężko się zamykać. Zrób to dokładnie.
Mi operacja zajęła 6 minutale w aucie cisza jak makiem zasiał
P.S.
Często takie stuki dochodza w GF-kach z osłony tłumika końcowego (nad tłumikiem), także wcale nie musi stukać Ci klapa bagażnikaA osłonę (jeśli to ona stuka) wystarczy tylko leciutko odgiąć np śrubokrętem w odpowiednim mscu.
pozdro
Napisz jak Ci poszło, i jeśli możesz to powiedz czy masz jakąś zaślepkę u siebie na ten zamek w progu, bo u mnie jakaś taka dziura, jakby czegos brakowało...
Mam GF (hatchback po lifcie) i u mnie ten rygiel (czyli ta część zamka, ktora jest w dolnym progu bagaznika) przesuwa sie ale tylko w prawo i lewo a nie góra/dół. No moze da się to lekko przesunac gora/dół ale nie wiecej niz 2 mm i nie wyglada mi to na margines do regulacji a raczej na standardowy luz miedzy srednica otworu a srednica sruby.
Natomiast nieco wieksza mozliwosc przesuwania góra/dół jest w zamku, ktory jest w klapie.
A generalnie tez narzekam na stuki z bagaznika. Wypatorszylem wszystko i jezdzilem juz w bagazniku (przy zlozonych tylnych sidzeniach) i albo to stuka klapa albo cos pod tapicerka – raczej bliżej prawego swiatła – albo pod plastikami na klapie albo pod boczkami bagaznika. W kazdym razie wciaz nie moge tego namierzyc i szlag mnie juz trafia ...
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
Veetec a osłone ostatniego tłumika sprawdzałeś ? (nad tłumikiem jest blacha)
Co do regulacji dolnego rygla to u mnie pomogło. Zakres regulacji nie jest duży bo ok 5 mm ale to wystarczy w zupełności.
Prosty test na sprawdzenie czy to klapa stuka:
Przy zamkniętej klapie bagażnika naciskaj mocno z góry na klape, to sprawej strony to z lewej. Dociskaj energicznie lub popukaj. Jeśli bedzie luz na klapie to będziesz słyszał dobijanie klapy. Jeśli będzie cisza tzn że problem tkwi gdzie indziej. U mnie to była właśnie osłona tłumika która wygięła się leciutka być może pod wpływem ciepła.
Co do regulacji dolnego rygla to u mnie pomogło. Zakres regulacji nie jest duży bo ok 5 mm ale to wystarczy w zupełności.
Prosty test na sprawdzenie czy to klapa stuka:
Przy zamkniętej klapie bagażnika naciskaj mocno z góry na klape, to sprawej strony to z lewej. Dociskaj energicznie lub popukaj. Jeśli bedzie luz na klapie to będziesz słyszał dobijanie klapy. Jeśli będzie cisza tzn że problem tkwi gdzie indziej. U mnie to była właśnie osłona tłumika która wygięła się leciutka być może pod wpływem ciepła.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV

Uploaded with ImageShack.us
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV

Uploaded with ImageShack.us
sebastian223 napisał(a):Veetec a osłone ostatniego tłumika sprawdzałeś ? (nad tłumikiem jest blacha)
Co do regulacji dolnego rygla to u mnie pomogło. Zakres regulacji nie jest duży bo ok 5 mm ale to wystarczy w zupełności.
Prosty test na sprawdzenie czy to klapa stuka:
Przy zamkniętej klapie bagażnika naciskaj mocno z góry na klape, to sprawej strony to z lewej. Dociskaj energicznie lub popukaj. Jeśli bedzie luz na klapie to będziesz słyszał dobijanie klapy. Jeśli będzie cisza tzn że problem tkwi gdzie indziej. U mnie to była właśnie osłona tłumika która wygięła się leciutka być może pod wpływem ciepła.
Juz zrobione.
Bylem z tym u blacharza bo samemu po ciemku i na mrozie nie chcialo mi sie dlubac. Powiedzialem mu, ze to klapa no i on zaczal oczywiscie od ...
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
Witam serdecznie.
Od niedawna posiadam mazde 626 96r prawdopodobnie z firmowym centralnym zamkiem bez pilota.
Problem polega na tym ze po zamknieciu drzwi jestem wstanie odblokowac je wszystkie jedynie po przez nacisniecie zamka tylnej klapy.
Czasem otwieraja sie odrazu, a czasem trzeba kilkakrotnie ten zamek wcisnac.
Co panowie na to??usmiech
I panie:)
Od niedawna posiadam mazde 626 96r prawdopodobnie z firmowym centralnym zamkiem bez pilota.
Problem polega na tym ze po zamknieciu drzwi jestem wstanie odblokowac je wszystkie jedynie po przez nacisniecie zamka tylnej klapy.
Czasem otwieraja sie odrazu, a czasem trzeba kilkakrotnie ten zamek wcisnac.
Co panowie na to??usmiech
I panie:)
-
izydor
Mam mazdę 626 2000 sedan którą oddałem do naprawy. Mechanik zadzwonił że kalpa się nie otwiera. Po odzyskaniu autka okazało się że jak w poprzednich postach mam złamany cyngielek od wkładki. Wczesniej wszystko działało. Oczywiście szukanie na allegro nic nie dało więc w desperacji postanowiłem skleić to cudo. Powyginałem z blaszki obejmy które przykleiłem również do obudowy – może będzie lepiej trzymać. Ale to co mnie zdziwiło to fakt że można przekręcić mechanizm przy wciśniętym kluczyku co powoduje wyłamanie tego cyngielka. Tak więc jak ktoś nie wie i wciśnie kluczyk a potem przekręca to efektem jest rozwalenie wkładki (podejrzewam że tak zrobił mój mechanik, któremu zostawiłem autko)
- Od: 31 paź 2011, 11:32
- Posty: 6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6