Kłopoty z wkrecaniem na obroty po zmianie glowicy

Postprzez taczka » 4 gru 2009, 13:48

Witam ! Sprawa jest nastepujaca- W mazdeczce jak w temacie z roku 99` byla wymieniana glowica razem z walkami , dodam ze jest to mazda z cewkami bez aparatu. Po wymianie glowicy mazda odpalila bez problemow chodzi cicho i rowno jednak nie wkreca sie na obroty jak powinnna... dodaje gazu i dusi sie .. Czujnik CKP (polozenia walu) i CMP(gornego martwego punktu 1 i 4 cylindra w pokrywie zaworow) nie byl ruszany.. Moze ktos mial stycznosc z tym modelem mazdy (silnik ZL) i z tym problemem i ma jakies wskazowki ..bede wdzieczny ! Pozdrawiam !
Początkujący
 
Od: 27 lut 2013, 13:36
Posty: 15

Postprzez gregorius 323 F » 4 gru 2009, 16:24

Jeżeli wszystko jest ok tj
Masz na pewno szczelny dolot,dobrze ustawiony zapłon świeże elementy układu zapłonowego ( często wypalają się w tych silnikach fajki łączące cewkę ze świecą)

To najpewniej masz źle ustawiony rozrząd – przy przeskoku o 1 ząbek silnik na wolnych będzie chodził równo ale nie będzie się wkręcał.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez taczka » 5 gru 2009, 00:40

w tych silnikach zaplonu nie ustawiasz wszystko jest sterowane po przez czujniki .... dolot szczelny na 100 % rozrzad w suemie tez sprawdzany 3 razy i przekrecany pare razy bez zadnego oporu .... wiec nic nie powinno byc bo zeby nawet jeden zabek byl to by juz zapieralo o tlok lub ciezko sie przekrecalo ale sprawdze . dziekowka i jak cos czekam na inne podpowiedzi apropo tego silnika ... 5!!
Początkujący
 
Od: 27 lut 2013, 13:36
Posty: 15

Postprzez rafkol3 » 12 gru 2009, 10:51

damnie rozrzad jest przestawiony
czesto sie zdarza ze na ktoryms kole zetnie sie klin i sie koło zebate przestawione wzgledem wałka a znaki beda ci sie zgadzały
bez oporu sie kreci bo na wolnych obrotach normnalnie pracujei nic nie stuka napewno:]
sprawdz kliny:]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 gru 2009, 02:37
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323f 92 r <BG> 1,6 B6

Postprzez rumunn95 » 12 gru 2009, 14:02

glowica ktora zalozyles w jakim stanie byla? moze gniazda powypalane
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez taczka » 13 gru 2009, 11:06

Glowica byla po szlifie dotarciu gniazd wymianie uszczelniaczy itd. w sumie juz naprawilem usterke ...:) Zeby bylo smieszniej nie miala nic wspolnego z remontem ....przeplywomierz byl zanieczyszczony..:)
Początkujący
 
Od: 27 lut 2013, 13:36
Posty: 15

Postprzez rumunn95 » 13 gru 2009, 13:28

heh ot taka drobnostka <killer> a tyle rozkminki :P <lol>
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez taczka » 13 gru 2009, 15:21

bywa i tak ;) :]
Początkujący
 
Od: 27 lut 2013, 13:36
Posty: 15

Postprzez fazzi » 13 gru 2009, 17:54

Jerzyk napisał(a):w tych silnikach zaplonu nie ustawiasz wszystko jest sterowane po przez czujniki

wydaje mi się, że we wszystkich silnikach ustawia się zapłon. Komputer później tylko reguluje w drobnym zakresie. Piszesz że nie, bo to wiesz czy przeczytałeś w instrukcji?
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323