slaba praca na benzynie po wymianie przeplywki, na Gazie ok

Postprzez jaro23 » 13 gru 2009, 14:53

arkadiustr napisał(a):Witam.Na początku chciałem się przywitać bo choć jeżdżę Mazdą od 5 lat jest to mój pierwszy post na tym Forum. Kolego jaro23, mam tą samą przypadłość co Ty, z tym, że mi na benzynie zapala ale po około 15 sekundach zaczynają się schody, tzn. szarpie lub gaśnie. Na wyższych obrotach przez długi czas było ok. dlatego nie wnikałem. Niedawno zabrakło mi gazu, jadąc na benzenie zauważyłem, że mam chwilowe zaniki mocy, silnik szarpie, po prostu fiksuje. Chciałem jutro zabrać się za krokowca i szukam informacji na ten temat. Kiedyś miałem podobną usterkę-falowały mi wolne na LPG i benzynie- przy pomocy stetoskopu lekarskiego :D znalazłem pęknięcie na układzie dolotowym-lutownica załatwiła sprawę.

jaro23 napisał(a):TPS-u co to takiego?

No właśnie???


Lepiej tego nie mogłeś opisać :) Wszystko zgadza się i jest identycznie jak u mnie :) witaj :) mam nadzieje ze to rozwiążemy

jak zobaczysz korkowca daj znać co i jak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez maly1989 » 13 gru 2009, 19:42

TPS to czarna jakby puszka, przykrecona do przepustnicy na dwie srubki. Odnośnie jego regulacji musicie poszukać na forum, ja już nie pamiętam jak co się dokładnie robiło, ale na forum na pewno o tym było.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 22:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Postprzez Efka » 13 gru 2009, 23:30

arkadiustr miałam identyczne objawy jak mi padła sonda lambda, zapalałam bez problemów, ujechałam kawałek i zaczynało szarpac az całkowicie odcinalo paliwo ale co dziwniejsze, gasiłam, zapalałam i znów po kilkunastu sekundach to samo, zawsze mniej więcej po tym samym czasie od zapalenia silnika, na gazie bez objawów, jeżeli masz tak samo stawiam na sonde :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2006, 23:51
Posty: 417
Skąd: Przeworsk
Auto: 323 f –> civic EM2

Postprzez jaro23 » 14 gru 2009, 08:47

niby ja sprawdzałem jest ok :(
mam mazde identyczna stara nadal na chodzie ale przerzucę zobaczę jeżeli nie to pompę
dzis przy -5 stopniowym mrozie ledwo odpaliłem na benzynie :( czy to tez jej wina?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez jaro23 » 14 gru 2009, 13:02

Pompa ok sprawdzałem dolot wszystko szczelne jak ta lala tak samo z sonda jest podmieniona z drugiej madzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez arkadiustr » 14 gru 2009, 19:20

Dzięki efka, nad sondą też pomyślę, a swoją drogą objawów lepiej ująć nie mogłaś. Na początek wymienię przewody, świece, filtr paliwa i powietrza- bo mnie to i tak czekało, a sondę odłączę i zobaczę co silnik na to. Dziś obejrzałem przepływomierz i przepustnicę (na więcej nie miałem czasu) wszystko chodzi bez zacięć, aczkolwiek jest lekki nalot z oleju. Znalazłem też opis regulacji TPS. W czwartek będę wszystko czyścił. Jak nie pomoże to powalczę z lambdą, na koniec zostawię regulację. Jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mam sprawny gaz, aczkolwiek też lubi "przygasnąć" na wolnych :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lis 2009, 11:40
Posty: 8
Skąd: Gostynin
Auto: Mazda 323 F 1.6 16V 92r
Mazda 323C 1.5 16V 97r

Postprzez jaro23 » 14 gru 2009, 20:06

arkadiustr napisał(a):Dzięki efka, nad sondą też pomyślę, a swoją drogą objawów lepiej ująć nie mogłaś. Na początek wymienię przewody, świece, filtr paliwa i powietrza- bo mnie to i tak czekało, a sondę odłączę i zobaczę co silnik na to. Dziś obejrzałem przepływomierz i przepustnicę (na więcej nie miałem czasu) wszystko chodzi bez zacięć, aczkolwiek jest lekki nalot z oleju. Znalazłem też opis regulacji TPS. W czwartek będę wszystko czyścił. Jak nie pomoże to powalczę z lambdą, na koniec zostawię regulację. Jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mam sprawny gaz, aczkolwiek też lubi "przygasnąć" na wolnych :(


Również mam gaz i jest wszystko na nim ok, świece jutro wymienię bo dziś zamówiłem.
a co do TPS skad masz informacje na temat ustawiania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez arkadiustr » 14 gru 2009, 21:48

jaro23- wyszukiwarka i troszkę cierpliwości... Kolega xXx jest widzę obtrzaskany bo kilka razy natrafiłem na jego wypowiedzi na ten temat. W wyszukiwarce wpisz tps , a w rubryce autor wpisz xXx . Masz tutaj jeden link.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... hlight=tps
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lis 2009, 11:40
Posty: 8
Skąd: Gostynin
Auto: Mazda 323 F 1.6 16V 92r
Mazda 323C 1.5 16V 97r

Postprzez arkadiustr » 15 gru 2009, 20:50

Dzisiaj wymieniłem filtr powietrza, wyczyściłem styk od sondy lambdy i styk od czujnika temperatury. I Maździora lata :D !!!!! Jeśli nic się nie pogorszy to będę już ruszał krokowego. Jedyne co zrobię to odczytam kody kompa (nie resetowałem go jeszcze) ale to dopiero w czwartek. Jestem ciekawy co pokaże.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lis 2009, 11:40
Posty: 8
Skąd: Gostynin
Auto: Mazda 323 F 1.6 16V 92r
Mazda 323C 1.5 16V 97r

Postprzez jaro23 » 16 gru 2009, 11:58

arkadiustr napisał(a):Dzisiaj wymieniłem filtr powietrza, wyczyściłem styk od sondy lambdy i styk od czujnika temperatury. I Maździora lata :D !!!!! Jeśli nic się nie pogorszy to będę już ruszał krokowego. Jedyne co zrobię to odczytam kody kompa (nie resetowałem go jeszcze) ale to dopiero w czwartek. Jestem ciekawy co pokaże.


Witam Cie!
Powiem tak zmieniając płyn w chłodnicy nie uruchomił mi się wentylator może mi padł czujnik temperatury?
Możesz mi powiedzieć który to czujnik? i gdzie się znajduje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez jaro23 » 16 gru 2009, 17:23

Witam! mimo szalejącego mrozu na podwórko -15 zachciało mi się odpalić i rozgrzać Madzie :) i szukałem jej czujnika temperatury który wysyła informacje do komputera :) czy to ten zielony po lewej na dole?
Obrazek

Jeżeli tak to odłączyłem go, silnik był już nagrzany stosunkowo dość dobrze, po odpięciu jego silnik na gazie pracował ale już znacznie mniejsze obroty z 1000 do kolo 600 pomyślałem przełączę na paliwo i dziwo chodził dalej :) nie gasł odrazu tak jak to robił wcześniej i dało się go wkręcić w obroty depcząc pedał spontanicznie.

Pytanie się nasuwa: czy mam uszkodzony ten oto czujnik i od niego zależny mój problem?
Proszę o odpowiedz.

Dodam ze na zdjęciu cały kolektor ssący jest ze starego silnika i najprawdopodobniej czujnik powinien być sprawny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez arkadiustr » 16 gru 2009, 18:32

Nie wiem czy tak jest naszych samochodach ale to chyba jest czujnik temperatury powietrza zasysanego przez silnik. Czujnik temperatury (ten, do którego podłączony jest wskaźnik temp. i z którego komputer czerpie informacje) znajduje się w bloku silnika- patrząc z przodu- po prawej stronie na wysokości kolektora wydechowego, niedaleko obudowy termostatu, dochodzi do niego jeden przewód zakończony wsuwką żeńską. Drugi czujnik od temp. odpowiedzialny za pracę wentylatora jest umieszczony w obudowie termostatu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lis 2009, 11:40
Posty: 8
Skąd: Gostynin
Auto: Mazda 323 F 1.6 16V 92r
Mazda 323C 1.5 16V 97r

Postprzez jaro23 » 16 gru 2009, 19:03

tylko czujnik ten siedząc w kolektorze ssącym nie siedzi w dolocie powietrza a w kanale z cieczą która najprawdopodobniej później wychodzi do nagrzewnicy a szukając czujników fakt jest ten z jednym pinem i jest w obudowie termostatu a drugi kolo termostatu.

z zielona kostką niestety nie znalazłem jest tylko ten co wskazałem
tylko dlaczego po odpięciu lepiej silnik pracuje na benzynie? znaczy obroty próbują same się trzymać w okolicy 600-700 i łatwiej dodać gazu?

PS i kostka która się podpina do tego czujnika wychodzi z przewodów na listwie z wtryskami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez jaro23 » 17 gru 2009, 20:53

Witam!
No wiec tak, dzisiejsza zabawa polegała na tym ze pojechałem do warsztatu mego szefa na wymianę tego oto czujnika opisanego wyżej, tamten wyjąłem bez żadnych oporów z obudowy czujnika wiec odkręciłem i zamieniłem, bez zmian.
wiec zabrałem się za czyszczenie korkowca wyczyszczony benzyną i pracuje podłączony pod kostkę i sprawdzone, skręcając zauważyłem braki w uszczelce miedzy przepustnica a kolektorem ssącym zastąpiłem go tymczasowo kartonowym. Po skręceniu wszystkiego odpalał lepiej Na gazie na paliwie lipa. Lewe powietrze ciągnęło z tamtędy wiec dlatego odpalałem do deski na gazie gdy było ciepło.

wiec przyczepiłem się do tego czujnika odłączony z paliwa pali ładnie i w miarę ładnie wkręca się w obroty wiec tak zostawiłem... zobaczymy jak odpala na zimnym silniku... lecz szybkie dodanie gazu sprawia lekkie zadławienie się ale nie zapaść jak wcześniej.

Pytanie, czy czujnik powinien pochodzić z identycznego silnika? bo ten nowy wkręcony był z silnika 1.3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez Jacek176 » 18 gru 2009, 19:04

Ten czujnik w kolektorze to jest właśnie czujnik temp. silnika podający info do ECU. Czujnik obok termostatu to jest czujnik do wskaźnika (tak , w Mazdzie są 3 czujniki temperatury silnika :D ). Właśnie po przeczytaniu pierwszego posta miałem zasugerować jego sprawdzenie ale widzę, że autor tematu już sam do tego doszedł.

P.S.: Czujnik powietrza zasysanego znajduje się w przepływce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jaro23 » 18 gru 2009, 22:21

Witam Jacek176
Wiec tak auto nadal zimne trzeba trochę zakrecic na benzynie oczywiście ten czujnik musi być podłączony bo inaczej nie odpalę, nadal również muszę trzymać obroty pedałem czyli pulsować nadal jak dodaje pedał gwałtownie nie wkręca się w obroty. gdy silnik się rozgrzeje do tem. roboczej mogę odpiąć kostkę od tego czujnika i silnik chodzi ale na bardzo wolnych obrotach.... nie mam Zielonego pojęcia co to może być :(:(:(:(:(

Już nie wiem gdzie szukać problemu, świece wymienione dolot szczelny.... Pompę przerzucałem z drugiej mazdy oibawy bez zmian....

nie wiem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez Jacek176 » 19 gru 2009, 13:29

Tu nie ma co kombinować z odpinaniem i podłączaniem tego czujnika tylko trzeba go wymienić. Nawet jak okaże się, ze to nie to to, to koszt nie jest duży: ok. 25PLN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jaro23 » 29 gru 2009, 16:48

Witam!
dzis sprawdzilem sobie ponownie bledy
okazał się błąd numer 8
blad numer 09 – Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosferycznego* po wymianie czujnika temp. silnika zniknol

blad nr8 dlaczego on jest skoro kupiony zostal aparat i jest w niby w dobrym stanie
kupiony od " zbychu28 " mysle ze bubla nie sprzedał :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez maly1989 » 29 gru 2009, 22:17

Wykasuj błędy poprzez odłączenie akumulatora i przytrzymanie ok 20s pedału hamulca. Wtedy sprawdź błędy. Komputer zapamiętuje błędy i po wymianie wadliwej części należy skasować ecu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 22:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Postprzez jaro23 » 29 gru 2009, 23:23

robione kilkukrotnie bez zmian
choć dziś robiony reset i brak błędów a objawy te same
w czym może tkwić błąd wada?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323