Zakup używanego auta – Mazda CX-7 ER (2006 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez BEN » 7 gru 2009, 12:32

maler napisał(a):no w końcu jakieś emocje na forum o dieslu!

Przesadziłeś też nieco z tym "kopcącym traktorem", bo: 1. silnika prawie w ogóle nie słychać i w związku z tym nikt nie powie o nim, że jest klekoczący, 2. ma różne systemy, które powodują, że właśnie bardzo mało kopci...


Ja mówiłem ogólnie o dieslach. sam zapach ropy mnie odrzuca. i nikt mi nie wmówi ze diesel nie klekota. jezdziłem dieslami z najwyższej półki i fakt we wnętrzu nie słychać ale stojąc obok łatwo poznać ze w środku jest kopciuch a nie poczciwe benzynowe V8.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez jancio68 » 7 gru 2009, 13:08

maler napisał(a):...a nową wersję w benzynie zamówią jedynie maniacy i frajerzy.


Dziękujemy. Ta etykieta to z jakiego powodu?
Nie jestem entuzjastą klekotów, ale staram się nie obrażać zwolenników. Mamy tu już jeden trudny przypadek-tery. Ty chcesz go zawstydzić jak turboDYMOmen? <lol>
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez tery » 7 gru 2009, 14:55

jancio68 napisał(a):tery jest bardzo oszczędny w pisaniu o CR-V a wręcz przeciwnie o Cx-ie. Chyba nie dowiemy się za wiele.


Ty czegoś nie wiesz? Niemożliwe. Jak pisałem o CRV zwracano uwagę, żebym tyle nie pisał, nie piszę, też źle. Pojawili się pierwsi posiadacze CX-7 MZR-CD, auta ich zdaniem są dynamiczne i oszczędne...na trasie nie widać różnicy pomiędzy tym diesel'em a DISI... koledzy dzielą się wrażeniami więc ad rem...

jancio68 napisał(a):Mamy tu już jeden trudny przypadek


Weź wyluzuj gościu i daj sobie spokój.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez jancio68 » 7 gru 2009, 18:38

Tery daj znać jak dotrzesz. <lol> My tu wszyscy pękamy z zaciekawienia i zazdrości a ty nawet nie napisałeś, że ci go wydali w salonie. Szampana byśmy otworzyli. Oj niedobry tery... <lol>
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez MDO » 7 gru 2009, 23:00

Panowie, nie rozumiem waszych klotni. Jeden drugiego obraza nie wiadomo dlaczego.
Kazdy decyduje w odniesieniu do jego potrzeb. Nie rozni nas cena. Diesel i benzyna kosztuje tyle samo (mam na mysli CX oczywiscie). Decyzja glownie pochodzi z przebiegow. Mnie oczywiscie imponuja osiagi bezynowego silnika Mazdy CX7. Gdybym robil rocznie jakies 20000 nie kupil bym diesla. Ale biorac pod uwage fakt ze musze w ciagu roku zrobic ponad 40000 km w trasie, po autostradach europy, gdzie lece 140-150 km/h rozsadek bierze gore. Nazywam to rozsadkiem a nie tak jak niektorzy glupota. Dla mnie, w moim przypadku nierozsadnym byloby kupic benzyne i co 450 km tankowac 60l benzyny. Koszty paliwa bylyby od 1,5 do 2 razy wyzsze.
Ktos powiedzialby ze jak kogos stac na taka bryke to i stac na benzyne. Czy to napewno prawda? Mozna by powiedziec jak kogos stac na taka bryke to moze ja zmieniac co roku. Wiec po co dewagowac co lepsze. Zwlaszcza ze wiekszosc CX7 benzyna w Polsce pochodzi z importu z USA za cene duzo nizsza niz cena obecnego diesla kupionego w Polsce. Wiec roznice mozna smialo przeznaczyc na paliwo.
Nie pisze tego aby kogos obrazic ale aby pokazac ze rozne rzeczy mozna roznie interpretowac.
Tak wiec dajcie spokoj z tymi obrazami.
A co do kopcacego traktora to ja tez tak mowilem o innych gdy jezdzilem benzyna. Teraz ich przepraszam bo obecne diesle, zwlaszcza MAZDY to wysoka kultura.
PS.
Ostatnio jezdzilem sluzbowo Passatem i Tiguanem. Prawda Klekotaly. Wierzcie mi, Diesel Mazdy naprawde nie klekoce i z zewnatrz i w wewnatrz.
Tym ktorzy nadal nie wierza proponuje sie przejechac CX7 diesel.

Ale wrocmy do istoty tego forum.
Maler mozesz odniesc sie do moich obserwacji ktore opisalem w poprzedniej wypowiedzi odnosnie parametrow diesla zwlaszcza przyspieszenia? Jak sadzisz to sluszne spostrzezenia czy moze sie myle.
Mozemy powymieniamy sie naszymi spostrzezeniami bo odnosze wrazenie ze tak naprawde to malo kogo obchodzi na tym forum prawda o tym aucie.
Pisze tak bo do tej pory nikt nie byl laskaw odniesc sie do mych spostrzezen.
POZDRO.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 paź 2009, 14:20
Posty: 25
Auto: Mazda CX7 2.2MZRCD Performance

Postprzez jancio68 » 8 gru 2009, 00:07

MDO– czytamy z zaciekawieniem. Oprócz suchych testów nic nie wiemy o tym dieslu. Nikt tu nic nie opluwa. Maler się trochę zagalopował i powinien się uderzyć w maskę-ot co.
Przede wszystkim interesowało nas odczucia z jazdy posiadacza CX-a MZR-CD i jak na razie są pozytywne.
Jeżdżę benzyną DISI wersją EU i taki mi odpowiada. Na diesla nie zamieniam ale czytam z ciekawością. Przejechałbym się chętnie. Niestety mój najbliższy dealer będzie miał demo dopiero za tydzień-dwa.
Pieniądze niech sobie każdy sam decyduje na co wyda: dziewczynki, alkohol, papierosy, ruletkę czy benzynę. I za jaką kwotę kupi samochód.
Naszego przyjaciela tery już poznałeś. Chciał Cx-a a sprzedali mu Cr-v. Zbieżność symboli. Ale ma podobno w dieslu i dociera silnik. <jupi>
Chwal Cx-a oszczędnie i z umiarem bo nie nadążysz pisać i okaże się, że kupiłeś nie to co powinieneś i chciałeś a twój samochód to relikt przeszłości bez nadziei na przyszłość.
Dla mnie to też Cx.
Co ile km są rozpisane przeglądy?
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez Sevyoruum » 8 gru 2009, 01:01

MDO,
Czytam z zaciekawieniem jak Jancio, jednak nie odpisuje, gdyz nie mam wiedzy, by pisac o tym dieslu. Cieszy fakt, iz jestescie zadowoleni ze swoich aut. Osobiscie uwazam, ze jest to mniej wiecej tak jak myslalem- auto nie jest sprinterem do setki, ale mile zaskakuje na trasie. Wg mnie o to chodzi w dieslach, a to rynek wymusil ciagle zmagania inzynieryjne, aby diesel stal sie turbo dieslem, aby przyspieszal szybciej jak benzyna itp. To jest rozwoj, z czego wszyscy powinnismy byc zadowoleni. Jednak jak jakis producent zrobi dobrego diesla, ktory nie bedzie sprinterem, to taki jeden Pan z drugim Panem, ktorzy ogladaja przez pol zycia telewizje i co tam uslysza to slepo wierza, siedza przy kawie i marudza, ze to niemilosierne gowno.

Zycze spokojnego i bezawaryjnego uzytkowania Panowie.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez domin1979 » 8 gru 2009, 09:45

MDO może pokusisz się o jakieś testy elastyczności bo to mnie głownie interesuje. Oczywiście 0-100 przy okazji :P
Fajnie jakbyś ciachnął 60-100 i 80-120 na III (o ile pójdzie ;)) IV, V i VI biegu.
Jest darmowy programik np. GPS Speedometer
http://www.freewarepocketpc.net/ppc-dow ... meter.html
Chyba się nie doczekam w gazetach :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez MDO » 8 gru 2009, 09:58

Dzieki przyjaciele za kilka slow.
18 grudnia wyruszam moim CX do Polski.
Ciachne w trasie 2000Km za jednym razem to oczy napewno mi sie bardziej otworza.
Co do testow to sprobuje w przyszly weekend.

Przeglady sa rozpisane co 20000 tys. Jednak sprawa uzupelniania cieczy filtra nie jest jasna dla mnie.
Jedni pisza ze co ok 20000 km inni ze to zalezy od stylu jazdy.
Pozdrowka dla wszystkich Mazdowiczow i SZEROKOSCI.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 paź 2009, 14:20
Posty: 25
Auto: Mazda CX7 2.2MZRCD Performance

Postprzez maler » 8 gru 2009, 10:58

Oczywiście nie miałem zamiaru nikogo obrażać! :) <ganja>
Jeśli, ktoś tak się poczuł to wielkie PRZEPROSINY!!

Powinienem napisać:
...a nową wersję w benzynie zamówią jedynie fani tradycyjnych rozwiązań opartych o dobrze zaprojektowane silniki benzynowe lub osoby, które nie miały okazji porównać obu silników.

Co do sedna moim celem było zwrócenie uwagi na właśnie tą wypowiedź, dlatego, że to auto naprawdę jedzie. Jak już pisałem nie jestem w stanie porównać osiągów z DISI, ale ja czekałem na swoje auto 2 miesiące i powiem szczerze, że nie znalazłem w tym czasie rzeczowego testu, a te które czytałem były często sprzeczne.

Np. w Australii pisali o nim dobrze, jedynie wytknęli, że nie ma klimy z tyłu (cu u nas raczej nie ma aż takiego znaczenia), dziennikarze (np. Horodecki) z testów w Alpach pisali, że np. brakuje dołu.
No i z tym dołem okazało się, że jak przełączę na bieg szósty, przy 100 km.h, to silnik ma niecałe 1,5 obrotów, co wydaje mi się, że dużo za nisko. A autor narzekał, że mu wtedy "zwalnia" pod górę.

Ogólnie w żadnym teście nie znalazłem zdania: "silnik jest bardzo elastyczny, cichy i oszczędny – po prostu super". Chcę przekazać tą nowinę wszystkim którzy rozważają zakup tego samochodu – kupujcie tego diesla!

Co do pomiarów, chętnie zmierzę elastyczność – według metody, którą podał domin1979. Jeśli nie uda mi się zainstalować tego progamiku, to zmierzę według licznika.

MDO, jeśli chodzi o twoje uwagi, to mi maksymalnie pokazał chwilowe zużycie 70 l/100km (siedemdziesiąt).
Nie wiem czy ma jakieś blokady, czy nie, natomiast zauważyłem, że ciągnie dobrze od niecałych 2000obr do około niecałych 5000obr, czyli dosyć krótko. Nie mierzyłem przyśpieszenia do setki, może zrobię to dziś.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 12:53
Posty: 22
Auto: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD SPORT

Postprzez BEN » 8 gru 2009, 11:03

maler napisał(a):Oczywiście nie miałem zamiaru nikogo obrażać! :) <ganja>
Jeśli, ktoś tak się poczuł to wielkie PRZEPROSINY!!

Powinienem napisać:
...a nową wersję w benzynie zamówią jedynie fani tradycyjnych rozwiązań opartych o dobrze zaprojektowane silniki benzynowe lub osoby, które nie miały okazji porównać obu silników.

Co do sedna moim celem było zwrócenie uwagi na właśnie tą wypowiedź, dlatego, że to auto naprawdę jedzie. Jak już pisałem nie jestem w stanie porównać osiągów z DISI, ale ja czekałem na swoje auto 2 miesiące i powiem szczerze, że nie znalazłem w tym czasie rzeczowego testu, a te które czytałem były często sprzeczne.

Np. w Australii pisali o nim dobrze, jedynie wytknęli, że nie ma klimy z tyłu (cu u nas raczej nie ma aż takiego znaczenia), dziennikarze (np. Horodecki) z testów w Alpach pisali, że np. brakuje dołu.
No i z tym dołem okazało się, że jak przełączę na bieg szósty, przy 100 km.h, to silnik ma niecałe 1,5 obrotów, co wydaje mi się, że dużo za nisko. A autor narzekał, że mu wtedy "zwalnia" pod górę.

Ogólnie w żadnym teście nie znalazłem zdania: "silnik jest bardzo elastyczny, cichy i oszczędny – po prostu super". Chcę przekazać tą nowinę wszystkim którzy rozważają zakup tego samochodu – kupujcie tego diesla!

Co do pomiarów, chętnie zmierzę elastyczność – według metody, którą podał domin1979. Jeśli nie uda mi się zainstalować tego progamiku, to zmierzę według licznika.

MDO, jeśli chodzi o twoje uwagi, to mi maksymalnie pokazał chwilowe zużycie 70 l/100km (siedemdziesiąt).
Nie wiem czy ma jakieś blokady, czy nie, natomiast zauważyłem, że ciągnie dobrze od niecałych 2000obr do około niecałych 5000obr, czyli dosyć krótko. Nie mierzyłem przyśpieszenia do setki, może zrobię to dziś.


pisząc o braku dołu masz namyśli diesla czy disi?
Piszesz że kręcisz diesla do 5000 obr czy nie uważasz ze to za wysoko? wydaje mi się ze przy 5000 to on już wcale nie idzie. ale to moje zdanie oparte o inne diesle wiec mogę się mylić.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez domin1979 » 8 gru 2009, 11:42

BEN napisał(a):wydaje mi się ze przy 5000 to on już wcale nie idzie. ale to moje zdanie oparte o inne diesle wiec mogę się mylić.
Patrząc na stronę 5 tego wątku i wykres momentu to jest to raczej 1800-3500 tys. i tego bym się trzymał :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez MDO » 8 gru 2009, 12:33

U mnie obrotomierz jest do 6000 ale od 4500 zaczyna sie czerwona strefa wiec j krece go od 1500 gdy jade spokojnie na 6 biegu ok 90-100 km/h do jakichs 4000 -4200 obrotow max.
1500 to nie sa dane bardzo precyzyjne.

Pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 paź 2009, 14:20
Posty: 25
Auto: Mazda CX7 2.2MZRCD Performance

Postprzez maler » 8 gru 2009, 13:41

właśnie przejechałem i sprawdziłem, że ja kręcę maksymalnie do 4500 obrotów, a najlepiej zbiera się od 2000 do około 4000
Myślę, że trzeba się trzymać tego co napisał domin1979
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 12:53
Posty: 22
Auto: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD SPORT

Postprzez tery » 8 gru 2009, 14:54

domin1979 napisał(a):MDO może pokusisz się o jakieś testy elastyczności bo to mnie głownie interesuje. Oczywiście 0-100 przy okazji
Fajnie jakbyś ciachnął 60-100 i 80-120 na III (o ile pójdzie ) IV, V i VI biegu.


Mnie także interesują te dane MDO, gdybyś znalazł czas i chęci na sprawdzenie tej elastyczności, to z góry dziękuję.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez brii » 9 gru 2009, 18:18

domin1979 napisał(a):80-120 na III (o ile pójdzie )

Ach ta elastyczność diesli ;) :P

A tak serio to wydaje mi się, że 80-120km/h nie ma sensu nawet mierzyć na VI biegu – ten bieg raczej nie służy do przyśpieszania ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez domin1979 » 9 gru 2009, 18:27

brii napisał(a):A tak serio to wydaje mi się, że 80-120km/h nie ma sensu nawet mierzyć na VI biegu – ten bieg raczej nie służy do przyśpieszania oczko
W większości tak ale niektóre samochody mają mocniejszą 6-tkę (tak chyba jest u VW), będzie widać jak jest zestopniowana skrzynia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Globy » 18 gru 2009, 20:02

Test "siódemki" z dieslem na Onecie => http://moto.onet.pl/1590521,1,mazda-cx- ... ml?node=20

Testowana Mazda CX-7 została wyposażona w jednostkę 2.2 MZR-CD. 173-konny turbodiesel roztropnie obchodzi się olejem napędowym. W mieście zużycie paliwa nie przekracza 10 l/100km, natomiast w trasie wystarczy ok. 8,0-8,5 l/100km. Silnik bez większych problemów radzi sobie z napędzaniem 1,8-tonowego crossovera. Jednostce nie brakuje siły nawet na niskich obrotach, a sprawne rozpędzanie jest możliwe od 1600-1800 obr./min. Na przyśpieszenie do "setki" potrzeba 11,3 sekundy. 400 Nm trafia na wszystkie koła poprzez elektronicznie sterowany układ napędowy. Całość działa na tyle szybko, że nawet na ośnieżonej nawierzchni Mazda nie ma większych problemów z trakcją. O "białym szaleństwie" można jednak zapomnieć. Seryjnego systemu ESP nie sposób wyłączyć.

Obrazek
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Sebal » 22 gru 2009, 23:00

Witam!! W związku z tym że zamówiłem Mazde CX-7 z dieslem też cały czas poszukuje jakiś danych na temat tego samochodu. Znalazłem w końcu w Auto Bild Allrad porównanie Mazdy Cx-7 2,2 MZR-CD z Audi Q5 2,0 TDI i Kia Sorento 2,2 CRDI. Jeżeli chodzi o przyspiesznie do 100 (dane testowe) co chyba dla niektórych jest najważneijsze to wygląda to tak:
Audi Q5 – 10,6 s
Kia Sorento – 8,9 s
Mazda Cx-7 – 10 s ( w Auto Zeitung piszą nawet o 9 s do setki. Hmmm chyba troche przesadzili )

0-160 km/h
Audi Q5 – 30,8 s
Kia Sorento – 27,1 s
Mazda Cx-7 – 29,3 s

80-120 km/h 6 bieg
Audi Q5 – 12 s
Kia Sorento – 12,4 s
Mazda Cx-7 – 13,4 s
Niestety nie ma wyników co do innych biegów jeżeli chodzi o elastyczność ale jest podpis pod wynikami:"...Audi ciągnie lepiej niż Azjatyckie samochody ale tylko na 6 biegu. Wiąze sie to z długościami poszczególnych biegów'''"
Średnie testowe zużycie paliwa:
Audi Q5 – 8,5 l (wg audi 6,7 l)
Kia Sorento – 8 l (wg Kii 6,5 l)
Mazda Cx-7 – 8,1 l (wg mazdy 7,5 l)

hamowanie ciepłe / zimne ze 100 km/h:
Audi Q5 – 35,7 / 36,3
Kia Sorento – 38,4 / 38,9
Mazda Cx-7 – 34,6 / 35,9
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Sevyoruum » 23 gru 2009, 00:27

Bardzo ciekawe zestawienie. Nie ma jakiegos gdzie bylaby tez Honda CRV?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto