Jakie paliwo tankować do silników DiTD?
Mój kolega jest właśnie świeżo upieczonym właścicielem Mazdy 626 z 2001 roku z 110 konnym silnikiem Diesla DiTD. Przeczytał wiele opinii o tym, iż silnik ten (a w zasadzie pompa) jest wrażliwy na jakość paliwa. Nie znalazłem konkretnych tematów odnośnie tego jakie paliwo tankować do tego rodzaju silników, więc proszę o odpowiedź posiadaczy samochodów z tymi silnikami. Jakie paliwo i na jakich stacjach tankować? Wiem, że opinie są czasem dość mocno subiektywne, ale co sądzicie o tych trzech:
*Orlen Verva,
*BP Ultimate Diesel,
*Shell Diesel.
*Orlen Verva,
*BP Ultimate Diesel,
*Shell Diesel.
-
Ossy
Ossy zalewać na markowej stacji (nie od Pana Romka, ze zlewek z Zetora) i wszystko będzie OK. Paliwo właściwie wszędzie jest to samo... z doświadczenia polecam Shella i Neste. Na tej drugiej właściwie bez kolejek i sporo taniej... różnica w jakości – żadna. To po co przepłacać? no chyba że ktoś lubi zbierać te śmieszne punkty 

Tankuj Diesla, tylko i wyłącznie :-P
Ale poważnie, ja w swojej okolicy testowałem Orlen Verva, BP Ultimate i ostatnio Statoil Gold,
zwycięzcą został........
Orlen Verva, na tym paliwie silnik chodzi równo, i cichutko, tankowałem na BP i skończyło się na czyszczeniu wtryskiwaczy u Jaksy, a co do Statoila to silnik jakoś dziwnie głośniej klekocze,
Pozdrawiam,
Jak kolega Riki poniżej zauważył mam CiTD, sorry za ewentualne wprowadzenie w błąd, choć skoro mi Verva nie szkodzi to w przypadki DiTD tym bardziej
Ale poważnie, ja w swojej okolicy testowałem Orlen Verva, BP Ultimate i ostatnio Statoil Gold,
zwycięzcą został........
Orlen Verva, na tym paliwie silnik chodzi równo, i cichutko, tankowałem na BP i skończyło się na czyszczeniu wtryskiwaczy u Jaksy, a co do Statoila to silnik jakoś dziwnie głośniej klekocze,
Pozdrawiam,
Jak kolega Riki poniżej zauważył mam CiTD, sorry za ewentualne wprowadzenie w błąd, choć skoro mi Verva nie szkodzi to w przypadki DiTD tym bardziej
Ostatnio edytowano 3 gru 2009, 15:59 przez JohnnyB, łącznie edytowano 1 raz
..::Born To Rise Hell::..
wojtek85 napisał(a):a tak na marginesie to czym sie rozni citd od ditd
zasada wtyrsku c – commonrail a ditd – wtrysk bezposredni
jak mialem diesla to tankowalem na bp i orlen (tylko firmowych – ajencyjne staralem sie omijac) i tankowalem zwyklego diesla
verva, ultimate czy inne badziewie – palil 0,2-0,5 wiecej a roznicy w jezdzie nie bylo – szkoda kasy
nestle – OK
bartezm napisał(a):nestle – OK
A mnie tym zawsze straszyli, ze to zlo jest.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
a po czym poznac jaki mam silnik w dowodzie nic nie pisze czy mam ditd czy citd
sory ze odbiegam od tematu ale niechce nowego otwierac
a co do paliw to ja leje zwyklego diesla na bp albo na shelu i mi zajefajnie autko smiga
a co do paliw to ja leje zwyklego diesla na bp albo na shelu i mi zajefajnie autko smiga
wojtek85 napisał(a):a po czym poznac jaki mam silnik w dowodzie nic nie pisze
Ja mam w dowodzie TD
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD Active
taki masz
1,6 to jest silnik koncernu PSA taki sam jak w cytrynach, beukotach, fordach itd... i on ma system commonrail – w dowodzie tego nie ma
skoro tak naciskasz to roznica polega na tym iz w "starym systemie" pompa podawala cisnienie na wtryski a cd pompa tloczy do wspolnej szyny a z tad dopiero do wtryskow, no i cisnienia: 900 / 1800
to tak w wielkim skrocie – wiecej pewnie wie wujek google
To może zapytam tak: gdzie tankują właściciele Mazd z dieslem ze Szczecina i Ciechanowa (jeśli takowi są na forum)?
-
Ossy
Odnośnie tankowania w Ciechanowie to testowałem już różne stacje. Obecnie tankuję na stacji Delta ul. Niechodzka. Według mnie mają tam najlepsze ON. Silniczek pracuje elegancko no i spalanie też ok
-
misiek021981
Jeśli chodzi o tzw. "odczuwalny" wpływ paliwa na pacę silnika i osiągi to jak dla mnie lepsza praca (cichsza) i lepsze przyśpieszenia zauważyłem na Statoil Diesel Gold.
Jak do tej pory, żadne Vpowery , Ultimaty i Vervy nic nie wnosiły
, oprócz wyższych kwot przy kasie...
Oczywiście mówię to na przykładzie silnika 2.0 CD 143 KM DPF.
Jak do tej pory, żadne Vpowery , Ultimaty i Vervy nic nie wnosiły
Oczywiście mówię to na przykładzie silnika 2.0 CD 143 KM DPF.
- Od: 5 kwi 2008, 20:57
- Posty: 26
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 6
ES6 napisał(a):Jeśli chodzi o tzw. "odczuwalny" wpływ paliwa na pacę silnika i osiągi to jak dla mnie lepsza praca (cichsza) i lepsze przyśpieszenia zauważyłem na Statoil Diesel Gold.
Ostatnio zalałem sobie cały bak i auto o dziwo wg. wskazań komputera spaliło mi o ok 0,6l mniej na 100km. Ale nie wiem czy to zasługa paliwa czy wymienionego dzień wcześniej termostatu.
A tak na poważnie najlepiej tankować tam gdzie jest wypróbowane paliwo – a w trasie to na markowych.
Riki napisał(a):Ossy zalewać na markowej stacji (nie od Pana Romka, ze zlewek z Zetora) i wszystko będzie OK.
Ja przez całe wakacje te i poprzednie lałem paliwo przeznaczone do maszyn rolniczych – raz było z Lotosu, raz z Orlenu i moim zdaniem jakościowo było lepsze od tych z niektórych stacji – nawet firmowych.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Udesky napisał(a):a przez całe wakacje te i poprzednie lałem paliwo przeznaczone do maszyn rolniczych
ojjj.. to była przenośnia
Riki napisał(a):dziś zatankowałem i robię testy oczko
I jak, cos juz wiesz?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości