Obroty podczas zmiany biegów – Ten typ tak ma :)
Barthek1983 4000zł daje i biore.....A na poważnie to sprawdzałeś kabelki od przepływomierza?
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
steven napisał(a):zrozumiałem, że za bardzo nie wiesz o czym piszesz...
możliwe .... ,problem chyba z xedosem 6 ?
steven napisał(a):lbo się nie wie i przez tą niewiedzę zazwyczaj psuje kolejne, dobrze działające podzespoł
wiesz co nie pamiętam żebym coś popsuł w samochodach którymi się zajmuję a robiłem kilka przekładek silników i skrzyń biegów ,remont kapitalny KL-a ,przekładkę z nowszego anglika xedosa6 na starszą budę i jakoś dałem radę łącznie z przedłużaniem wiązek i jak na razie po prawie dwóch latach wszystko działa ,zakładałem dwie instalację SGI do v6 i o dziwo obydwa autka kręcą kolejne kilometry w sumie bez większych problemów ,a w tej chwili składam jedną mx-6 2,5v6 od prawie najmniejszej śrubki i mam nadzieję że będzie jeździć a jak nie to zgłoszę się z tym problemem na forum albo do Ciebie
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):już tutaj robić Bartkowi śmietnika
to w końcu mu pomóż – napisz coś co może pomóc mu rozwiązać problem, tylko coś co ma wspólnego z tematem i jest logiczne
pawelc napisał(a):a elektryka w tych autach pomimo że wygląda na skomplikowaną jest w miarę prosta i niezawodna
a to prawda, tylko mechanicy ją psują – jak sam Bartek napisał po
wymianie uszczelek zaczął pojawiać się ten problem...
Poza tym ja nie chcę absolutnie podważać Twoich kompetencji, tylko chyba chciałeś pomóc a nie przeczytałeś całego wątka i stąd to nieporozumienie, albo Ci się spieszyło

pawelc napisał(a):zakładałem dwie instalację SGI do v6 i o dziwo obydwa autka kręcą kolejne kilometry w sumie bez większych problemów
Gratuluję
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
konrad278 napisał(a):sprawdzałeś kabelki od przepływomierza?
Nie sprawdzałem, ale po odpięciu go auto inaczej pracuje i komp wyrzuca błąd przpływki.
pawelc napisał(a):a jak chcesz Barthek1983 przyjeżdżaj do mnie nie gwarantuje że naprawię ale na pewno będę wiedział więcej jak zobaczę autko na żywo i przejadę się nim ...
Nie ma sprawy pawelc trochę daleko mam do Ciebie, ale postaram się wybrać jak nic tutaj w okolicy nie zdziałam – dam znać na PW.
steven napisał(a):oczywiście jeżeli chcesz przyjechać to wsiadaj w samochód i przejeżdżaj... jeżeli chodzi o elektrykę to mogę po koleji wszystko posprawdzać, ale czy to rozwiąże problem, nie wiem
Chcę
PS. chłopaki take it easy to tylko kupa blachy, ale jak bardzo ją lubię
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
steven napisał(a):oczywiście jeżeli chcesz przyjechać to wsiadaj w samochód i przejeżdżaj... jeżeli chodzi o elektrykę to mogę po koleji wszystko posprawdzać, ale czy to rozwiąże problem, nie wiem
Byłem u stevena wczoraj, siedzieliśmy nad autem do północy. Posprawdzał wszystko co możliwe, wszystkie parametry czujników i innych pierdół – okazuje się, że działą prawidłowo.
Nie sprawdzaliśmy jeszcze tylko kompa w Xedzie samego w sobie.
PS. dzięki steven raz jeszcze za poświęcony czas i pomoc.
Eh... co za złom na kółkach
Jeśli autem jedziemy np. na 1 biegu i mam ok. 3tys obr/min to po odpuszczeniu gazu do jakiego poziomu powinny zejść? U mnie schodzą do ok. 700obr/min a wyraźne hamowanie czuć od ok. 1700obr/min. Czy przypadkiem nie powinny schodzić do ok. 1100obr/min na biegu i nie niżej ?
Tak mocno hamuje silnikiem jakbym wciskał hamulec dodatkowo... a hamulce są ok
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
nie rozumiem troche tego... przeciez hamowanie silnikiem nie zalezy od komputera.... tak czy siak komputer chwile (czas mierzony w milisekundach) po odpuszczeniu nogi z gazu zamyka wtryski dopoki obroty nie zejda do poziomu 900-1000rpm. Wiec to nie moze byc tak ze przez osprzet auto hamuje silnikiem szybciej lub wolniej, to jest niemozliwe.... tak czy siak wtryski zawssze sa odciete
wiec jakim cudem od kompa moze zalezec jak szybko auto hamuje silnikiem ?
btw, zeby bylo jasno, i dla informacji dla kolegi wyzej, komp otwiera wtryski przy 1000rpm przy hamowaniu silnikiem ale obroty spadaja do 800-700.

wiec jakim cudem od kompa moze zalezec jak szybko auto hamuje silnikiem ?
btw, zeby bylo jasno, i dla informacji dla kolegi wyzej, komp otwiera wtryski przy 1000rpm przy hamowaniu silnikiem ale obroty spadaja do 800-700.
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Dzięki soul za podpowiedź.
Ale mam takie czysto lamerskie pytanie – co odpowiada za hamowanie silnikiem?
Czemu na wypiętym TPS hamuje dużo wolniej – tak jak powinien?
Ale mam takie czysto lamerskie pytanie – co odpowiada za hamowanie silnikiem?
Czemu na wypiętym TPS hamuje dużo wolniej – tak jak powinien?
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
bo moze komputer podaje paliwo wtedy ? a nie powinien i wydaje Ci sie ze jest tak jak powinno byc... nie mam pojecia w sumie za co odpowiada szybkosc hamowania silnikiem. przeciez nic w silnik sie wtedy nie spala... a nie masz moze za mocno naciagnietej linki gazu? masz na niej luz ?
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
soul napisał(a):bo moze komputer podaje paliwo wtedy
Czy jeśli będzie podawał to auto będzie szybciej hamować silnikiem?
Sprawdzaliśmy ten manewr na luzie – listwa po odjęciu gazu nie podaje paliwa, zaczyna znowu jak obroty schodzą do około 1200obr/min. Na biegu po odjęciu nogi z gazu podaje paliwo cały czas. Test robiliśmy na oscyloskpie.
soul napisał(a):a nie masz moze za mocno naciagnietej linki gazu
Raczej nie, ponieważ po odłączeniu TPS-u obroty opadają powoli i nie hamuje tak mocno silnikiem.
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Barthek1983 napisał(a):Na biegu po odjęciu nogi z gazu podaje paliwo cały czas.
nie powinna ....
Barthek1983 napisał(a):Raczej nie, ponieważ po odłączeniu TPS-u obroty opadają powoli i nie hamuje tak mocno silnikiem.
a wtedy sprawdzaliscie czy listwa podaje paliwo przy odpietym TPS?
..............................
gdzies mialem taki schemat ECU mazdy ww ktorym podane sa czujniki ktore wplywaja na fuel CUT-OFF przy hamowaniu silnika w mazdzie, zaraz to znajde.
Ostatnio edytowano 8 gru 2009, 11:31 przez soul, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Tu muszę poczekać na stevena bo nie pamiętam 
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

do sprawdzenia,
– czujnik polozenia biegu neutralnego
– czujnik sprzegla
– TPS (wykluczamy bo podobno zmieniales)
– czujnik pedalu hamulca
– czujnik temp. cieczy chlodzącej
(po mojemu kierowalbym sie ku sprwadzeniu czujnikow biegu neutralnego i sprzegla)
jezeli do silnika podawane jest paliwo podczas hamowania silnikiem to nie wykluczone ze moze to miec dziwny wplyw na szybkossc jego hamowania
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
soul napisał(a):a wtedy sprawdzaliscie czy listwa podaje paliwo przy odpietym TPS?
Na odpiętym również podawała.
wiesiek5 z Dębicy podpowiedział mi, że będą podawały sygnał nawet po zdjęciu nogi z gazu. Dodatkowo on cały czas obstawia silnik krokowy, ja również, ale czemu w innych pracował prawidłowo a u mnie źle?
Dziś pdjadę może do gazownika, podepnie się pod instalację i zobaczę co się dzieje na benzynie.
soul napisał(a):do sprawdzenia...
steven sprawdził (elektrycznie) wczoraj wszystkie te czujniki i wg. danych serwisowych wszystkie działąją prawidłowo
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Barthek1983 napisał(a):wiesiek5 z Dębicy podpowiedział mi, że będą podawały sygnał nawet po zdjęciu nogi z gazu.
ale po co
jezeli beda podawc to nie wystepuje wtedy wogole zjawisko hamowania silnikiem .....
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
soul napisał(a):jezeli beda podawc to nie wystepuje wtedy wogole zjawisko hamowania silnikiem .....
dokładnie jak mówisz, tylko wytłumacz, dlaczego wtedy samochód hamuje
bo jak dla mnie to magia
Ja też całe życie wiedziałem, że po zdjęciu nogi z pedału gazu na biegu jadąc jakąś prędkością silnik nie podaje paliwa, tzn. np. w Fordzie następowało to po chwili, aby nie było szarpnięcia... u mnie – mam podpięty komputer po wtrysk i widzę kiedy coś podaje a kiedy nic i przy 1700rpm na wtryskach pojawia się już sygnał, mały bo mały ale się pojawia – służy to temu, żeby nie schamował właśnie tak szybko
Ale u Barthka1983 jest inaczej, na biegu, po puszczeniu pedału gazu silnik dostaje paliwo... więc dlaczego to go hamuje
A co dziwne u mnie na luzie nie ma odcięcia
Teraz 3. sprawa. Czujniki które wymieniłeś działają prawidłowo (poza czunikiem hamulca, jego nie sprawdziałem, ale skoro ma światła stopu to chyba działa.. chociaż nie, przecież może być problem tylko przy samym komputerze, jeżeli komputer czytałby, że jest wciśnięty hamulec, to spowalnia dodatkowo pracę silnika, tak aby ten nie stawiał oporu hamowaniu...
Ma ktoś z was ładną instrukcję jak po koleji dostać się do pinów komputera...
Czujnik sprzęgła i biegu działa prawidłowo
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven napisał(a):Ale u Barthka1983 jest inaczej, na biegu, po puszczeniu pedału gazu silnik dostaje paliwo... więc dlaczego to go hamuje pytajnik to jest dla mnie absolutnie niezrozumiałe usmiech
zaznaczam jeszcze raz ze nie powinien dostawac paliwa!!!.....
a dlaczego hamuje ? bo widocznie nawet jezeli dostaje tyle (malo) tego paliwka (DAwka opodwiednia dawce paliwa na biegu jalowym) to nie ma sily zeby cokolwiek z tym zrobic...
jako ciekawostke dodam! ze w jednymy przypadku ZDROWE auto (KF) dostaje paliwo przy hamowaniu silnkiem – kiedy wlaczona jest klima ... jezdzac xxxx km z lapkiem i obserwujac wtryski mam juz jakas tam wiedze i wlasnie gdy klima dziala komp mimo wszystko podaje paliwo podczas hamowania zeby silnik nie wytracal tak szybko predkosci.
steven napisał(a):Ja też całe życie wiedziałem, że po zdjęciu nogi z pedału gazu na biegu jadąc jakąś prędkością silnik nie podaje paliwa, tzn. np. w Fordzie następowało to po chwili, aby nie było szarpnięcia... u mnie – mam podpięty komputer po wtrysk i widzę kiedy coś podaje a kiedy nic i przy 1700rpm na wtryskach pojawia się już sygnał, mały bo mały ale się pojawia – służy to temu, żeby nie schamował właśnie tak szybko usmiech
zerknij na obrazek(wykres) zalaczaony przeze mnie wyzej, tam masz LOG czasów wtrysku benzyny przy schodzeniu z obrotow i hamowaniu silnikiem, od jakies 6000rpm do 1000rpm.
Ostatnio edytowano 8 gru 2009, 12:54 przez soul, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
soul napisał(a):przeciez dalem CI na obrazkach dwa dowody
Przepraszam, ale nie wyświetlają mi się obrazki na tym kompie – sprawdzę wieczorem w domu.
PS. dorwałem innego kompa i już widzę
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
soul a możesz sprawdzić, kiedy jeszcze podczas hamowania silnikiem wtryski dostają paliwo u Ciebie, chodzi mi o to, czy jak naciśniesz lekko hamulec to czy wtryski zaczną działać
chociaż KF i V6 to jest jednak inny silnik...
więc Mazda mogła coś sobie wymyślić innego
wątpliwe, ale skoro Wiesiek mówi, że wtryski powinny dostać, inny znajomy też mówi, że to zależy i czasem też mogą dostać, to nie możesz opierać całej motoryzacji na przypadku KFa
PS żeby było jasne, to u mnie też wtryski stoją w miejscu jak się odpuści gaz na luzie
PS żeby było jasne, to u mnie też wtryski stoją w miejscu jak się odpuści gaz na luzie
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven napisał(a):chociaż KF i V6 to jest jednak inny silnik...
nei rozumiem Cie, KF to kod silnika a V6 to oznaczenie jego "budowy" ...
nie chce tutaj burzyc autorytetow Wieska czy tam kogos tam, ale ja jestem na 100% przekonany w w przypadku silnikow K-series wtryski sa obcinane na 0,0ms przy hamowaniu silnikiem. Przeciez przytoczylem nawet zdjecie z serwisowki mazdy i wykresy. I tego zdania nie zmienie , niestety – uparty jestem.
steven napisał(a):więc Mazda mogła coś sobie wymyślić innego
u bartka i w mojej mazdzie pracuja identyczne silniki – KF
steven napisał(a):soul a możesz sprawdzić, kiedy jeszcze podczas hamowania silnikiem wtryski dostają paliwo u Ciebie, chodzi mi o to, czy jak naciśniesz lekko hamulec to czy wtryski zaczną działać pytajnik
oczywiscie, dzisiaj to moge sprwadzic.
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
soul napisał(a):nei rozumiem Cie, KF to kod silnika a V6 to oznaczenie jego "budowy" ...
pewnie że tak, ale dlaczego Twoje KF czytałem jako FS
soul napisał(a):Przeciez przytoczylem nawet zdjecie z serwisowki mazdy i wykresy. I tego zdania nie zmienie , niestety – uparty jestem.
u mnie jest silnik FE3 i też mam tak jak ty, w passacie też tak jak mi wiadomo, aczkolwiek właśnie parę osób, które uważam za wyrocznie mówią, że różnie to potrafi bywać
soul napisał(a):oczywiscie, dzisiaj to moge sprwadzic.
dzięki
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6