Drży kierownica podczas hamowania i szybkiej jazdy.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez wojtek fary » 5 gru 2009, 18:49

moze ktos zna przyczyne tarcze i klocki wymienilem nic niepomoglo
wojtek fary
 

Postprzez czesław1 » 5 gru 2009, 19:00

Klocki i tarcze nowe,? mogą być luzy na układzie kierowniczym , żle wyważone koła ,
Początkujący
 
Od: 12 paź 2011, 20:22
Posty: 8
Skąd: Brodnica

Postprzez wojtek fary » 5 gru 2009, 19:11

maly luz jest tylko na swozniu lewym a kola wymienilem na zimowki i nic sie niezmienilo
wojtek fary
 

Postprzez alf28 » 5 gru 2009, 20:05

1.w czasie hamowania to zmień tarcze
2.w czasie jazdy doważ koła
3.zacznij o doważenia
4. zlikwiduj luzy
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez rafal_ldz » 5 gru 2009, 21:52

mogą być zwichrowane tarcze (mogło dojść do przegrzania i gwałtownego schłodzenia np. po wjechaniu w kałużę lub czasem wystarczy kilka razy mocniej wyhamować z większej prędkości i takie coś się pojawia), co powoduje bicie, można je spróbować przetoczyć, jeśli są w miarę nowe, albo kupić nowe ;)
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez dgolf » 5 gru 2009, 22:26

U mnie winne były, a raczej była opona. Na wyważarce 0,0 a powyżej 120 cała deska drżała. Pomogło ruszenie z piskiem kilka razy i bieżnik się wyrównał.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez Veetec » 11 gru 2009, 10:40

Miałem problem z biciem przy hamowaniu (GF 2001, 2.0, 136KM)
Wymieniałem i toczyłem tarcze (nie raz i nie dwa ...), wymieniłem amory (bo i tak przyszedl na nie czas), wymieniłem piasty, sprawdzalem na pożyczonych kołach i nic, wciąż to samo.

Z problemem uporalem sie przypadkowo ...

Po wymianie amotyzatorow wymienilem jeszcze pare innych rzeczy w przednim zawieszeniu. Nie zrobilem tego na raz ale po kolei i stąd wiem co pomogło – a mianowicie tylne tuleje przednich wahaczy czyli t.zw. "motyle".
Problem bicia przy hamowaniu jak ręką odjął. Od wymiany minęło pół roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez steven » 11 gru 2009, 11:10

Veetec czyli odpowiedź, usunąć luzy w drugim poście ( Czesława) rozwiązuje temat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Veetec » 11 gru 2009, 11:28

steven napisał(a):Veetec czyli odpowiedź, usunąć luzy w drugim poście ( Czesława) rozwiązuje temat :)


Tak i nie.
Sformulowanie "usunąć luzy" jest dosyc ogolne. Poza tym ten post mowi o luzach w ukl. kierowniczym a ja wskazuje na ukl. zawieszenia i wskazuję co konkretnie pomoglo. Luzy mogą byc jeszcze w kilku innych miejscach.

A moj przypadek jest o tyle specyficzny, że:

1. badanie tych tulei u Jaksy nie wskazywalo luzu – ale ja sie troche uparłem na ich wymiane – i nie chodzilo o szukanie przyczyny bicia przy hamowaniu tylko zupelnie czegos innego

2. machanicy od Jaksy sami sa zdziwieni, ze wymiana tych tueli zlikwidowala bicie przy hamowniu (a przy okazji zlikwidowala takze inny problem – ten dla ktorego je wymienilem).

Wymiana tych tulei to dosyc prosta, szybka i niezbyt droga zabawa ale nalezy po tym ustawic geo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez steven » 11 gru 2009, 13:03

Veetec nie wiem, dla mnie to oczywiste... a czemu u Jaksy tego nie wykryli, to nie wiem... w każdym razie gratuluję wytrwałości :)

a co do bicia, ściągania i tym podobnych rzeczy, to przede wszystkim luzy i to w całym układzie zarówno zawieszenia (również amorki – ja widziałem samochód w którym po wymianie wszystkich gumek były luzy, a okazało się, że amortyzator nie był dokręcony od góry <hahaha> ) jak i kierowniczego :) chociaż tutaj bicie by raczej nie wystąpiło... no i sprawdzić wypadałoby tarcze :) chociaż jak ktoś kupi porządne to raczej się nie krzywią... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Grzyby » 11 gru 2009, 16:26

chamowania

Od chamowania są chamy, w przypadku zwalniania mamy do czynienia z hamowaniem.
Proszę o poprawienie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez adrian626 » 9 sty 2017, 11:30

mialem to samo,myslalem ze cos z ukladem kierowniczym,jakies drazki czy cos a to opona była walnięta,trzesło jak targancem od kosiarki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2017, 16:44
Posty: 33
Skąd: Podkarpacie RDE
Auto: Mazda 626 V GF 2.0DITD po lifcie, 2002r 81KW,110 KM,HATCHBACK250000 km,Średnie spalanie (cykl mieszany) 5,2 l/100kmSpalanie w trasie (na autostradzie) 4,5 l/100km,Opony podstawowe 195/60 R15,aktualnie jeszcze corolla e9 1989r 1.8D ,poprzedni samochód; honda accord 2.0TD 1997 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6