Przygasanie silnika przy hamowaniu/wciśnięciu sprzęgła

Postprzez Gość » 20 sty 2004, 10:43

Witam,

Mam problem z silnikiem w mojej mazdzianie. Jak sie nagrzeje to przy hamowaniu przygasa (tzn. obroty spadaja na poziom 200-300 obr/min). Ten sam efekt udaje mi sie uzyskac jak na postoju wciskam sprzeglo i wrzucam bieg. Dzieje sie to tylko jak silnik jest nagrzany, na zimnym nie.

Silnik to 1.6 16v.

Bede wdzieczny za jakies info. Moze ktos spotkal sie z podobym problemem.

Pozdrawiam,
Przemek
Gość
 

Postprzez xXx » 20 sty 2004, 15:47

Najpierw radziłbym poczytać troszkę forum, bo było wiele postów na ten temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez tomekrvf » 31 sty 2004, 22:33

Sprawdź czy działa zestyk sprzęgła. Powinien być przy pedałach. Jeżeli jest zepsuty i w czasie hamowania wciskasz sprzęgło to samochód będzie przygasał. Doraźna naprawa to zwarcie kabli. Nowy do 626 w maździe kosztuje ok 50zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Gość » 4 lut 2004, 18:39

na wczorajszym badaniu technicznym okazalo sie ze mam przewalona trzykrotnie norme weglowodorow w spalinach. Wiec albo padl katalizator albo ktorys z elementow odpowiadajacych za skladanie mieszanki. Byc moze opisany przezemnie problem wynika wlasnie z tego. Okaze sie w najblizsza sobote...
Gość
 

Postprzez marcing » 10 lut 2004, 17:48

Mialem te same objawy w 626 GE. Próbowałem ustalić powód przez 1,5 roku. Dziesiątki warsztatów, komputery, odłączanie zderzaka przepustnicy. W końcu jeden z fachowców wpadł na pomysł aby przeglądnąć wiązkę od kompa. Jeden z przewodów miał gdzies zwarcie i silnik krokowy nie podtrzymywał obrotów. Może warto by tam zaglądnąć.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2004, 17:14
Posty: 44
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: 626 GE 1992

Postprzez Gość » 2 mar 2004, 17:44

Bylem w serwisie. Stwierdzili, ze jest zepsuty przeplywomierz oraz nie dziala sonda lambda :–(

Pozdrawiam,
Przemek
Gość
 

Postprzez Andy » 28 kwi 2004, 13:07

Czasami podczas jazdy kiedy, zaczynam hamować obroty mojego samochodu spadają praktycznie do zera. Po chwili odbijają do normy.
Jaka może być tego przyczyna i czy można coś na to poradzić?[/b]
Nie mam gazu.
Poziom płynu chłodnicy jest ok.
Ostatnio edytowano 30 kwi 2004, 17:59 przez Andy, łącznie edytowano 1 raz
Andy
 

Postprzez Paweł » 28 kwi 2004, 13:32

Obroty spadaja rozumiem po wysprzegleniu, podczas hamowania silnikiem? Moze sprawdz przelacznik pedalu sprzegla.

Tutaj masz bardzo podobny, o ile nie identyczny temat:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/960)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez fachura » 28 kwi 2004, 17:59

witam czy samochód posiada instalację gazowa.FACHURA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 20:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Postprzez Smirnoff » 28 kwi 2004, 19:12

Więcej szczegółów please...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez ross » 29 kwi 2004, 00:30

Jeśli masz instalacje .. Dzieje sie to samo co u mnie najlepiej jak podłaczysz ją do kompa,ja właśnie szukam takiej stacji aby to zrobili.A jaka masz instalke??Bo jeden z mechaników wypowiedziała się tak na ten temat: Że jak masz zwykłą instalke (bez kompa) to samochód potrafi się zalewać gazem ,a druga rzecz gaz zaczyna mieszać w kompie benzynowym .Powiedział mi że można mu wgrać nowy program ,i to powinno przejść ,to sa właśnie te tanie instalki.Mnie już hu.... strzela.Nie wiem czy masz instalke ale objawy masz takie jak ja.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2003, 16:01
Posty: 35
Skąd: Bochnia
Auto: Audi A6 Avant 2.5 TDI

Postprzez Andy » 30 kwi 2004, 16:21

Andy napisał(a):Czasami podczas jazdy kiedy, zaczynam hamować obroty mojego samochodu spadają praktycznie do zera. Po chwili odbijają do normy.
Jaka może być tego przyczyna i czy można coś na to poradzić?[/b]

P.S.
Nie posiadam istalacji gazowej.
Andy
 

Postprzez MarcinS » 30 kwi 2004, 16:31

sprawdź poziom płynu w chłodnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2003, 00:04
Posty: 144
Skąd: Skarland
Auto: 323F BJ 1,8 16V '99

Postprzez fachura » 30 kwi 2004, 17:33

witam wyczyść dkładnie przepustnicę i jeszcze jedno czy ktoś kiedyś regulował ci nastawy przepustnicy to taka mała śrubka do podbicia obrotów to jest ważne napisz.pozdrawiam.FACHURA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 20:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Postprzez Gr00bY » 30 kwi 2004, 17:50

Silniczek krokowy? :|
Potrzebne oponki albo całe autko? Priv....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2004, 12:24
Posty: 64
Skąd: W-wa (WU)
Auto: 626 GE FP, iVT

Postprzez ross » 30 kwi 2004, 18:58

Spróbuj dolać płynu tak jak mówi MarcinS.Też słyszałem na ten temat coś tam że może robić problem ale nie wiem czy to pomoże ,najlepiej podłącz samochód pod kompa i jak jest walnięty silniczek krokowy to to wyjdzie ,a jak coś innego to też
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2003, 16:01
Posty: 35
Skąd: Bochnia
Auto: Audi A6 Avant 2.5 TDI

Postprzez Jaksa » 30 kwi 2004, 19:39

Jak jest mało płynu to obroty głupieją ale raczej do gory ze względu na urządzenie rozruchowe które jest bez plynu ( zimne ) a w tym przypadku to można sprawdzić układ dolotowy czy jest szczelny lub zapodać tester NGS ale to tylko serwis
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez finarfin » 28 lis 2009, 17:51

Witam. Mam podobny problem z Mazda MX-3. Podczas jazdy wciskam sprzeglo, albo wrzucam bieg na luz. Samochod toczy sie swobodnie, obroty spadaja do ok 1100-1200. Czyli wszystko ok. Tylko, ze teraz jesli wcisne hamulec to obroty nagle spadaja do 700 i podnosza sie do 1500, spadaja i podnosza sie (faluja). Dzieje sie tak z czestotliwoscia ok 1 cyklu na sekunde az do zatrzymania samochodu.

– Na postoju obroty stabilne ok. 800.
– Silniczek krokowy jest w porzadku, bo po wlaczeniu odbiornikow pradu, klimatyzaji itp, obroty delikatnie podnosza sie i stabilizuja.
– Czyszczona przepustnica i krokowiec
– Ustawiony TPS zgodnie z instrukcja
– Serwo hamulca w porzadku. Hamulec nie wpada w podloge. Nic nie syczy.

Zauwazylem jedynie ze problem znika kiedy wkrece do konca srube regulacji wolnych obrotow. Tzn zamykam calkowicie doplyw powietrza. Obroty sa wtedy za niskie ok 600, ale nie ma problemow z falowaniem.

Dodam jeszcze, ze to sie dzieje tylko na bardzo rozgrzanym silniku. Uklad chlodzenia odpowietrzony, przeplywomierz przeczyszczony, zmienione swiece, filtry, i nowe kable WN , komputer nie pokazuje zadnych bledow.

Dzieki za odpowiedz.
finarfin
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323