BOA w Miacie

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Gib » 28 lis 2009, 00:34

http://cgi.ebay.co.uk/MAZDA-MX5-Coswort ... 23040270c1

Mam mieszane uczucia, na wprost może i tak, ale coś mi się wydaje, że handling to jednak sporo ucierpiał. Wiadomo że V6 będzie cięższe od oryginalnego R4 ale akurat silnik BOA firmy Cosworth to jest mega ciężki kloc. Żartuje się nawet, że wytwarza własne pole grawitacyjne. Moc 240 KM nie powala. Silnik dość kłopotliwy w serwisowaniu.

Taka ciekawostka że się da, połączyć forda z mazdą nie tylko robiąc MX-6.

Gdyby tam siedział YB ze sierry/escorta to co innego.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez check » 28 lis 2009, 15:33

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez cwaniaq » 28 lis 2009, 17:12

Gibsong napisał(a):że handling

polglish pełną gębą hahaha
[url=http://www.wszystkodokuchni.pl]Akcesoria meblowe – zawiasy, prowadnice, tandembox, systemy drzwi przesuwnych, BLUM PEKA SEVROLL SIBU GTV SIRO[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 13:47
Posty: 193
Skąd: Białystok

Postprzez Gib » 28 lis 2009, 20:23

check
LS to jest lekki silnik w porównaniu do BOA
cwaniaq
Ty widzisz problem ja nie
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez bazyl wspaniały » 2 gru 2009, 01:31

Z taką masą na przedniej osi, z napędem na tył to musi być mega podsterowne chyba.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez radzi89 » 2 gru 2009, 10:44

bazyl wspaniały

A nie bedzie nadsterowne?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Barthez » 2 gru 2009, 15:43

radzi89 napisał(a):A nie bedzie nadsterowne?

bedzie i to mocno ;)

ps
radzi – jak tam twoje mody?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Gib » 2 gru 2009, 18:23

będzie podsterowne, uślizg wymuszany gazem tu nie ma nic do rzeczy, ciężki przód będzie ciągnął auto na zewnątrz zakrętu.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Bimbak » 2 gru 2009, 19:21

Gibsong napisał(a):będzie podsterowne, uślizg wymuszany gazem tu nie ma nic do rzeczy, ciężki przód będzie ciągnął auto na zewnątrz zakrętu.

dokładnie, z taką masą z przodu przy zawracaniu i wdepnięciu gazu na koniec manewru zawrócimy dodatkowo jeszcze z 4 razy ale w zakręcie to auto przy każdej normalnej korekcie toru jazdy czy to za pomocą kiery czy gazu auto wystrzeli na wprost.
W tym aucie czasem nawet 4 gary to aż nadto.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Max89 » 2 gru 2009, 21:53

Czytałem gdzieś, że można nawet wsadzić v8 i nie będzie to wcale tak bardzo wpływać na prowadzenie auta. Nie pamiętam szczegółów, ale rozkład masy zmienił się bardzo niewiele. Z tym, że nie wiem jaką masę miał ten v8. Może nie był aż tak ciężki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 13:52
Posty: 36
Skąd: Wa-wa/ B-stok
Auto: Były Mx-5: NB '00 i NC '06

Postprzez bazyl wspaniały » 2 gru 2009, 22:13

Gibsong napisał(a):będzie podsterowne, uślizg wymuszany gazem tu nie ma nic do rzeczy, ciężki przód będzie ciągnął auto na zewnątrz zakrętu.

to właśnie miałem na myśli :) , ale ja się nie znam, ja mam przód napęd i dopracowany emerytstajl ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Gib » 2 gru 2009, 23:14

W pełni aluminiowe silniki (blok + głowica) nie zepsują balansu auta, takim silnikiem jest właśnie V8 z Corvetty C5 i C6, natomiast silnik ze Scorpio 24v to jest prawdziwa waga ciężka, nie potrafię przytoczyć danych ale w sierce gdzie te silniki się wkłada to jest jakieś +100kg względem 8V DOHC.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Bimbak » 3 gru 2009, 12:05

Gibsong napisał(a):W pełni aluminiowe silniki (blok + głowica) nie zepsują balansu auta, takim silnikiem jest właśnie V8 z Corvetty C5 i C6

Mimo wszystko popsuje balans. Akurat LS jest bardzo lekki jak na V8 jednak 220kg (lub 206 z autmatem) to nadal sporo więcej niż waży np KL-ZE z kompletnym układem wydechowy ale bez przekładni (176kg) który też nie najlżeszym silnikiem.
www.corvetteactioncenter.com napisał(a):I was able to get the weight of the 1996 LT1/LT4 engines from GM Powertrain, but as was relayed to me in the email, they may not be 100% accurate. Here they are:

For the 1996 LT1 and 1996 LT4:

LT1 Mass: 785.3 lbs (356.2 kg)
LT4 Mass: 1003.5 lbs (455.2 kg)

For the 2001 LS1 and 2001 LS6:

LS1 Total Dressed Engine Weight: Auto. – 457.6 lbs. (208 kg); Manual – 497.2 lbs (226 kg)
LS6 Total Dressed Engine Weight: (Manual only) – 497.2 lbs (226 kg)


Wiecej cylindrów to zawsze więcej kilogramów.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Don Corleone » 3 gru 2009, 16:01

Bimbak nie do końca. Weź pod uwagę też masę skrzyni biegów która idzie w sam środek w Miacie.

Miata LS1 ma rozkład masy 53:47 źródło Miata.net
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto