Immobiliser i różne problemy z nim związane.
oryginalnie montowany czy jakaś osoba trzecia to zamontowała , jeśli nie jest seryjny to każdy elektryk to wywali u mnie trwało to 15 minut , a zabezpieczenie z tego żadne złodziejowi zajmie to 5 minut więcej z odpaleniem auta , jeśli seryjny to elektronik musi podpiąć auto pod kompa i możne uda mu się coś zrobić
- Od: 22 sty 2008, 16:59
- Posty: 28
- Skąd: sieraków wlkp
- Auto: mazda xedos6 2.0v6
po przekreceniu kluczyka czasem zapala sie kontrolka immobilizera i odrazu gasnie, jak przekrecalem kluczykiem zapalila sie tak 2 razy, pozniej juz nie chciala, jak zrestartowalem komputer znow sie zapalila, pozniej nie chciala ale auto i tak nie odpala... co sie dzieje??
- Od: 7 wrz 2007, 18:58
- Posty: 59
- Skąd: kutno
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.
tomson33 napisał(a):widzę ze mogę liczyć na pomoc
widzę, że kolega czytać nie potrafi, druga pozycja w dziale
ELEKTRONIKA – podstawowe zagadnienia – spis treści
przeczytaj zanim napiszesz...
łączę...
Ostatnio edytowano 15 gru 2009, 13:01 przez PLaster, łącznie edytowano 1 raz
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Witam, mam problem z madzią. Samochód odpala natomiast gaśnie po około 3 sekundach, raczej wykluczam immo gdyż dorabiałem drugi kluczyk i jest dalej to samo. Zrobiłem diagnostykę i wyskakuje mi błąd nr 71. po przekręceniu kluczyka nie załączała się pompa paliwa załącza się dopiero po połączeniu w złączu diagnostycznym GND z F/P. co to może być, jakieś pomysły?
- Od: 15 sie 2009, 20:15
- Posty: 4
- Skąd: W-wa
- Auto: 323f 1996 2.0 v6
Niestety kolego
Ten błąd oznacza brak komunikacji między modułem immo a kompem silnika.
Na początek sprawdź połączenia elektrycznemiędzy cewką przy stacyjce,modułem immo i komputerem.
Odłącz też aku i podłącz po kilku minutach.
Może się uda.
Pozdrawiam
Ten błąd oznacza brak komunikacji między modułem immo a kompem silnika.
Na początek sprawdź połączenia elektrycznemiędzy cewką przy stacyjce,modułem immo i komputerem.
Odłącz też aku i podłącz po kilku minutach.
Może się uda.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Soul te oznaczenia i opisy kodów dla madzi są do odczytania w Autodacie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
auto nie jeździ bo gaśnie, dzisiaj sprawdziłem w puszcze immo jest 8 kabli. 4 niebieskie kable ida do stacyjki i połączenie jest ok. Między immo a kompem jest połączenie na dwóch kablach
a dwa nie wiem gdzie idą (zielony, czarny z zielonym pasiek )
a dwa nie wiem gdzie idą (zielony, czarny z zielonym pasiek )
- Od: 15 sie 2009, 20:15
- Posty: 4
- Skąd: W-wa
- Auto: 323f 1996 2.0 v6
ZOSTAWCIE TO POLAKOM , DLA NICH NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH
– NAPOLEON
Wszyscy hurtem wiemy że to Immo i każdy sie z tym zgadza. Ja osobiście odradzam na starcie lecieć do mechanika/elektronika/elektryka z tym problemem bo to nie potrzebne koszta, a na początek samemu postarać sie coś z tym zrobić.
Oczywiście ten sam problem miałem , 3 sekundy pracował i potem gasł. Czasem udawało mi sie go oszukać ,odpalając auto wrzucając jedynkę gaz do dechy i ruszałem. immo zaskakiwał co było dla mnie BAAARDZO DZIWNE, bo co to za immo w takim razie? ale juz za 50tym razem nawet wbicie jedynki nie pomogło.
nasze immo w kluczykach jest zbudowane z mieszanki zwykłego plastkiu magnesu a w nim kawałka blaszki która jest odpowiednio namagnesowana. Przy odpalaniu autka indukuje się pole magnetyczne i autko zaskakuje.
Powód 1. Rozładowany(rozmagnesowany) oryginalny kluczyk, dlatego immo nie cyta go i auto gaśnie. chłopaki pisali że odpala im po zmianie kluczyka dlatego prawdopodobne bardzo.
wiem wiem wiem , magnes rozmagnesowuje się miliony lat i to nie to. Owsem ale tylko wtedy kiedy jest "czystym" magnesem i lezy w miejscu. nasze kluczyki NIE! sa rzucane ,deptane,katowane, narażone na temp. a rzucając magnesem właśnie go psujemy.
więc jak go naładować?
-Trzeba rozładować komputer i jego pamięć
jak to zrobić?
– odłączając akumulator (najlepiej mase i +) nie tylko jeden klem. i tutaj jeszcze informacja, komputery posiadają zazwyczaj jakieś baterie, dlatego odpięcie aku na minute 2,3, nie pomaga...
Ja zostawiłem odpięty AKU na całą noc żeby mieć pewność. ale wydaje mi sie ze to jest około 6h na rozładowanie pamięci. (dlatego koledze XXX udało się odpalić auto rano bez problemu ale potem znowu zgasło ;])
potem podpinamy klemy, NIE ODPALAMY OD RAZU AUTA!!! żeby cała elektronika czyli ten śmieszny transponder przeczytał kod z naszego kluczyka , przekręcamy kluczyk 5 – 10 razy do pozycji ON a potem OFF i tak 10 razy. (wtedy podobno nasz kluczyk sie indukuje i ładuje)
ODPALAMY AUTO I POWINNO DZIAŁAĆ!!!
Bardzo ważne jest zresetowanie pamięci poprzez odpięcie aku na jak najdłuższy czas.
Jeśli nie działa dalej, nalezy szukać problemu głębiej, rozebrać kolumne kierownicy i na górze znajduje się mała "antenka" ktora mogła sie przesunać , spaść lub odłaczyć. nalezy to sprawdzić. widać czy jest na swoim miejscu czy nie na 1 rzut oka, i nawet laik to zrobi. (o antence wiem od ludzi z ASO po rozmowie tel.Koszt informacji 2,44 zł za połączenie
)
Jeśli antenka jest ok i dalej nie pali to już nie wiem, mi pomogło i autem śmigam. a TEŻ MAM ZŁAMANY KLUCZYK i muszę łaczyć przy odpalaniu oryginalny złamany z immo z tym bez immo który wchodzi do stacyjki.
IMMO DA SIĘ OMINĄĆ!!! jak każde zabezpieczenie!!! są dwa sposoby...
1. zrobienie tzn "bajpasu" na cewce która wytwarza pole magnetyczne z jakiegoś ferromagnetyku. wtedy auto zachowuje sie jakby nie mial immo.
i drugi sposób
2. Istnieje coś takiego jak KABEL SERWISOWY, jak nam zdechnie mazda w szwecji a wieziemy ciasto dla babci do polski to powodzenia rzyczę z dorabianiem kluczyków za 10.0000zł wymianów kompa w trasie itp.
Kabel Serwisowy własnie służy do tego aby pozbyć sie jakiej kolwiek elektroniki podczas trasy i problemu natury elektronicznej, należy go zewrzeć z masą auta! wtedy bajery typu immo i kazde inne zwiazane z komputerem (nie mowie o ELEKTRYCZNYCCH SZYBACH ) powinny przestać działać.
Ja osobiście nie cudowałem z tym kablem bo nei miałem potrzeby ale jeśli ktoś chce to może poszukać popatrzeć jak to wygląda...
Sory za brak fotorelacji jakiej kolwiek. Mam nadzieje że kogoś tym nakieruje i spróbuje na początek zrobić tak jak ja.
– NAPOLEON
Wszyscy hurtem wiemy że to Immo i każdy sie z tym zgadza. Ja osobiście odradzam na starcie lecieć do mechanika/elektronika/elektryka z tym problemem bo to nie potrzebne koszta, a na początek samemu postarać sie coś z tym zrobić.
Oczywiście ten sam problem miałem , 3 sekundy pracował i potem gasł. Czasem udawało mi sie go oszukać ,odpalając auto wrzucając jedynkę gaz do dechy i ruszałem. immo zaskakiwał co było dla mnie BAAARDZO DZIWNE, bo co to za immo w takim razie? ale juz za 50tym razem nawet wbicie jedynki nie pomogło.
nasze immo w kluczykach jest zbudowane z mieszanki zwykłego plastkiu magnesu a w nim kawałka blaszki która jest odpowiednio namagnesowana. Przy odpalaniu autka indukuje się pole magnetyczne i autko zaskakuje.
Powód 1. Rozładowany(rozmagnesowany) oryginalny kluczyk, dlatego immo nie cyta go i auto gaśnie. chłopaki pisali że odpala im po zmianie kluczyka dlatego prawdopodobne bardzo.
wiem wiem wiem , magnes rozmagnesowuje się miliony lat i to nie to. Owsem ale tylko wtedy kiedy jest "czystym" magnesem i lezy w miejscu. nasze kluczyki NIE! sa rzucane ,deptane,katowane, narażone na temp. a rzucając magnesem właśnie go psujemy.
więc jak go naładować?
-Trzeba rozładować komputer i jego pamięć
jak to zrobić?
– odłączając akumulator (najlepiej mase i +) nie tylko jeden klem. i tutaj jeszcze informacja, komputery posiadają zazwyczaj jakieś baterie, dlatego odpięcie aku na minute 2,3, nie pomaga...
Ja zostawiłem odpięty AKU na całą noc żeby mieć pewność. ale wydaje mi sie ze to jest około 6h na rozładowanie pamięci. (dlatego koledze XXX udało się odpalić auto rano bez problemu ale potem znowu zgasło ;])
potem podpinamy klemy, NIE ODPALAMY OD RAZU AUTA!!! żeby cała elektronika czyli ten śmieszny transponder przeczytał kod z naszego kluczyka , przekręcamy kluczyk 5 – 10 razy do pozycji ON a potem OFF i tak 10 razy. (wtedy podobno nasz kluczyk sie indukuje i ładuje)
ODPALAMY AUTO I POWINNO DZIAŁAĆ!!!
Bardzo ważne jest zresetowanie pamięci poprzez odpięcie aku na jak najdłuższy czas.
Jeśli nie działa dalej, nalezy szukać problemu głębiej, rozebrać kolumne kierownicy i na górze znajduje się mała "antenka" ktora mogła sie przesunać , spaść lub odłaczyć. nalezy to sprawdzić. widać czy jest na swoim miejscu czy nie na 1 rzut oka, i nawet laik to zrobi. (o antence wiem od ludzi z ASO po rozmowie tel.Koszt informacji 2,44 zł za połączenie
Jeśli antenka jest ok i dalej nie pali to już nie wiem, mi pomogło i autem śmigam. a TEŻ MAM ZŁAMANY KLUCZYK i muszę łaczyć przy odpalaniu oryginalny złamany z immo z tym bez immo który wchodzi do stacyjki.
IMMO DA SIĘ OMINĄĆ!!! jak każde zabezpieczenie!!! są dwa sposoby...
1. zrobienie tzn "bajpasu" na cewce która wytwarza pole magnetyczne z jakiegoś ferromagnetyku. wtedy auto zachowuje sie jakby nie mial immo.
i drugi sposób
2. Istnieje coś takiego jak KABEL SERWISOWY, jak nam zdechnie mazda w szwecji a wieziemy ciasto dla babci do polski to powodzenia rzyczę z dorabianiem kluczyków za 10.0000zł wymianów kompa w trasie itp.
Kabel Serwisowy własnie służy do tego aby pozbyć sie jakiej kolwiek elektroniki podczas trasy i problemu natury elektronicznej, należy go zewrzeć z masą auta! wtedy bajery typu immo i kazde inne zwiazane z komputerem (nie mowie o ELEKTRYCZNYCCH SZYBACH ) powinny przestać działać.
Ja osobiście nie cudowałem z tym kablem bo nei miałem potrzeby ale jeśli ktoś chce to może poszukać popatrzeć jak to wygląda...
Sory za brak fotorelacji jakiej kolwiek. Mam nadzieje że kogoś tym nakieruje i spróbuje na początek zrobić tak jak ja.
MAZDA 323 C IV
Nadwozie : HATCHBACK
Napęd : FWD
Pojemność: 1300i
16V
Symbol nadwozia : BG1
Symbol silnika : B3 – Be Free,Mazda... i wsio jasne
Moc (KM) : 73 KM ,54 kW
Jadę wolno , widzę więcej
Nadwozie : HATCHBACK
Napęd : FWD
Pojemność: 1300i
16V
Symbol nadwozia : BG1
Symbol silnika : B3 – Be Free,Mazda... i wsio jasne
Moc (KM) : 73 KM ,54 kW
Jadę wolno , widzę więcej
- Od: 15 paź 2008, 20:08
- Posty: 23
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 323c 96'
Zaczne moze w ten sposób :
wszyscy wiemy co to jest immo i wiemy jak działa (teoretycznie) ale co w naszych mazdach odcina immo napewno nie zapłon i napewno nie paliwo wiec co??
Otoz mam taki problem auto odpalam i po 2 sek. gasnie dodam ze komputer fabrycznie nie współpracował z immo kluczyk plaski bez (chipa) wiec co moze powodowac takie cuda ze gasnie bez powodu .... po mimo tego ze nie ma immo z kodu VIN tez wynika ze nie posiadala takiego cudenka czy ktos ma cos na to i moze mi doradzic dodam ze iskra jest do samego konca i paliwo rowniez wiec co
wszyscy wiemy co to jest immo i wiemy jak działa (teoretycznie) ale co w naszych mazdach odcina immo napewno nie zapłon i napewno nie paliwo wiec co??
Otoz mam taki problem auto odpalam i po 2 sek. gasnie dodam ze komputer fabrycznie nie współpracował z immo kluczyk plaski bez (chipa) wiec co moze powodowac takie cuda ze gasnie bez powodu .... po mimo tego ze nie ma immo z kodu VIN tez wynika ze nie posiadala takiego cudenka czy ktos ma cos na to i moze mi doradzic dodam ze iskra jest do samego konca i paliwo rowniez wiec co
Nie jedź szybciej niż lata twój Anioł stróż ...
- Od: 30 cze 2008, 21:11
- Posty: 360
- Skąd: Piła
- Auto: Granatowe Kombi :)
V40
Witam, ja mam nieco inny problem... otóż kilka razy zdarzyło mi się tak, że wsiadłem do auta, włożyłem kluczyk immo, ale blokada nadal była. Objawia się to na pierwszy rzut oka tym, że dioda immo miga wolniej niż powinna oraz bardzo słabo, jakby połową mocy. Zwykle wtedy odłączałem + aku, wciskałem pedał hamulca na 10sek, aby skasować błędy ECU i pomagało... aż do wczoraj. Walczyłem 2h i nic – dioda miga wolno i słabo, po włożeniu kluczyka immo świeci chwilę po czym miga znowu... proszę o pomoc, bo już mi brak pomysłów Auto to Mazda MX-3 z 93r, seryjny immobilizer
- Od: 27 lis 2008, 12:18
- Posty: 552
- Skąd: 3city
- Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669
LeeeX napisał(a):Witam, ja mam nieco inny problem... otóż kilka razy zdarzyło mi się tak, że wsiadłem do auta, włożyłem kluczyk immo, ale blokada nadal była. Objawia się to na pierwszy rzut oka tym, że dioda immo miga wolniej niż powinna oraz bardzo słabo, jakby połową mocy. Zwykle wtedy odłączałem + aku, wciskałem pedał hamulca na 10sek, aby skasować błędy ECU i pomagało... aż do wczoraj. Walczyłem 2h i nic – dioda miga wolno i słabo, po włożeniu kluczyka immo świeci chwilę po czym miga znowu... proszę o pomoc, bo już mi brak pomysłów Auto to Mazda MX-3 z 93r, seryjny immobilizer
ale napisz co się dziej, czy auto nie odpada, czy odpala ale gaśnie czy coś innego, bo to że sama diod się słabo świeci to jeszcze nic nie mówi
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Immo u mnie działało tak, że po odblokowaniu (wsunięciu pluskwy na sekundę) dioda immo gasła i dopiero wtedy wszystko działało po przekręceniu kluczyka na pozycję Zapłon. Oczywiście dało się wtedy odpalić. Teraz immo jest zablokowane cały czas, kontrolki na desce się nie świecą, zapłon jest odcięty całkiem, bo rozrusznik nawet milczy... nie wiem, jak to mogę dokładniej opisać...
- Od: 27 lis 2008, 12:18
- Posty: 552
- Skąd: 3city
- Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669
Po problemie – wyrzuciłem immo na razie
a prawdopodobnie przyczyną były luty przekaźnika wewnątrz immo, które iskrzyły i wytopiły cynę wokół nóżek, także przekaźnik nie miał połączenia z płytką 
- Od: 27 lis 2008, 12:18
- Posty: 552
- Skąd: 3city
- Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669
w moim kluczyku padl transponder,zwiazane to jest z imobilaiserem.teraz auto odpala i po ok 4sekundach gasnie.wie ktos ile moze kosztowac naprawa i czy wogole da sie to naprawic.dodaje za zolta kontrolka od immo caly czas mruga.na forum dowiedzialem sie ze moze to byc wina przeplywomierza.ale co ma wspolnego immo z przeplywomierzem?
- Od: 2 kwi 2010, 17:32
- Posty: 21
- Skąd: Piła
- Auto: Czerwona Mazda 323f BA 1.5 97r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości