Olbrzymie spalanie + dziwne zachowanie
Witam
Mam mazde 323f bg 1.6 16v i mam problem ze spalaniem , otóż pali mi w mieście aż 12-13 litrów i dziwnie sie zachowuje. Kilka razy dziennie obroty na wolnych rosną mi do 1.5 tyś i wtedy po wciśnieciu gazu nie wkreca sie dobrze (chyba pali na 3) , przy tym strasznie dymi. W takiej sytuacji gdy zgasi się silnik i chce sie go ponownie odpalić nie ma takiej możłiwości. Poprostu kręce rozrusznikiem ale silnik nie odpala. Robiąc to prawie do wyczerpania akumulatora w końcu odpala i wtedy znowu powoli się wkręca i nie chodzi na 4 , może nawet na dwa , potem trzy i po chwili sytuacja wraca do normy. Dodam że obroty na wolnych pływają , przy skręcaniu kierownicą wskazówka też reaguje i wynoszą 1 tyś , nie wiem dlaczego takie wysokie ;/ . Przy dodawaniu gazu delikatnie gazu wskazówka od obrotów idzie delikatnie w dół a potem do góry , podobnie podczas schodzenia z obrotów , idzie niżej a potem wraca do tego 1 tyś. Co to może być ? Może sonda lambda ? silnik krokowy ? Naczytałem sie na forum mnóstwo postów ale nie moge znaleźć odpowiedzi ;/ pomóżcie
Mam mazde 323f bg 1.6 16v i mam problem ze spalaniem , otóż pali mi w mieście aż 12-13 litrów i dziwnie sie zachowuje. Kilka razy dziennie obroty na wolnych rosną mi do 1.5 tyś i wtedy po wciśnieciu gazu nie wkreca sie dobrze (chyba pali na 3) , przy tym strasznie dymi. W takiej sytuacji gdy zgasi się silnik i chce sie go ponownie odpalić nie ma takiej możłiwości. Poprostu kręce rozrusznikiem ale silnik nie odpala. Robiąc to prawie do wyczerpania akumulatora w końcu odpala i wtedy znowu powoli się wkręca i nie chodzi na 4 , może nawet na dwa , potem trzy i po chwili sytuacja wraca do normy. Dodam że obroty na wolnych pływają , przy skręcaniu kierownicą wskazówka też reaguje i wynoszą 1 tyś , nie wiem dlaczego takie wysokie ;/ . Przy dodawaniu gazu delikatnie gazu wskazówka od obrotów idzie delikatnie w dół a potem do góry , podobnie podczas schodzenia z obrotów , idzie niżej a potem wraca do tego 1 tyś. Co to może być ? Może sonda lambda ? silnik krokowy ? Naczytałem sie na forum mnóstwo postów ale nie moge znaleźć odpowiedzi ;/ pomóżcie
-
Gość
Pływające obrotu = niski stan płynu chłodniczego (?)
Wyskocz do samochodu i sprawdź (zbiornik wyrównawczy i samą chłodnicę) – najtańsza rzecz i moja "porada" na pewno nie zaszkodzi
Czyżby uszczelka pod głowicą? Nie wiem jak jest w Madzie z kanałami płynu chłodniczego, ale w poprzednim aucie płyn zalewał mi świece.
Tak czy inaczej sprwdź ten płyn – to będzie prawdopodobnie duża wskazówka...
Wyskocz do samochodu i sprawdź (zbiornik wyrównawczy i samą chłodnicę) – najtańsza rzecz i moja "porada" na pewno nie zaszkodzi
qweert napisał(a):przy tym strasznie dymi
qweert napisał(a):gdy zgasi się silnik i chce sie go ponownie odpalić nie ma takiej możłiwości
Czyżby uszczelka pod głowicą? Nie wiem jak jest w Madzie z kanałami płynu chłodniczego, ale w poprzednim aucie płyn zalewał mi świece.
Tak czy inaczej sprwdź ten płyn – to będzie prawdopodobnie duża wskazówka...
Defort napisał(a):no moja mazda 323 1.6 tez pali tyle okolo po miescie.
wroclaw ogromne korki spalanie w granicach 9-11 gazu srednia 10 nie znam sie dobrze ale moze cos z elektronika a moze poprostu brudny filtr paliwa
A ja proponuje sprawdzenie czujnika temp silnika.
Po za tym sprawdz jakie masz błędy od sterownika (kompa).
Miałem podobne objawy i po wymianie czujnika wszystko OK.
A tu masz link na temat czujnika:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=30
Pozdrowienia
NewArK
Po za tym sprawdz jakie masz błędy od sterownika (kompa).
Miałem podobne objawy i po wymianie czujnika wszystko OK.
A tu masz link na temat czujnika:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=30
Pozdrowienia
NewArK
- Od: 24 sie 2004, 22:04
- Posty: 194
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM
Poza czujnikiem jest jeszcze wiazka czujnik-ECU silnika. Jasli gdzies na zlaczu jest slaby kontakt ktory dorzuca 200-300 omów w obwodzie to mimo ze wymienisz czujnik moze byc tak samo.
Czujnik sprawdz multimetrem W temperaturze 80 stopni powinien miec okolo 250-300 omów
Czujnik sprawdz multimetrem W temperaturze 80 stopni powinien miec okolo 250-300 omów
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
moja madzia 1,6 16v pali mi ok 12 ale chyba z czujnikami mam wszystko wporzadku bo temperaturka jest wskazywana chyba dobrze a i obroty nie skacza – przy ssaniu ok 1700 a jak sie podniesie wskazowka tem. spadaja na 700/800. ALE CZEMU TAKIE WIELKIE SPALANIE
POMOZCIE BLAGAM
POMOZCIE BLAGAM
- Od: 12 lip 2005, 17:25
- Posty: 32
- Skąd: Limanowa
- Auto: 323F BG 1.6 16V '92
wiem ale z tego co zauwazylem to madzia chyba nie chodzi caly czas na ssaniu. chyba ze ssanie NIE jest wlanczane i wylanczane w zaleznosci od sygnalu tych tylko od jakis innych czynnikow. widze ze tomekrvf jestes dosc w temacie sprobuj mi(= kompletny laik w tych sprawach ) to wszystko wytlumaczyc. bo narazie ja to tak widze; czujniki mam dobre ale jezdze na ssaniu bo mi pali prawie 12
- Od: 12 lip 2005, 17:25
- Posty: 32
- Skąd: Limanowa
- Auto: 323F BG 1.6 16V '92
Dobre czujniki to nie wszystko. Najwazniejsze jest to jakie sygnaly otrzymuje sterownik silnika od czujników. Po drodze jeszcze jest wiazka elektryczna ktora moze byc uszkodzona(sleby kontakt na zlaczach itp itd). Najlepiej jest sprawdzac wszystkie sygnaly bezposrednio na sterowniku. Jesli jestesmy pewni ze czujnik(badz element wykonawczy) jest dobry to nalezy sprawdzic jaki sygnal jest na odpowiednich pinach sterownika. Czyli np sprawdzasz charakterystyke temperaturowa czujnika temperatury silnika i widzisz ze jest dobry a jest podejrzenie ze silnik zle pracuje przez ten czujnik to wtedy mierzysz opornosc czujnika temperatury bezposrenio na pinach wtyczki sterownika dzieki temu uwzgledniasz cala wiazke Np na goracym silniku mierzysz opornosc czujnika bezposrednio na nim i wychodzi 250 ohm Robisz to samo na wtyczce sterownika a tam juz jest 2 kOhm i juz widac ze jest problem w wiazce i sterownik nie widzi ze silnik ma 80 stopni a 20 i leje 3 razy wiecej paliwa
To sie tyczy wszystkich czujników i elementów wykonawczych w aucie.
To sie tyczy wszystkich czujników i elementów wykonawczych w aucie.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
A moja Madzia miała/ma "problem" tego typu, że na gazie pali 10l/100km nie ważne, gdzie... (trasa/miasto).
Benzynka tak samo: 8-9l/100km – też nie ważne, gdzie (trasa/miasto).
Benzynka tak samo: 8-9l/100km – też nie ważne, gdzie (trasa/miasto).
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości