Ściąganie auta na prawo – co to może być?
Dzieki
Swoja droga, czasem dupa pojedzie gdzies sobie na pare centymetrow w nieoczekiwanym zupelnie momencie... cos w tym jest 
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
jankon napisał(a):czy to ściąganie powoduje darcie opon?
Ponawiam pytanie i proszę o odpowiedź ludzi, którzy mają w swojej M6 tą przypadłość.
Może jestem trochę przewrażliwiony, ale od czasu do czasu nurtuje mnie to pytanie. Do ściągania już się przyzwyczaiłem
Auto kupiłem z trochę dojechanymi oponami (wszystkimi) i póki co trudno mi coś samemu na nich zaobserwować.
A tak w ogóle w temacie: byłem umówiony na przesuwanie belki celem wyeliminowania ściągania, ale gość poległ przy jednej z 8 śrub. Już oczyma wyobraźni widziałem ukręconą szpilkę, więc odpuściłem sobie, tym bardziej, że tego samego dnia miałem pilny wyjazd. Czy ktoś to może przećwiczył z pozytywnym skutkiem (eliminacją ściągania) ?
- Od: 23 kwi 2009, 21:06
- Posty: 6
- Skąd: Oława
- Auto: Mazda 6, MZR-CD, 121KM
jankon napisał(a):Czy ktoś to może przećwiczył z pozytywnym skutkiem (eliminacją ściągania) ?
Jaksa u siebie na warsztacie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):jankon napisał(a):Czy ktoś to może przećwiczył z pozytywnym skutkiem (eliminacją ściągania) ?
Jaksa u siebie na warsztacie.
xANDYy a można wiedzieć ile taka przyjemność kosztuje ?
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
mam taką teorię odnośnie ściagania na prawo lub w wersji UK na lewo czy częściowo przyczyna nie jest przypadkiem w wspomaganiu układu kierowniczego jak sobie tak pokręciłem na uruchomionym silniku do końca w lewo i w prawo wyczuwałem powrót kierownicy z różną siłą. bo jeśli ustawienie geometrii nic nie daje musi być gdzieś przyczyna?
- Od: 7 sie 2009, 21:50
- Posty: 5
- Skąd: Zelów
- Auto: mazda 6 2.0 04
mam taką teorię odnośnie ściagania na prawo lub w wersji UK na lewo czy częściowo przyczyna nie jest przypadkiem w wspomaganiu układu kierowniczego jak sobie tak pokręciłem na uruchomionym silniku do końca w lewo i w prawo wyczuwałem powrót kierownicy z różną siłą. bo jeśli ustawienie geometrii nic nie daje musi być gdzieś przyczyna?
Myślę że warto byłoby się zastanowić nad tą teorią. A może zużycie pompy od wspomagania ma na to wpływ?
- Od: 13 sie 2009, 10:20
- Posty: 118
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna
...ja uwazam ze sciaganie jest uwarunkowane nachyleniem jezdni, utkiem jezdze w IE -i autko sciaga w lewo-moge dodac ze jak leciutko podtrzymuje kierownice(auto jedzie prosto)ale gdy puszcze calkowicie- widze jak delikatnie 2-5mm kierownica przesuwa sie w lewo i wowczas nastepuje sciaganie-wychodzi na to ze uklad jest strasznie czuly...dodam jeszcze ze dlugo walczylem z tym problemem(zbieznosc ust chyba z 4x i w roznych warsztatach przy roznych okazjach-wymiana sprezym ,alusy ,wymiana dwimasu-potem zawsze to samo-lekkie sciaganie w lewo-poprostu trzeba sie z tym pogodzic choc boli jak sobie przypomne ze opony trzeba zmieniac jednak czesciej-bo na przegladach nie przejdzie nierownomierne scieranie sie opon- najlepiej o tym nie myslec bo wkurw bierze..pozdro
Witam serdecznie Wszystkich forumowiczów.
Pozwoliłem sobie zadać pytanie pasujące troszkę do tego wątku. Mazda 6 GY, 2002 Diesel 100KW. Do pewnego czasu żadnego ściągania nie było, geometria sprawdzana, hamulce sprawdzane, luzy na szarpakach sprawdzane i niby wszystko ok, a problem o którym napiszę jest. Otóż podczas hamowania zwłaszcza lekkiego kierownica sobie delikatnie skręca w prawo (sama, jak tramwaj). Taki sam efekt występuje podczas zmiany biegów podczas bardziej dynamicznej jazdy.W momencie wciśnięcia sprzęgła kierownica sobie (znowu jak tramwaj) skręci lekko w prawo po czym w momencie zapięcia biegu i zwolnienia sprzęgła wraca na swoje normalne położenie.Poduszki silnika i skrzyni również ok.Efekt dodatkowy to zaczęło skrzypieć lekko zawieszenie po prawej stronie( zbieg okoliczności z kierunkiem ściągania?)Jeśli Ktoś z Kolegów miał takie objawy, bądź ma jakiś pomysł na usunięcie tej dolegliwości będę wdzięczny. Dziękuję za każdą myśl i sugestię
Pozwoliłem sobie zadać pytanie pasujące troszkę do tego wątku. Mazda 6 GY, 2002 Diesel 100KW. Do pewnego czasu żadnego ściągania nie było, geometria sprawdzana, hamulce sprawdzane, luzy na szarpakach sprawdzane i niby wszystko ok, a problem o którym napiszę jest. Otóż podczas hamowania zwłaszcza lekkiego kierownica sobie delikatnie skręca w prawo (sama, jak tramwaj). Taki sam efekt występuje podczas zmiany biegów podczas bardziej dynamicznej jazdy.W momencie wciśnięcia sprzęgła kierownica sobie (znowu jak tramwaj) skręci lekko w prawo po czym w momencie zapięcia biegu i zwolnienia sprzęgła wraca na swoje normalne położenie.Poduszki silnika i skrzyni również ok.Efekt dodatkowy to zaczęło skrzypieć lekko zawieszenie po prawej stronie( zbieg okoliczności z kierunkiem ściągania?)Jeśli Ktoś z Kolegów miał takie objawy, bądź ma jakiś pomysł na usunięcie tej dolegliwości będę wdzięczny. Dziękuję za każdą myśl i sugestię
A na foto moja (była) niezapomniana staruszka...
- Od: 26 cze 2005, 23:27
- Posty: 14
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 GH Ex+
tendencja jechania w prawo w M6, GG-GY
to standart.....
i wg. mnie to
blad konstrukcyjny przedniego zawieszenia!
i niestety nie ma zbyt wiele sposobow, aby to usunac,
a te ktore sa, sa relatywnie drogie
i nie zapewaniaja o 100%-ach sukcesu.
pozdr.
E.
to standart.....
i wg. mnie to
blad konstrukcyjny przedniego zawieszenia!
i niestety nie ma zbyt wiele sposobow, aby to usunac,
a te ktore sa, sa relatywnie drogie
i nie zapewaniaja o 100%-ach sukcesu.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzięki za odpowiedź ale myślę,że mój przypadek dotyczy innego problemu.Wcześniej Madzia tego nie robiła. Sugerujesz,że przez ok 200tyś km mogło być ok a teraz od jakiegoś powiedzmy 1000 ujawnił się błąd fabryczny?A tak na marginesie to analizując problem ściągania Mazd i sposoby zaradzenia temu to wnioskuję, że problem sciągania występuje cały czas a nie tak jak w moim przypadku tylko jak auto "nie ciągnie" (podczas zmiany biegów), bądź przy lekkim hamowaniu (tylko w pierwszej fazie bo potem idzie prosto).Przypomne, iż jest to tylko chwilowe, niewielkie skręcenie kierownicy w prawo (po chwili wraca na swoje położenie).Jadąc na prostym odcinku ze stałą prędkością auto jedzie dokładnie na wprost i nigdzie go nie znosi!
A na foto moja (była) niezapomniana staruszka...
- Od: 26 cze 2005, 23:27
- Posty: 14
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 GH Ex+
Witam,
Z tego co się orientuję, ściąganie podczas przyspieszania/hamowania spowodowane może być uszkodzeniem tulei wahacza. Obstawiałbym właśnie to.
Zatem tam zacząłbym oględziny.
Pozdrawiam
Z tego co się orientuję, ściąganie podczas przyspieszania/hamowania spowodowane może być uszkodzeniem tulei wahacza. Obstawiałbym właśnie to.
Grytek napisał(a):zaczęło skrzypieć lekko zawieszenie po prawej stronie
Zatem tam zacząłbym oględziny.
Pozdrawiam
- Od: 23 kwi 2009, 21:06
- Posty: 6
- Skąd: Oława
- Auto: Mazda 6, MZR-CD, 121KM
Grytek napisał(a):Czyli wymienić lub chociaż sprawdzić tzw silentblocki?
zawsze wpierw sprawdzic..,
a potem, jesli jest potrzeba, wymieniac
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Tuleja wahacza. Na 90%.
Może być jeszcze przegub napędowy (8%) lub luzy na półosi z podporą (2%).
Może być jeszcze przegub napędowy (8%) lub luzy na półosi z podporą (2%).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Moje spostrzeżenia z jazdy Hondą Civic 1998 roku: W centralnym położeniu kierownica się delikatnie "przyhamowuje" co powoduje utrzymywanie prostego toru jazdy. Być może tak działa układ kierowniczy, pompa lub...jakiś patent mimośrodowy?
To ostatnie można "zaadoptować" do M6
To ostatnie można "zaadoptować" do M6
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Witam. U mnie niestety problem również występuje i tak przy 100km/h jestem w stanie w ok 5 sekund zmienić pas
ale tak jak ktoś już pisał jak trzymam kierę to wcale nie czuję jakiegoś ciągnięcia w prawo. Przy hamowaniu auto też się dobrze zachowuje. Gwoli ścisłości opony nówki ale fele nadają się powoli do prostowania chociaż koła oczywiście są wyważone i w sumie nic nie bije. Zimówki 215/45/17 – ciśnienie 2.3. Na letnich jeszcze nie jeździłem ale zapewne będzie to ten sam rozmiar.
Przeczytałem cały wątek i mam 2 pytanie jeśli chodzi o prowizoryczne zminimalizowanie tego efektu. Napiszcie który wydaje się rozsądniejszy i mniej ryzykowny dla prowadzenie auta, żywotności opon etc...
1. Celowe zmienienie zbieżności ale w ranach dopuszczalnych odchyłek
2. Dopompowanie kół po prawej stronie – no właśnie, jaka różnice są wg Was dopuszczalne na dłuższą metę – jak będę cały czas śmigał z różnica np 0.1 to bardzo odbije się to na aucie i oponach?
Przeczytałem cały wątek i mam 2 pytanie jeśli chodzi o prowizoryczne zminimalizowanie tego efektu. Napiszcie który wydaje się rozsądniejszy i mniej ryzykowny dla prowadzenie auta, żywotności opon etc...
1. Celowe zmienienie zbieżności ale w ranach dopuszczalnych odchyłek
2. Dopompowanie kół po prawej stronie – no właśnie, jaka różnice są wg Was dopuszczalne na dłuższą metę – jak będę cały czas śmigał z różnica np 0.1 to bardzo odbije się to na aucie i oponach?
Dopompowanie niestety nie zmienia kwestii ściągania – a jeśli to w bardzo nieznacznym stopniu.
Istnieje jeszcze jeden sposób, chociaż trudno o jednoznaczną odpowiedź na ile działa – w niektórych modelach ustawienie zbieżności na zero powoduje brak ściągania. Na zero przecinek zero. I nie prowadzi do braku sterowności.
Trzeba wypróbować i zapisać dla potomnych
Istnieje jeszcze jeden sposób, chociaż trudno o jednoznaczną odpowiedź na ile działa – w niektórych modelach ustawienie zbieżności na zero powoduje brak ściągania. Na zero przecinek zero. I nie prowadzi do braku sterowności.
Trzeba wypróbować i zapisać dla potomnych
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6