Mazda AZ-3/MX-3
Strona 1 z 1
przez przypadek trafiłem na YouTube filmik reklamowy mx-3...
i okazało się, że był model az-3 z silnikiem 1.5 DOHC.....
na wiki jest też o tym wzmianka.
Poza tym w tych reklamach dziwne wnętrza te auta mają...
1992 rok, a przyciski zamiast suwaków, awaryjne w innym miejscu, w miejscu awaryjnych a/c, fotel inaczej regulowany...
http://www.youtube.com/watch?v=Yu0zXdMs ... re=related
a tutaj wypas reklama silnika v6 w mx-3 : )
http://www.youtube.com/watch?v=BVrcF79N ... re=related
i okazało się, że był model az-3 z silnikiem 1.5 DOHC.....
na wiki jest też o tym wzmianka.
Poza tym w tych reklamach dziwne wnętrza te auta mają...
1992 rok, a przyciski zamiast suwaków, awaryjne w innym miejscu, w miejscu awaryjnych a/c, fotel inaczej regulowany...
http://www.youtube.com/watch?v=Yu0zXdMs ... re=related
a tutaj wypas reklama silnika v6 w mx-3 : )
http://www.youtube.com/watch?v=BVrcF79N ... re=related
- Od: 7 lut 2008, 15:18
- Posty: 146
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: mazda mx-3 1.6 1993
1.8 DOHC
http://kereta2nd.blogspot.com/2009/08/m ... r1997.html
1.5
http://www.vehicle.net.nz/vehicle/Vehic ... ?ID=946514
i jakie nazwy miala na rozne rynki
http://www.freepdfmanual.com/category/a ... mazda/mx-3
http://kereta2nd.blogspot.com/2009/08/m ... r1997.html
1.5
http://www.vehicle.net.nz/vehicle/Vehic ... ?ID=946514
i jakie nazwy miala na rozne rynki
http://www.freepdfmanual.com/category/a ... mazda/mx-3
ta na sprzedaż ma niezłą lotke z tyłu
przez chwile myślałem, że mx-3 była seryjnie z turbo : )
a wcześniej myślałem, że na japonie był eunos, dlatego się tak zdziwiłem..
no a o 1.5 dopiero dziś się dowiedziałem..

przez chwile myślałem, że mx-3 była seryjnie z turbo : )
a wcześniej myślałem, że na japonie był eunos, dlatego się tak zdziwiłem..
no a o 1.5 dopiero dziś się dowiedziałem..
Mateusz
- Od: 7 lut 2008, 15:18
- Posty: 146
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: mazda mx-3 1.6 1993
infinito napisał(a):a wcześniej myślałem, że na japonie był eunos
To nie tak, że na Japonię był Eunos lub Autozam. Mazda próbowała sprzedawać samochody jednocześnie pod czterema markami – Mazda, Eunos, Autozam i Efini. Eunos był bardziej luksusowy, Efini miał być bardzo luksusowy ze sportową nutką, a Autozam miał być tanim autem. Dlatego jednocześnie można było kupić Mazdę MX-3, Autozam AZ-3 czy Eunos Presso. Jako, że te trzy dodatkowe marki były "testowe", auta wychodziły tylko z kierownicą po prawej stronie, a tym samym tylko na rynek japoński. Ciekawostką jest fakt, że każda z tych marek miała w swojej ofercie auto dla siebie unikalne. Autozam miał malutkie AZ-1, Efini miało luksusowe Efini MS-8 a Eunos miał Eunos Cosmo. Tym samym nie dziwi mnie w ogóle motor 1,5 w budzie MX-3 – miało być tanio, zgodnie z polityką Autozam
Tym samym nie dziwi mnie w ogóle motor 1,5 w budzie MX-3 – miało być tanio, zgodnie z polityką Autozam
Mysle, ze wsadzili go bardziej dlatego, ze byl mocniejszy i nowoczesniejszy do B6
Pewnie tak
O ile mnie pamięć nie myli to ten silnik miał oznaczenie B5-ZE.
Bartg napisał(a):Mysle, ze wsadzili go bardziej dlatego, ze byl mocniejszy i nowoczesniejszy do B6
Nie wydaje mi się, żeby był nowocześniejszy od B6 DOHC. Bo w sumie mogłby być lepsza alternatywą dla B6 DOHC, zaraz po rezygnacji ze stosowania B6 SOHC na rynku europejskim. Po prostu taka polityka firmy i dostęp do takich, a nie innych technologii. Jeżeli to faktycznie B5-Ze, to już samą ciekawostką jest to, że nie było go chyba w żadnej innej maździe.
pawelMX6 ogromny szacunek za Twoją wiedzę. Miło się czyta takie ciekawostki.
loockas napisał(a):już samą ciekawostką jest to, że nie było go chyba w żadnej innej maździe.
hmm, a nie było go przypadkiem w 323f na rynek japoński?
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
-
like a shadow
- Od: 13 maja 2008, 16:22
- Posty: 2161 (14/6)
- Skąd: Krk / Ostr
- Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89
Michał88, Lantisy miały tylko dwa silniki: BP-ZE oraz KF-ZE.
Z tego co sie doczytalem, to silniki B5 (110 km ) byly w Familii Interplay ( Bg 3 drzw./sedan ?) i w Timorze s-515i, ktory byl Indonezyjska przerobka Kii Sephii
W Autozamie Az-3 ( Mx3 ) mial miec 117 km, o B5-ZE ( niby 125km) sa jakies mgliste przeslanki z rosyjskiej strony 
Lukano napisał(a):Ciekawe czy ciężkie mx-3 fajnie chodziło z tym 1,5. Niby to 120 kuni
120 kuni to on miał ale na japońskim paliwie.
Taka sama sytuacja jest z CTRami katalogowo 200 hp a zmierzone wychodzi 190...
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )
Audi A3 1.8T
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )
Audi A3 1.8T
- Od: 17 lut 2007, 19:36
- Posty: 147
- Skąd: Warszawa
- Auto: A3 1.8T
Bartg napisał(a):ze specyfiki hamownii, niz z innego paliwa.
Też mi się tak zdaje. Paliwo mają chyba jakieś normalne.
To chyba jakiś mit tak jak lepsze niemieckie paliwo.
pawelMX6 napisał(a):Michał88, Lantisy miały tylko dwa silniki: BP-ZE oraz KF-ZE.
chyba że Michałowi chodziło o 323F w budzie BG, bo tam były 1.5 na rynek japoński, ale tak z głowy nie pamiętam jakie było oznaczenie silnika.
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
- Od: 13 paź 2008, 18:29
- Posty: 76
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda MX-3 K8 93r
Lukano napisał(a):Też mi się tak zdaje. Paliwo mają chyba jakieś normalne.
To chyba jakiś mit tak jak lepsze niemieckie paliwo
No niezupełnie, silniki ze specyfikacją ZE chodzą na paliwie 98. Japońskie normy czystości spalin są też inne niż w Europie – mniej rygorystyczne...
- Od: 25 lut 2008, 13:58
- Posty: 106
- Skąd: gdzieś w Pyrlandi
- Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość