Czyszczenie zaworu wolnych obrotów (BA Z5)
Wczoraj wymieniłem całą przepustnicę i pozbyłem się w końcu problemu z falowaniem,podnoszeniem obrotów,czyszczenie mi nic nie dawało. Miałem tak że obroty falowały sobie na postoju od 500 do 1300 Obroty są w końcu stabilne,została mi tylko jedna rzecz:
po przegazowaniu do 3-4 tyś i puszczeniu gazu obroty schodzą bardzo nisko tak jakby silnik miał za chwilę zgasnąć, ale szybko wracają do właściwego poziomu,czym to może być spowodowane?
po przegazowaniu do 3-4 tyś i puszczeniu gazu obroty schodzą bardzo nisko tak jakby silnik miał za chwilę zgasnąć, ale szybko wracają do właściwego poziomu,czym to może być spowodowane?
- Od: 10 maja 2008, 15:51
- Posty: 243
- Skąd: Siedlce
- Auto: Golf IV 2.3 V5
tylka ta srobka na gorze czy jeszcze moze tez ta od sliniczka krokowego od strony kabiny?? a regulowales TPSem napięcie czy moze cos innego jeszcze??
Pytam bo ja zalozylem wczorakj uzywana ktora kupilem i od wczoraj nie moge tego wyregulowac, jest tak samo jak na starej, tylko obroty na nowe sa na zimnym silniku nizsze i nie przekraczaja na ssaniu 2000rpm, a poza tym tak samo. Moze cos zle zrobilem??
Pytam bo ja zalozylem wczorakj uzywana ktora kupilem i od wczoraj nie moge tego wyregulowac, jest tak samo jak na starej, tylko obroty na nowe sa na zimnym silniku nizsze i nie przekraczaja na ssaniu 2000rpm, a poza tym tak samo. Moze cos zle zrobilem??
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Tylko tą śrubką na górze, TPS wole nie ruszać choć na starej przepustnicy bawiłem się trochę z miernikiem,tej śruby od kabiny to nie dam rady ruszyć,musiałbym odkręcać przepustnicę pewnie
ale i tak jestem zadowolony w sumie jest duuża poprawa,obroty na zimnym mi też zmalały znacznie
mam założony ten układzik do obniżenia obrotów i dzisiaj jak odpalałem było 1100 obr
ale i tak jestem zadowolony w sumie jest duuża poprawa,obroty na zimnym mi też zmalały znacznie
mam założony ten układzik do obniżenia obrotów i dzisiaj jak odpalałem było 1100 obr
- Od: 10 maja 2008, 15:51
- Posty: 243
- Skąd: Siedlce
- Auto: Golf IV 2.3 V5
hmm jaki układzik do obnizania obrotów??
A co do srobki od kabiny....u mnie tez porazka, nie chce sie ruszyc, ale cos czuje ze trzeba bedzie ja ruszyc bo moze krokowy za pozno lapie. Wiec pewnie sie zaraz wezme za to bo jutro jade 200km i wole miec spokoj w drodze a zapowiadaja upal....
A co do srobki od kabiny....u mnie tez porazka, nie chce sie ruszyc, ale cos czuje ze trzeba bedzie ja ruszyc bo moze krokowy za pozno lapie. Wiec pewnie sie zaraz wezme za to bo jutro jade 200km i wole miec spokoj w drodze a zapowiadaja upal....
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Układ przeszedł kolejne modyfikacje, bo zawsze może być lepiej
Schematu na razie nie ma, bo nowy zamieszczę jak znajdę chwilę żeby go "namalować" w programie.
mixR Jak masz zrobiony ten układzik ze starego schematu, to trzeba zmniejszyć wartość rezystora równolegle ze stykami przekaźnika. Najlepiej dobierać go doświadczalnie w zakresie 10-20 Ohm. Jak wartość będzie za duża, to będzie wyczuwalny skok obrotów w momencie przełączenia. Dodatkowo będą za niskie obroty w momencie włączenia silnika w temperaturze otoczenia 30C ,bo drugi zaworek ze sprężyną bimetalową z racji wysokiej temperatury mało się otworzy.

mixR Jak masz zrobiony ten układzik ze starego schematu, to trzeba zmniejszyć wartość rezystora równolegle ze stykami przekaźnika. Najlepiej dobierać go doświadczalnie w zakresie 10-20 Ohm. Jak wartość będzie za duża, to będzie wyczuwalny skok obrotów w momencie przełączenia. Dodatkowo będą za niskie obroty w momencie włączenia silnika w temperaturze otoczenia 30C ,bo drugi zaworek ze sprężyną bimetalową z racji wysokiej temperatury mało się otworzy.
Wiem,eksperymentowałem z różnymi wartościami tego rezystora. Obecnie mam 22 ohm ale chyba zmniejszę na 10 ohm bo obroty mam teraz naprawdę małe a zauważyłem że jak silnik jak zimny i depnę więcej gazu to potrafi się lekko przydusić do póki przekaźnik nie przełączy
- Od: 10 maja 2008, 15:51
- Posty: 243
- Skąd: Siedlce
- Auto: Golf IV 2.3 V5
witam. mam pytanie- czy ktoś wie jak rozebrać taki silniczek? czy w ogóle można go rozebrać? nie zrobiłem zdjęcia w trakcie czyszczenia, ale dodaję adres aukcji na ALLEGRO (chodzi mi właśnie o taki). próbowałem go wyczyścić ale nie mogę tego dokładnie zrobić
http://moto.allegro.pl/item802075725_ma ... tanio.html

- Od: 27 paź 2007, 18:08
- Posty: 25
- Skąd: POZNAN
- Auto: Mazda 323f 1.8 BA
Ostatnio spróbowałem metody gcu z tej fotorelacji : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t=#1472266 i to był strzał w dziesiątkę. Wykręciłem regulację sprężyny bimetalowej prawie do końca i uszczelniłem gumową podkładką. Zaworek przestał puszczać powietrze nawet przy niskich temperaturach. Dzięki temu regulacja obrotów zostaje wyłącznie na "krokowym" i różnica jest kolosalna. Obroty stabilne i bardzo płynnie przechodzą na wolne. Na zimnym silniku wreszcie ssanie jest takie jak chciałem. Trzeba niestety załatwić śrubę- zaślepkę bez której nawet nie ma się co brać za rozkręcanie tego ustrojstwa.
Panowie ja mam spory problem z którym nie potrafią się uporać mechanicy w moim mieście, najchętniej to by wszystko wymieniali, a nikt nie wie od czego to jest, więc do sedna:
Autko ładnie odpala i śmiga, ale często są problemy z obrotami, tzn. jak autko jest już rozgrzane to nie schodzą do 750, albo nie zawsze schodzą.
Czasem jadę po mieście, dojeżdżam do skrzyżowania i wrzucam na światłach luz, i obroty zamiast spaść do 750 zostają na np. 1500, albo innej wysokiej wartości. Zauważyłem, że problem się nasila, jak autkiem zrobię np. 100 km i jest porządnie już zagrzane, ale nie wiem czy to ma coś wspólnego.
Generalnie problemem są nie schodzące obroty do 750, ale czesto też schodzą elegancko i wtedy wskazówki stoi jak kamień.
Czyściłem przepustnicę i jest ładnie wypolerowana. Rura od filtra powietrza ta harmonijka która zawsze pęka w 323F jest uczelniona silikonem i taśmą izolacyjną.
Ja podejrzewam silniczek krokowy, ale proszę o pomoc fachowców tutaj
Z góry dzięki za odpowiedź.
Autko ładnie odpala i śmiga, ale często są problemy z obrotami, tzn. jak autko jest już rozgrzane to nie schodzą do 750, albo nie zawsze schodzą.
Czasem jadę po mieście, dojeżdżam do skrzyżowania i wrzucam na światłach luz, i obroty zamiast spaść do 750 zostają na np. 1500, albo innej wysokiej wartości. Zauważyłem, że problem się nasila, jak autkiem zrobię np. 100 km i jest porządnie już zagrzane, ale nie wiem czy to ma coś wspólnego.
Generalnie problemem są nie schodzące obroty do 750, ale czesto też schodzą elegancko i wtedy wskazówki stoi jak kamień.
Czyściłem przepustnicę i jest ładnie wypolerowana. Rura od filtra powietrza ta harmonijka która zawsze pęka w 323F jest uczelniona silikonem i taśmą izolacyjną.
Ja podejrzewam silniczek krokowy, ale proszę o pomoc fachowców tutaj
Z góry dzięki za odpowiedź.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość