Jaki interfejs i soft?
Strona 1 z 1
Witam
Moze ktos mi napisac jaki program potrzebuje zeby połaczyc sie z Madzią???
Jeśli chodzi o interfejs to moge miec kabel pod kompa OBD II i przejsciówke z koncówką OBD I.Czy takie cos zadziala???
Moze ktos mi napisac jaki program potrzebuje zeby połaczyc sie z Madzią???
Jeśli chodzi o interfejs to moge miec kabel pod kompa OBD II i przejsciówke z koncówką OBD I.Czy takie cos zadziala???
- Od: 26 mar 2009, 12:04
- Posty: 61
- Skąd: Starachowice/Wwa
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1993r
Jest taka przejsciówka, ale czy to działa tego nie wiem, generalnie błedy wyświetlisz przez diode, podłączasz ją przez rezystor 1km, pod wejście fen i +b http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
- Od: 19 gru 2008, 18:46
- Posty: 82
- Skąd: Poznan
- Auto: Xedos 2.0 V6
Marcin V6, poprawiłem za Ciebie temat na zgodny z regulaminem forum. Na przyszłość proszę o zapoznanie się z tą obowiązkową lekturą.
nie, kąt zapłonu ustawiasz w trybie serwisowym z pomocą lampy stroboskopowej... a potem komputer sam już sobie tym steruje za pomocą szujnika stukowego 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
V6 o ile pamiętam ma powinna mieć wyprzedzenie 10stopni
potrzebna lampa stroboskopowa
świecisz nią na koło pasowe i patrzysz na grzebień
dorbze też pomalować kredą (taką z podstawówki – białą) punkt 10 stopni na grzebieniu i znak na kole... lampe podpinasz oczywiście po akumulator i kabel wysokiego napięcia na 1 cylindrze
luzujesz swie śruby przy aparacie zapłonowym i obserwujesz w którym momencie widzisz błysk...
znak na kole pasowym w momecie bysku ma się pokryć z 10 stopniem na grzebieniu
jak się nie pokrywa trzeba przekręcić kołem pasowym
oczywiście robisz to w trybie serwisowym czyli tak jak pisałeś zmasować TEN
(bez lampy stroboskopowej zrobić się tego raczej nie da
PS
na allegro pokaały się lampy z diodą za 30 zł
raczej bym ich nie polecał do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu
jeszcze raz sprawdziłem, 10 stopni dla V6 przy obrotach 650 /+-50
silnik musi być rozgrzany
obroty regulujesz śrubą w przepustnicy
potem jeszcze wypadałoby sprawdzić czy tps dobrze działa i na koniec kąt wyprzedzenia zapłonu
a na sam koniec jeszcze jak już ustawisz i wyjdziesz z trybu serwisowego i odpalisz ponownie, to możesz zobaczyć, jak ładnie kąt wyprzedza przy dodawaniu gazu
znaczy jak ładnie ECU nim steruje 
znak na kole pasowym w momecie bysku ma się pokryć z 10 stopniem na grzebieniu
PS
na allegro pokaały się lampy z diodą za 30 zł
jeszcze raz sprawdziłem, 10 stopni dla V6 przy obrotach 650 /+-50
a na sam koniec jeszcze jak już ustawisz i wyjdziesz z trybu serwisowego i odpalisz ponownie, to możesz zobaczyć, jak ładnie kąt wyprzedza przy dodawaniu gazu
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Witam, proszę o pomoc przy rozszyfrowaniu kodów błędu – Xedos 6, automat, 1993r. Jak na moje oko to są to błędy nr 15 lub 5 i 24 ale nie jestem pewien. Link do filmu z diodą w roli głównej – http://www.youtube.com/watch?v=e9sq7j9ySZQ
Korzystałem z tego schematu –
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. W przypadku samochodów nie posiadających kontrolki MIL, pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka MIL) powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem określającym rodzaj silnika (2 błyski – I4, 3 błyski – V6).
Mam automatyczna skrzynie więc może powinienem zrobi to inaczej? Dotarłem tylko do pkt. 5, ponieważ chwilowo mam unieruchomiony silnik...
Korzystałem z tego schematu –
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. W przypadku samochodów nie posiadających kontrolki MIL, pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka MIL) powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem określającym rodzaj silnika (2 błyski – I4, 3 błyski – V6).
Mam automatyczna skrzynie więc może powinienem zrobi to inaczej? Dotarłem tylko do pkt. 5, ponieważ chwilowo mam unieruchomiony silnik...
- Od: 22 lis 2009, 10:51
- Posty: 62
- Skąd: Navan
- Auto: Xedos V6
Marcin V6 Dzięki za pomoc.
Z tą sondą to podejrzana sprawa bo kilka dni temu byłem u gaziarzy podłączony pod komputer i sonda działała.
Z tą sondą to podejrzana sprawa bo kilka dni temu byłem u gaziarzy podłączony pod komputer i sonda działała.
- Od: 22 lis 2009, 10:51
- Posty: 62
- Skąd: Navan
- Auto: Xedos V6
Marcin V6 Jakie masz wolne obroty na benzynie, ja uszczelniłem dolot, ustawiłem tps, śrube Bypassu mam wkręcona na maksimum, a obroty na benzynie na P od 1100 do 1500, jak wbije D to trochę spadają.
''Podobasz mi się, nie spie...l tego''
- Od: 22 lis 2009, 10:51
- Posty: 62
- Skąd: Navan
- Auto: Xedos V6
_________________________ jak przy 1500obrotów wbijasz D, to ten gaz może Ci tanie nie wyjść, jak przyjdzie wymieniać skrzynie 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
stevenNa benzynie mam za wysokie...
''Podobasz mi się, nie spie...l tego''
- Od: 22 lis 2009, 10:51
- Posty: 62
- Skąd: Navan
- Auto: Xedos V6
_________________________ no na benzynie i na gazie... to pojedź do tych co Ci zakładali gaz i niech kombinują
ja tylko chcę Ci dać do zrozumienia, że automat często lubi się psuć, bo ustawić gaz pod automat, to nie wiem czy w Polsce z 10 osób umie...
Acha i żeby nie było – ja też nie umiem i nie mam zamiaru się uczyć
Acha i żeby nie było – ja też nie umiem i nie mam zamiaru się uczyć
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6