Szarpanie, falujące obroty, brak mocy

Postprzez rook » 23 wrz 2009, 20:19

Nikt nie miał podobnego problemu? POMOCY!
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez rook » 24 wrz 2009, 21:04

Problem rozwiązany na chwilę obecną i mam nadzieje, że definitywnie. Otóż okazało się, że zatankowałem sobie na Orlenie paliwo wzbogacone wodą. Cóż na takich dodatkach uszlachetniających raczej słabo się jeździ. Wlałem litr denaturatu i silnik odrazu normalnie pracuje. W sumie rzadko tankuje bo jeżdżę na LPG więc paliwo mam już w baku od paru miesięcy. Ehh nikomu nie można już ufać.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez Bart87 » 18 lis 2009, 21:38

Madziara strasznie szarpie przy ruszaniu (na 1 biegu), jak szybko przerzucę na 2 lub przytrzymam dłużej sprzęgło to szarpanie ustępuje – czuć jednakże spadek mocy. Co więcej zauważyłem, że na luzie obroty nie dochodzą nawet do 1 tys.... i to jest chyba najlepszy objaw, oscylują w okolicach 300-500.

Zacznę od wymiany kabli WN i świec, jeżeli to nie pomoże jadę podpiąć Niunię pod komputer.

Proszę o porady i pomoc.
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Postprzez Beny » 18 lis 2009, 21:50

Bart87 napisał(a):Zacznę od wymiany kabli WN i świec, jeżeli to nie pomoże jadę podpiąć Niunię pod komputer.

ja Ci dam podpinać pod komputer,a na forum ciężo poszukać. instrukcji odczytywania kodów :D

Kable na początek sprawdź wizualnie,najlepiej wieczorem jak jest ciemno czy nie mają przebicia.
Śiece warto wymienić,polecam NGK.
Zobacz też kopułke aparatu,zdejmij i wyczyść styki.
A pewnie i tak skończy się na regeneracji aparatu ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/84)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez infinito » 18 lis 2009, 22:01

też obstawiam zapłon, a jak nie to, to sonda..
komputer samemu sobie zrób za 4zł! : )
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez Suloo » 18 lis 2009, 22:09

infinito napisał(a):komputer samemu sobie zrób za 4zł

to w Gdansku takie drogie diody maja??
Bart87 napisał(a):Co więcej zauważyłem, że na luzie obroty nie dochodzą nawet do 1 tys.... i to jest chyba najlepszy objaw, oscylują w okolicach 300-500.

powinny byc gdzies kolo750.
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez Bart87 » 19 lis 2009, 23:05

Beny napisał(a):
Bart87 napisał(a):Zacznę od wymiany kabli WN i świec, jeżeli to nie pomoże jadę podpiąć Niunię pod komputer.

ja Ci dam podpinać pod komputer,a na forum ciężo poszukać. instrukcji odczytywania kodów :D


infinito napisał(a):też obstawiam zapłon, a jak nie to, to sonda..
komputer samemu sobie zrób za 4zł! : )


I o takie odpowiedzi mi właśnie chodziło, może jeszcze powinniście mi dać kopala w dupala żebym nabrał zapędu do pracy :D :D

Szarpanie ustało po przeczyszczeniu świec szczotką drucianą ale zdaję sobie sprawę, że to tylko półśrodek więc szukam kabli WN i świec. Jakie firmy polecacie? Mój mechanik proponuje BOSCH'a 300 zł za kable i 10 zł/szt za świece, co o nich sądzicie?
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Postprzez adidom » 19 lis 2009, 23:49

Kable NGK (RC-ZE28 lub RC-ZE25), świece NGK BKR5E-11 lub Denso
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez Bart87 » 20 lis 2009, 00:01

adidom napisał(a):Kable NGK (RC-ZE28 lub RC-ZE25), świece NGK BKR5E-11 lub Denso


Wiem, że takie cieszą się na forum największą popularnością. Czyli iść za grupą i kupić NGK czy miał ktoś może te BOSCH'a i śmiało poleca? ;)
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Postprzez Beny » 20 lis 2009, 19:58

Napisz do www.carspeed.pl bo strona jest w budowie,i zapytaj o ceny kabli NGK.Powinny być w dobrej cenie.
Zaglądnij też do eksploatacji tam jest temat w "przyklejonych" gdzie znajdziesz opinie o kablach.

A ten temat myślę że do kosza można :]
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/84)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez ricardo881 » 20 lis 2009, 20:45

ja mam spark i nie nazekam dalem 239zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 11:06
Posty: 124
Skąd: Kalisz
Auto: Mx3 Powered By KL-ZE

Postprzez SponeR » 20 lis 2009, 23:37

Bart87 napisał(a):
adidom napisał(a):Kable NGK (RC-ZE28 lub RC-ZE25), świece NGK BKR5E-11 lub Denso


Wiem, że takie cieszą się na forum największą popularnością. Czyli iść za grupą i kupić NGK czy miał ktoś może te BOSCH'a i śmiało poleca? ;)


ja miałem bosha jak kupywałem auto po niemiaszku :] po zmianie na ngk czuc różnicę :]
jesli chcesz by madzina chodziła jak trza rób wg. książki bo to co mechanicy mówią <lol>
OT: niektórzy mi wmawiali ze mam uszczelke pod głowica do roboty :] a ciekło spod skrzyni xD
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez Bart87 » 6 gru 2009, 21:20

Po wymianie kabli + świec sytuacja poprawiła się (nie szarpie już przy ruszaniu) jednakże obroty na biegu jałowym ciągle nie są na optymalnym poziomie. Ale co zauważyłem ciekawego – po poruszeniu manetek od elektrycznych szyb do góry (czyli domykanie zamkniętych już szyb) obroty przygasają jeszcze bardziej, natomiast po włączeniu klimy obroty skaczą do góry i samochód chodzi na klimie duuuuużo żwawiej (obroty ok 750-500).

Gdzie szukać przyczyny i na czym się skupić teraz?

Pozdrowienia ;)
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Postprzez Suloo » 6 gru 2009, 22:21

Bart87 napisał(a):po poruszeniu manetek od elektrycznych szyb do góry (czyli domykanie zamkniętych już szyb) obroty przygasają jeszcze bardziej

bo silniczki od szyb chca ja podniesc a nie moga,pobieraja prad,alternator jest bardziej obciazony,obroty spadaja.
Bart87 napisał(a):natomiast po włączeniu klimy obroty skaczą do góry i samochód chodzi na klimie duuuuużo żwawiej (obroty ok 750-500).

komputer wyczuwa obciazenie(jest wieksze niz przy szybach)i podnosi obroty na wolnych zeby nie zgasl
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez SponeR » 6 gru 2009, 22:24

a jak otwierasz zamykasz szyby to tylko obroty spadaja czy ci też światła przygasaja itp. ?
dziwne :|
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez Bart87 » 6 gru 2009, 22:40

Suloo napisał(a):
Bart87 napisał(a):po poruszeniu manetek od elektrycznych szyb do góry (czyli domykanie zamkniętych już szyb) obroty przygasają jeszcze bardziej

bo silniczki od szyb chca ja podniesc a nie moga,pobieraja prad,alternator jest bardziej obciazony,obroty spadaja.
Bart87 napisał(a):natomiast po włączeniu klimy obroty skaczą do góry i samochód chodzi na klimie duuuuużo żwawiej (obroty ok 750-500).

komputer wyczuwa obciazenie(jest wieksze niz przy szybach)i podnosi obroty na wolnych zeby nie zgasl


Właśnie, właśnie. Dokładnie tak. Czyli co? Aparat zapłonowy usuwamy z kręgu podejrzanych i skupiamy się na alternatorze?

SponeR napisał(a):a jak otwierasz zamykasz szyby to tylko obroty spadaja czy ci też światła przygasaja itp. ? dziwne


Przy normalnym otwieraniu/zamykaniu szyb nie ma chyba żadnych zmian w sferze obrotów – alternator daje sobie radę ze zwykła obsługą szyb ale zapewne gdybym troszkę przyblokował szybę ręką już by potrzebował większej ilości prądu. Migania świateł nie zauważyłem.
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Postprzez Rafał_ » 6 gru 2009, 23:33

Może TPS- czujnik położenia przepustnicy?
Jak kręcisz kierownicą na luzie to falują obroty?
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Bart87 » 7 gru 2009, 00:33

jarek.6s napisał(a):Może TPS- czujnik położenia przepustnicy?
Jak kręcisz kierownicą na luzie to falują obroty?


Z tego co pamiętam to NIE – ale jutro się jeszcze upewnię.

Dzięki za aktywność panowie <piwo>
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Postprzez Bart87 » 10 gru 2009, 02:03

jarek.6s napisał(a):Może TPS- czujnik położenia przepustnicy?
Jak kręcisz kierownicą na luzie to falują obroty?


Sprawdziłem, dokładnie tak jak piszesz – obroty falują i silnik przygasa jak kręcę kierownicą. Gdzie jest ten czujnik i jak się go naprawia?

A może podpiąć jednak pod komputer skoro sprawa jest dość trudna?
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Postprzez marcin255 » 10 gru 2009, 10:45

miałem to samo po wymianie kabli ,swiec ,uszczelnieniu dolotu ,ustawiłem tryb serwisowy , odpaliłem i na ciepłym silniku krzyżakiem ustawiłem ok 750 obr. i mam spokój obroty ani drgną.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323