Szarpanie, falujące obroty, brak mocy
Problem rozwiązany na chwilę obecną i mam nadzieje, że definitywnie. Otóż okazało się, że zatankowałem sobie na Orlenie paliwo wzbogacone wodą. Cóż na takich dodatkach uszlachetniających raczej słabo się jeździ. Wlałem litr denaturatu i silnik odrazu normalnie pracuje. W sumie rzadko tankuje bo jeżdżę na LPG więc paliwo mam już w baku od paru miesięcy. Ehh nikomu nie można już ufać.
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
Madziara strasznie szarpie przy ruszaniu (na 1 biegu), jak szybko przerzucę na 2 lub przytrzymam dłużej sprzęgło to szarpanie ustępuje – czuć jednakże spadek mocy. Co więcej zauważyłem, że na luzie obroty nie dochodzą nawet do 1 tys.... i to jest chyba najlepszy objaw, oscylują w okolicach 300-500.
Zacznę od wymiany kabli WN i świec, jeżeli to nie pomoże jadę podpiąć Niunię pod komputer.
Proszę o porady i pomoc.
Zacznę od wymiany kabli WN i świec, jeżeli to nie pomoże jadę podpiąć Niunię pod komputer.
Proszę o porady i pomoc.
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
- Od: 6 kwi 2008, 15:08
- Posty: 39
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V
Bart87 napisał(a):Zacznę od wymiany kabli WN i świec, jeżeli to nie pomoże jadę podpiąć Niunię pod komputer.
ja Ci dam podpinać pod komputer,a na forum ciężo poszukać. instrukcji odczytywania kodów
Kable na początek sprawdź wizualnie,najlepiej wieczorem jak jest ciemno czy nie mają przebicia.
Śiece warto wymienić,polecam NGK.
Zobacz też kopułke aparatu,zdejmij i wyczyść styki.
A pewnie i tak skończy się na regeneracji aparatu
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8676 (86/84)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
infinito napisał(a):komputer samemu sobie zrób za 4zł
to w Gdansku takie drogie diody maja??
Bart87 napisał(a):Co więcej zauważyłem, że na luzie obroty nie dochodzą nawet do 1 tys.... i to jest chyba najlepszy objaw, oscylują w okolicach 300-500.
powinny byc gdzies kolo750.
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Beny napisał(a):Bart87 napisał(a):Zacznę od wymiany kabli WN i świec, jeżeli to nie pomoże jadę podpiąć Niunię pod komputer.
ja Ci dam podpinać pod komputer,a na forum ciężo poszukać. instrukcji odczytywania kodów
infinito napisał(a):też obstawiam zapłon, a jak nie to, to sonda..
komputer samemu sobie zrób za 4zł! : )
I o takie odpowiedzi mi właśnie chodziło, może jeszcze powinniście mi dać kopala w dupala żebym nabrał zapędu do pracy
Szarpanie ustało po przeczyszczeniu świec szczotką drucianą ale zdaję sobie sprawę, że to tylko półśrodek więc szukam kabli WN i świec. Jakie firmy polecacie? Mój mechanik proponuje BOSCH'a 300 zł za kable i 10 zł/szt za świece, co o nich sądzicie?
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
- Od: 6 kwi 2008, 15:08
- Posty: 39
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V
adidom napisał(a):Kable NGK (RC-ZE28 lub RC-ZE25), świece NGK BKR5E-11 lub Denso
Wiem, że takie cieszą się na forum największą popularnością. Czyli iść za grupą i kupić NGK czy miał ktoś może te BOSCH'a i śmiało poleca?
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
- Od: 6 kwi 2008, 15:08
- Posty: 39
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V
Napisz do www.carspeed.pl bo strona jest w budowie,i zapytaj o ceny kabli NGK.Powinny być w dobrej cenie.
Zaglądnij też do eksploatacji tam jest temat w "przyklejonych" gdzie znajdziesz opinie o kablach.
A ten temat myślę że do kosza można![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Zaglądnij też do eksploatacji tam jest temat w "przyklejonych" gdzie znajdziesz opinie o kablach.
A ten temat myślę że do kosza można
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8676 (86/84)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
ja mam spark i nie nazekam dalem 239zl
- Od: 3 lis 2009, 11:06
- Posty: 124
- Skąd: Kalisz
- Auto: Mx3 Powered By KL-ZE
Bart87 napisał(a):adidom napisał(a):Kable NGK (RC-ZE28 lub RC-ZE25), świece NGK BKR5E-11 lub Denso
Wiem, że takie cieszą się na forum największą popularnością. Czyli iść za grupą i kupić NGK czy miał ktoś może te BOSCH'a i śmiało poleca?
ja miałem bosha jak kupywałem auto po niemiaszku
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
jesli chcesz by madzina chodziła jak trza rób wg. książki bo to co mechanicy mówią

OT: niektórzy mi wmawiali ze mam uszczelke pod głowica do roboty
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
=x


Po wymianie kabli + świec sytuacja poprawiła się (nie szarpie już przy ruszaniu) jednakże obroty na biegu jałowym ciągle nie są na optymalnym poziomie. Ale co zauważyłem ciekawego – po poruszeniu manetek od elektrycznych szyb do góry (czyli domykanie zamkniętych już szyb) obroty przygasają jeszcze bardziej, natomiast po włączeniu klimy obroty skaczą do góry i samochód chodzi na klimie duuuuużo żwawiej (obroty ok 750-500).
Gdzie szukać przyczyny i na czym się skupić teraz?
Pozdrowienia
Gdzie szukać przyczyny i na czym się skupić teraz?
Pozdrowienia
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
- Od: 6 kwi 2008, 15:08
- Posty: 39
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V
Bart87 napisał(a):po poruszeniu manetek od elektrycznych szyb do góry (czyli domykanie zamkniętych już szyb) obroty przygasają jeszcze bardziej
bo silniczki od szyb chca ja podniesc a nie moga,pobieraja prad,alternator jest bardziej obciazony,obroty spadaja.
Bart87 napisał(a):natomiast po włączeniu klimy obroty skaczą do góry i samochód chodzi na klimie duuuuużo żwawiej (obroty ok 750-500).
komputer wyczuwa obciazenie(jest wieksze niz przy szybach)i podnosi obroty na wolnych zeby nie zgasl
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Suloo napisał(a):Bart87 napisał(a):po poruszeniu manetek od elektrycznych szyb do góry (czyli domykanie zamkniętych już szyb) obroty przygasają jeszcze bardziej
bo silniczki od szyb chca ja podniesc a nie moga,pobieraja prad,alternator jest bardziej obciazony,obroty spadaja.Bart87 napisał(a):natomiast po włączeniu klimy obroty skaczą do góry i samochód chodzi na klimie duuuuużo żwawiej (obroty ok 750-500).
komputer wyczuwa obciazenie(jest wieksze niz przy szybach)i podnosi obroty na wolnych zeby nie zgasl
Właśnie, właśnie. Dokładnie tak. Czyli co? Aparat zapłonowy usuwamy z kręgu podejrzanych i skupiamy się na alternatorze?
SponeR napisał(a):a jak otwierasz zamykasz szyby to tylko obroty spadaja czy ci też światła przygasaja itp. ? dziwne
Przy normalnym otwieraniu/zamykaniu szyb nie ma chyba żadnych zmian w sferze obrotów – alternator daje sobie radę ze zwykła obsługą szyb ale zapewne gdybym troszkę przyblokował szybę ręką już by potrzebował większej ilości prądu. Migania świateł nie zauważyłem.
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
- Od: 6 kwi 2008, 15:08
- Posty: 39
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V
Może TPS- czujnik położenia przepustnicy?
Jak kręcisz kierownicą na luzie to falują obroty?
Jak kręcisz kierownicą na luzie to falują obroty?
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
jarek.6s napisał(a):Może TPS- czujnik położenia przepustnicy?
Jak kręcisz kierownicą na luzie to falują obroty?
Z tego co pamiętam to NIE – ale jutro się jeszcze upewnię.
Dzięki za aktywność panowie
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
- Od: 6 kwi 2008, 15:08
- Posty: 39
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V
jarek.6s napisał(a):Może TPS- czujnik położenia przepustnicy?
Jak kręcisz kierownicą na luzie to falują obroty?
Sprawdziłem, dokładnie tak jak piszesz – obroty falują i silnik przygasa jak kręcę kierownicą. Gdzie jest ten czujnik i jak się go naprawia?
A może podpiąć jednak pod komputer skoro sprawa jest dość trudna?
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
- Od: 6 kwi 2008, 15:08
- Posty: 39
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V
miałem to samo po wymianie kabli ,swiec ,uszczelnieniu dolotu ,ustawiłem tryb serwisowy , odpaliłem i na ciepłym silniku krzyżakiem ustawiłem ok 750 obr. i mam spokój obroty ani drgną.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości